Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21

Standaard Telenet - Yelo - buitenland?

Beste,

Sedert korte tijd werken m'n echtgenote en ik voor een periode van 2 jaar in Zweden. De kinderen zijn bijna afgestudeerd en wonen in het ouderlijk huis. In België hebben we de kabel via Telenet en kunnen we programma's opnemen om later te bekijken. Ik heb al ontdekt dat je met Yelo wel van overal (ook buitenland) de opnames kan programmeren en de inventaris van de opnames kan zien op de harde schijf.
    Maar Yelo laat je niet toe om alle opnames achteraf bekijken (auteursrecht/distributierecht?). Zelfs als je dat thuis zou willen doen vanaf een tablet. (Dit kan enkel via de digicorder). Eigenlijk straf want je hebt betaald om te mogen ontvangen/opnemen, maar bekijken kan enkel daar waar de digicorder staat!

Nu komen we maar om de maand enkele dagen terug naar België en ondertussen staat de harde schijf vol.
    Een eerste oplossing is 2 digicorders te gebruiken en bij elk bezoek de digicorders te wisselen, maar dat is een risico en een rompslomp om met het vliegtuig een digicorder mee te nemen op en af naar Zweden.

Ik denk dat er hier ook mensen (vb. gepensioneerden) zijn die in de winter naar Spanje verhuizen maar daar ook willen genieten van hun TV kanalen zoals in België. Telenet vervangen door TV Vlaanderen vind ik geen oplossing omdat ons abonnement, gsm's van de kinderen, internetmailboxen van de familie en dergelijke omvat.

Heeft iemand ervaring met deze situatie?

Alvast bedankt om ideetjes uit te wisselen.
    Mvgr, Sven

Standaard Re: Telenet - Yelo - buitenland?

Je opnames kan je inderdaad enkel thuis bekijken.

Sommige programmas kan je downloaden of via streaming sites bekijken. Helemaal legaal zal datniet zojn, maar in Zweden zijn ze daarvoor nogal tolerant.

Misschien moet je eens naar Bhaalu kijken. Werkt perfect wereldwijd. Kosten naargelang welk soort licentie je hebt (tablet, PC, Bhaalubox). Omdat de zoon Mobile Vikings heeft op zijn tablet konden we Bhaalu gratis hebben voor tablet. Overal waar wireless is kunnen we all programma's van ons abo bekijken. Je hoeft enkel het bewijs te leveren dat je een geldig TV abo hebt (TVV, TN, BGC..). Je kan zonder op te nemen programma's herbekijken (op tablet een week terug) enz.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Wij wonen in Singapore en kijken via Stievie naar de Vlaamse zenders voor iets minder dan 10 €/maand. Je kan Stevie installeren op je tablet en phone en als je Apple TV hebt kan je alles streamen naar je TV. Je kan tot een week terug kijken. Handig als je in een andere tijdzone woont zoals wij. Je helpt wel een snelle internetverbinding nodig anders durft het beeld wel eens bevriezen en de kwaliteit is niet denderend maar ik ben al lang content da'k kan kijken.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Stevie kost het dubbele van Bhaalu en heeft minder zenders. Je kan 7 dagen ALLES herbekijken, "favorieten" tot 28 dagen en series het hele seizoen. Enige vereiste is een lopend tv abo.

Je hebt in het buitenland 1Mbps nodig.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Stevie kost het dubbele van Bhaalu en heeft minder zenders. Je kan 7 dagen ALLES herbekijken, "favorieten" tot 28 dagen en series het hele seizoen. Enige vereiste is een lopend tv abo.

Je hebt in het buitenland 1Mbps nodig.
    Maar moet je dan niet eerst alles opgenomen hebben in België via een Bhaalu box of Bhaalu stick ? M.a.w als je constant in het buitenland zit kan je alles mobiel besturen zonder één van die devices in België ? Met Stevie heb ik niet eerst een stick of box moeten kopen om mobiel aan de slag te kunnen. De app is gratis. Ik betaal alleen maandelijks abonnementsgeld. Mijn echtgenoot moet voor zijn werk te wereld rond en kijkt overal Stevie...ik moet niks opnemen...alles is zo beschikbaar gedurende 1 week via streaming. Ik vraag mij dus af of dat via Bhaalu ook mogelijk is.
    Ik heb nog een telentabonnement lopen in België maar kom maar één of 2 keer naar huis per jaar.

Ik probeer hier uit te vissen of ik mij zou kunnen verbeteren met Bhaalu maar geraak er nog niet goed wijs uit.

