Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tv kijken via stopkontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tv kijken via stopkontact

    Hey juppekes.

    Is het mogelijk om tv te kijken enkel via stopkontact?

    Tijdens de verbouwingen hebben we dit over het hoofd gezien om de voorzieningen naar de keuken door te trekken.

    Een stopkontact zou ik wel nog kunnen plaatsen, maar coax of utp kabel krijg ik daar niet meer.

    Het is nu niet om films ofzo te kijken, maar eventueel het nieuws of iets wat op het moment belangrijk is, terweil we aan het eten zijn.

    Ik denk aan zo van die devolo bakjes om internet overal in huis te hebben via stokkontact.

    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Tv kijken via stopkontact

    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes.

    Is het mogelijk om tv te kijken enkel via stopkontact?

    Tijdens de verbouwingen hebben we dit over het hoofd gezien om de voorzieningen naar de keuken door te trekken.

    Een stopkontact zou ik wel nog kunnen plaatsen, maar coax of utp kabel krijg ik daar niet meer.

    Het is nu niet om films ofzo te kijken, maar eventueel het nieuws of iets wat op het moment belangrijk is, terweil we aan het eten zijn.

    Ik denk aan zo van die devolo bakjes om internet overal in huis te hebben via stokkontact.

    Alvast bedankt
    Zal niet lukken vrees ik, tenzij je er een pc bij zet.

    Comment


    • #3
      Re: Tv kijken via stopkontact

      Volgens mij is dit perfect mogelijk.
      Ik had destijds via devolo een verbinding van het bureel waar de modem staat naar de living. In de living werd het digitaal tv signaal van proximus verbonden van de devolo naar de decoder van proximus.

      Nu heb ik telenet en een omgekeerde situatie. Ik stuur het internetsignaal vanuit de living naar het bureel via de devolo magic.
      Ik’heb fiber200 en nagenoeg geen verlies van het internetsignaal in het bureel.

      Ik heb verschillende devolo’s gehad en the magic is eigenlijk wel top. (De receiver is tevens een wifi-hotspot).

      Je zou zelfs het internet via devolo naar de keuken kunnen sturen en in de keuken naar televisie kijken via yeloplay op een ipad of andere tablet.

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Tv kijken via stopkontact

        Voor internet is dit inderdaad perfect mogelijk, maar om naar een TV toestel te kijken heb je imho toch nog altijd een coax nodig.
        Tenzij...het een SmartTV is en je kijkt in feite via internet naar zoiets als VRTnu ....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Tv kijken via stopkontact

          Hi,

          Je kan dit via yelo en dan casten naar je tv, eventueel via een Chromecast.

          Voor TV signaal ga je bij Telenet een coax kabel nodig hebben.

          Casten is de oplossing dus [emoji4].

          Mvg

          Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Tv kijken via stopkontact

            Staat ook zo op de website van Telenet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Tv kijken via stopkontact

              Bij Proximus gaat het signaal van de modem naar de decoder langs een UTP kabel, geen probleem met een devolo.
              Maar je moet dan wel een tweede decoder in de keuken zetten.
              Ik zou die devolo (of soortgelijke oplossing) gebruiken voor een goede wifi dekking en in de keuken op een laptop kijken of zoals al gesuggereerd casten op een TV met chromecast (daarvoor heb je dan nog altijd je telefoon, tablet of laptop nodig).
              Een tablet tegen de muur plakken ?

              Comment


              • #8
                Re: Tv kijken via stopkontact

                Of een draadloos HDMI setje. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Tv kijken via stopkontact

                  Ik zou zoals Bjorn zegt voor een Chromecast gaan, dan kun je via vrtNu, VTMGO, Netflix, YouTube, Yelo alles bekijken wat je wilt.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tv kijken via stopkontact

                    Dit iets voor u? https://www.kpn.com/televisie/instal...indingsset.htm

                    Comment


                    • #11
                      Tv kijken via stopkontact

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                      Ik zou zoals Bjorn zegt voor een Chromecast gaan, dan kun je via vrtNu, VTMGO, Netflix, YouTube, Yelo alles bekijken wat je wilt.
                      Dan heb je nog steeds een tweede toestel (tablet, smartphone, ...) nodig om naar “alles” te kunnen kijken.
                      Met zo’n HDMI extender bijvoorbeeld kan je van de decoder draadloos naar de TV.
                      Wel beperkt in afstand, maar dat is met alles wat draadloos is wel zo.
                      Langs de andere kant ... wie heeft geen WiFi en tablet of zo in huis? [emoji16]
                      Een Apple TV of Chromecast is dan inderdaad wel goed bruikbaar.
                      Last edited by VerSeg; 9 augustus 2019, 11:51. Reden: Typfouten
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Tv kijken via stopkontact

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Dat is enkel voor internet ... dan moet je nog steeds een decoder hebben en dat kan nog niet eens met alle providers werken.
                        Of men is beperkt tot de zenders die vrij op het net te vinden zijn.
                        Dan an men al even goed een TV met WiFi gebruiken. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tv kijken via stopkontact

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dan heb je nog steeds een tweede toestel nodig om naar alles te kunnen kijken.
                          Met zo,n HDMI extender kan je van de decoder draadloos naar de TV.
                          Wel beperkt in afstand, maar dat is met alles wat draadloos is wel zo.
                          Die extender is wel een stuk duurder [emoji85] en de Chromecast is makkelijk te bedienen via gsm, minder kans op storing etc
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Tv kijken via stopkontact

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                            Die extender is wel een stuk duurder [emoji85] en de Chromecast is makkelijk te bedienen via gsm, minder kans op storing etc
                            Maar uw GSM moet het beeld binnen krijgen via WiFi of 4G en dan nog eens doorsturen. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X