Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

    Gisteren en vandaag 1/2 kip aan't spit van Albert Heyn gegeten (merk "The Roastery"), ze hebben dit voorverpakt en ook vers in warme zakken.

    Maar was echt niets vergeleken bij een kip aan't spit van de markt en koop ik nooit meer
    Misschien doen ze er betere kippekruiden op ofzo op de markt of een geheim recept, maar heeft niet gesmaakt, ik koop dit alvast niet meer.

    Een kippetje aan het spit met verse aardappelkroketten was vroeger een klassieker op zondag.
    Wel koop ik meestal diepvrieskroketten, herinner niet meer van in mijn jeugd als verse een groot verschil zijn qua smaak :-)

  • #2
    Re: The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Gisteren en vandaag 1/2 kip aan't spit van Albert Heyn gegeten (merk "The Roastery"), ze hebben dit voorverpakt en ook vers in warme zakken.

    Maar was echt niets vergeleken bij een kip aan't spit van de markt en koop ik nooit meer
    Misschien doen ze er betere kippekruiden op ofzo op de markt of een geheim recept, maar heeft niet gesmaakt, ik koop dit alvast niet meer.

    Een kippetje aan het spit met verse aardappelkroketten was vroeger een klassieker op zondag.
    Wel koop ik meestal diepvrieskroketten, herinner niet meer van in mijn jeugd als verse een groot verschil zijn qua smaak :-)
    met appel compote ?
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      Gisteren en vandaag 1/2 kip aan't spit van Albert Heyn gegeten, ik koop dit alvast niet meer.

      Een kippetje aan het spit met verse aardappelkroketten was vroeger een klassieker op zondag.
      Gisteren was het donderdag en vandaag vrijdag (visdag) Kevin, misschien daarmee…..[emoji848]

      Comment


      • #4
        Re: The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

        Hier in Mol Staan er twee rijdende kiekenkramen en ik vind geen een van de twee lekker.
        Op de markt in Menen stonden er ook twee, de enen had bijna geen klanten en voor de andere stonden ze in lange rij te wachten.
        Wij zijn gestopt met die kiekens te kopen in Mol en hebben zo'n ding ronde glazen kom met deksel die warme/hete lucht blaast.
        Heer krokant velletjes en heerlijke kieken/kiekenpoten/kiekenbouten.
        Voor de kruiding hangt het af wat je klaar maakt.
        Kippenkruiden, peper en zout, oftewel een recept van Jamie Oliver, mijn favoriete kok samen met onze Piet H.
        Genaro samen met wijlen Carlucci als het om italiaaans gaat en dan ook nog Gennaro en Jamie samen.
        Fantastische koks hé.

        Maar kip aan een kiekenkot, c'est fini pour nous amen en uit.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

          Een "spit kieken" doe ik meestal zelf : gewoon in de oven (circulatiegrill) en je kiest zelf hoe je het ding kruidt.
          Voor de kip zelf gebruik ik nooit zo'n goedkope gewone braadkip, maar een mechelse koekoek of een kipje in dezelfde prijscategorie : qua smaak zorgt dat ook voor een enorm verschil.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

            Is het niet zo dat er een groot verschil is tussen batterijkippen en loslopende kippen?
            Zelf weet ik het niet want ik eet geen kieken.
            Last edited by toerist; 9 augustus 2021, 19:48.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: The Roastery kip aan't spit van Albert Heyn : ti's dat niet

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Is het niet zo dat er een groot verschil is tussen batterijkippen en loslopende kippen?
              Zelf weet ik het niet want ik eet geen kieken.
              Inderdaad, Red Label kippen garanderen loslopende kippen en die zijn totaal anders van smaak ook hun eieren.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X