Eerste vraag of het interessant is. Heb je in Belgie nog een TV abo? Zo ja ben je beter af met Bhaalu aangezien je alle zenders kan herbekijken (om 1 of andere vreemde reden RTBf niet). Ik heb ook geen box of stick maar een app op mijn (Android) tablet. Je moet niets "opnemen" alles zenders zijn standaard "opgenomen" bij Bhaalu en binnen de 7 dagen (30 als je een box hebt)kan je naar alles kijken. Je kan programma's als "favoriet" aanduiden en die blijven dan 28 dagen (90 als je een box hebt) ter beschikking. Series een heel seizoen.

Alles werkt via streaming.

BTW, je kan Bhaalu gewoon 14 dagen gratis testen.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Thanks zal dat eens moeten proberen dan want heb inderdaad in België nog een TV abo (voor de enkele keren da'k thuis ben).

grtjs
    Linda

Ik heb de proefversie van Bhaalu geïnstalleerd. Het werkt, maar hoe geraak ik die balk onderaan met de programma's, home icoon, enz kwijt ?

Eenvoudig: Je kan overal klikken...

Klik in't midden en je hebt je TV scherm zonder menu's.
    Klik bovenaan en je krijgt een "progress bar" zodat je vooruit/achteruit kan (+ pauze)
    Klik onderaan voor de programma's (en dan schuiven)
    Klik rechts om "live" (2 min vertraging) te kijken of naar favorieten enz... te gaan
    Klik links om de zender te kiezen.

"Klik" is eigenlijk meer "tap" op je scherm natuurlijk.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Hi,

Ik heb Bhaalu nu 4 dagen op proef en het werkt uitstekend.
    Zoals ook hierboven vermeld, Bhaalu is veel uitgebreider dan Yelo and Stevie omdat je (bijna) alle kanalen hebt zoals thuis (de franstalige (RTBF en FR) kanalen worden niet gestreamed) en onze interesse gaat uit naar Een/Canvas/2BE/4/NL1,2,3/NGC/NBC/BBC1,2/FR1,2.
    Met Stevie heb ik geen ervaring maar door hun beperkt aanbod van kanalen staakte ik verder onderzoek.
    Er is ook geen gedoe met distributierechten zoals bij Yelo. (Sommige dingen kan je wel opnemen op je digicorder, maar herafspelen via tablet is niet toegelaten zelfs als je thuis bent).
    Het is ook legaal, zie de vermeldingen van de arresten van de rechtbanken gepubliceerd op de site.
    Streamen gaat goed zonder haperingen en de interface is zeer intuitief. Daar kunnen enkele providers nog iets van leren.
    En dit voor de helft van de prijs van andere providers.

Bedankt vanwege een happy-chap.
    Sven

Eenvoudig: Je kan overal klikken...
    "Klik" is eigenlijk meer "tap" op je scherm natuurlijk.
    Bedankt, waarschijnlijk was het teveel voor de hand liggend.
    Laatst gewijzigd door notex; 14 augustus 2014 om 15:25

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Bedankt, waarschijnlijk was het teveel voor de hand liggend.
    Geen probleem, soms is het TE eenvoudig.

Ik ga er van uit dat het geluidsprobleem opgelost is?
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Heb zojuist ook die 14 dagen Bhaalu proef geactiveerd maar dat kijken verloopt via internet. En momenteel kan ik nog niet terug in de tijd. Ik heb nu zitten zoeken in de app store naar de Bhaalu app en mijn Search levert niks op. Er moet toch een app zijn voor op iPad ? Of moet ik eerst een licentie kopen van 49 € voor ik toegang heb tot die app ? Een app werkt toch altijd iets anders dan via je internet browser. Heb ook nog niet gevonden hoe ge moet 'opnemen'. Vree intuïtief vind ik het voorlopig niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Heb zojuist ook die 14 dagen Bhaalu proef geactiveerd maar dat kijken verloopt via internet. En momenteel kan ik nog niet terug in de tijd. Ik heb nu zitten zoeken in de app store naar de Bhaalu app en mijn Search levert niks op. Er moet toch een app zijn voor op iPad ? Of moet ik eerst een licentie kopen van 49 € voor ik toegang heb tot die app ? Een app werkt toch altijd iets anders dan via je internet browser. Heb ook nog niet gevonden hoe ge moet 'opnemen'. Vree intuïtief vind ik het voorlopig niet.
    Uiteraard verloopt kijken via internet
    Je kan maar terug tot het ogenblik dat je lid werd. Je kan niet verder terug dan de start van je abo. (geen idee of dat voor een seizoen van een serie ook zo is).
    Uiteraard is er een app voor I-dinges. Misschien via deze link.

Je moet niet opnemen, alles IS opgenomen en blijft een week beschikbaar.

Bij problemen kan je hen gewoon mailen, stuur een tweet of ga via FB.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Geen probleem, soms is het TE eenvoudig.

