Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toeme toch! Bijzitter en op reis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toeme toch! Bijzitter en op reis.

    Juist bericht in de bus gehad. Ik moet bijzitten. Niet erg normaal (zou dit wel eens willen doen) maar het probleem is dat ik op dat moment in Frankrijk zit (ouderbezoek).

    Is dit een probleem? (kan nog niet naar gemeentehuis bellen om te vragen want dat is pas tegen 14u terug open).

    Ik had al wel gevraagd voor een volmacht om te stemmen en toen hebben ze mij gezegd dat dat enkel mogelijk is als ik kan bewijzen dat ik op reis ben (reservatie, tickets, ...) wat niet gaat vermits we met de wagen naar daar rijden en bij mijn ouders verblijven. Dan moest ik in Frankrijk iets laten afstempelen hebben ze gezegd maar kon ik wel geen volmacht geven.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

  • #2
    Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

    Da's inderdaad wel lastig; normaal gezien kan je er inderdaad 'vanonder muizen' als je bewijzen hebt dat je op reis bent. Zelfde voor wanneer je moet werken; gewoon een bewijs laten afstempelen en dat wordt aanvaard. Ik vermoed dat je ginder iets zal moeten laten tekenen door de lokale overheid dan?
    http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
    Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

    Comment


    • #3
      Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

      Heb net hetzelfde voorgehad bij één van de vorige verkiezingen, was ook in Frankrijk, je kon daar in het plaatselijk gemeentehuis een bewijs gaan halen dat je op de dag van de verkiezingen aan hun loket stond . . . Speciaal toen open op zondag om de Belgen van dienst te zijn . . . was wel een lange rij om aan te schuiven, dat herinner ik me nog . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Heb net hetzelfde voorgehad bij één van de vorige verkiezingen, was ook in Frankrijk, je kon daar in het plaatselijk gemeentehuis een bewijs gaan halen dat je op de dag van de verkiezingen aan hun loket stond . . . Speciaal toen open op zondag om de Belgen van dienst te zijn . . . was wel een lange rij om aan te schuiven, dat herinner ik me nog . . .
        Inderdaad het is in orde, juist met kanton gebeld, vrederechter zei dat het goed was als ik ter plaatse papier liet tekenen door politie en hij zei me ook dat ik wel kan stemmen met volmacht integenstelling tot wat ze op het gemeentehuis zeiden.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #5
          Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

          Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
          Inderdaad het is in orde, juist met kanton gebeld, vrederechter zei dat het goed was als ik ter plaatse papier liet tekenen door politie en hij zei me ook dat ik wel kan stemmen met volmacht integenstelling tot wat ze op het gemeentehuis zeiden.
          Hey rept,

          Ik zit met hetzelfde probleem. Wij zitten dan in Noorwegen. Kan je eens vertellen in welk kanton je valt en welke vrederechter je gecontacteerd hebt ?

          Mijn grootste probleem. Op dat eiland voor de Noorse kust waar wij zitten zijn helemaal geen officiële instanties (laat staan dat ze op zondag open zouden zijn)

          Mvg,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Hey rept,

            Ik zit met hetzelfde probleem. Wij zitten dan in Noorwegen. Kan je eens vertellen in welk kanton je valt en welke vrederechter je gecontacteerd hebt ?

            Mijn grootste probleem. Op dat eiland voor de Noorse kust waar wij zitten zijn helemaal geen officiële instanties (laat staan dat ze op zondag open zouden zijn)
            Er stond een tel (gsm) op de brief. Dat heb ik gebeld. Ik ben van Bornem. De politie zal in Noorwegen toch ook open zijn?

            Als je papieren van reisbureau of tickets vliegtuig hebt is het nog minder een probleem he.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

              Een vriend van mij heeft m.s. en is al jaren vroegtijdig met pensioen.(hij had ook al een volmacht gegeven aan zijn dochter om te stemmen)
              En idd. er staat geen tel.nummer op.
              Hij heeft de papieren gewoon terug in de envelop teruggestuurd.

