Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Safespot, doen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Safespot, doen of niet?

    Net een aanbieding van Telenet gekregen. 4.95€ per maand, alweer, de abo's lopen op natuurlijk.
    Maar software op de modem, dat lijkt me wel iets.

    Of is het geld weg gegooid?

    ...leeg...

  • #2
    Re: Telenet Safespot, doen of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Net een aanbieding van Telenet gekregen. 4.95€ per maand, alweer, de abo's lopen op natuurlijk.
    Maar software op de modem, dat lijkt me wel iets.

    Of is het geld weg gegooid?

    https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/safespot
    In elk geval : ik volg niet. Ik heb voldoende aan mijn bestaande beveiligingssoftware en ik heb naast de pc, tablet en mobiles geen slimme toestellen (IoT) in huis.
    Trouwens als het via de modem werkt, wordt de smartphone en de tablet dan buitenshuis ook beveiligd ?

    Vriendelijke groeten

    Peter
    Last edited by Heembeek; 9 maart 2020, 14:22.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Safespot, doen of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Trouwens als het via de modem werkt, wordt de smartphone en de tablet dan buitenshuis ook beveiligd ?
      Daarvoor zou je een app moeten installeren van Telenet, want buitenshuis zitten die niet achter je modem natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Safespot, doen of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Net een aanbieding van Telenet gekregen. 4.95€ per maand, alweer, de abo's lopen op natuurlijk.
        Maar software op de modem, dat lijkt me wel iets.

        Of is het geld weg gegooid?

        https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/safespot
        Ik heb het reeds een paar maanden draaien, en zeer tevreden over.
        Eerst een app op je telefoon of tablet installeren, van daar uit kan je al je computers van een scan programma voorzien,
        steeds met hen eigen specifiek installatie nummer.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Safespot, doen of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik heb het reeds een paar maanden draaien, en zeer tevreden over.
          Eerst een app op je telefoon of tablet installeren, van daar uit kan je al je computers van een scan programma voorzien,
          steeds met hen eigen specifiek installatie nummer.
          Weet je ook wat ze gedaan of tegengehouden hebben, is er een soort log?
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Safespot, doen of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Weet je ook wat ze gedaan of tegengehouden hebben, is er een soort log?
            Zeker dat, tenminste op je pc en laptop (niet op je telefoon of tablet en in je modem kan je ook niet gaan kijken).
            Maar je hebt de volledige controle om je pc of gelijk wat je er aan hangt individueel te scannen en daar de resultaten van te bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Safespot, doen of niet?

              Mits Windows 10 al goed voorzien is van AV, zou ik dat niet meteen aanbevelen aan Windows 10 gebruikers.
              En wat gaan hackers doen?
              Remote de was doen, een koffie zetten of TV van zender veranderen? [emoji23]
              Iedereen doet wat hij wil, maar volgens mij puur geldklopperij.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Net een aanbieding van Telenet gekregen. 4.95€ per maand, alweer, de abo's lopen op natuurlijk.
                Maar software op de modem, dat lijkt me wel iets.

                Of is het geld weg gegooid?

                https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/safespot
                Uw thuisnetwerk heeft laptops, smartphones, tablets, maar misschien ook camera's, slimme lampen en andere geconnecteerde toestellen. Om die veilig te houden lanceert Telenet een eigen securityproduct dat het zelf op de modem plaatst.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Mits Windows 10 al goed voorzien is van AV, zou ik dat niet meteen aanbevelen aan Windows 10 gebruikers.
                  En wat gaan hackers doen?
                  Remote de was doen, een koffie zetten of TV van zender veranderen?
                  Lol, Freddy, ge zijt weer goed !
                  De was mogen ze alleszins wel doen
                  Koffie zetten is ook niet schadelijk voor mij ; ik moet gewoon zien dat er permanent een tas onder de Nespresso staat 😂😂😂
                  Alhoewel, de Nespresso kan dat (nog) niet.
                  Dolce Gusto wel 👍
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                    Wacht maar tot ze controle krijgen over de airco en de boel heet stoken.. of er een diepvriezer van maken!

