Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet TV (Fibernet)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet TV (Fibernet)

    Wij zijn thuis aan het overwegen om over te schakelen naar de Telenet Fibernet 40 Shake maar tot op heden hebben we enkel nog de Telenet TV niet.

    Nu is de vraag, als we deze shake nemen gaat onze CRT TV (die gaat pas weg zodra hij echt versleten is ) aan sluiten op de Telenet Digibox, zal onze 2e TV in huis ook nog functioneren als deze kabel gesplitst is?

    Of gewoon, heeft iemand ervaring met Telenet TV en 2 functionerende toestellen in huis?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Telenet TV (Fibernet)

    Wij hebben een Gold Shake bij Telenet met 2 TV's (hadden, zijn nu bezig met verbouwingen).
    Op de TV beneden was een HD digicorder aangesloten inclusief netwerkkabel, boven gewoon de TV op de coax kabel, konden we gewoon analoog blijven kijken.

    Nu na de verbouwingen blijft beneden hetzelfde, alleen gaan we boven ook een digicorder aansluiten (netwerkkabel ligt klaar).
    Momenteel wonen we bij m'n ouders boven waar enkel kabelaansluiting is (geen netwerk). Onze digicorder kunnen we blijven gebruiken, enkel de interactiviteit hebben we niet (films huren, rode knop, enz.) wegens het ontbreken van netwerkaansluiting.

    Dus om op je vraag te antwoorden, de 2de TV zal gewoon analoog verder functioneren (tot ze er in 2012 mee stoppen, zo gaan de geruchten toch). Als het zover komt, kan je dan een digicorder aansluiten op de 2de TV zonder dat je netwerkaansluiting moet voorzien.
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Telenet TV (Fibernet)

      Heb je die coax kabel gesplitst of hoe?
      Hmm, dan moeten we nog de UTP kabel leggen denk ik..
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Telenet TV (Fibernet)

        Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
        Heb je die coax kabel gesplitst of hoe?
        Hmm, dan moeten we nog de UTP kabel leggen denk ik..
        We hadden twee TV's analoog vóór we op telenet overgeschakeld zijn. De installatie (modem, router, enz) wordt geplaatst waar de kabel je huis binnenkomt. Buiten het leggen van een UTP kabel naar het salon, hebben we niets gedaan.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Telenet TV (Fibernet)

          Wij hebben ook nog een CRT hangen aan de digibox en dat werkt perfect.
          Verder staan er hier nog 3 analoge TV's.
          De kabel komt binnen op een splitser/versterker en daar staan normaal 4 aansluitingen voor een TV op. Als het kan een kabel rechtstreeks naar die aansluiting leggen dat is veel beter dan de kabel splitsen of met verlengstukken werken.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Telenet TV (Fibernet)

            Werkt inderdaad perfect zoals Kaneda beschrijft.
            En zoals Fotodirk schrijft, hoef je de kabel niet zelf te "splitten" ... dit gebeurt beter met een versterker (met 4 uitgangen).

            Als het een hels werk wordt om die utp-kabel te leggen, maak dan gewoon gebruik van de powerline, simpel en evengoed.

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Telenet TV (Fibernet)

              ja de kabel die binnenkomt wordt door Telenet zelf opgesplitst in verschillende kabels (alé toch bij mij in garage)
              eentje daarvan komt dan boven in salon in HD Digicorder
              de rest is analoog (nog niet in gebruik)
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Telenet TV (Fibernet)

                Idem hier: meervoudige gebruik (zelfs van 't zelfde apparaat)
                Telenet komt binnen, antennesignaal wordt evrsterkt en gesplitst.

                1 analoog coax gaat naar digibox en radio/surround (die ook aan digibox hangt voor klank), en dan verder naar TV voor de anloge input.
                --> Zodoende kan ik op digibox 2 progs opnemen en terwijl via analoog naar prog 3 kijken. (geluid van digicorder gaat standaard via surround ipv tv-boxkes)
                Digibox verbind tegelijk ook via powerlineadapter met modem-router in kelder zonder 1 extra kabel.

