Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV advies

    Ik heb even wat advies nodig ivm een TV , op vandaag hebben wij nog een oude beeldbuis TV ( ja ik weet het 😊 ) , en gezien we onlangs in de vriendenkring en incident hebben gezien waarbij net hun huis niet was in de as gelegd door zo’n oude TV gaan we thuis toch even kijken voor een nieuwe flatscreen…
    Echter ik ken er helemaal niks van, heb de evolutie daar nog nooit van gevolgd en ik zie gewoon het bos door de bomen niet meer… HD , UHD , led , oled , eigenlijk allemaal termen die me niks zeggen… Enige waar we een beetje over uit zijn is de afmeting , ergens een 45-50 inch lijkt ons ruim voldoende , qua kijkafstand denk ik dat we op voldoende afstand zitten om die afmeting van toestel te kunnen plaatsen , onze woonkamer is 5.2m breedte en de zetel waar we meest inzitten om TV te kijken staat eigenlijk bijna tegen de muur.
    Qua merken hebben we eigenlijk ook geen flauw idee wat op vandaag de betere keuze is… Aangezien we eigenlijk geen veelkijkers zijn ( elke dag nieuws en soms eens eens een serie of film ofzo maar het toestel zal zeker niet elke dag 2u opstaan ) willen we er ook geen fortuinen aan uitgeven , laat ons zeggen om en bij de 1000 euro ofzo , nu als er grondige redenen zijn om dit wat op te trekken is dit ook niet direct een probleem maar het moet dan wel een meerwaarde zijn…
    Alvast van harte bedankt voor het advies !
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

  • #2
    Re: TV advies

    Nadat onze kleine (32') flatscreen op pensioen is gegaan dacht ik ook dat 49' een enorm grote TV zou zijn... niet dus.
    Ga direct voor minstens 55', zeker als je op 4m zit (dat mag dan nog iets groter zelfs).

    En als ik vandaag mijn TV zou moeten vervangen, dan zeker en vast een OLED. Laat je niet vangen aan de QLED van Samsung, dat is boerenbedrog.
    OLED is qua beeldkwaliteit zo veel beter, dat het echt de moeite waard is.
    Koploper vandaag in OLED is LG, zij zijn de echte fabrikanten van het paneel.

    De laatste is makkelijk. 55' OLED is altijd UHD of 4K, dus daar hoef je je hoofd niet over te breken.

    Met wat geluk scoor je een mooi toestel in de solden, of een model 2018 als ze de 2019 series voorstellen. Succes er mee.

    Hier vind je nog wat nuttige info, en prijstips.


    En deze is zowat de goedkoopste OLED in 55'.
    Last edited by Guest14; 3 januari 2019, 08:05.

    Comment


    • #3
      Re: TV advies

      Hier heb je een heel mooie review website (de meeste modellen zijn bij ons ook verkrijgbaar, onder ander typenummer):https://www.rtings.com/tv
      Zoals Tommie1 vermeldt zijn de LG's koploper met hun OLED-Tv's, maar let wel dat deze last hebben van zogenaamde burn-in bij langdurig tekst op beeld.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: TV advies

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Nadat onze kleine (32') flatscreen op pensioen is gegaan dacht ik ook dat 49' een enorm grote TV zou zijn... niet dus.
        Ga direct voor minstens 55', zeker als je op 4m zit (dat mag dan nog iets groter zelfs).

        En als ik vandaag mijn TV zou moeten vervangen, dan zeker en vast een OLED. Laat je niet vangen aan de QLED van Samsung, dat is boerenbedrog.
        OLED is qua beeldkwaliteit zo veel beter, dat het echt de moeite waard is.
        Koploper vandaag in OLED is LG, zij zijn de echte fabrikanten van het paneel.

        De laatste is makkelijk. 55' OLED is altijd UHD of 4K, dus daar hoef je je hoofd niet over te breken.

        Met wat geluk scoor je een mooi toestel in de solden, of een model 2018 als ze de 2019 series voorstellen. Succes er mee.

