Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trots zijn op snelweg fotografen in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trots zijn op snelweg fotografen in België

    Er staan geweldige nieuwe fototoestellen langs de Belgische wegen. Daar zal menig fotograaf jaloers op zijn en ze leveren nog een pak geld op ook. Rij je heel snel dan krijg je een foto maar ook wanneer je over de vluchtstrook rijdt, een rood verkeerslicht negeren levert ook een prachtige foto op. Dit nieuwe fototoestel is ook opmerkzaam wanneer je in de auto met de telefoon ruzie aan het maken bent met je schoonmoeder. Te dicht tegen de kont van je voorganger opkruipen wordt door dit rijksfototoestel ook niet gewaardeerd en begint dan spontaan te flitsen.

  • #2
    Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

    Kan je ook meerdere afdrukken krijgen ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Er staan geweldige nieuwe fototoestellen langs de Belgische wegen. Daar zal menig fotograaf jaloers op zijn en ze leveren nog een pak geld op ook. Rij je heel snel dan krijg je een foto maar ook wanneer je over de vluchtstrook rijdt, een rood verkeerslicht negeren levert ook een prachtige foto op. Dit nieuwe fototoestel is ook opmerkzaam wanneer je in de auto met de telefoon ruzie aan het maken bent met je schoonmoeder. Te dicht tegen de kont van je voorganger opkruipen wordt door dit rijksfototoestel ook niet gewaardeerd en begint dan spontaan te flitsen.
      Alles voor de verkeersveiligheid, kan alleen maar toegejuicht worden (dikke duim omhoog - want geel bolletje mag niet meer).
      En dat de (bijna lege) staatskas er mee gespijsd wordt is mooi meegenomen.

      Comment


      • #4
        Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

        De mooie tijden van doen waar je zin in hebt zijn voorbij.
        Ik vind het geen slechte zaak.
        In het belang van de veiligheid is dit wat we moeten doen.

        Erg goed ook dat ze reetkevers ook gaan kunnen pakken op die manier.
        Persoonlijk vind ik het bumperkleven erg hatelijk en super asociaal.
        Het komt me gelukkig niet veel meer voor de laatste tijd. Vroeger wel.
        Ik vind het bijzonder gevaarlijk als ze zo dicht op je komen aandringen.
        Als ik in de remmen moet kunnen ze nooit meer stoppen.

        De openbare weg is niet de plaats om gekke dingen te gaan doen.

        Comment


        • #5
          Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

          Beetje bij beetje komen we er wel hoor : een zwarte doos in de auto, camera's in de slaapkamer om partnergeweld uit te sluiten, een verplichte chip onder uw vel, ideeën genoeg.
          Aldous Huxley "the brave new world"
          Vergeet ook niet om eens "2430 AD" te lezen, een kortverhaal van Isaac Asimov
          Naar enige vorm van hypocrisie kijken we natuurlijk niet, welke wagens halen géén 200 ? Maar ja : niet doen hoor jongen, niet doen...

          Comment


          • #6
            Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

            Enkel in het voetbal schijnt de fijnste cameratechnologie nog niet goed te werken, want daar wordt er steevast over gediscussieerd.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

              Niet elke verkeersregel heeft met veiligheid te maken, vaak gewoon om de kassa te vullen.
              Dat men de bewuste overtreders eruit haalt is uiteraard niet slecht, maar die weten meestal heel goed waar en wanneer het wel kan.
              Nu nog alles wat duidelijker maken voor de mensen want sommige situaties zijn toch zeer onduidelijk gemaakt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                De overvloed aan verkeerscamera's en trajectcontroles zijn een verkapte belasting, dat heeft met veiligheid niets te maken.

                Gisteren avond nog een heel stuk op E40 Luik-Brussel gereden: droog weer, autosnelweg 3 rijvakken, compleet leeg. Toch waanzin om daar dan 120 te moeten rijden?
                Maar de laagvliegers in de woonwijk hier laten ze gerust, te moeilijk en te tijdrovend om een mobiele flitser te zetten.

