Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

    Tot enkele dagen terug dachten we dat Telenet hun nieuwe streamingsdienst gratis ter beschikking zou stellen voor Play klanten. Nu blijkt echter dat Telenet daarvoor alle Themazenders in Play zal afschaffen en verhuizen naar Play More (voor meer abonnementsgeld natuurlijk).
    Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild en andere zenders worden opgeofferd voor een steamingsdienst waar ik alvast niet zit op te wachten. Ondertussen laten ontevreden klanten zich horen via alle kanalen. Ik stel voor om hetzelfde te doen als je ook als een uitgeperste citroen voelt.
    Op zijn minst had Telenet de klanten de keuze kunnen geven. Nu is het te nemen of te laten, of je mag méér betalen voor hetzelfde.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

    En als vaste klant kan je voor onbepaalde duur geen TV-box krijgen, enkel voorbehouden voor nieuwe klanten.
    Digicorder heeft problemen met de HD, maar toch kunnen ze geen oplossing bieden.
    Nieuwe Digicorders zijn er niet zeggen ze en de gebruikte zijn vaak erger dan wat je binnen brengt ... daarom geven ze die liever ook niet meer.
    Met COVID-19 moeten ze die ook volledig ontsmetten en zo.
    Soit... de eerste maanden dus geen oplossing voor een probleem.
    Maar klanten die om de zes maanden veranderen om alle promoties te krijgen, die krijgen zowel korting, laatste materiaal, beste condities en standaard betere abo’s.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

      Laat Telenet maar doen, ze zullen zichzelf wel uit de markt prijzen.
      Ik ben al een tijdje de kat uit de boom te kijken.
      Al eerder heb ik hun Play kanalen opgezegd en eind het vorig voetbalseizoen hun Playsport.
      Hun film en sport kanalen interesseren mij niet meer, ik heb Netflix aan nog steeds € 7,xx per maand en ben er redelijk tevreden over.
      Proximus bied mij dat ook aan net als de Discovery kanalen.
      Helaas bied TV Vlaanderen deze kanalen ook niet meer aan, dus veel keus blijft er mij niet over.
      Ik kijk ook naar VTM GO en VRT NU, zijn er nog andere?

      Ze zijn ons inderdaad als een citroen aan het uitpersen en als het te gort wordt dan stap ik er uit.
      Kijk eens naar het nieuws op VTM en de VRT en kijk dan eens naar een Franse of Duitse zender hun nieuwsgeving, moet hier niks meer aan toevoegen zeker?
      Een voorbeeld is dat ze er in Frankrijk niet bij kunnen dat de VRT en de RTBF elk hun weg gaan qua nieuwsgeving, zuiver geld verspilling. Dat er zo maar even bijgegeven.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ze zijn ons inderdaad als een citroen aan het uitpersen en als het te gort wordt dan stap ik er uit.
        Kijk eens naar het nieuws op VTM en de VRT en kijk dan eens naar een Franse of Duitse zender hun nieuwsgeving, moet hier niks meer aan toevoegen zeker?
        Een voorbeeld is dat ze er in Frankrijk niet bij kunnen dat de VRT en de RTBF elk hun weg gaan qua nieuwsgeving, zuiver geld verspilling. Dat er zo maar even bijgegeven.
        Blijft me steeds verbazen dat men steeds blijft denken dat bedrijven een service bieden. Het enige dat hun interesseert is meer winst maken en zien waar de grens ligt. Maar als ze dat beetje bij beetje doen, dan is er misschien hier en daar een enkeling die opstapt. Maar de grootste meerderheid blijft zich laten uitknijpen.

        Nieuws in het buitenland vergelijken met hier is voor mij onmogelijk. Ik heb geen idee wat er in Frankrijk echt leeft en hoe de media daar staan. Dat ze niet begrijpen hoe het hier gaat? Ik begrijp evenmin hoe het daar gaat. En ik kan best begrijpen dat VRT en RTBF elk hun eigen weg gaan. Het is al lang duidelijk dat de twee landsdelen echt wel verschillen en dat dit verder gaat dan alleen de taal. Dat het onmogelijk is dit aan een buitenlander uit te leggen, daar heb ik me al lang bij neergelegd.