        Hier vind je nog wat nuttige info, en prijstips.


        En deze is zowat de goedkoopste OLED in 55'.
        https://tweakers.net/product/580067/lg-b7/
        Second this.
        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: TV advies

          In een nieuwe woning doe natuurlijk meer wat je wil, maar in een bestaande woning bots je al snel op limieten. ( Kast of zo die in de weg staat)
          Hier ook 55", zowel een led als een OLED. En het verschil is écht merkbaar. Niet dat de led barslecht is of zo, maar persoonlijk zou ik nu resoluut voor OLED gaan. En het grootste scherm dat je kan hangen.

          Maar vermits 55" nu mainstream is geworden ga je hier imho de beste prijs/kwaliteit in vinden.

          Dus LG zou ik zeggen, of Sony. (hebben ook OLED dacht ik)

          Echt een miskoop kan je niet doen. Wel goed opletten voor "fake" solden. Goed vergelijken.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: TV advies

            Wij zaten de voorbije zomer met ongeveer hetzelfde verhaal als jij nu. We hadden ook nog steeds een beeldbuis tv, die overigens nog prima werkte.
            Na wat opzoekwerk voor de OLED LG 55B7V gegaan. In het begin ziet dat ding er gigantisch uit als je een beeldbuis tv gewoon bent, maar na een week ben je dat alweer gewoon.
            Maar dat beeld...subliem. Het is nu echt genieten wanneer je een goeie film opzet, ik sta (zit) er nog steeds van te kijken nu, zeker geen spijt van.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: TV advies

              Bij OLED is er wel een probleem, dat kan inbranden.
              Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien valt dat allemaal wel mee, maar voor mij zou dat toch een punt kunnen zijn om voor een andere technologie te kiezen (bijvoorbeeld QLED).
              OLED heeft ook een beperkte maximale lichtsterkte, maar als de tv op een wat donkerdere plaats staat dan is dat geen probleem.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: TV advies

                QLED is gewoon boerenbedrog. Ze vragen een premium prijs voor oude tech.
                OLED is totaal superieur.

                Comment


                • #9
                  Re: TV advies

                  Hmm, ik ben het daar zo toch niet mee eens.
                  Een groot probleem bij veel mensen is dat ze super verzadigde kleuren willen zien en dan denken dat de wereld er mooier op geworden is. NOT.

                  OLED is pas echt brakke technologie. De LEDs bestaan uit organisch materiaal en die breken af na een paar jaar. Vooral blauw is een kleur die erg moeilijk ligt op die OLED technologie en snel gaat vervagen.
                  Inbranden is al besproken. Na een paar jaar kan em zo het stort op.

                  QLED is de nieuwe technologie maar staat nog in kinderschoenen. Dus voorlopig ook het kopen weer niet waard. Het is wel de meest belovende technologie voor de toekomst. Maar voorlopig wachten tot die technologie volwaardig en uitontwikkeld is.

                  De beste NU is nog steeds de LCD IPS technologie zoals veel fotografen ook gebruiken als beeldscherm. Dat is niet zomaar zonder reden dat ze voor IPS kiezen.

                  Mijn inziens is dit ongeveer wat je zoekt https://www.panasonic.com/be/nl/cons...x-55cx750.html
                  Panasonic is zoveel beter dan LG, Samsung, Philips,...
                  En de prijzen vallen goed mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TV advies

                    Handig toch zo'n forum , aan iedereen alvast al van harte bedankt voor jullie insteek ! Toch wel wat verschillende meningen precies :-) , misschien moet ik toch m'n mening herzien ivm de grootte van zo'n toestel , op het eerste zicht lijkt 50 of 55 inch enorm maar zoals ik jullie hoor hebben er nog niet veel spijt gekregen van die afmetingen... Misschien moeten we eens naar de winkel toe om al die verschillende technologieen even naast elkaar te zien...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: TV advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Hmm, ik ben het daar zo toch niet mee eens.
                      Een groot probleem bij veel mensen is dat ze super verzadigde kleuren willen zien en dan denken dat de wereld er mooier op geworden is. NOT.

