Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

    Hallo,

    Een twee maanden geleden zijn we verhuisd. We besloten digitale televisie en internet te nemen via telenet. Bij aansluiting kregen we een cadeau; we konden twee weken alle kanalen bekijken, we kregen en maand 'net gemist' van vrt gratis en als klap op de vuurpijl konden we alle kanalen van prime bekijken én de daarbij horende sportkanalen.
    Dit klopte allemaal en het werkte ook goed, na twee weken konden we geen extra kanalen meer kijken terwijl Prime wel nog werkte. Prime bleef echter werken en nu krijgen we bovenop onze rekening nog het abonnementsgeld voor 1 maand Prime gepresenteerd. Wij hebben daar echter niet om gevraagd, we hebben nog schriftelijk noch mondeling gezegd dat we Prime wilden blijven houden. Ik ben dan ook niet van plan om een aankoop te betalen waar ik niet om gevraagd heb of geen toestemming heb voor gegeven.
    Bovendien staat in de algemene voorwaarden:

    ? Toegang tot Zenders à la carte/Film à la carte/Music à la carte: Deze dienst biedt de Klant de mogelijkheid om bepaalde films en/of TV-programma?s te bekijken op een tijdstip naar keuze. Aan het gebruik van deze dienst kunnen kosten verbonden zijn die op basis van een abonnement en/of per transactie worden aangerekend conform artikel 7 van deze algemene voorwaarden. Telenet kan nieuwe Klanten ? bij wijze van promotie ? aanbieden om tijdens een beperkte proefperiode kosteloos toegang te hebben tot alle of bepaalde abonnementen op Zenders à la carte /Film à la carte/Music à la carte. De kosteloze toegang van de Klant tot de Zenders à la carte/Film à la carte/Music à la carte is voor het overige onderworpen aan alle voorwaarden en beperkingen van deze algemene voorwaarden. Tenzij de Klant vóór het verstrijken van de proefperiode intekent op een Zender à la carte/Film à la carte/Music à la carte wordt de ter beschikking stelling automatisch onderbroken op het einde van de laatste dag van de proefperiode.

    Zijn er nog mensen die ze er op die manier ingeluisd hebben? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

  • #2
    Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

    bij mij was het nochtans perfect vrelopen, tot 2 maal toe (eerste maal bij activering digicorder, 2de maal bij conversie naar shake)
    http://www.dannydemeyer.be

    Comment


    • #3
      Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

      Vreemd, want andere kanalen gingen er toen ook af hoor bij ons, is misschien ergens een foutje geweest? Maar ik ga niet opdraaien voor hun foutjes...

      Comment


      • #4
        Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

        Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
        Vreemd, want andere kanalen gingen er toen ook af hoor bij ons, is misschien ergens een foutje geweest? Maar ik ga niet opdraaien voor hun foutjes...
        al eens gebeld met telenet?
        http://www.dannydemeyer.be

        Comment


        • #5
          Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

          Ga ik straks doen, was nog even wat andere fora aan het afschuimen en daarop staan reacties van mensen van telenet dat initiatief om te verlengen en dus te betalen van klant moet komen...

          Comment


          • #6
            Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

            Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
            Ga ik straks doen, was nog even wat andere fora aan het afschuimen en daarop staan reacties van mensen van telenet dat initiatief om te verlengen en dus te betalen van klant moet komen...
            't zou schoon zijn, moest dat initiatief van telenet kunnen komen

            Eens goed van uw oren maken tegen hun klantendienst helpt dikwijls veel
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

              ze bieden altijd prime aan voor één maand gratis en nadien betalend.

              Bij mij hebben ze gezegd dat ik dit wel voor het eind van de maand moest annuleren zoniet zou dit abonnement verder worden aangerekend. Dit zal ook zo staan in de kleine letterjes.

              probeer heb te overtuigen dat je dat niet wist en dat je dat als nieuwe klant toch wel betreurd. ik durf er voor wedden dat ze die maand annuleren.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                bedankt voor de tips ben al 8 minuten naar muziek in mono aan t luisteren.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                  Ok, na 22 minuten aan de GSM is het dan toch geregeld, 't wordt onmiddellijk stop gezet en het deel van de 24 euro van deze maand die ik nog niet 'verkeken' heb wordt volgende maand van de factuur afgetrokken. 't Is dus inderdaad zo dat je zelf moet bellen om dat stop te zetten maar daar hadden ze ons niet van gezegd, we hebben zelfs geen kleine lettertjes gelezen omdat het om een abonnement gaat dat we meenemen van een vorige woonplaats... zucht, begrijpe wie begrijpe kan, maar bedankt voor de vlugge reactie en tips op het forum hier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                    Oja nog even terzijde, ben geen jurist maar wanneer ze op die manier hun abonnementen aanbieden geldt dit dan niet als koppelverkoop (wat niet mag in België)?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                      .... en zo gaat het verhaaltje verder
                      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                      http://www.racenews.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                        Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
                        Oja nog even terzijde, ben geen jurist maar wanneer ze op die manier hun abonnementen aanbieden geldt dit dan niet als koppelverkoop (wat niet mag in België)?
                        je bent niet verplicht dat gratis abonnement van één maand te aanvaarden.
                        Prime is gewoon een extraatjes, mocht je niet digitaal kunnen kijken zonder ook de prime er moeten bijnemen dan zou het koppelverkoop worden. En ik ben ook geen advocaat
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                          Je krijgt Prime bij speciale acties één maand gratis maar er staat duidelijk bij (bij ons toch) dat je het voor het einde van die maand moet opzeggen of dat het anders een abonnement wordt van een jaar.
                          Ook bij het telefonisch contact voor de installatie werd ons dit duidelijk uitgelegd.
                          Het was misschien correcter geweest dat je moet bellen om het te behouden. Het is zo raar dat je iets gratis (cadeau) moet opzeggen ... maar dat is nu typisch aan zaken doen zeker?
                          Last edited by VerSeg; 6 januari 2009, 19:51.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet zadelt nieuwe klanten op met PRIME

                            Onlangs overgeschakeld van ExpressNet naar Shake voor de digitale televisie met Digicorder. Via de website kon je deze overschakeling gewoon doen en op één van de pagina's wordt er dan gevraagd of je geïnteresseerd bent in Prime. Hier heb ik dan mooi aangevinkt dat ik niet geïnteresseerd was en dit werd allemaal mooi geaccepteerd.

                            Toen ik echter al het materiaal ging halen in het afhaalpunt dan wist die verkoper mij te zeggen dat je de Prime er zowiezo bijkrijgt maar het wel voor het verlopen van de maand weer moest afzeggen via een 0800-nummer van Telenet.

                            Dit vind ik er persoonlijk toch iets over: als je mensen de keus geeft bij het inschrijven, zou je toch niet verplicht mogen worden om het dan wel te nemen en het weer af te moeten zeggen.

                            Mvg

                            Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                            Comment

                            Working...
                            X