                    Op familieweekend met de grootouders wou die ook eens kijken hoe de Daikin app werkte. "Straffe dingen dat ze in dezen tijd toch uitvinden".
                    Zelf niet veel erg in gehad en niet verder bij nagedacht om vervolgens 2 dagen later thuis te komen in een huis van 14° terwijl het er buiten 33 was...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                      Wacht maar tot ze controle krijgen over de airco en de boel heet stoken.. of er een diepvriezer van maken!

                      Op familieweekend met de grootouders wou die ook eens kijken hoe de Daikin app werkte. "Straffe dingen dat ze in dezen tijd toch uitvinden".
                      Zelf niet veel erg in gehad en niet verder bij nagedacht om vervolgens 2 dagen later thuis te komen in een huis van 14° terwijl het er buiten 33 was...
                      Dus eigenlijk wel ideaal toch

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Telenet Safespot, doen of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Wacht maar tot ze controle krijgen over de airco en de boel heet stoken.. of er een diepvriezer van maken!
                        .../...
                        Zelf niet veel erg in gehad en niet verder bij nagedacht om vervolgens 2 dagen later thuis te komen in een huis van 14° terwijl het er buiten 33 was...
                        Wasmachine, verlichting, robotmaaier, alarm, NAS, airco ... bijna altijd cloud/server gebaseerde bedieningen.
                        Als ze erin slagen om uw online account te hacken, dan mag je thuis 27528 AV’s en firewalls installeren ... ze zullen nog steeds alles kunnen bedienen omdat “uw account” vanuit de cloud een correct commando zal doorsturen.
                        Uw toestellen thuis zullen niet eens weten dat een hacker uw account bedient. [emoji6]
                        Bij niet cloud/server gebaseerde bedieningen is de situatie uiteraard iets anders.

                        En wat die Daikin op 14°C betreft, is die bij jullie niet gelimiteerd op 18°C zoals de meeste Daikins?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wasmachine, verlichting, robotmaaier, alarm, NAS, airco ... bijna altijd cloud/server gebaseerde bedieningen.
                          Als ze erin slagen om uw online account te hacken, dan mag je thuis 27528 AV’s en firewalls installeren ... ze zullen nog steeds alles kunnen bedienen omdat “uw account” vanuit de cloud een correct commando zal doorsturen.
                          Uw toestellen thuis zullen niet eens weten dat een hacker uw account bedient. [emoji6]
                          Bij niet cloud/server gebaseerde bedieningen is de situatie uiteraard iets anders.

                          En wat die Daikin op 14°C betreft, is die bij jullie niet gelimiteerd op 18°C zoals de meeste Daikins?
                          Ook weeral juist...

                          De airco stond manueel op volle snelheid bij thuiskomst .. Net even nagekeken, in de app staat 18° als min. maar op de kamerthermostaat stond zeer zeker 14°. Ook de muren waren door en door koud. Het gezicht van mijn vrouw liep rood aan en dat was evenmin gezellig 🤔

                          Comment


                          • #14
                            Telenet Safespot, doen of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                            Ook weeral juist...

                            De airco stond manueel op volle snelheid bij thuiskomst .. Net even nagekeken, in de app staat 18° als min. maar op de kamerthermostaat stond zeer zeker 14°. Ook de muren waren door en door koud. Het gezicht van mijn vrouw liep rood aan en dat was evenmin gezellig [emoji848]
                            De lucht die uit het toestel komt is uiteraard redelijk koud en als de thermometer in de luchtstroom hangt, dan kan die wel een lagere temperatuur aangeven dan het gemiddelde van de ruimte. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Safespot, doen of niet?

                              Heb je "slimme toestellen" in huis? Dan valt het - misschien - te overwegen. Anders is het geld weggegooid.

                              Comment

                              Working...
                              X