Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

    Ik denk er serieus aan om dat Whop (met Fiber 100 internet) pakket stil te leggen en enkel digitale tv bij Telenet te houden voor het gebruiksgemak van de digicorder.
    Mijn dochter kijkt af en toe naar FC De Kampioenen (tot vervelens toe via streaming, youtube,... en we zitten weer over de limiet en slowband.

    Vorige keer heb ik al €5 bijbetaald en nu weer slowband, gaat véél te snel (alles is goed beveiligd voor de rest).
    Al 20 dagen kan ik geen foto's uploaden op FB met die stomme slowband en €80 of meer betalen zie ik niet zitten inclusief vaste tel.

    De andere Europese landen betalen slechts de helft, per jaar aan +€80 zou +-€1000 per jaar zijn wat extreem veel zijn.
    Onlangs nog een enquête ingevuld, ik uit altijd mijn maximale ontevredenheid, ze vragen ook hoeveel een eerlijke prijs zou zijn, maar zakt nooit, integendeel...

    Vroeger zat ik bij Dommel voor het onbeperkt internet, maar enige tijd dacht ik aan EDP net die ook een hoge klantentevredenheid heeft (7.9/10)
    Dit abonnement zal ook wel goed zijn zeker voor internet & vaste telefonie, is dit via de tv-kabel of telefoonkabel?
    Andere providers zoals Scarlet heb ik altijd negatieve dingen van gehoord.

    Bij EDP is daarbovenop de upload stukken sneller, het moet zalig zijn om eens snel je foto's te kunnen uploaden.
    De snelheid van surfen/download zal ook wel goed zijn.

    Maar de big question is : is EDP net al beschikbaar in West-Vlaanderen ?
    Vroeger niet dacht ik, zijn er mensen die overschakelden en tevreden van EDP Net ?

    EDP Net :
    VDSL XL+
    Telefonie
    34,95 /maand*
    Max. download/uploadsnelheid
    100/40 Mbps
    Onbeperkte trafiek

    Telefonie inbegrepen**
    Dynamisch ip-adres
    1 mailbox (2,5 GB)

    Telenet :
    Downloadsnelheid: tot 100 Mbps**
    Uploadsnelheid: tot 10 Mbps**
    Downloadlimiet: 200 GB
    10 mailboxen
    5 GB per mailbox
    Webruimte van 50 MB






    Een maat zegt allemaal brol ADSL en na renovatie hebben wij net de telefoonlijn van Dommel mooi verwijderd, dus het zal weer niets worden
    We horen precies niet teveel van Alexander Decroo ivm het openbreken van de telecom markt met meer aanbieders via de tv distributiekabel
    Last edited by CanonYouCan; 15 september 2018, 10:01.

  • #2
    Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

    Ik ben al jaren EDPklant en mag absoluut niet klagen over hun diensten (in tegendeel).
    Vroeger was internet en telefonie apart (in tegenstelling toen Belgacom/Scarlet moest de "lijn" apart betaald worden) en ik had toen enkel internet @ 34.95/maand en apart een BGC vaste lijn. Uitgaande gesprekken gingen toen via VOIP (betamax kloon aan 1ct/min). Later bood EDPnet internet + telefonie voor dezelfde prijs en werd mijn abo probleemloos omgezet (nummeroverdracht Proximus > EDPnet), viel de vaste lijn kost weg en bleef ik €34.95/maand betalen.
    Ik heb een 100/30 profiel (dit hangt af van de de afstand tot de ROP of wijkkast). Kijk eens op lijntest.be wat je effectief kan verwachten op je adres (of vraag het bij EDPnet).

    Hou rekening met activatiekost en de kost van een modem (er zijn maar enkele modellen en firmware "certified" door Proximus niettegenstaande er een "standaard" is). Je kan perfect een tweedehands Fritzbox kopen of nieuw bij EDPnet (lagere prijs dan reguliere winkelprijs). Ook de Bbox van PX is bruikbaar maar heeft minder mogelijkheden.

    Wat limieten betreft, ik heb geen weet van mensen die ooit zouden op de vingers getikt zijn voor hun verbruik, unlimited is echt unlimited. Ik verbruik doorsnee rond de 650-750GB /maand.

    Het nadeel is dat er geen TV aangeboden wordt (wel i.s.m. TV Vlaanderen maar daar heb ik geen ervaring mee).

