Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ubuntu op de laptop !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ubuntu op de laptop !

    Ik heb deze week mijn oude laptop vervangen door een nieuw en performant exemplaar maar aangezien de oude nog niet echt defect was, heb ik deze op Ubuntu laten werken.

    Voor mij is dit iets nieuw, dus hoor ik graag reactie van forumleden die ook deze tour zijn opgegaan.

    Fijne groetjes
    Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Ubuntu op de laptop !

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ik heb deze week mijn oude laptop vervangen door een nieuw en performant exemplaar maar aangezien de oude nog niet echt defect was, heb ik deze op Ubuntu laten werken.

    Voor mij is dit iets nieuw, dus hoor ik graag reactie van forumleden die ook deze tour zijn opgegaan.

    Fijne groetjes
    Jeff C.
    Allemaal ooit geprobeerd Jeff.
    En terug gekozen voor Windows
    We konden nu gaan discussiëren maar dat is niet nodig
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Ubuntu op de laptop !

      Niet luisteren naar Theokus en gewoon verder doen. Als tweede laptop lijkt me dit gewoon perfect. Je kan eventueel nog op je windows gaan zitten googlen in noodgevallen. Laat maar horen als je vragen hebt.
      Mijn Ubuntu laptop is helaas wel verdwenen op de trein Ik heb wel nog een desktop op het werk en ga terug Ubuntu op een laptop zetten wanneer ik weer een qwerty exemplaar heb. Hoe oud is de laptop?

      Comment


      • #4
        Re: Ubuntu op de laptop !

        Niet luisteren naar ccc

        Wat ga je met of wat wil je met Ubuntu doen?

        Ubuntu is wel goed hoor en heeft minder resources nodig en draait nog goed op
        wat oudere pc's of laptops.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Ubuntu op de laptop !

          Als je windows gewoon bent, zou ik persoonlijk eerder mint verkiezen, maar bij linux ligt dat in smaken (en er zijn er veel...).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Ubuntu op de laptop !

            Alvast al bedankt voor de reacties, de laptop waarover sprake is een Acer Travelmate 7720, draaide op Windows XP met 2giga aan RAM en 160 giga hardisk, het machientje is 4 jaar oud.

            De reden dat ik Ubuntu der op plaatse is gewoon om mijn zoekende geest tevreden te stellen. Het is allemaal nieuw nu, en na meer dan 25 jaar Dos en Windows in allerlei maten is het iets anders. Komt der bij dat het eigenlijk niet fout kan gaan want de laptop heeft geen ander doel meer door de vervanging door een meer performant exemplaar met Windows 7. De verkoopwaarde is omzeggens 0, en nu is er nieuw leven is het oude beestje, just for fun.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Ubuntu op de laptop !

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Alvast al bedankt voor de reacties, de laptop waarover sprake is een Acer Travelmate 7720, draaide op Windows XP met 2giga aan RAM en 160 giga hardisk, het machientje is 4 jaar oud.

              De reden dat ik Ubuntu der op plaatse is gewoon om mijn zoekende geest tevreden te stellen. Het is allemaal nieuw nu, en na meer dan 25 jaar Dos en Windows in allerlei maten is het iets anders. Komt der bij dat het eigenlijk niet fout kan gaan want de laptop heeft geen ander doel meer door de vervanging door een meer performant exemplaar met Windows 7. De verkoopwaarde is omzeggens 0, en nu is er nieuw leven is het oude beestje, just for fun.

              MVG, Jeff C.
              Als je van muziek houdt ed. bekijk dan een keer Ubuntu Studio.
              Heeft ook een zeer mooie interface.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Ubuntu op de laptop !

                Vorig weekend Ubuntu 11.10 op een IBM T41 geïnstalleerd. Een verademing is het minste wat ik er over kan zeggen. Installatie verliep voortreffelijk. Alle hardware werd zonder problemen herkend. Extra apparatuur via USB (externe harde schijven, memory stick, camera, etc) wordt correct herkend en dadelijk aanspreekbaar.
                Ubuntu 11.10 start snel op. Interface is even wennen maar erg intuitief.