        Denk dat ik de laatste maanden enkel nog naar BBC gekeken heb. En de keren dat het iets anders was de franse zenders (niet de franstalige). Ik heb geen idee meer wat de zenders hier bieden.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Tot enkele dagen terug dachten we dat Telenet hun nieuwe streamingsdienst gratis ter beschikking zou stellen voor Play klanten. Nu blijkt echter dat Telenet daarvoor alle Themazenders in Play zal afschaffen en verhuizen naar Play More (voor meer abonnementsgeld natuurlijk).
          Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild en andere zenders worden opgeofferd voor een steamingsdienst waar ik alvast niet zit op te wachten. Ondertussen laten ontevreden klanten zich horen via alle kanalen. Ik stel voor om hetzelfde te doen als je ook als een uitgeperste citroen voelt.
          Op zijn minst had Telenet de klanten de keuze kunnen geven. Nu is het te nemen of te laten, of je mag méér betalen voor hetzelfde.
          Inderdaad, zelfde hier
          Laat dit nu net de kanalen zijn waar we hier het meeste naar kijken, dus weeral eens zoveel euro's per maand meer
          Het is hier in België nog niet duur genoeg blijkbaar, ik snap niet dat dit allemaal zomaar kan t.o.v. onze buurlanden.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

            Er is helemaal geen medaille, dit is - niet de eerste keer - georganiseerde roof van publiek goed.
            VRT NU, waarvoor we allemaal meebetalen via de belastingen en die met een steeds krimpend budget nog altijd mooie dingen proberen te doen, zal beknot worden.

            De heer Porter lacht de Vlamingen al jaren in het gezicht uit, en ze blijven het slikken ook.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

              Ja wij hebben hier ook play en kijken vaak naar Discovery Wild. Kunnen ze dat zomaar wijzigen ? Wat is het alternatief als je geen play more wenst te nemen

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                Ik heb play speciaal voor die thema zenders. Ben naar play gegaan omdat die thema zenders uit het gewone aanbod verdwenen destijds.
                En nu lappen ze het weer.
                En wat komt in de plaats, nog meer pulp, series, series en nog eens series, bah telenet.
                Last edited by toerist; 7 september 2020, 18:47.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                  Langs de andere kant moeten we ook toegeven dat die themazenders zeer weinig iets nieuws uitzenden.
                  Meestal zijn het bijna allemaal herhalingen en in het weekend blijf je er beter weg want dan spelen ze 7 à 8 keer na elkaar "Wheeler Dealers" of een ander veel weerkerend programma.
                  En al die zever over Hitlers en zijn moordenaars bende hebben we allemaal al elfendertig keer gezien.
                  Dan kijk ik veel liever naar die mooie Scandinavische series op Netflix, veel realistischer dan dat Amerikaans gebrul van hun "Muscle cars" en het om de vijf voeten gebruik maken van hun blaffers.

                  PS: de mooiste documentaires zijn te zien op de VRT.
                  Last edited by Red Falcon; 8 september 2020, 09:35. Reden: PS
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                    Vandaag lang gesprek gehad met een medewerker van Telenet die me zelf had opgebeld. Om een lang verhaal kort te maken: als er voldoende klanten zijn om de themazenders te behouden kan Telenet overwegen om een en ander aan te passen. Vandaar een oproep op uw stem te laten horen aan Telenet via Facebook, Netweters of telefonisch. Soms moet je er ook wat voor doen ;-)
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                      Er is een facebook pagina aangemaakt om telenet wakker te schudden en er is een petitie opgestart om de themazender bij play te laten : https://secure.avaaz.org/community_p...-5Xi4mNiQml-58

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                        Er is nog een betere oplossing - financiëel droogleggen - stop met kijken dan drogen de reclamegelden van VTM en VT4 en consoorten gewoon op.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Er is een facebook pagina aangemaakt om telenet wakker te schudden en er is een petitie opgestart om de themazender bij play te laten : https://secure.avaaz.org/community_p...-5Xi4mNiQml-58

                          mir
                          Blijkbaar toch niet veel succes die petitie

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Blijkbaar toch niet veel succes die petitie

                            grts
                            Sieg
                            Wat zal telenet zich daar van aantrekken .
                            Maar ik ga niet nog meer geld uitgeven om die thema kanalen terug te kunnen bekijken.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Streamz: de keerzijde van de medaille!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Blijkbaar toch niet veel succes die petitie

                              grts
                              Sieg
                              Ik heb alleszins toch meegedaan ...
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X