    Wat betreft de verwijdering van de telefoonlijn (die is trouwens NIET van Dommel maar van PX), ik hoop dat je je kabels niet afgeknipt/verwijderd heb. Je hebt, waar de lijn binnenkomt een NTP2007 nodig (dat is de "stekker" waar je telefoon en DSL aansluit).


    BTW, kan je maat ook onderbouwen waarom het allemaal "brol" is?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

      Je kan ook de dochter haar kijkgewoonten wat laten aanpassen en haar laten bijbetalen voor de extra maandelijkse kost. :-)

      Of anders de dvd's van de kampioenen eens voor een verjaardag geven ;-)
      Last edited by K-2; 15 september 2018, 11:44.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Je kan ook de dochter haar kijkgewoonten wat laten aanpassen en haar laten bijbetalen voor de extra maandelijkse kost. :-)

        Inboeten op comfort om aan de regeltjes van een provider te voldoen? Waarom zou je je moeten aanpassen aan de piek/daluren van een ISP? Als de zoon hier een spel koopt van xxGB op steam dan moet hij niet wachten tot 's nachts om dat te downloaden omdat het dan maar voor de helft telt of erger, tot de volgende facturatieperiode.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

          Die Telenet verbinding lijkt wel erg snel, maar de downloadlimiet is eerder klein.
          Bij Scarlet heb ik eigenlijk geen problemen met de snelheid, de downloadlimiet is "onbeperkt" , toch tot 500 GB per maand, en dan zou de verbinding trager worden (als je dan 5 euro betaalt kan je weer 500 GB aan de maximale snelheid downloaden).
          Maar het verbruik is hier nog nooit over de 400 GB per maand geweest, en ik kijk ook Netflix via de pc (via HDMI op de tv aangesloten), en mijn zoon speelt het hele weekend online met zijn PS4 (als hij daar niet mee bezig is, dan bekijkt hij dikwijls YouTube filmpjes).
          Voor een probleemloze VDSL verbinding mag je niet te ver van een centrale zitten, gelukkig zit ik hier binnen die zone.

          Als mij zoon bij zijn moeder is dan werkt de Playstation Online via een Telenet Wifi verbinding, en dat geeft heel dikwijls problemen (de decoder staat ook niet te ver van de PS4), en sommige van zijn vrienden waarmee hij samen speelt hebben thuis ook Telenet, en daar hapert die ook heel dikwijls waardoor het geluid dikwijls wegvalt terwijl ze tegen elkaar praten (een gesprek dat in stukjes binnenkomt is niet altijd even goed te verstaan).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Voor een probleemloze VDSL verbinding mag je niet te ver van een centrale zitten, gelukkig zit ik hier binnen die zone.
            Van de ROP. Dat zijn straatkasten. Je mag er echter niet van uit gaan dat wanneer je een kast weet staan je ook op die kast aangesloten wordt en dat de afstand tot die kast ook de afstand is tot bij de aansluiting. De lijntest.be website geeft een goede indicatie want de data daarvan zijn van Proximus.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

              Ik zit ook al jaren bij Scarlet en heb ook nog geen problemen ondervonden.

              ik heb altijd een download snelheid gehad van 100 Mb/sec tot ik er ook TV bijnam. (de prijs met of zonder tv is hetzelfde),
              Toen ben ik terug gevallen op 50 Mb/sec.

              Hun modem is een gesloten box , maar staat wel in bridge .
              Dus je router erachter en die kan al het werk overnemen.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Inboeten op comfort om aan de regeltjes van een provider te voldoen? Waarom zou je je moeten aanpassen aan de piek/daluren van een ISP? Als de zoon hier een spel koopt van xxGB op steam dan moet hij niet wachten tot 's nachts om dat te downloaden omdat het dan maar voor de helft telt of erger, tot de volgende facturatieperiode.
                Hoeft allemaal niet zo serieus genomen te worden als er een alternatief voorgesteld wordt . Ik heb niet gezegd dat dat dé beste oplossing is hé. Ik denk gewoon dat de eerste en misschien gemakkelijkste reflex altijd is dat meer sowieso beter is, en soms hoeft dat niet zo te zijn. Zoals wanneer het alleen maar om een paar kampioenenfilmpjes zou gaan.