                2e kabel gaat naar Tv-tuner in PC (analoog kijken + opnemen/pauseren)

                3e kabel gaat naar bovenverdieping = analoge tv aansluiting op slaapkamer (kan desnoods digibox of recorder tussen gezet worden)

                4" kabel gaat naar slaapkamer 2 en 3 (boven gesplit)
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet TV (Fibernet)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  de 2de TV zal gewoon analoog verder functioneren (tot ze er in 2012 mee stoppen, zo gaan de geruchten toch)
                  Vreemd dat niemand hierop heeft gereageerd...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet TV (Fibernet)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Vreemd dat niemand hierop heeft gereageerd...
                    Omdat we er toch niks aan kunnen doen ?
                    (vechten tegen de bierkaai helpt niet ...)

                    Edit:
                    oh ja, aanvullingske .. sommige (niet gecodeerde) digitale kanalen kan je nu al met een moderne Tv ontvangen (niet met mijn analoge tuner).
                    Hopelijk maken ze dan alle kanalen 'vrij' te ontvangen via DVB-C tuners, dan vervalt de nood van de digibox (behalve voor opnemen progs)
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet TV (Fibernet)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                      Omdat we er toch niks aan kunnen doen ?
                      (vechten tegen de bierkaai helpt niet ...)

                      Edit:
                      oh ja, aanvullingske .. sommige (niet gecodeerde) digitale kanalen kan je nu al met een moderne Tv ontvangen (niet met mijn analoge tuner).
                      Hopelijk maken ze dan alle kanalen 'vrij' te ontvangen via DVB-C tuners, dan vervalt de nood van de digibox (behalve voor opnemen progs)
                      Dat vrij maken zal je vrees ik mogen vergeten. Onder het mom van auteursrechten, hebben ze zelfs de indi-signalen gecodeerd... Tot Telenet, INDI heeft overgenomen kon je quasi alle zenders (ook de HD's) ontvangen met een ingebouwde DVB-C (HD)-tuner. Zo heeft het jaren gewerkt. Telenet neemt INDI over, en enkele maanden later kan dat plots niet meer wegens de auteursrechten... Enkel met de Telenet ontvangers (die je enkel kan huren) kan je de zenders nog decoderen...
                      De enige zenders die je nu nog niet gecodeerd kunt ontvangen zijn de VRT's.
                      De kabel kost in het (oud) INDI-gebied trouwens nog altijd minder, dan wat je bij telenet betaalt buiten dat gebied (en dan gaat het niet over het BTW-verschil bij digitaal kijken). Ik vind het vreemd dat telenetters daar nog altijd niet over geklaagd hebben.
                      Dat was trouwens de reden, dat mijn zus heel die telenet-bazar heeft buitengesmeten, en TV-Vlaanderen heeft binnengehaald (Telenet was duurder, en met een lager zenderaanbod).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet TV (Fibernet)

                        stap je over op FN40, dan zal de aktivering van het internet gratis zijn, maar voor de aktivatie van je HD-digicorder zal je 50 Euro betalen.

                        Je kan op de eerste TV dus digitaal kijken, en de tweede TV zal nog altijd zijn analoge kanalen kunnen ontvangen. Ik vermoed dat deze nu ook met een coax aangesloten zijn, dus dit kan zo blijven.
                        je hoeft dan wel voor je digitale kijkhoek een STP-kabel te voorzien om je box interactief te maken.
                        Zonder ethernetkabeltje werkt het ook, maar niet interactief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet TV (Fibernet)

                          Simpel antwoord ... alles blijft werken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet TV (Fibernet)

                            Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                            Heb je die coax kabel gesplitst of hoe?
                            Als je tv (coax) van Telenet hebt, dan heb je altijd recht op een versterker mat 4 aansluitingen ... dus vanaf daar kan je altijd 4 tv's aansluiten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet TV (Fibernet)

                              Ik verwacht niet dat de analoge signalen op de kabel volgend jaar reeds zullen verdwijnen. Ik doe een gokje, denk dat deze wel nog een jaar of 5 zullen blijven.

                              Mijn idee: Behoud een basis aanbod met alle vlaamse nationale en franse zenders (rtbf rtl). Dus een zender of 10 analoog. Plaats al de rest digitaal op de kabel. Zo heb je ineens veel ruimte vrij voor andere zenders of om de bitrate van sommige zenders te verhogen

                              Voor zij die geen digitale tv wensen kan je zoals nu gratis een cable tuner ter beschikking stellen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X