                Extra applicaties installeren is makkelijk, beetje te vergelijken met de Android Market voor Android smartphones en tablets. Lag vroeger wat moeilijker, soms had je wel wat kennis van Linux nodig om iets geïnstalleerd te krijgen.

                Heb nog een Ubuntu 9.04 op een desktop draaien maar de huidige 11.10 is hier niet meer mee te vergelijken. Benieuwd wat 12.04 gaat worden.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                Comment


                • #9
                  Re: Ubuntu op de laptop !

                  De 12 is nu verkrijgbaar in Beta.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ubuntu op de laptop !

                    Ik heb Ubuntu een paar weken terug op mijn netbook gezet. Die gaat altijd mee op reis dus staat er Skype op. Beetje moeite gehad om dat te installeren, maar toch gelukt.

                    Ubuntu herkende alles automatisch behalve de webcam. De microfoon werkt ook niet, maar dat blijkt een Ubuntu bug te zijn. Tja, zo heb ik er op dat toestel niet veel aan natuurlijk.

                    Nu heb ik er de testversie van Windows 8 opgezet, draait goed, maar de.... webcam wil niet starten, zogezegd omdat hij in een ander programma actief is.....

                    Beetje bizar vind ik, nu stilaan praktisch elke netbook / laptop een ingebouwde webcam heeft.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ubuntu op de laptop !

                      Ja ik kan je der ook niet bij helpen, temeer omdat bij mij de installatie vlekkeloos is verlopen en de webcam onmiddellijk werd herkend.

                      MVG, Jeff c.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ubuntu op de laptop !

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik heb Ubuntu een paar weken terug op mijn netbook gezet. Die gaat altijd mee op reis dus staat er Skype op. Beetje moeite gehad om dat te installeren, maar toch gelukt.

                        Ubuntu herkende alles automatisch behalve de webcam. De microfoon werkt ook niet, maar dat blijkt een Ubuntu bug te zijn. Tja, zo heb ik er op dat toestel niet veel aan natuurlijk.

                        Nu heb ik er de testversie van Windows 8 opgezet, draait goed, maar de.... webcam wil niet starten, zogezegd omdat hij in een ander programma actief is.....

                        Beetje bizar vind ik, nu stilaan praktisch elke netbook / laptop een ingebouwde webcam heeft.
                        Mag ik vragen welke laptop je hebt? Ik heb in der tijd problemen gehad met mijn geluid op mijn dell, ben een jaar geleden overgestapt op fedora (is iets moeilijker maar ik vind het wel beter) en ondertussen werken zowel de laptop als de desktop op fedora met een Virtual machine voor als ik niet zonder windows kan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ubuntu op de laptop !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Alvast al bedankt voor de reacties, de laptop waarover sprake is een Acer Travelmate 7720, draaide op Windows XP met 2giga aan RAM en 160 giga hardisk, het machientje is 4 jaar oud.
                          Oorspronkelijk geplaatst door njipelav Bekijk bericht
                          Mag ik vragen welke laptop je hebt? Ik heb in der tijd problemen gehad met mijn geluid op mijn dell, ben een jaar geleden overgestapt op fedora (is iets moeilijker maar ik vind het wel beter) en ondertussen werken zowel de laptop als de desktop op fedora met een Virtual machine voor als ik niet zonder windows kan
                          Je draait vmware ESXi vermoed ik?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ubuntu op de laptop !

                            Oorspronkelijk geplaatst door njipelav Bekijk bericht
                            Mag ik vragen welke laptop je hebt? Ik heb in der tijd problemen gehad met mijn geluid op mijn dell, ben een jaar geleden overgestapt op fedora (is iets moeilijker maar ik vind het wel beter) en ondertussen werken zowel de laptop als de desktop op fedora met een Virtual machine voor als ik niet zonder windows kan
                            Waar ik deze tests mee doe is een Acer netbookje van een jaar of twee oud.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ubuntu op de laptop !

                              Nete krjgt het toch maar altijd voor mekaar of het nu Ubuntu is of Windows
                              Ik wacht op zijn eerste stappen in OSX, wedden dat het ook weer (niet) lukt ?


                              Terug serieus: http://sites.google.com/site/computertip/

                              Comment

                              Working...
                              X