Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torx schroevendraaier set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Torx schroevendraaier set

    Ik zou me graag eens een Torx schroevendraaier-set aankopen.
    Momenteel behelp ik me met zo'n zakmesmodel stift-sleutelset, maar een volwaardige schroevendraaier is soms toch handiger.
    Ik kan wel googelen, maar hier zitten vrij veel mensen met kennis van zaken. Waar koop ik die best en waar let ik op ? Zou liefst een setje van Facom kopen, maar in een Hubo kan je dat niet vinden, dus ik bestel het dan maar online.
    Bij voorbaat dank !

    Dit vond ik bv. maar ik ken de site niet. Heb ook liever een site die met Bpost wil verzenden ( als dat mogelijk is )

    Set van 7 schroevendraaiers prot2 Torx - Facom : Manutan biedt een ruime keuze aan professionele producten ✓ Gratis offerte binnen 48 uur ✓ Makkelijk en veilig betalen ✓ Levering op maat ✓ Gratis binnen 30 dagen retourneren


    Hier nog eentje:

    Last edited by Alfa Centauri; 26 mei 2020, 19:07.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Torx schroevendtaaier-set

    Meestal koop ik zulke setjes bij Conrad, hebben alle merken
    Buiten Facom is bvb Wera een héél goed merk

    bij deze even gezocht https://www.conrad.be/p/wera-167i6-s...E&gclsrc=aw.ds

    Zelf heb ik voorlopig dit setje, beetje alle soorten en makkelijk voor het fijne werk https://www.conrad.be/p/wera-schroev...x-inbus-818892

    Maar als je wat rond zoekt op de site zijn er vele sets te vinden

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 26 mei 2020, 18:37. Reden: bij deze ....
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Torx schroevendtaaier-set

      Ik zou eerst eens kijken welke maten je nodig hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Torx schroevendtaaier-set

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Ik zou eerst eens kijken welke maten je nodig hebt.
        Persoonlijk koop ik liever een complete set dan alleen de maat die ik op dat ogenblik nodig heb.
        Daardoor moet je niet elke keer een sleutel of schroevendraaier apart kopen, en kan je ook zonder problemen doorwerken als je een andere maat nodig hebt dan die ene die je ooit hebt gekocht.

        Op het werk heb ik daar ook al een paar keer problemen mee gehad, ze kopen alleen de maat die op dat ogenblik nodig is, en dat sta ik later te knoeien omdat ik de juiste maat niet bij de hand heb.
        Een complete set is ook veel goedkoper dan wanneer je die allemaal apart zou kopen.
        Als er een schroevendraaier van een volledige set versleten is, dan kan je die ene vervangen door een nieuwe, maar het is handiger om met een hele set te beginnen (dan moet je niet terug naar de doe-het-zelf als je eens iets anders uit elkaar moet halen).

        En wat de merken betreft, Facom is goed (al heb ik op het werk wel een Facom tang liggen waar na een paar maanden al een veertje in gebroken is), maar er zijn nog andere merken die minder kosten en die ook vele jaren meegaan (zolang je ze niet overbelast, maar daar kan Facom ook niet tegen).
        Op het werk heb ik een paar schroevendraaiers van Ironside (van een doe-het-zelf zaak dicht bij het werk), en die gaan ook al lang mee, die zijn een stuk goedkoper dan Facom, maar ze zijn toch heel degelijk.
        Hier thuis heb ik verschillende gereedschappen van de Lidl (schroevendraaiers en een inbus-set), en voor wat ik die nodig heb zijn die degelijk genoeg.
        Als ik daar alle dagen mee moest werken, dan zou ik er ook wel meer geld aan uitgeven, maar om af en toe aan een fiets te sleutelen heb ik geen Facom gereedschappen nodig.

        Een kniptang heb ik liefst van Knipex, dat is het enige stuk handgereedschap waarbij het merk voor mij persoonlijk belangrijk is (toch zeker voor dagelijks gebruik op het werk).
        Last edited by Black B@ndit; 26 mei 2020, 18:27.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Torx schroevendtaaier-set

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Persoonlijk koop ik liever een complete set dan alleen de maat die ik op dat ogenblik nodig heb.
          KLopt, maar wat ik bedoelde is dat je zeker moet zijn dat de maten die je zeker nodig hebt in de set zitten. Niets is ergerlijker dan een hele set gereedschap hebben en juist die maat te missen die je nodig hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Torx schroevendtaaier-set

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            KLopt, maar wat ik bedoelde is dat je zeker moet zijn dat de maten die je zeker nodig hebt in de set zitten. Niets is ergerlijker dan een hele set gereedschap hebben en juist die maat te missen die je nodig hebt.
            T20 had ik vandaag nodig
            Maar dat is met veel gerief zo. Je hebt het niet dagelijks in gebruik, maar het is verdomd gemakkelijk als je het liggen hebt.
            Dus vandaar dat ik graag een set koop.
            Deze namiddag ook de allergrootste maat van platte schroevendraaier nodig gehad. Gebruik ik vrijwel nooit. Maar zat in mijn set.
            Toch blij dat ik die vandaag kon gebruiken
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Torx schroevendtaaier-set

              Loop eens langs bij Metaleuven of Merckx.

