Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

universele afstandbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • universele afstandbediening

    Nu ben ik het echt beu om 5 afstandbedieningen op tafel te hebben. Zeker omdat de kleinste van 14 maand wel altijd ergens eentje te pakken krijgt.
    TV-Digicorder-mediacenter-dvd speler-stereoketen

    Ik heb al voorkeur voor de Logitech reeks maar er zijn zoveel modellen met prijzen van 60 tot bijna 200 euro. Is er dan in gebruik of mogenlijkheden zoveel verschil tussen de verschillende modellen?
    Wie heeft zo'n Logitech? welk model? voor/nadelen? waar gekocht? ...

    De Aldi en Lidl modellen heb ik al gezien via via en heb ik liever niet.

    Greetz!

  • #2
    Re: universele afstandbediening

    Ik heb al enkele jaren de Harmony 525, toen het goedkoopste Logitech model, en die doet het zeer goed. Ik zou in elk geval gaan voor een merk die een database van toestellen op internet hebben staan en waarmee je dan simpelweg uw afstandsbediening kan synchroniseren. Logitech heeft dat en ik dacht ook Philips voor bepaalde modellen.
    Best de goedkope prulletjes laten voor wat ze zijn, doorgaans een echte lijdensweg om de toestellen te koppelen, als ze al gekoppeld geraken.
    Best ook oplaadbare batterijen gebruiken.

    Ik heb geen idee wat de duurdere Logitechs méér kunnen dan de goedkopere.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: universele afstandbediening

      Ik heb de Logitech harmony One. Super ding!

      database met toestellen op internet, touchscreen & gewone toetsen, je kan volgorde van knoppen aanpassen, macros maken...

      gebruik het voor:

      Denon receiver
      Yamaha CD speler
      Telenet digicorder
      HDX 1000 Media player
      SONY Bluray
      Samsung LED TV

      werken allemaal feilloos, soms zelfs gebruiksvriendelijker dan de originele afstandsbediening.

      Comment


      • #4
        Re: universele afstandbediening

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
        Nu ben ik het echt beu om 5 afstandbedieningen op tafel te hebben. Zeker omdat de kleinste van 14 maand wel altijd ergens eentje te pakken krijgt.
        TV-Digicorder-mediacenter-dvd speler-stereoketen

        Ik heb al voorkeur voor de Logitech reeks maar er zijn zoveel modellen met prijzen van 60 tot bijna 200 euro. Is er dan in gebruik of mogenlijkheden zoveel verschil tussen de verschillende modellen?
        Wie heeft zo'n Logitech? welk model? voor/nadelen? waar gekocht? ...

        De Aldi en Lidl modellen heb ik al gezien via via en heb ik liever niet.

        Greetz!
        Ik heb de Logitech Harmony one, een supertoestel (geen aldi/lidl stuff) , en toch gebruik ik het niet. Mijn oudere tv ondersteund geen rechtstreeks input keuze, waardoor het nu voor mij vervalt.
        Hij is praktisch niet gebruikt, ik kan je een demo geven, het is de top. mag weg voor een prikje.
        Geef maar een berichtje als je interesse zou hebben.

        Comment


        • #5
          Re: universele afstandbediening

          En kan je geen toestellen met je iPhone bedienen ?
          ( Ik weet het niet hoor, maar omdat er tegenwoordig zo enorm veel voor de iphpne bestaat... )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: universele afstandbediening

            Heb al een tijd de Kameon 8, van One For all. http://www.oneforall.com/en_UK/productoverview
            De Kameleon bestaat blijkbaar niet meer, maar wel tal van andere modellekes, je kan er ook lichten mee aan en uit doen en nog wat...

            Comment


            • #7
              Re: universele afstandbediening

              Ik heb al een tijdje de Prestigo van Phillips op de salontafel liggen.
              De digirecorder, tv, stereoketen, hd-recorder en een netwerkschijf bedien ik ermee.
              Ik zeg wel "ik" want de rest van mijn huishouden zoeken liever naar het betreffende
              bakske om het apparaat dat ze willen te bedienen.
              Is wel makkelijk zo'n universeel afstandsbediening, maar dan moet iedereen in huis er voor
              open staan. Met als gevolg dat er nu nog een bakje meer op de salontafel ligt

              Je kan de Prestigo programmeren via de pc of mac.
              Heeft rond de 50euro gekost in Saturn.