                Comment


                • #9
                  Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  De overvloed aan verkeerscamera's en trajectcontroles zijn een verkapte belasting, dat heeft met veiligheid niets te maken.

                  Gisteren avond nog een heel stuk op E40 Luik-Brussel gereden: droog weer, autosnelweg 3 rijvakken, compleet leeg. Toch waanzin om daar dan 120 te moeten rijden?
                  Maar de laagvliegers in de woonwijk hier laten ze gerust, te moeilijk en te tijdrovend om een mobiele flitser te zetten.
                  Tsja, op sommige momenten is dit juist, maar wanneer sommige politiek partijen gevolgd worden, dan is het in ons landje straks 100 km/u ipv 120 km/u.
                  Trouwens, is het al niet zo in Nederland ? Ik dacht dat je daar maar 100 km/u mag tussen 6 en 19 uur en buiten die uren 120 km/u ?
                  Dan zijn we hier nog niet zo slecht af toch.

                  Sommigen zullen dan wel verwijzen naar de stroken in Duitsland waar de snelheid niet gelimiteerd is... maar die stroken smelten daar als sneeuw voor de zon.
                  Er worden ook daar van langs om meer borden max 130 km/u geplaatst. Wanneer je als laagvlieger op de niet gelimiteerde stukken een ongeval veroorzaakt kan je volledig aansprakelijk gesteld worden en niet hij die "te traag" maar aan 130 km/u reed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                    Sowieso komt alles op "papier" meer en meer.
                    Ale, niet op papier maar digitaal spoor van alles bedoel ik.

                    Van zowat alles wat we doen en laten wordt ergens spoor van bijgehouden.

                    Jullie weten dat ik nu recent een huis gekocht heb in een andere regio.
                    Zegt de huisdokter tegen mij. Ik zal uw dossier (nog oud log deels op papier) klaar leggen zodat je het kan overmaken aan de nieuwe dokter. Het digitaal spoor van de laatste jaren kan hij nu al inkijken.
                    En zo zal dat met alles worden.

                    Europa verplicht in de nieuwe wagens een tracker en snelheidsbegrenzer. Het zal gedaan zijn met zotjes doen.
                    De toekomst is dat de politie u al rijdend gaat natrekken op buitensporigheden of niet in regel zijn met papiertjes.
                    Vandaag is dat al zo tot op zekere hoogte.

                    Dit jaar nog. Mijn keuring was 1 dag over datum! De reden is dat ik geen afspraak kon maken bij de keuring op tijd.
                    Je weet wel, corona. De week nadien al een brief in de bus van polis. "Keuring vervallen, kom het maar eens uitleggen op de bureau".
                    Ik was gepakt met een ANPR camera hier op de rand van de stad.

                    Verzekeringen gaan ook eisen bij een ongeval om alle data van uw voertuig uit te lezen.
                    Te snel buiten marge een ongeval gemaakt? Zelfs in je recht zal je niets kunnen trekken.

                    Ik ben veel in Nederland voor beauty en fashion shoots. En het klopt. Je mag er maar 100 meer overdag.
                    In de praktijk valt dit veel meer mee dan je zou denken.
                    Het wegennet is er al bijzonder veel beter dan in Vlaanderen.
                    Overal is het rijden op een biljartlaken.
                    Iedereen rijd nu de zelfde snelheid en dat schuift veel beter.
                    Iedereen rijd verstandiger ook. Meer plaats laten voor in en uitvoegen.
                    Opmerkelijk veel veiliger gevoel.

                    Het spekt de staatskas. Daar kan je iets van zeggen idd.
                    Maar in feite, als je met alles in regel bent dan blijft het geld netjes in je zak toch?
                    Het is gewoon een kwestie van aanpassen.
                    Iets vroeger vertrekken naar je bestemming en je bent er ook op tijd.

