Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder <> Dommel+Telenet Digitale TV)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder <> Dommel+Telenet Digitale TV)

    Hierbij heb ik een vergelijking gemaakt nu Telenet 2 nieuwe packs op de markt heeft (en voor de slapende Telenet klanten) :
    Telenet heeft recent 2 nieuwe packs voor internet + vaste telefonie + digitale TV (versimpelde formule zoals de King & Kong gsm abonnementen)
    “Whop & Whoppa” heten die ter vervanging van de vroegere “shakes”, maar zijn ze wel degelijk “Gangnam style” qua prijs of niet ?

    De nieuwe Telenet Whop pack (=1 provider) vs Dommel Cityline (internet+telefonie) + Telenet digitale TV (=2 providers)
    Dommel (Cityline) : €29.95 Internet + vaste telefonie (24h/24h) + Telenet TV €23.40 (€15.20 kabelabonnement + € 8.20 huur HD Digicorder) = € 53.35/maand
    (-€1/maand bij domiciliëring) = € 52.35/maand

    100% Telenet : Whop pack (goedkoopste) € 53.25 (internet + vaste telefonie) + supplement € 5 freephone 24h/24h bellen + € 8.20 huur HD Digicorder (kabelabonnement inclusief) = € 66.45/maand

    Voordelen Dommel Cityline + Telenet digitale TV :
    - minstens €14.1 goedkoper per maand en €169.2 per jaar (minstens want sommigen die geen freephone 24h supplement betalen hebben nog telefoniekosten tijdens de piekuren).
    - gratis onbeperkt bellen naar vaste lijnen ook tijdens piekuren (zonder freephone supplement van €5 die velen bij Telenet betalen) + daluren.
    - gratis onbeperkt bellen met vaste lijn naar gsm (nieuw !)
    - onbeperkt downloaden (beperkt tot 100GB bij Telenet) + 100MB website (dubbel dan telenet)

    Voordelen 100% Telenet :- sneller downloaden (bij gewoon surfen maakt dit geen verschil)
    - Yello TV (digicorder opnames bekijken op je tv, smartphone, of computer)
    - 1 factuur van 1 provider ipv 2 (als dit een voordeel is, met de huidige automatische domiciëringen..)

    Indien 100% klant bij Telenet (zowel internet + telefonie + digitale TV) is het prijsverschil : €14.1 duurder per maand x 12 maand = €169.2 duurder per jaar
    Reken dit maar eens uit x aantal jaar hoeveel er in de zakken gaat van Telenet, die dan nog minder interessante voordelen biedt in vergelijking met de alternatieve providers.

    Conclusie : internet + telefonie bij Dommel + digitale TV bij Telenet blijft de goedkoopste en beste prijs/kwaliteit formule voor de "algemene wakkere internetgebruiker".

    Niet alleen is deze combinatie €169.2 goedkoper per jaar, vanaf nu moet je je geen zorgen meer maken als je met vaste lijn naar gsm belt, dit is ook volledig gratis! Vergeet niet dat gsm -> gsm nog altijd betalend is, het is wel een aanpassing om eraan te denken dat het interessanter is om thuis met vaste lijn -> gsm te bellen bij Dommel, dan met gsm naar gsm.

    • Velen zijn nog steeds ‘slapende Telenetklant’ zoals de “slapende Electrabel klant” die stilaan ontwaakt is met de voordeliger energieleveranciers.
    • Met de nieuwe Telecomwet van Johan Vandelanotte is de opzegtermijn afgeschaft, overschakelen kan wanneer je al langer klant bent bij een provider.
    • Oudere mensen willen 1 factuur of denken dat de overschakeling een rompslomp is, maar éénmaal in orde met domiciliëring ben je wel “slapende voordeelklant”
    • Als je de voordelen van beiden hierboven bekijkt zie je dat de meesten geen baat hebben bij de voordelen van Telenet, wel bij deze van Dommel
    • Dit voor wie meer wil voor z’n geld en minstens €169.2 per jaar wil besparen (maal x aantal jaar, dus op lange termijn nog meer voordelig).
    • Ik heb geen aandelen bij Dommel, dit is puur een vergelijking op basis van het nieuwe Telenet aanbod
    • Vroeger was ik minder tevreden van Dommel (klantendienst niet bereikbaar, verbinding minder) maar nu is dit eindelijk opgelost
    • Voor de "hardcore downloaders" onder ons zal de duurste "Telenet Whoppa" het interessantst zijn gezien de snelheid ;-)
    Last edited by 2010; 9 juli 2013, 14:56.

  • #2
    Re: Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder &lt;&gt; Dommel+Telenet Digitale

    Persoonlijk heb ik een comfort packje bij Belgacom : prijs 62.95€/maand (is onlangs 3 € opgeslagen). Heb daarmee een downloadsnelheid van 50 Mb/s en onbeperkt internet, telefoon is voor 2000 min./maand in de daluren ook gratis (en iemand die werkt gebruikt toch geen vaste telefoon tijdens de "spitsuren") en Belgacom TV werkt hier behoorlijk goed. Persoonlijk blijf ik gewoon bij Belgacom...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder &lt;&gt; Dommel+Telenet Digitale

      Ik ga Whop doen EN ik betaal geen huur ( € 8.20 huur HD Digicorder).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder &lt;&gt; Dommel+Telenet Digitale

        Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
        Voordelen Dommel ...
        Enige voordeel dat je bij Dommel kan hebben is dat je véél minder naar de kapper moet ... van miserie alleen verliest ge uw haar.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder &lt;&gt; Dommel+Telenet Digitale

          Het hangt er allemaal van af... Of je kijkt naar de prijs of naar de kwaliteit... Wil je goedkoop zijn, moet je niet kijken naar Telenet, maar wil je kwalitatief goed zitten met je TV, telefonie en het internet dan blijft Telenet naar mijn opinie de beste keuze.
          Sinds 2001 klant hier en voor zover ik weet hebben wij nog maar één volledige dag zonder gezeten. één halve dag was met de panne in Februari, en de andere was toen de versterker defect was. De ochtend daarop was het probleem echter al wel volledig kostenloos opgelost.

          Ik betaal dan misschien wel wat, maar ik maak mij tenminste geen zorgen en hoef me ook niet druk te maken dat mijn TV ruis vertoond wanneer het internet in gebruik is
          Met vriendelijke groet,
          Caltson
          Sander Photography Official website

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Whop : nog geen Gangnam Style (€157/j duurder &lt;&gt; Dommel+Telenet Digitale

            Kwaliteit van Telenet is inderdaad goed, je kan de helpdesk makkelijk bereiken, en het systeem is zeer betrouwbaar.

            Andere voordelen die ik wel naar waarde schat is het systeem met WiFree of de homespots.
            Ikzelf en de kinderen gebruiken dit regelmatig.

            Maar als je dat allemaal niet wil, dan moet je inderdaad elders zijn.

            Comment

            Working...
            X