Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tuinhuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tuinhuis

    In de tuin van onze nieuwe woning, willen we een tuinhuisje plaatsen (3m x 2m).
    Er zijn echter grote prijsverschillen van 1500 tot 3500 euro (wel geplaatst ), wij zoeken hierin een gulden middenweg.
    Heeft hier soms iemand een goede tip ?? Tuinhuisje moet komen in Haacht.
    Grt
    jan

  • #2
    Re: Tuinhuis

    Uit ervaring met een redelijk goedkoop (<3000€) uit de Brico: bespaar niet.... Hoe duurder, hoe beter de kwaliteit van het hout en het beslag (scharnieren etc). Niet zo leuk als je tuinhuis na de eerste regenbui al een dikke cm kromgetrokken is.

    Nog een tip: voorzie een goede ondergrond, hier staat het op een gegoten betonnen plaat. Dus geen verzakkingen, ook niet als we later een auto erin willen stallen.

    Comment


    • #3
      Re: Tuinhuis

      Goede ervaring met Van Wetter uit Zaventem.

      Afhankelijk van de grootte is een betonplaat niet altijd nodig.
      Bij ons staat het op betonblokken.
      Ik heb eerst de plaats waar het moest komen uitgegraven tot ca 10-15cm onder maaiveld, daar rond boordstenen.
      Worteldoek in gelegd, en dan de grofste dolomiet in gedaan.

      Staat al een paar jaar zonder zakken, maar de ondergrond is wel stevig bij ons.
      Een muur van de buren van 3 m hoog staat al 100 jaar zonder fundering, en daar komen ook geen barsten in.

      Comment


      • #4
        Re: Tuinhuis

        Ga ook hier eens kijken: deze mannen zorgen ook voor de "stalletjes" van de Leuvense kerstmarkt.

        Als zij het niet hebben , ga je het nergens anders vinden....


        Welkom bij Taes tuinhuisjes te Kortenberg - Als maatwerk vakwerk wordt. Tuinhuizen gemaakt op maat.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Tuinhuis

          Ga gewoon eens naar de Makro,keuze genoeg en thuis geleverd.
          Ineensteken gaat gelijk een fluitje van een cent.
          Heb er hier eentje gezet van 4x5,stak op een dag ineen.

          Comment


          • #6
            Re: Tuinhuis

            Inderdaad, die van de Brico (ik denk dat ze van dezelfde fabrikant komen) staan ook op een dag in elkaar. Thuisgeleverd ook.
            MAAR: ik heb vragen bij de kwaliteit en ik weet niet of Macro het wil ineenzetten voor een klant. Overigens, als je het echt goed wil doen zou je voordat het tuinhuis gebouwd al het hout moeten behandelen/verven. En dan ben je niet op een dag klaar

            Comment


            • #7
              Re: Tuinhuis

              Ik heb 20 jaar geleden ook een tuinhuis bij Makro gekocht. Hetzelfde model was verkrijgbaar in 16mm en 32mm plankdikte en ik heb de 32mm versie gekozen.
              Eerst een betonplaat gegoten die 10cm boven het gazon uitsteekt en daarna betegeld. Alle planken eerst met 2 lagen lazuur behandeld en dan alles samengebouwd. Om de 3 jaar grondig schoonmaken en een nieuwe laag transparant lazuur erover. Het tuinhuis ziet er nog altijd als nieuw uit. De enige herstelling die ik moest doen was het vernieuwen van de roofing. Tijdens de storm in maart 2015 was er een stuk losgekomen. Origineel was het een roofing van 3mm die erop was gebrand met een gasbrander. Nu ligt er 6mm op, gekleefd met bitumenlijm. Enkel de overlappingen zijn gebrand.

              Comment


              • #8
                Re: Tuinhuis

                sorry, was 2 maal gepost.

                Comment


                • #9
                  Re: Tuinhuis

                  Onze komt van Thaes in Erps-Kweros (Kortenberg).
                  Die garandeert 20 jaar probleemloos zonder dat het hout behandeld wordt.
                  Voorwaarde is dat het niet in vochtige grond staat ... dus ofwel beton onder gieten ofwel betonblokken onder zetten zodat er luchtcirculatie onder is.
                  Dat laatste raden ze zelf aan en doen ze ook bij de plaatsing.

                  Vorig tuinhuisje was van de Makro (gekregen) en was op een paar jaar rot, zelfs correct behandeld.

                  Prijzen schelen, maar ook de kwaliteit is zeer afwijkend.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tuinhuis

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Onze komt van Thaes in Erps-Kweros (Kortenberg).
                    Die garandeert 20 jaar probleemloos zonder dat het hout behandeld wordt.
                    Voorwaarde is dat het niet in vochtige grond staat ... dus ofwel beton onder gieten ofwel betonblokken onder zetten zodat er luchtcirculatie onder is.
                    Dat laatste raden ze zelf aan en doen ze ook bij de plaatsing.

                    Vorig tuinhuisje was van de Makro (gekregen) en was op een paar jaar rot, zelfs correct behandeld.

                    Prijzen schelen, maar ook de kwaliteit is zeer afwijkend.
                    Zie #4, Freddy

                    Taes is inderdaad een andere prijsklasse, maar die maken tuinhuizen waar je kan in "wonen" hoor.
                    Alles hangt natuurlijk af van de dikte van het hout.
                    Wil je de allerbeste kwaliteit, ga dan voor ceder, enfin $eder
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tuinhuis

                      Marc ... wat is duur en wat goedkoop?
                      Als je dubbel van prijs betaalt en 30 jaar gerust bent of om de 5 jaar rotte planken moet vervangen of tegen kromme latten moet aankijken en een vloer met gaten in ... wat is dan het goedkoopst?
                      Beter direct goed als het lang moet meegaan ... is het goedkoopst. ☺
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tuinhuis

                        Heb 3jr terug tuinhuis bij Brico gekocht en wordt volledig onbehandeld geleverd. Als je er tijd wil insteken: ik heb plank per plank bij anti-insecten en schimmelwerend produkt ingewreven (2 lagen), nadien de buitenkant 3 lagen verf. Dan pas in een gestoken en nadien de binnenkant met beits. Vraagt wat werk maar staat er nog zoals ik het gezet heb. Staat op betonnen sokkel van 15cm hoor, met onder de vloer( uit betonbekistingshout) worteldoek, stabilisé.
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tuinhuis

                          Dat is inderdaad de manier, zo hebben wij het ook gedaan. Elektriciteit en afvoer ingewerkt in betonnen vloer.

                          Maar: je bent een hoop tijd (en plaats!) kwijt met het behandelen van de planken/balken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tuinhuis

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Zie #4, Freddy

                            Taes is inderdaad een andere prijsklasse, maar die maken tuinhuizen waar je kan in "wonen" hoor.
                            Alles hangt natuurlijk af van de dikte van het hout.
                            Wil je de allerbeste kwaliteit, ga dan voor ceder, enfin $eder
                            Dikte van het hout van mijn tuinhuis is 44mm.sterk genoeg denk ik.
                            Achteraf heb ik het wel 2 maal geschilderd en dat ging dus niet op 1 dag.:-)

                            Comment

                            Working...
                            X