Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Ik vermoed dat je PC een 100 Mbps netwerkkaart heeft, of dat je een oude 100 Mbps switch in je netwerk hebt zitten. Dan zal je inderdaad maximaal 94-96 Mbps hebben als download. Hier is niets aan te doen, buiten de hardware vervangen, natuurlijk.
    Dit was en is ook mijn gedacht, hier is de hardware ook 100Mbps, maar wat ik me dan wel afvraag is, hoe het komt dat ik bij enkele metingen op speedtest.net boven de 100 uitkwam? Eenmaal zelfs een waarde van 198 Mbps.

    Hoop dat jij hier een verklaring voor hebt, want ik begrijp het niet helemaal.

    Geert

    Comment


    • #17
      Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
      Dit was en is ook mijn gedacht, hier is de hardware ook 100Mbps, maar wat ik me dan wel afvraag is, hoe het komt dat ik bij enkele metingen op speedtest.net boven de 100 uitkwam? Eenmaal zelfs een waarde van 198 Mbps.

      Hoop dat jij hier een verklaring voor hebt, want ik begrijp het niet helemaal.

      Geert
      Ik weet niet hoe ze die meting juist doen, maar ik vermoed dat ze dus wel degelijk een fysiek bestand doorsturen naar jou. In dat geval, misschien stuurde ze een bestand door die identiek was aan een bestand die nog in je cache zat. Of, gewoon een foutje bij de meting. Dat kan ook natuurlijk.

      Ik heb dat hier soms ook wel eens, een download aan een snelheid dat theoretisch niet kan, maar meestal gebeurd dit als de eerste download werd onderbroken en nadien dus opnieuw werd verdergezet bij een nieuwe download. Ik werk hier met een download manager die afgebroken downloads probeert te hervatten, indien dit lukt, zit ik soms met een download snelheid die een aantal keer hoger ligt dan de echte download snelheid, gewoon omdat dit programma zijn snelheid berekend door de grote van het bestand te delen door de tijd dat hij nodig heeft. Als al 70% of meer binnen was bij de eerste download, dan krijg je natuurlijk een absurde berekening van de download snelheid.

      UPDATE: Net de test even met mijn laptop gedaan, deze heeft een 100 Mbps netwerkkaart. Ik kwam dan uit op 97,19 Mbps / 9,14 Mbps. (Draadloos: 19,73 Mbps / 8,36 Mbps. We zitten hier in de geburen met veel te veel draadloze netwerken waardoor er geen enkel kanaal vrij is. Wij zitten elkaar dus allemaal een beetje te storen.)
      Last edited by Rudy Mas; 12 mei 2014, 18:19.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #18
        Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Ik vermoed dat je PC een 100 Mbps netwerkkaart heeft, of dat je een oude 100 Mbps switch in je netwerk hebt zitten. Dan zal je inderdaad maximaal 94-96 Mbps hebben als download. Hier is niets aan te doen, buiten de hardware vervangen, natuurlijk.
        Ik klaag niet hoor, maar ben echt wel tevreden met die bijna verdubbelde upload, hier wordt soms meer geupload
        dan ontvangen.

        En van dat downloaden, wat ben je met die superhoge snelheden als de server van waar het moet komen dat niet kan geven.....

        Comment


        • #19
          Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik klaag niet hoor, maar ben echt wel tevreden met die bijna verdubbelde upload, hier wordt soms meer geupload
          dan ontvangen.

          En van dat downloaden, wat ben je met die superhoge snelheden als de server van waar het moet komen dat niet kan geven.....
          Inderdaad, de servers waar je iets download moeten die snelheden ook aankunnen. Persoonlijk ben ik ook blijer met de upload verhoging dan de download. Ik moet geregeld ZIP-bestanden opsturen om nieuwe foto's op mijn website te zetten, en als ik dan af en toe ook eens de ganse website moet uploaden, wegens een verhuis, dan duurt dat dus altijd heeeeeel lang. Nu zou die upload tijd dus bijna gehalveerd moeten zijn.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #20
            Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Zij die heel blij zijn met dit nieuws, niet vergeten dat je voor 150 Mbps te kunnen gebruiken, je dus wel een Gigabit netwerkkaart nodig hebt en ook Gigabit switchen.

            Trouwens, Telenet heeft aan ZDnet dus bevestigt dat de snelheden ophoog zijn gebracht. Telenet ging de klanten nog verwittigen hiervan.
            Rudy, ik heb een switch van Netgear > GS608.
            De pc is rechtstreeks verbonden met het modem van Telenet.
            Aan de switch hangt de tv - mediaspeler - digicorder.

            Ik haal niet die nieuwe snelheid op de pc > iets van 57 Mbps dus.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Rudy, ik heb een switch van Netgear > GS608.
              De pc is rechtstreeks verbonden met het modem van Telenet.
              Aan de switch hangt de tv - mediaspeler - digicorder.

              Ik haal niet die nieuwe snelheid op de pc > iets van 57 Mbps dus.
              Moet je eens op je factuur kijken of je Whop of Whoppa hebt.