                    Ik kan mij ook wel vinden in het systeem zoals in Zwitserland, Noorwegen? Boetes op maat van uw inkomen.
                    Er was een succesvol zakenman gepakt voor hoge snelheid met zijn sportwagen. Boete 250.000 EURO!!!
                    Dien gaat da geen twee keer doen.
                    Het idee is niet zozeer het spekken van de staatskas. Het idee is een gedragsverandering te weeg krijgen.
                    En geld is iets waar veel gevoelig voor zijn.

                    Het wordt al snel een maatschappelijk vraagstuk en politieke kwestie hoe we dit best oplossen.
                    Maar mijn inziens is dat de toekomst.
                    Meer verantwoording afleggen voor elkaar.
                    We hebben nog super veel geld nodig om een groot scala aan problemen op te lossen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Europa verplicht in de nieuwe wagens een tracker en snelheidsbegrenzer. Het zal gedaan zijn met zotjes doen.
                      De toekomst is dat de politie u al rijdend gaat natrekken op buitensporigheden of niet in regel zijn met papiertjes.
                      Vandaag is dat al zo tot op zekere hoogte.
                      Het zou mij helemaal niet verbazen als die trackers NU al al die data naar de cloud pompen. Het gaat niet lang meer duren voor je automatisch een boete krijgt als je ergens te snel rijdt. Waar dan ook. En voor eender wat. Richtingsaanwijzer niet gebruikt? Gordel niet aan? Naar de brico geweest en een zak cement teveel geladen? Al die zaken verschijnen op de CAN bus van je auto en die tracker heeft die gegevens ook.

                      En het is zoals je zegt, geld is het enige waar velen naar luisteren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                        "Dit jaar nog. Mijn keuring was 1 dag over datum! De reden is dat ik geen afspraak kon maken bij de keuring op tijd.
                        Je weet wel, corona. De week nadien al een brief in de bus van polis. "Keuring vervallen, kom het maar eens uitleggen op de bureau".
                        Ik was gepakt met een ANPR camera hier op de rand van de stad. "