Ik ga er van uit dat het geluidsprobleem opgelost is?
    Om het geluidsprobleem op te lossen, heb ik Bhaalu verwijderd en terug ingeladen. Heb gevonden wat de oorzaak was : ik had CTRL + D ingegeven in een poging om de pagina in de favorietenlijst te brengen. Wat het verband is tussen CTRL + D en het volume weet ik niet. Heb CTRL in combinatie met het hele alfabet geprobeerd om het volume terug te verhogen, maar dat lukte niet.
    Laatst gewijzigd door notex; 15 augustus 2014 om 10:52

Uiteraard verloopt kijken via internet
    Ja, ik heb mij misschien wel een beetje verkeerd uitgedrukt Ik bedoel dat ik moet kijken in mijn browser (safari) omdat er in de Apple app store geen app te vinden is. Maar ja, zo werkt het ook. Ik heb ondertussen zo'n beetje zicht op de verschillen ts Stevie en Bhaalu :

de gestreamde beeldkwaliteit via mijn Apple TV naar mijn TV is via Bahluu stukken beter dan via Stevie en het beeld bevriest niet; ik moet Stevie op de laagste kwaliteit zetten of kan gewoon niet kijken (heb nochtans een snelle internetverbinding)...ik zit nu wel heel ver weg, maar toch, dat zou geen verschil mogen maken. Via YouTube heb ik soms echt knap beeld....waarom dan niet met Stevie.

De zenders bij Stevie zijn beperkter en sommige programma's in 't grijs kan je niet bekijken omdat ze daar de rechten niet voor hebben. Maar persoonlijk heb ik daar geen probleem mee omdat ik naar die andere zenders toch niet kijk.

De interface van Stevie vind ik beter en je kan gemakkelijk reclameblokken overslaan omdat je in de tijdbalk beter kan inschatten wanneer de reclame gedaan is. Bij Bhaluu is dat veel moeilijker omdat je een ander tijdsblok moet kiezen en veel meer mist dan juist de reclame, zodat je niet rap geneigd zal zijn om dat te doen. Toch wel vervelend of weet iemand hoe je beter kan scrollen door de tijdsblok van een uitzending.
    Bij Stevie kan je vanaf 30 seconden verderscrollen, wat wel stukken handiger is om te 'mikken'

De Stevie app is gratis en je betaalt ca 10 €/maand abonnementsgeld.
    Bij Bhaluu moet je wel eerst die licentie van 49 € kopen, maar daarna betaal je slechts 5 €/maand.

Wat bij mij de doorslag nu geeft is de beeldkwaliteit, die stukken beter uitvalt bij Bhaluu en de kans is groot da'k overstap maar ga toch die 14 dagen verder proberen tot ik beiden evengoed onder de knie heb voor ik beslis. Dat moeilijk navigeren door de tijdsbalk van Bhaluu vind ik wel niet leuk.

Dankzij deze topic heb ik toch weer iets nuttig bijgeleerd

Alles hangt er van af wat je graag bekijkt natuurlijk. De 49 Euro is op 10 maanden terug verdiend.

Wat het bijleren betreft, Bhaalu wordt geboycot door de media (reclamespots worden geweigerd) en er lopen ook processen omdat het niet legaal zou zijn en is bij "de grote massa" niet of weinig bekend. Voorlopig heeft Bhaalu elke rechtszaak gewonnen. Deze onzekerheid (tot er een definitieve uitspraak is) zorgt er waarschijnlijk voor dat er mensen afwachten om een bhaalubox te kopen. De meeste mensen zijn echter zeer tevreden eens ze het systeem getest hebben.

Tip: als je Mobile Viking bent is de mobiele licentie gratis (geen licentie, geen abo te betalen). Onze zoon heeft MV maar heeft al maanden niet meer opgeladen en toch is dit voldoende om Bhaalu gratis te hebben voor je tablet.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Ik gebruik Mobile Vikings als ik in België ben, wat dus niet dikwijls is. Moet ik dan geen licentie én geen abonnement betalen ??? Dat zou mooi zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Ik gebruik Mobile Vikings als ik in België ben, wat dus niet dikwijls is. Moet ik dan geen licentie én geen abonnement betalen ??? Dat zou mooi zijn.
    Je hebt een account bij MV dus Bhaalu is gratis (mobile only). Staat duidelijk op de website van beide bedrijven.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Waw, wat een meevaller. Goed dat ik deze topic gezien heb.
    On4bam , bedankt voor alle inlichtingen !

Linda

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 2 juni 2013, 17:22
  2. Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 april 2013, 12:17
  3. Yelo via PC
    Door VerSeg in forum Chit Chat
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 20 maart 2012, 11:09
  4. Yelo op je computer.
    Door theokus in forum Chit Chat
    Reacties: 9