                      OLED is pas echt brakke technologie. De LEDs bestaan uit organisch materiaal en die breken af na een paar jaar. Vooral blauw is een kleur die erg moeilijk ligt op die OLED technologie en snel gaat vervagen.
                      Inbranden is al besproken. Na een paar jaar kan em zo het stort op.

                      QLED is de nieuwe technologie maar staat nog in kinderschoenen. Dus voorlopig ook het kopen weer niet waard. Het is wel de meest belovende technologie voor de toekomst. Maar voorlopig wachten tot die technologie volwaardig en uitontwikkeld is.

                      De beste NU is nog steeds de LCD IPS technologie zoals veel fotografen ook gebruiken als beeldscherm. Dat is niet zomaar zonder reden dat ze voor IPS kiezen.

                      Mijn inziens is dit ongeveer wat je zoekt https://www.panasonic.com/be/nl/cons...x-55cx750.html
                      Panasonic is zoveel beter dan LG, Samsung, Philips,...
                      En de prijzen vallen goed mee.
                      Toeval wil dat ik de vorige versie van die Panasonic hier heb staan, de 55CX700. Ik ben daar tevreden van. Beeld is goed, en vooral software zeer stabiel.
                      Net ervoor had ik een 49' Philips uit hun slechte periode. Na 1 jaar heb ik die teruggestuurd omdat die 3 keer per week vastliep. Na iedere software update (die beterschap beloofde) werd het gewoon slechter. Philips heeft hier alvast afgedaan.

                      Dat inbranden van OLED wordt mijns inziens wat overdreven.

                      In elk geval, als mijn TV vandaag begeeft, dan bestel ik direct een LG OLED.
                      Misschien moet je dit eens lezen, en ja, ik weet dat het een site is van LG zelf. https://www.lg.com/us/experience-tvs...tv/reliability

                      Comment


                      • #12
                        Re: TV advies

                        Mijn LG OLED die hier staat zal zowat van de eerste generatie zijn (LG 55EG960 V), maar ik merk toch niets van inbranden hoor. Bij normaal gebruik denk ik echt niet dat je daar bang moet voor zijn.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: TV advies

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Handig toch zo'n forum , aan iedereen alvast al van harte bedankt voor jullie insteek ! Toch wel wat verschillende meningen precies :-) , misschien moet ik toch m'n mening herzien ivm de grootte van zo'n toestel , op het eerste zicht lijkt 50 of 55 inch enorm maar zoals ik jullie hoor hebben er nog niet veel spijt gekregen van die afmetingen... Misschien moeten we eens naar de winkel toe om al die verschillende technologieen even naast elkaar te zien...
                          Vergeet ook het geluid niet te beoordelen. Heel mooi de dunne randen maar de luidsprekers zijn achterop geplaatst en stralen naar de muur of naar onderen en dat komt het geluid niet altijd ten goede.
                          Soms moet je een aparte Soundbar aanschaffen
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: TV advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Vergeet ook het geluid niet te beoordelen. Heel mooi de dunne randen maar de luidsprekers zijn achterop geplaatst en stralen naar de muur of naar onderen en dat komt het geluid niet altijd ten goede.
                            Soms moet je een aparte Soundbar aanschaffen
                            Goed punt. Geen enkele "platte TV" geeft een echt goed geluid.
                            Soundbar is een goede start, ik heb er een receiver en 3 luidsprekers aan hangen, dan is je geluid prima in orde.
                            (maar laat ons eerlijk zijn, uit de meeste "dikke" TVs kwam ook geen deftig geluid)

                            Comment


                            • #15
                              Re: TV advies

                              Dat inbranden bestaat inderdaad, maar moet je toch wel met een korreltje zout nemen.
                              Tenzij de tv 24/24u aanstaat op hetzelfde kanaal met het kanaallogo in beeld, moet je je geen zorgen maken.
                              Een normaal mens zapt af en toe.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X