              Groeten,
              wistofus
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
              iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
              Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

              Comment


              • #8
                Re: universele afstandbediening

                Koop gewoon een afstandsbediening om je afstandsbedieningen te bedienen.

                Ze kennen er toch wel wat van ook he bij van alles doen ze een afstandsbediening, verleden jaar heb ik nieuwe verlichting gekocht en zelfs daar is een afstandsbediening bij, je kan het licht aan of uit doen 2 lampen of 3 lampen of 5 lampen laten branden.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: universele afstandbediening

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik heb geen idee wat de duurdere Logitechs méér kunnen dan de goedkopere.
                  Dat kan je op hun website vinden:
                  • meerdere toestellen bedienen (goedkope max 4 toestellen, duurdere tot 15)
                  • infrarood vs radiosignaal
                  • drukknopjes vs touchscreen
                  • monochroom vs kleurenscherm
                  • batterijen vs oplaadbaar met laadstation

                  Comment


                  • #10
                    Re: universele afstandbediening

                    Ondertussen reeds de Harmony One op de salontafel liggen. Overgenomen van Rudy.
                    Even bestuderen maar voorlopig al 3 toppie werkend.
                    Mediacenter wordt herkend maar de TV wil niet omschakelen omdat dit via de front ingang naar de TV gaat. morgen Scartje halen en dan komt die ook goed.

                    De logitech heeft van zichzelf al veel weg van de Telenet remote dus dat zit snor. Spijtig dat er op de logitech geen 'home' knop staat. Dit heb ik opgelost door een andere niet gebruikte knop op de touch screen deze functie te geven.

                    Nog beetje spelen en dat komt in orde denk ik.

                    Greetz!

                    Comment


                    • #11
                      Re: universele afstandbediening

                      Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                      Ik heb al een tijdje de Prestigo van Phillips op de salontafel liggen.
                      Je kan de Prestigo programmeren via de pc of mac.
                      Heeft rond de 50euro gekost in Saturn.
                      Stond vandaag bij Saturn op de Meir in Antwerpen in solden : 29€.

                      Comment


                      • #12
                        Re: universele afstandbediening

                        Ik heb de Harmony 900
                        Deze beschikt over RF en 3 extra IR emittertjes wardoor je al je toestellen uit het zicht kan zetten. Werkt OK maar moest wel aardig wat getweaked worden om te doen wat ik wou. Niet goedkoop ook.
                        Vooral de Logitech software is een grap. Men probeert het zo gebruiksvriendelijk te maken dat het stug en onflexibel wordt.

                        T

                        Comment


                        • #13
                          Re: universele afstandbediening

                          Bij deze wil ik Rudy bedanken voor het nog steeds niet bezorgen van het aankoopbewijs/garantie voor de Harmony one.
                          Daar sta je dan met 3 emails waarin gezegd wordt dat alles in orde komt en dat het 'kasticketje' eraan komt.

                          De harmony werkt nog steeds prima maar dit was een voorwaarde van onze afspraak.

                          't Is maar hoe graag/snel je iets wil hebben natuurlijk

                          Greetz!

                          Comment


                          • #14
                            Re: universele afstandbediening

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                            Bij deze wil ik Rudy bedanken voor het nog steeds niet bezorgen van het aankoopbewijs/garantie voor de Harmony one.
                            Daar sta je dan met 3 emails waarin gezegd wordt dat alles in orde komt en dat het 'kasticketje' eraan komt.

                            De harmony werkt nog steeds prima maar dit was een voorwaarde van onze afspraak.

                            't Is maar hoe graag/snel je iets wil hebben natuurlijk

                            Greetz!
                            Amaai, das tof zo, kom je uit vakantie terug en word je zo behandelt!
                            Ik zal er nu zeker niet speciaal omrijden, een dezer zal het wel eens lukken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: universele afstandbediening

                              In dat geval gemeende excuses Rudy,

                              maar na een maandje zonder communicatie en zonder antwoord op mail ging ik ervan uit dat het er niet meer ging van komen.

                              toch welkom terug, al was het op vakantie wss beter dan hier.

                              greetz!

                              Comment

                              Working...
                              X