Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: TV advies

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Ik heb hier al enkele jaren een Plasma Panasonic Viera tv met een fantastisch beeld en ook bij deze tv werd er gezegd dat er problemen zouden kunnen ontstaan met inbranden . Nooit is van gemerkt . Indien ik een nieuwe tv moest komen zou het terug een plasma tv zijn maar helaas worden deze niet meer gemaakt .

    Enig idee waarom niet meer ?
    Omdat die meer verbruiken, de productiekost redelijk hoog lag en bijna iedereen wil een dunne TV en dat kan met plasma niet geboden worden.
    Een plasma is ook veel zwaarder en zal ook wel doorwegen in transportkosten veronderstel ik?

    En als je wil vergelijken, doe dat dan ook eens tussen plasma en OLED ... je zal niet snel terug willen naar plasma. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: TV advies

      Nog niet aan een nieuwe TV toe . De mijne is nog maar zeven jaar oud .

      Comment


      • #48
        Re: TV advies

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Nog niet aan een nieuwe TV toe . De mijne is nog maar zeven jaar oud .
        Ja, maar nu krijg je een heleboel folders in de bus met "solden" aanbiedingen, dan ben je al bijna verplicht om naar de winkel te gaan om geld uit te geven....
        Mijn tv is ook nog niet aan vervanging toe, ik wacht ook nog liever wat langer.
        Tegen dan zijn de beste tv's van nu al wat goedkoper en zijn er weer nieuwe "topmodellen" die voor mij teveel kosten.
        De meest recente technologie is altijd vrij duur, maar als er terug iets nieuw komt, dan zakt de prijs van de iets oudere technologie (veel goedkope tv's van nu zijn ooit ook "de beste" geweest).
        Het is maar wat je wil en hoeveel je er aan wil spenderen, de slechtste tv-programma's worden niet beter als je die bekijkt op een betere tv...

        En de verschillen in beeldkwaliteit, die zie je dan wel in de winkel, maar als er maar één tv in de woonkamer staat, dan kan je die niet vergelijken met andere tv's, en dan valt het ook niet zo snel op dat er iets aan mankeert ten opzichte van een duurdere.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #49
          Re: TV advies

          ik heb ook plasma tv +/- 7 jaar oud, vergeleken met de 2 jaar oude led van mijn dochter kan deze niet tippen aan beeldkwaliteit van de plasma,
          de nieuwere OLED dat is natuurlijk nog wat anders.
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #50
            Re: TV advies

            Kijk hier eens naar

            Deze link is verkeer(d)
            Last edited by toerist; 11 januari 2019, 15:20.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #51
              Re: TV advies

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Kijk hier eens naar
              Een link naar een dashcam ??
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #52
                Re: TV advies

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Een link naar een dashcam ??
                Om op TV te kijken. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: TV advies

                  Sorry, verkeerde link , het moest deze zijn
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #54
                    Re: TV advies

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Sorry, verkeerde link , het moest deze zijn

                    Haha prachtig betoog voor de pixeljagers.

                    Comment


                    • #55
                      Re: TV advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Sorry, verkeerde link , het moest deze zijn
                      Het verschil tussen 4K en 1080 is wel degelijk zichtbaar. Altijd die onzin als er iets nieuws op de markt komt.

                      Er zijn nu al televisies die 77 of 88" inch groot zijn en dan is zelfs 8K geen overbodige luxe.
                      Alleen jammer dat er nog geen zenders zijn die in 4K uitzenden.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #56
                        Re: TV advies

                        Test inbranden OLED: https://www.youtube.com/watch?v=nOcLasaRCzY
                        Niet teveel naar CNN kijken op een OLED TV...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: TV advies

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Het verschil tussen 4K en 1080 is wel degelijk zichtbaar. Altijd die onzin als er iets nieuws op de markt komt.

