Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TV advies

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    Dat inbranden bestaat inderdaad, maar moet je toch wel met een korreltje zout nemen.
    Tenzij de tv 24/24u aanstaat op hetzelfde kanaal met het kanaallogo in beeld, moet je je geen zorgen maken.
    Een normaal mens zapt af en toe.
    Ik zap ook wel eens, maar hier staat voor het grootste deel van de tijd wel dezelfde zender op.
    Dat is niet 24 uur per dag, maar als de tv aan staat dan is het toch minstens 50% van de tijd op Discovery Channel.
    Bij de meeste zenders komt het logo wel zwak in beeld, daardoor zal het inbranden wat trager verlopen (het duurt dan langer vooraleer het storend wordt).

    Als je bijvoorbeeld kinderen hebt die dikwijls hetzelfde spelletje spelen (Playstation of een vergelijkbare console), dan staat er wel de hele tijd allerlei informatie op dezelfde plaats op het scherm.
    Naar het schijnt hadden ze ergens in een of andere luchthaven OLED schermen gebruikt als info bord (vertrekuren).
    Na een tijd waren die schermen zo sterk ingebrand dat het heel moeilijk werd om de informatie nog te kunnen lezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: TV advies

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Handig toch zo'n forum , aan iedereen alvast al van harte bedankt voor jullie insteek ! Toch wel wat verschillende meningen precies :-) , misschien moet ik toch m'n mening herzien ivm de grootte van zo'n toestel , op het eerste zicht lijkt 50 of 55 inch enorm maar zoals ik jullie hoor hebben er nog niet veel spijt gekregen van die afmetingen... Misschien moeten we eens naar de winkel toe om al die verschillende technologieen even naast elkaar te zien...
      Als je een OLED wil, dan is 55" de kleinste maat.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: TV advies

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        maar let wel dat deze last hebben van zogenaamde burn-in bij langdurig tekst op beeld.
        Dat is met andere technieken nu ook wel zo.
        Veel hangt ook af van de instellingen.
        Met de OLED na drie jaar nog niets en dat zal ook niet snel geburen denk ik, dat beeld is zo helder dat de instellingen bijzonder laag staan.
        OLED neemt wat af na jaren in helderheid, in begin heeft men voldoende aan 20% helderheid.
        Hier eerst afgesteld in duistere kamer met wat sfeerverlichting zoals men meestal kijkt, de automatische aanpassing aan omgevingslicht is onopvallend en perfect voor bij veel licht.
        Als men die nieuw op 100% zet en dan lang hetzelfde stilstaand beeld laat staan ... dan kan dat natuurlijk wel sneller voor problemen zorgen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          TV advies

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als je een OLED wil, dan is 55" de kleinste maat.
          En beklaagt men heel snel dat men geen 65” genomen heeft. [emoji6]

          Nog een toevoeging:
          Bij OLED is zwart tenminste echt zwart en de kijkhoek is heel groot.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: TV advies

            Wij hebben hier ondertussen al 7 of 8 jaar een Samsung en daar zijn we echt heel tevreden over.
            Als we nu een nieuwe moesten kopen zou het terug een Samsung zijn.
            We zijn naar VDB gestapt en hebben die Samsung toen gekozen omdat het mooiste beeld gaf en van de rest hebben we ons niks aangetrokken.
            Ik rij nu met een diesel auto en ken daar helemaal niks van, hij rijdt goed en is comforttabel en betrouwbaar en goedkoop in onderhoud en de rest interesseert me eerlijk gezegd weinig. Mercedes Class A W196
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: TV advies

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En beklaagt men heel snel dat men geen 65” genomen heeft. [emoji6]

              Nog een toevoeging:
              Bij OLED is zwart tenminste echt zwart en de kijkhoek is heel groot.
              8 jaar geleden was 42" nog bij de groten, nu lijkt 55" al klein, welke grootte in 2027 ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #22
                TV advies