                        De keuring..... mijn grote vrienden.
                        Een privé-instelling waar alle verantwoordelijkheid voor fouten vervalt op het moment dat je de poort uit rijdt. Een geldmelkerij.
                        En wat voor fouten ..... Ik heb geen lijst met alle diesels die ze met de rookkeuring de nek hebben om gewrongen met de rookkeuring maar ik heb lang gepraat met Antoine Roegies uit Maldegem-Eeklo. Antoine deed alleen maar diagnoses en had de modernste installatie van Europa, hij vertelde me dat hij zijn handen vol had met rechtszaken tegen de keuring. Ik heb ze ooit nog van een Citroën SUV een distributieriem zien doortrekken, ze duwden gewoon de wagen opzij en de mens kon de pot op. "De wagen is niet goed onderhouden....". Toevallig zat zijn dochter bij hem in de wagen en daar gaf ik les aan, dus ik ga met die mens een praatje maken. Die wagen was een leasing wagen en wordt via het boekje onderhouden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Europa verplicht in de nieuwe wagens een tracker en snelheidsbegrenzer. Het zal gedaan zijn met zotjes doen.
                          De versie die ze nu verplichten is eentje dat de wagen automatisch afremt naar de toegelaten snelheid, maar men kan het nog overbruggen door extra gas te geven, beetje zoals om over de ingestelde snelheid van de cruise control te gaan.
                          Echter is dit eerder een zeer gevaarlijke gadget dan dat het veilig is, beter zou zijn om het te houden bij een kleine trilling in het stuur of een auditief signaal dan effectief afremmen.
                          Bij ons in de wijk is het bebouwde kom en dus 50 km/u maar er staat een bord “aanbevolen snelheid 30 km/u” (eigenlijk niet verplicht) toch ziet elke wagen met verkeersbord herkenning 30 en begint dat nu te pinken op het dashboard wanneer je over de 30 zit.
                          Verlaten we de wijk en gaan we de steenweg op, dan kunnen we nog geen 200 meter verder de snelweg op, echter blijft dat dan nog steeds op 30 staan voor een kilometer of twee omdat er nergens andere borden staan met hogere snelheid.
                          Idem als je op een snelweg rijdt en er loopt een baan 50 juist parallel met de snelweg, iedereen zal het al wel eens gezien hebben dat de GPS iets afwijkt en aangeeft alsof je op die parallelweg rijdt, mooi als uw wagen dan plots naar 50 gaat afremmen.
                          Hier wat verder hebben mensen in hun straat kartonnen borden buiten gezet met een geprinte versie van een bord 30 en de tekst graag traag, het is daar helemaal geen zone 30 maar de wagen ziet toch het bord.
                          Onze wagen kunnen we al jaren de snelheid laten aanpassen aan de verkeersborden, dat werkte ook met bovenstaande beperkingen, maar sinds ze overal de snelheid op 70 gezet hebben voor secundaire wegen en alle borden weggehaald hebben ziet de auto dus geen verkeersborden meer. [emoji849]
                          Idem met een snelheidsbeperking voor een kruispunt, indien niet herhaald dan vervalt dit aan het eerstvolgende kruispunt, ook dit ziet het systeem niet altijd want niet elke kaart van de GPS waar het systeem mee gekoppeld is blijft permanent correct up to date.
                          Zones 30 moeten standaard met de grote versie van het bord aangeduid worden, echter zetten ze op de meeste plaatsen de kleine versie … die ziet de wagen echter niet.
                          Verkeersborden die te kort achter een kruispunt staan, die ziet de auto ook niet bij rechtsaf gaan, die borden vallen buiten het zicht van de camera.
                          Zelf opletten is nog steeds de beste oplossing en kunnen beslissen of je al dan niet de waarschuwing op je dashboard negeert indien verkeerde informatie gebruikt wordt.
                          Nu zal men het afremmen dus nog kunnen overbruggen door gas te geven, maar in de toekomst wil men ook dit onmogelijk maken … dan zit je soms wel 30 of 50 te rijden op de snelweg met onze huidige infrastructuur.
                          En … ze zijn slim, als uw auto automatisch afremt en daardoor heb je een ongeval, dan ben je in fout. [emoji848]
                          Europa heeft er met deze nieuwe regel niet bij stilgestaan dat België bestaat, een land waar vele situaties onlogisch zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            "Dit jaar nog. Mijn keuring was 1 dag over datum! De reden is dat ik geen afspraak kon maken bij de keuring op tijd.
                            Onlangs naar de keuring moeten gaan, normaal is dat kaartje 2 maand voor datum voorzien,
                            De datum dat er op geprint stond was ook twee maand vooraf, maar de post datum was een maand later waardoor ik de kaart één maand voordien kreeg, nog op tijd zeg je dan.
                            Ik kijk om een afspraak te maken, eerst mogelijke vrije plaats drie weken na de uiterste datum voor keuring.
                            Er zat dus niets op dan zonder afspraak te gaan en daar uren te staan aanschuiven want geen vrije plaatsen op afspraak is geen reden om te laat te gaan.
                            Ik maakt die bemerking en het antwoord was dat het nu meestal zo is, best is drie maand voordat je de keuring moet doen al zelf een afspraak in te plannen.
                            Akkoord, dat kan uiteraard maar als ze toch een kaartje sturen dan kunnen ze dat evengoed op tijd doen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

                              Ik ben het met je eens dat het lezen van borden een probleem zal zijn.
                              Er zijn veel situaties te bedenken waar dit systeem niet goed zal werken.
                              Maar zoals met alles in evolutie zal ook dit weer beter en beter worden.
                              Via gps met hoge nauwkeurigheid zou dat een pak beter moeten zijn.
                              Plaatselijke vertragingen kunnen (zoals nu al) doorgegeven worden via satelliet.
                              In het begin een beetje ongemakken maar nadien moet dat werken als een vis in het water.


                              De keuring....
                              Daar kunnen we een woordje over kwijt.
                              Het probleem is dat ze in een machtspositie zitten en zo met de klant kunnen dweilen.
                              Ik kan daar ook boeken over schrijven.

                              Comment

                              Working...
                              X