              Comment


              • #8
                Re: Torx schroevendtaaier-set

                Op het werk gebruik ik Facom, zit in een gereedschapswagen, en daarin zitten modules met de verschillende schroevendraaiers, waaronder de torxen. Prima materiaal.
                Voor thuis, waar het werk zich in een breder bereik (lees, zowel zwaar als licht werk) bevindt, gebruik ik Proxxon.
                Deze heb ik als set, zeer tevreden van!!
                Steeksleutelset van chroom-vanadiumstaal 31 CrV3 in stevige kunststof koffermet veilige vergrendeling,65-delig. [...]

                Alles mooi van hetzelfde in een kompakte koffer, en de torxen zowel op schroevendraaier als met kleine ratel te gebruiken. Gekocht bij Euroshop.

                Comment


                • #9
                  Re: Torx schroevendraaier set

                  Voor wat ga je ze gebruiken?
                  Vaak kom je toe met de gewone torxen.

                  Maar vaak wordt er een puntje gezet in het midden van het gat van de torx schroef.
                  Zeker bij elektronica materiaal wordt dit gedaan.
                  Een gewone torx schroevendraaier past er dan niet in en heb je torxen nodig met een gat.

                  Mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Torx schroevendraaier set

                    Bedankt voor alle nuttige reacties
                    Mijn voorkeur gaat zeker uit naar TR schroevendraaiers ( Tamper resistant, met zo’n uitsparing op de kop )
                    Ik ga eerst eens kijken hier in de buurt bij Metaleuven, die vergeet ik vaak onterecht.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Torx schroevendraaier set

                      Als dat maar voor sporadisch gebruik is, dan zijn er wel meerdere merken die kunnen voldoen.
                      Metaleuven verkoopt dat zeker in verschillende merken, maar zelfs Auto 5 verkoopt Facom.



                      Zelf gebruik ik van een ander merk en nog nooit ene stuk gehad.
                      Het moet niet altijd het beste zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Torx schroevendraaier set

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als dat maar voor sporadisch gebruik is, dan zijn er wel meerdere merken die kunnen voldoen.
                        Metaleuven verkoopt dat zeker in verschillende merken, maar zelfs Auto 5 verkoopt Facom.



                        Zelf gebruik ik van een ander merk en nog nooit ene stuk gehad.
                        Het moet niet altijd het beste zijn.
                        Ah, daar kom ik ook wel es
                        Ik wist niet dat Auto5 schroevendraaiers verkocht ???
                        Thx, weer wat bijgeleerd.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Torx schroevendraaier set

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ah, daar kom ik ook wel es
                          Ik wist niet dat Auto5 schroevendraaiers verkocht ???
                          Thx, weer wat bijgeleerd.
                          Best wel vooraf online bestellen ... dan ben je zeker dat het geen verloren rit is.
                          Al kan een verloren rit heden eerder een gewonnen rit zijn. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Torx schroevendraaier set

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ik zou me graag eens een Torx schroevendraaier-set aankopen.
                            Momenteel behelp ik me met zo'n zakmesmodel stift-sleutelset, maar een volwaardige schroevendraaier is soms toch handiger.
                            Ik kan wel googelen, maar hier zitten vrij veel mensen met kennis van zaken. Waar koop ik die best en waar let ik op ? Zou liefst een setje van Facom kopen, maar in een Hubo kan je dat niet vinden, dus ik bestel het dan maar online.
                            Bij voorbaat dank !
                            Afhankelijk waarvoor het moet dienen hé Marc.

                            Ik heb hier vier verschillende sets van Facom.

                            De schroevendraaier model set, de set met haakse handvatten en dan nog zo een koffer
                            met binnen en buiten torx en dan nog zo een micro set.
                            Die set met haakse handvatten kan ik je echt wel aanraden, kan je wat kracht op geven als dat nodig is.

                            Set 1: https://www.manutan.be/nl/mab/set-va...gaAsotEALw_wcB

                            Set 2: https://eshop.cebeo.be/html/Products...1&arid=5748998

                            Set 3: https://www.fac18.eu/fr-nl/categorie...161b/rsx-427ap

                            Set 4: https://benl.rs-online.com/web/p/scr...B&gclsrc=aw.ds

                            Comment


                            • #15
                              Re: Torx schroevendtaaier-set

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              En wat de merken betreft, Facom is goed (al heb ik op het werk wel een Facom tang liggen waar na een paar maanden al een veertje in gebroken is)
                              Bij mijn leverancier wordt dat zonder discussie omgeruild voor nieuw, zelfs een schroevendraaier met een hoek af, er mag uiteraard niet aan geslepen zijn oid.

                              De openingsuren van Eriks Service Center in Roeselare met adres Onledegoedstraat 73. Daarnaast vindt u op deze pagina de adresgegevens en contactgegevens zoals het telefoonnummer van de Eriks Service Center in Roeselare. Deze winkel is geplaatst in de categorie Machines.

                              Comment

                              Working...
                              X