              Comment


              • #8
                Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                De regeling hiervoor is héél simpel.

                1) U heeft een reis besteld vóór u deze oproepbrief kreeg, voorschot betaald en vertrekt voor de betreffende datum. => Geen probleem, u kan vrijgesteld worden na het voorleggen van bewijzen.

                2) U heeft de reis vastgelegd nadat u de oproepbrief kreeg of u heeft geen reis geboekt maar gaat op familie- of vriendenbezoek. => Wordt niet aanvaard en u bent verplicht aan uw oproep te voldoen of u zult vervolgd worden wegens onwettig afwezig.

                Dit is zels ergens in het Staatsblad verschenen dacht ik.
                Last edited by VerSeg; 25 mei 2007, 15:52.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                  Ik vertrek op 8/6 naar New York voor 8 dagen.
                  Ben met mijn oproepingsbrief naar het stadhuis (Oostende) geweest met een kopie van mijn vliegticket (electronisch ticket) ... geen enkel probleem, moet niet gaan stemmen. Er is ook niet naar een bewijs dat ik terplaatse moet afhalen gevraagd.

                  Ik heb in geval van "nood" wel een stempel in mijn paspoort van US imigration ..

                  Hoop veel foto's te kunnen meebrengen uit the big apple

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De regeling hiervoor is héél simpel.

                    1) U heeft een reis besteld vóór u deze oproepbrief kreeg, voorschot betaald en vertrekt voor de betreffende datum. => Geen probleem, u kan vrijgesteld worden na het voorleggen van bewijzen.

                    2) U heeft de reis vastgelegd nadat u de oproepbrief kreeg of u heeft geen reis geboekt maar gaat op familie- of vriendenbezoek. => Wordt niet aanvaard en u bent verplicht aan uw oproep te voldoen of u zult vervolgd worden wegens onwettig afwezig.

                    Dit is zels ergens in het Staatsblad verschenen dacht ik.
                    Vervolgd is een groot woord hé, er zal een dossier bij de vrederechter opgemaakt worden. Je moet dan bewijsmateriaal voorleggen aan de vrederechter en die beslist dan of er een straf zal volgen of niet. Wanneer je de bewuste dag één nachtje op hotel was net over de grens, dan zal het niet meevallen de rechter te overtuigen. Wanneer je een bewijs kan voorleggen dat je die dag wat verder weg was (in mijn geval Noorwegen) en voor een langere periode, dan zal de rechter daar geen probleem uit maken.

                    Mvg,
                    TravelToy.

                    PS Ik zal mijn werdervaren hier komen vertellen als het zover is (en als ik het niet vergeet)
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      2) U heeft de reis vastgelegd nadat u de oproepbrief kreeg of u heeft geen reis geboekt maar gaat op familie- of vriendenbezoek. => Wordt niet aanvaard en u bent verplicht aan uw oproep te voldoen of u zult vervolgd worden wegens onwettig afwezig.

                      Dit is zels ergens in het Staatsblad verschenen dacht ik.
                      Ik zit op 1200 km van thuis. Congé meer dan een maand geleden al aangevraagd, laat ze maar vervolgen...
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
                        Ik zit op 1200 km van thuis. Congé meer dan een maand geleden al aangevraagd, laat ze maar vervolgen...
                        Congé aanvragen is geen geldig excuus. Dat zou al te gemakkelijk zijn.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                          Wij zelfs nog geen stembrief gehad, er wordt hier helemaal niet gestemd

                          BHV
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                            Den deze kan ook al bijzitter gaan zitten

                            Volgende keer ben ik ook op weekend.
                            Canon EOS 5D met 3KG glas
                            https://reisforum.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

                              Ik moet ook, maar ik doe het met plezier.

                              Comment

                              Working...
                              X