Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

    Hoi hoi,


    Ik ben reeds enkele weken op zoek naar een zuinige benzinewagentje en het viel mij vrijwel meteen op hoe de professionele verkopers meestal goede (doch naar mijn mening te dure) wagens verkopen.
    Enig idee hoe zij aan zulke wagens komen? Import binnen/buiten de EU? Particulieren die hun degelijke auto inruilen voor een nieuwe? Of zijn er gewoon bepaalde veilingen/markten/platformen/... waar je als particulier geen toegang toe hebt?


    Het gaat hier voor alle duidelijkheid om zowel garagisten die duidelijk aangeven dat ze een professionele verkoper zijn als overduidelijk professionele verkopers die zich voordoen als particuliere verkopers met vaak verschillende wagens die ze tegelijk aanbieden.

    Dank!

    Verstuurd vanaf mijn RMX3241 met Tapatalk

  • #2
    Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

    Professionele verkopers gaan ook de leasingmaatschappijen af of ze hebben er overeenkomsten mee.
    Geeft meteen een grotere kans op veel wagens.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Professionele verkopers gaan ook de leasingmaatschappijen af of ze hebben er overeenkomsten mee.
      Geeft meteen een grotere kans op veel wagens.
      Welke leasingmaatschappijen? Kan ik daar als particulier ook gaan aankloppen?

      Verstuurd vanaf mijn RMX3241 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

        Er bestaat idd een netwerk voor professionals om tweedehandswagens in de markt te zetten.
        Ze doen er zelfs niet moeilijk over om wagens onderling uit te wisselen en aan te bieden. Pakken ze elk een graantje mee.

        Een professioneel verkoper heeft natuurlijk een verdienmodel. Moet ook infrastructuur voorzien en belastingen betalen. Naast de wettelijke garantieregeling natuurlijk ook nog.
        Maakt ze een behoorlijk stuk duurder dan de particulier.
        Terwijl je als particulier weinig krijgt als je verkoopt aan een professional.
        Dat drijft de prijzen particulier op natuurlijk.

        En dan is er ook nog zoiets als het moeilijk kunnen krijgen van een nieuwe wagen. Komt er extra druk op die tweedehandsmarkt.

        Een en ander is ook wel een koehandel. Als je goed uitkijkt kan je de meeste wel doorprikken.

        Een gekende trick is bv een professional die de auto in het zwart verkoopt. Zonder garantie maar wel aan de volle pot.
        Ze duwen je dan een verkoopsdocument in handen waar de handtekening op staat van de vorige eigenaar.
        Eigenlijk spelen ze zo een beetje stroman en blijft die verkoop uit hun boekhouding.
        Strikt genomen doe je dan eigenlijk zaken met de vorige eigenaar en niet met de professional.
        Heb je bijlange niet zoveel bescherming als er iets fout loopt.

        Import uit het buitenland is nog steeds schering en inslag. Wagens zonder car-pass. Je raad zo al dat er aan de teller geknoeid is.
        Ik vrees dat het nooit anders is geweest.
        Opletten is de boodschap.

        Iets wat ze ook doen is opkopen bij beslagnames van de overheid. Die spreken onderling af om niet hoog te bieden.
        Je haalt ze er zo uit bij veilingen.
        Maar kopen op een veiling heeft ook wel risicos.
        Met wat tegenslag koop je een auto waar de motor van stuk gedraaid is.

        Comment


        • #5
          Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

          Oorspronkelijk geplaatst door algernon242 Bekijk bericht
          Welke leasingmaatschappijen? Kan ik daar als particulier ook gaan aankloppen?

          Verstuurd vanaf mijn RMX3241 met Tapatalk
          Je kan de verschillende leasingmaatschappijen altijd eens vrijblijvend contacteren, sommigen zetten hun wagens zelfs online.
          Misschien dat je ook meer info kan vinden op een op auto’s gericht forum. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

            Het eerste wat ik zou doen is de betrouwbaarheidsstatistieken raadplegen. Kies een merk dat traditioneel hoog scoort, het zijn trouwens altijd dezelfde.

            Comment


            • #7
              Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

              Het best is volgens mij, een tweede hands auto kopen bij een officiële verdeler.
              De occasiewagens zullen iets duurder zijn maar een officiële verdeler zal zeker nooit sjoemelen want dat kan hij zich niet veroorloven.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Het best is volgens mij, een tweede hands auto kopen bij een officiële verdeler.
                De occasiewagens zullen iets duurder zijn maar een officiële verdeler zal zeker nooit sjoemelen want dat kan hij zich niet veroorloven.
                Ben ik mee eens. Dan is alles top prima geregeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ben ik mee eens. Dan is alles top prima geregeld.
                  Daar ben ik nog niet zo zeker van....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Daar ben ik nog niet zo zeker van....
                    Een slechte ervaring gehad?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                      De enigste zekerheid die er is, is de km-stand, via de car pas ...voor zover het gaat om een “belgische tweedehands”
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                        De car pass is idd een goede uitvinding geweest. Enkel erg jammer dat ze dit niet voor geheel Europa hebben uitgerold.
                        Recent zag ik bij toeval een tweedehands VW golf dacht ik. Met extreem weinig km op de teller terwijl die al 10 jaar oud was.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                          Dat is best mogelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Een slechte ervaring gehad?
                            Ik niet, nee. Maar ik kan wel straffe verhalen vertellen. En ja, ik heb een opleiding automechaniek, ik weet hoe een diff in elkaar zit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips & tricks aankoop tweedehandswagen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Dat is best mogelijk.
                              Als ik me goed kan herinneren had de wagen 5000 Km op de teller. 10 jaar oud! Make that the cat wise.
                              Was een import uit Duitsland.

                              Je bent auto technicus en dan zal je zonder twijfel weten hoe het er aan toe gaat. Ik ben het wel met je eens. Er zitten wel wat charlantans in de sector.
                              Ik heb ook al een en ander gezien en zal daar zeker niet alleen in zijn.

                              Maar het ging over aankopen bij gereputeerde zaken met naam.
                              Ik denk dat we mogen zeggen dat het gevaar dat je een miskraam oploopt erg klein is daar.
                              Recent was ik bij mijn officieel VW garage en terwijl ik wachtende was op het onderhoud van mijn wagen ben ik gaan kijken in de showroom tussen nieuwe en tweedehandswagens.
                              Ik heb daar geen mishandelde wrakken gezien.

                              Maar zoals je in mijn eerdere reactie ook kan lezen heb ik wel andere toestanden gezien bij ander verkopers.
                              Het leven zoals het is zeker?

                              Comment

                              Working...
                              X