Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor een gezonde drank?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor een gezonde drank?

    Ik vraag me af wat jullie zoal drinken s'avonds. Dus bij het surfen op BD; het TV kijken enz...

    Waarom vraag ik dat?
    Wel ikzelf lust geen koffie of thee. s'morgens durf ik wel een glas melk drinken. Overdag tijdens het werk drink ik water.
    s'avonds drink ik cola bier wijn...

    Het begint hier eigenlijk beetje uit de hand te lopen soms 4 blikken bier of cola op een ganse avond. Dus ik ga de vijs dicht draaien en nog enkel in het weekend eens 1a 2 pintje's bier drinken. Maar aangezien ik nogal veel dorts heb moet ik dat bier cola en wijn door iets anders vervangen. In de week drink ik al gans de dag water, dus wil wel eens iets anders s 'avonds en in het weekend.

    Ik dacht aan 100% puur appel of sinaasappelsap maar zit daar van nature uit niet te veel suiker in ?
    Ik wil minderen met al die zoetigheid, krijg een veel te dikke buik

    Dus wat drinken jullie zoal?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Tips voor een gezonde drank?

    Ik denk dat je niet zoveel dorst meer zal hebben als je geen bier of cola drinkt.
    Daar krijg je juist dorst van en slobber je inderdaad met gemak vier blikken op in één avondje.

    Ik neem een bak koffie en hooguit nog een paar slokken kraanwater op een avond.
    Heb ik genoeg aan.

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor een gezonde drank?

      Ik drink liters en liters oasis, ook veel te veel eigenlijk maar 't lijkt me toch iets gezonder als cola e.d. aangezien het toch 85% water is ofzo...
      Voor wie het niet kent, klikkie.

      Yannick

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor een gezonde drank?

        hier schweppes, fles water, wijn, bier (carlsberg, duvel, rodenbach, ...), ...
        week normaal geen of weinig alcohol in't weekend iets meer

        gezond? ochja in de zomer es wa fruit in den blender met fruitsap/melk/yohurt/ijs
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor een gezonde drank?

          een single malt!
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor een gezonde drank?

            Ik moest direct aan mezelf denken toen ik je bericht las.
            Ik drink ook geen koffie of thee, 's morgens bij het ontbijt drink ik melk en overdag heb ik alleen maar water mee op het werk.

            Ik drink wel geen alcohol als ik thuis ben, enkel als ik eens buiten ga in gezelschap.

            Wat ik doe om te vermijden dat ik 's avonds teveel cola drink is het volgende :
            Ik heb praktisch nooit cola in huis maar ik koop elke avond 1 gekoeld blikje vooraleer ik op het werk vertrek(kost daar slechts 50 cent) en op mijn bureau staat steeds een grote kan kraantjeswater en een glas.

            Sven
            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

            Comment


            • #7
              Re: Tips voor een gezonde drank?

              Whiskey. Lagavulin bij voorkeur.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Tips voor een gezonde drank?

                Whiskey en lagavulin gaan niet samen.
                Lagavulin is een uitstekende Schotse whisky (maar niet mijn meug) en geen Ierse of Amerikaanse whiskey.


                Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                Whiskey. Lagavulin bij voorkeur.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Tips voor een gezonde drank?

                  Koffie, aqua krana, soms demi-secje
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips voor een gezonde drank?

                    water tiens...
                    Nog altijd het allergezondste.
                    Als je vitaminen wil eet dan een appelsien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips voor een gezonde drank?

                      Een fris biertje smaakt altijd e mannen e
                      Of eens een wiskeytje zo op en af.
                      Alles met mate hoor.

                      Savonds drink ik meestal puur fruitsap van merk appelsientje, kzal er eens op letten hoeveel suikers er in zitten maar ik dacht dat het 100% puur zou zijn.

                      We kopen die in het "groot" in 2 smaken, de 100% puur appelsien en de variant "mango"
                      En zo af en toe eens afwisselen e.

                      Ik drink da nu zo al jaren en ik weeg 62Kg

                      Een tijd heb ik ook green-ice-tea gedronken van lipton (in 1,5 liter flessen) maar toen ik eens een set flessen gekocht had zonder opletten zag ik thuis er zeer grote vuile brokken slijm in drijven
                      Kem er dan een degout van gekregen en kmoe da nie meer hebben allesins.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips voor een gezonde drank?

                        In plaats van blikken bier te slurpen, probeer eens een goeie trappist of een lekker abdijbier, in een glas. Geniet er van, en slurp het niet op....
                        Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                        Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips voor een gezonde drank?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Whiskey en lagavulin gaan niet samen.
                          Lagavulin is een uitstekende Schotse whisky (maar niet mijn meug) en geen Ierse of Amerikaanse whiskey.
                          ja sorry - je hebt gelijk. Whisky, dus.
                          equipment: camera's, lenses & some imagination

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips voor een gezonde drank?

                            Als ik in Griekse sferen wil verkeren dan moet er een flesje Ouzo aan geloven. Maar het
                            kan ook anders: Sambuca (Italië), Raki (Turkije) en Arak (Libanon en Syrië). Of anders
                            stel ik me tevreden met een Ricard. Of twee. Of meer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips voor een gezonde drank?

                              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                              Ik drink liters en liters oasis, ook veel te veel eigenlijk maar 't lijkt me toch iets gezonder als cola e.d. aangezien het toch 85% water is ofzo...
                              Voor wie het niet kent, klikkie.

                              Yannick
                              Voorheen haalden wij ook altijd cola en/of Fanta in huis. Hier zit echter zoveel suiker in en de kinderen dronken soms een ganse fles op 1 dag uit dat het een beetje te veel van het goede werd. Cola en Fanta werden afgeschaft en nu is het bij ons ook Oasis.
                              Het is op basis van water, heel weinig suiker toegevoegd en als je er van drinkt is je dorstgevoel op zijn minst over.
                              Naast Oasis is het bruiswater omdat geen van de 4 hier fan is van plat water/kraantjeswater.
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                              Comment

                              Working...
                              X