                          Er zijn nu al televisies die 77 of 88" inch groot zijn en dan is zelfs 8K geen overbodige luxe.
                          Alleen jammer dat er nog geen zenders zijn die in 4K uitzenden.
                          Wat heeft 4K voor zin wanneer er geen uitzendingen zijn en er ook nauwelijks Dvd’s op dat formaat zijn.
                          Ik heb overigens sinds kort wel een 4K tv maar dat omdat ik films maak in 4K. Zenders gaan niet investeren in telkens weer een nieuw formaat en zeker de commerciëlen niet, dat kost hen bakken met geld en die willen alleen maar geld verdienen.
                          Het duurde al lang voordat ze allemaal op breedbeeld uitzonden en later op 2K. Ook de kabelbedrijven geven vanwege de bandbreedte nog steeds een beperkt aantal zenders in 2K door. BV het glasvezelnetwerk van KPN. Dan kun je het wat 4K betreft voorlopig vergeten.

                          Comment


                          • #58
                            TV advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Wat heeft 4K voor zin wanneer er geen uitzendingen zijn en er ook nauwelijks Dvd’s op dat formaat zijn.
                            De onzin bestaat enkel voor mensen die het zelf niet hebben of niet beseffen wat het voordeel is.
                            Verder zal men weinig DVD’s vinden in 4K, is eerder weggelegd voor 4K Ultra HD schijven (gebaseerd op BluRay).
                            Ik heb overigens sinds kort wel een 4K tv maar dat omdat ik films maak in 4K. Zenders gaan niet investeren in telkens weer een nieuw formaat en zeker de commerciëlen niet, dat kost hen bakken met geld en die willen alleen maar geld verdienen.
                            Een deftige TV doet een redelijk goede upscaling van het signaal naar 4K, ook al is de bron geen 4K dan nog merkt men wel degelijk het verschil.
                            Met alle bestaande BluRay’s is dat toch redelijk merkbaar op een groot scherm, ook al is het in een lagere resolutie opgenomen.
                            Verder bestaat er toch al enige content in 4K op zowel NetFlix als op 4K Ultra HD discs.

                            Netflix was er als de kippen bij om te streamen in 4K.
                            Zowat alle nieuwe series van Netflix en bepaalde films zijn te bekijken in 4K, met af en toe de mogelijkheid van HDR (High Dynamic Range).

                            Telenet en Proximus zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van nieuwe settopboxen die 4K ondersteunen.
                            Verwacht wordt dat ze in 2019 op de markt zullen verschijnen.

                            Waar is de tijd dat de Full HD TV’s op de markt kwamen en nog zo goed als geen enkele zender in HD uitzond ... ja er is altijd een overgangsperiode.
                            U kaart aan zelf een 4K TV te hebben, dan moet u toch al ondervonden hebben dat dit wel degelijk een verschil uitmaakt?
                            Toekomstgericht is men beter om bij een nieuwe aanschaf voor een 4K TV te kiezen of men zou wel eens redelijk snel tot het inzicht kunnen komen dat men een verkeerde investering deed.
                            Of iedereen het voor zichzelf nuttig vindt, dat is een andere zaak ... maar een 4K TV heeft wel zijn nut vooral bij een groot formaat.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: TV advies

                              Toekomstgericht was mijn Plasma Panasonic TV van 7 jaar geleden een 3D TV en wat blijft daar nu nog van over ???

                              Comment


                              • #60
                                Re: TV advies

                                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                                Toekomstgericht was mijn Plasma Panasonic TV van 7 jaar geleden een 3D TV en wat blijft daar nu nog van over ???
                                Van 3D hoor ik tegenwoordig ook niet veel meer, het was ooit wel iets dat je "moest hebben" als je een nieuwe tv kocht.
                                Ik zie dat er wel 3D Blu-Ray films worden verkocht, maar uitzendingen in 3D zijn er niet (dat kan waarschijnlijk alleen als iedereen daar de juiste tv voor heeft, en die kans is dus bijzonder klein).

                                Maar 4K zal zeker blijven, voor heel grote beeldschermen is 4K wel beter, en 8K is eigenlijk eerder voor projectoren die op een groot formaat projecteren.
                                Mijn "kleine tv" (37" is klein naar huidige normen) komt met Full-HD wel toe, zelfs als ik heel dichtbij ga kijken dan zijn de pixeltjes niet storend.
                                Bij de beamer van de fotoclub zie je wel duidelijk de beeldpunten als je dichtbij gaat kijken, daar zou een hogere resolutie ook wel beter zijn.
                                Maar op een normale kijkafstand is het beeld van de Full-HD beamer nog altijd heel goed.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X