                Maar ik heb geen aandelen Telenet, ik werk er niet en ik heb ook geen familie die er relaties mee heeft, dus maakt me niets uit welke provider iemand kiest .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Hoeft allemaal niet zo serieus genomen te worden als er een alternatief voorgesteld wordt . Ik heb niet gezegd dat dat dé beste oplossing is hé. Ik denk gewoon dat de eerste en misschien gemakkelijkste reflex altijd is dat meer sowieso beter is, en soms hoeft dat niet zo te zijn. Zoals wanneer het alleen maar om een paar kampioenenfilmpjes zou gaan.
                  Ik heb altijd mijn provider gekozen volgens wat ik dacht nodig te hebben, met limieten heb ik dan ook geen ervaring. In 1995 had ik een "limiet" van 15u/maand bij Globe maar aangezien toen de telefoon bezet was tijdens het internetten en er ook nog gesprekkosten waren was dat niet echt een limiet. Daarna had ik een theoretische limiet (werd niet gemeten) van 10GB en later geen limieten meer. Limieten zijn echt niet meer van deze tijd.
                  Of het nu om kampioenenfilmpjes gaat of iets anders, dat maakt niet uit, je wil iets doen op internet en het kan niet tenzij je extra betaalt, dat is prehistorie in deze tijden van altijd online, VOD, cloud enz... Het is nu niet dat TN een budget ISP is, hé.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                    Ja, dat zal wel, maar enkel voor die films die voor een paar euro te koop zijn zou ik in elk geval niet de moeite doen om van provider te veranderen. Sop is dan de kool niet waard, maar nogmaals, ieder kiest voor zich hé.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Inboeten op comfort om aan de regeltjes van een provider te voldoen? Waarom zou je je moeten aanpassen aan de piek/daluren van een ISP?
                      Is het niet omgekeerd?
                      Men neemt een abo met vooraf gekende limieten maar wil er zich niet aan houden ... toch niet de fout van de provider?
                      Vooral dat hogere limieten ook aangeboden worden, maar men wil er niet voor betalen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Is het niet omgekeerd?
                        Men neemt een abo met vooraf gekende limieten maar wil er zich niet aan houden ... toch niet de fout van de provider?
                        Vooral dat hogere limieten ook aangeboden worden, maar men wil er niet voor betalen.
                        Noden veranderen, meer in de cloud, meer VOD, software downloads (i.p.v. DVDs), YT ook in 4K. Ik zie mijn verbruik gestaag stijgen en als je een provider met limieten hebt dan kom je sowieso steeds dichterbij en ga je er eerst sporadisch en later continue over. 2 keer per jaar een prijsstijging is al "normaal" voor sommigen maar in dezelfde mate limieten optrekken zou een probleem zijn?
                        Met een Ferrari kan je dan wel de snelste zijn maar als je bij een ritje naar de kust vanaf Gent maar 50Km/u meer mag rijden heb je daar ook niet veel aan. Het doet mij ook wat aan de oude BGC abo's denken met een limiet waarbij je dan "volumeblokken" kon bijkopen. Zo kan je een redelijk prijs vragen met een lage limiet en extra verdienen aan de volumeblokken.

                        Ik betaal nog steeds hetzelfde dan in december 2011 (geen enkele prijsverhoging op 7 jaar), de snelheid is verveelvoudigd, telefonie is er gratis bij gekomen en als intensief gebruiker hoef ik geen teller in het oog te houden.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Noden veranderen
                          Klopt, maar hetgeen standaard inbegrepen is in hun abo is ook verveelvoudigd.
                          Over de jaren heen zijn de snelheden verhoogd, de limieten verhoogd, ... dus ja, het is zoals men het bekijken wil.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Over de jaren heen zijn de snelheden verhoogd, de limieten verhoogd,
                            Je bent (vooral) de prijs vergeten
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Je bent (vooral) de prijs vergeten
                              Maar niet het gemak en comfort om alles in 1 pack te hebben, niet continu van provider te veranderen als links of rechts iets eens in promo is, steeds hetzelfde IP-adres te hebben (zonder bij te betalen).
                              Er is wel altijd iets dat elders beter is.

                              Op al die jaren hebben wij nog nooit aan de limiet gezeten en wij letten niet op wat we doen ... nooit begrepen hoe sommigen zo vaak over de limiet gaan.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X