              Indien Whop, dan kan het zijn dat je eerst je modem voor een 30 seconden zonder stroom moet zetten (Modem Reset.) Nadien zou je 74-77 Mbps moeten kunnen halen.


              De Netgear GS608 is een Gigabit versie, dus dat is zeker al goed. Maar als je Whop hebt, nog niet echt nodig. Pas bij snelheden boven de 100 Mbps zijn een gigabit switch en netwerkkaart vereist.


              Trouwens, de Digicorders van Telenet hebben dus ook maar een 100 Mbps netwerkkaart, moesten jullie zich dit soms afvragen.
              Last edited by Rudy Mas; 12 mei 2014, 18:44.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #22
                Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                Die download maakt in de praktijk ook niks uit, tenzij je 3-4 films tegelijk gaat downloaden.

                Up is inderdaad een betere vooruitgang, maar voor mij ook geen breekpunt.
                Enkel als je inderdaad eens een pak fotos wil doorsturen gaat het sneller, maar dat laat ik meestal in de achtergrond gebeuren.

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Moet je eens op je factuur kijken of je Whop of Whoppa hebt.

                  Indien Whop, dan kan het zijn dat je eerst je modem voor een 30 seconden zonder stroom moet zetten (Modem Reset.) Nadien zou je 74-77 Mbps moeten kunnen halen.
                  't Is Whop.
                  Zal eens proberen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Die download maakt in de praktijk ook niks uit, tenzij je 3-4 films tegelijk gaat downloaden.

                    Up is inderdaad een betere vooruitgang, maar voor mij ook geen breekpunt.
                    Enkel als je inderdaad eens een pak fotos wil doorsturen gaat het sneller, maar dat laat ik meestal in de achtergrond gebeuren.
                    Tja, films heb ik al heel lang niet meer gedownload. Sinds ik RIO heb, heb ik meer dan keuze genoeg en ze zitten nu aan de nieuwere films die ik nog niet heb gezien, dus zullen er maandelijks wel altijd genoeg nieuwe films zijn die ik kan kijken.

                    En ik vind het ook wel tof dat ik nu enkele nieuwe series kan bekijken, een week of twee nadat die in de USA zijn uitgezonden. Game of Thrones bijvoorbeeld, die afleveringen worden 1 week na de USA release uitgezonden. Dat is veel beter dan een jaar, of langer, te moeten wachten op de reguliere TV-zenders.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                      Rudy > heeft niet geholpen.

                      57.13 Mbps

                      En nog geen 5 upload.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Rudy > heeft niet geholpen.

                        57.13 Mbps

                        En nog geen 5 upload.

                        Dan is je upload toch ook het dubbele van voorheen Theo, hier ook Whoppa en geen Whop.

                        Als het zo verder gaat, kan ik misschien een stapje verlagen, bespaard 10€ per maand zeker?

                        Ps. reeds een studie gemaakt van kokosvet?
                        Last edited by Guest42; 12 mei 2014, 19:03.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Rudy > heeft niet geholpen.

                          57.13 Mbps

                          En nog geen 5 upload.
                          Dan val je misschien nog net buiten het gebied waar ze de snelheid al hebben verhoogd. Ik weet trouwens dat ze op de 14de in Hasselt werken gaan uitvoeren aan het Telenet netwerk, misschien moeten ze op enkele lijnen de hardware nog vervangen of iets anders aanpassen.

                          Telenet heeft het ook nog niet echt officieel bekendgemaakt dat de snelheden zijn opgetrokken. Ik las het ook maar toevallig op ZDnet en na mijn modem even zonder stroom te hebben gezet, was ik één van de gelukkige die aan snellere snelheden kon surfen. Nog even geduld, zal bij jou ook nog wel komen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dan is je upload toch ook het dubbele van voorheen Theo, hier ook Whoppa

                            Ps. reeds een studie gemaakt van kokosvet?
                            Whop zou nu 80 Mbps / 5 Mbps zijn - voordien 60 Mbps / 4 Mbps.

                            De upload lijkt inderdaad wel aangepast, maar de download nog niet.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Whop zou nu 80 Mbps / 5 Mbps zijn - voordien 60 Mbps / 4 Mbps.

                              De upload lijkt inderdaad wel aangepast, maar de download nog niet.
                              Niet te vroeg victorie kraaien hé Rudy, wij hebben nog geen persoonlijke mededeling gekregen van Telenet, misschien zijn het nog maar testen?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Niet te vroeg victorie kraaien hé Rudy, wij hebben nog geen persoonlijke mededeling gekregen van Telenet, misschien zijn het nog maar testen?
                                Telenet heeft deze informatie wel al bevestigd aan ZDnet, nadat klanten van Telenet hadden gemeld dat ze dus sneller konden surfen dan voordien.

                                Artikel ZDnet: Link

                                Wel, nog niet 100% bevestigd, maar tussen de regels van de Update kun je wel lezen dat het dus wel degelijk is gebeurd, maar ze moeten de klanten nog op de hoogte brengen. Misschien dat er nog wel enkele andere dingen veranderen die we nog niet weten.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X