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                8 jaar geleden was 42" nog bij de groten, nu lijkt 55" al klein, welke grootte in 2027 ?
                CRT was 32”, daarna 42” plasma, daarna 55” LED (TFT) nu 65” OLED ... maar dat beginnen we ook gewoon te raken. [emoji16]
                Ja, later zal er wel TV-behang komen zeker? [emoji6]
                Last edited by VerSeg; 6 januari 2019, 17:43.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  TV advies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Wij hebben hier ondertussen al 7 of 8 jaar een Samsung en daar zijn we echt heel tevreden over.
                  Als we nu een nieuwe moesten kopen zou het terug een Samsung zijn.
                  We zijn naar VDB gestapt en hebben die Samsung toen gekozen omdat het mooiste beeld gaf en van de rest hebben we ons niks aangetrokken.
                  Ik rij nu met een diesel auto en ken daar helemaal niks van, hij rijdt goed en is comforttabel en betrouwbaar en goedkoop in onderhoud en de rest interesseert me eerlijk gezegd weinig. Mercedes Class A W196
                  Een 8 jaar geleden vonden wij Samsung ook een van de betere en ook gekocht, die kon je er in de winkels ook van ver uithalen.
                  Tussen de LED TV’s kan dat nog steeds, maar vergeleken met OLED staan ze kilometers achter.

                  Mercedes maakt volgens mij geen TV’s en diesel is geen type scherm .... [emoji16]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: TV advies

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    CRT was 32”, daarna 42” plasma, daarna 55” LED (TFT) nu 65” OLED ... maar dat beginnen we ook gewoon te raken. [emoji16]
                    Ja, later zal er wel TV-behang komen zeker? [emoji6]
                    Hoe, Freddy, heb jij nu nog altijd geen TV-behang ?
                    Ik dacht de restjes komen te vragen als jullie klaar zijn.

                    Ik vraag me alleen af welke Perfax we daar moeten voor gebruiken ???
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      TV advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Hoe, Freddy, heb jij nu nog altijd geen TV-behang ?
                      Ik dacht de restjes komen te vragen als jullie klaar zijn.

                      Ik vraag me alleen af welke Perfax we daar moeten voor gebruiken ???
                      Hoe, heb jij een stuk te weinig?
                      Wij hadden iets over, wel goed opletten waar ge knipt of die vloeistof loopt uit de eau-LED. [emoji6]

                      Voor de moment hangt de behang-TV “hier” aan een grote beugel met een arm van 1,5 meter, kan je van op grond tot op plafond bijregelen en draaien in de richting dat je wil ... handig als ge zit of gaat liggen, zelfs ondersteboven lukt en ge moogt ook op uwen buik gaan liggen ... gaat allemaal, zelfs touchscreen dat ge met een teen kunt bedienen, ingebouwde camera en telefoon. [emoji1785]
                      Last edited by VerSeg; 6 januari 2019, 19:47.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: TV advies

                        Nog beter is om de TV plat aan het plafond te bevestigen, grootte geen probleem en je hebt enkel een ligzetel nodig
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: TV advies

                          Ik denk dat Samsung met deze micro LED televisies heel sterk gaat terugkomen. Alle voordelen van OLED en LCD zonder de nadelen van beide.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #28
                            Re: TV advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Nog beter is om de TV plat aan het plafond te bevestigen, grootte geen probleem en je hebt enkel een ligzetel nodig
                            Een luster in het midden van het beeld is anders ook niet alles. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: TV advies

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Ik denk dat Samsung met deze micro LED televisies heel sterk gaat terugkomen. Alle voordelen van OLED en LCD zonder de nadelen van beide.
                              We zullen nog wel moeten wachten op betaalbare tv's met die technologie.
                              De eerste apparaten zullen zoals gewoonlijk aan een heel hoge prijs beginnen, later zakken de prijzen als de productie goed op gang is gekomen.
                              Als je op dit ogenblik een nieuwe tv wil, dan is dat geen oplossing, want die is nog niet te koop.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: TV advies

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                Ik denk dat Samsung met deze micro LED televisies heel sterk gaat terugkomen. Alle voordelen van OLED en LCD zonder de nadelen van beide.
                                Als ze dan ook nog correcte support/garantie gaan verlenen dan zijn ze misschien op goede weg, op dit moment zijn ze niet zo soepel op grote schermen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X