Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

    Hier ook al vele jaren klant bij EDPnet. Nooit klachten gehad.
    Wel een paar keer moeten opschalen naar een hogere technologie omdat je evolutie nu eenmaal niet kan tegen houden en je mee moet.
    Zeer goede klantendienst ook.

    Comment


    • #17
      Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar niet het gemak en comfort om alles in 1 pack te hebben, niet continu van provider te veranderen als links of rechts iets eens in promo is, steeds hetzelfde IP-adres te hebben (zonder bij te betalen).
      Er is wel altijd iets dat elders beter is.

      Op al die jaren hebben wij nog nooit aan de limiet gezeten en wij letten niet op wat we doen ... nooit begrepen hoe sommigen zo vaak over de limiet gaan.
      Zo zie ik het ook.
      Maar we proberen ook wel het digitale gebeuren in huis een beetje binnen de perken te houden, en ook de kinderen hebben een gezond evenwicht tussen het omgaan met schermen allerhande en leven in de fysieke werkelijkheid, vrienden zien, leiding geven, aan sport doen, of gewoon op stap gaan en foto's maken :-).

      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP N

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Maar niet het gemak en comfort om alles in 1 pack te hebben, niet continu van provider te veranderen als links of rechts iets eens in promo is, steeds hetzelfde IP-adres te hebben (zonder bij te betalen).
        Een comfort waar je dan dik voor betaalt.
        "Continue" veranderen? Zeker niet voor een promo.
        Ik begon in 1995 bij Globe (28.8K en daarna 56K modem). Zij boden geen ADSL dus ben ik verhuisd naar Easynet (theoretische 10GB limiet maar geen meter, verbruik zat toen rond de 12-15GB). Zij stopten met residentiële klanten en ik ging naar Dommel (ik had daar al hosting). Ik denk dat de limiet toen 100 of 150GB was maar daar kwam ik nooit aan. Omdat ze spam blacklist problemen niet wilden oplossen alles weggehaald en naar DxADSL (limiet 175GB maar ik verbruikte toen maar ongeveer 100GB) gegaan tot zij moesten stoppen (netwerk > NMBS). Vanaf dan, 2011 bij EDPnet. Geen limieten, goede snelheid (100/30), prima helpdesk die snel reageert op eventuele vragen. Er worden geen poorten geblokkeerd en door de eigen modem ben ik volledig vrij om settings aan te passen zoals VPN, uitgaande VOIP via 3rd party, portforwards, blokkeren van servers, ...)
        Mijn IP blijft meestal maanden hetzelfde maar dat maakt eigenlijk niet veel uit dyndns zorgt voor bereikbaarheid van mijn netwerk van buitenaf (VPN, enz)


        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Op al die jaren hebben wij nog nooit aan de limiet gezeten en wij letten niet op wat we doen ... nooit begrepen hoe sommigen zo vaak over de limiet gaan.
        Ik ben er ook nog nooit over gegaan
        Netflix, steam, cloud, 4K YT.... Ik zit nu aan 423GB, de maand is halfweg, door verplichte rust wel meer Netflix gekeken.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Ik ben er ook nog nooit over gegaan
          Netflix, steam, cloud, 4K YT.... Ik zit nu aan 423GB, de maand is halfweg, door verplichte rust wel meer Netflix gekeken.
          Wij werken vaak van thuis uit, dat is dan zowel ons professioneel verbruik als ons privé gebruik.
          Alle updates van zowel PC’s, smartphones, tablets en dergelijke zitten hierin, ook Netflix in hoogste resolutie, YouTube in hoogst mogelijke resolutie, sync met iDrive, OneDrive, Dropbox, IP-camera’s, alarm, omvormer PV, ...
          De teller loopt elke maand tot de 24e en deze maand zitten we aan 76,66GB, vorige maand een totaal van 109,21GB en de maand ervoor 82,58GB.

          Bij Telenet (topic) kan men met bepaalde abo’s ongelimiteerd gebruik maken tussen 24:00 en 12:00, enkel het verbruik tussen 12:00 en 24:00 telt voor de berekening mee alvorens men op lagere snelheid valt tijdens de piek.
          Voor een Internet Fiber 200 is die limiet 750GB tijdens de piek.

          Een Internet Fiber 100 heeft inderdaad maar 200GB inbegrepen, maar is ook goedkoper en trager.

          Een Internet Fiber 100 + TV kost nu (promo) 68,80€ per maand, voor 81,10€ (of 12,30€ extra) kan men genieten van de voordelen van Internet Fiber 200 + TV.

          Ik vergelijk hier nu enkel Telenet tarieven omdat het topic erover gaat.
          Als men echt een zodanige grootverbruiker is dat men maandelijks over de limiet gaat, dan lijkt me die meerkost van 12,30€ toch te overwegen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De teller loopt elke maand tot de 24e en deze maand zitten we aan 76,66GB, vorige maand een totaal van 109,21GB en de maand ervoor 82,58GB.
            Veel Netflix HD zal daar niet veel inzitten of 4K YT. De zoon kocht verleden maand een Steamspel, 120GB, na installatie kwamen er nog wat GB bij voor updates en extras. Dat was dus op 1 dag.
            Een tijd geleden herinstallatie van zijn Mac + herinstallatie van zijn Windows PC, weer een pak GB.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Bij Telenet (topic) kan men met bepaalde abo’s ongelimiteerd gebruik maken tussen 24:00 en 12:00, enkel het verbruik tussen 12:00 en 24:00 telt voor de berekening mee alvorens men op lagere snelheid valt tijdens de piek.
            Oog op de klok want dan telt het maar voor de helft. Meer dan de helft van de daluren slaap ik, handig... not.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Voor een Internet Fiber 200 is die limiet 750GB tijdens de piek.
            Dan moeten ze dat eens aanpassen op hun website, daar staat in vetjes Geen downloadlimiet.
            Upload is 50% trager dan VDSL of maar de helft van een ideale VDSLlijn en €20 duurder dan VDSL met telefoon inbegrepen.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een Internet Fiber 100 heeft inderdaad maar 200GB inbegrepen, maar is ook goedkoper en trager.
            100/10 en 200GB, trager, minder data en (€7) duurder dan VDSL.


            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als men echt een zodanige grootverbruiker is dat men maandelijks over de limiet gaat, dan lijkt me die meerkost van 12,30€ toch te overwegen.
            Of je neemt een andere provider, betaalt minder en maak je geen zorgen meer over limieten. En dat was de vraag van de TS.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Oog op de klok want dan telt het maar voor de helft. Meer dan de helft van de daluren slaap ik, handig... not.
              In de daluren telt hier niets mee voor de beperking van 750 GB.
              Dan moeten ze dat eens aanpassen op hun website, daar staat in vetjes Geen downloadlimiet.
              Correctie, daar staan sterrenkers naast die verwijzen naar meer info.

              Upload is 50% trager dan VDSL of maar de helft van een ideale VDSLlijn en €20 duurder dan VDSL met telefoon inbegrepen.
              Ook hier fout, het is de theoretische snelheid dat je in aanmerking neemt en de meeste klanten halen nooit die limiet omdat ze ofwel te ver afgelegen zijn ofwel omdat er te veel gebruikers in hun omgeving zitten.
              Dat geven ze ook aan met **. [emoji6]

              Of je neemt een andere provider, betaalt minder en maak je geen zorgen meer over limieten. En dat was de vraag van de TS.
              Neen, TS wil ook andere diensten zoals TV erbij en dan moet men ook zien welke zenders en functies daar aangeboden worden en wat de kwaliteit is.

              In TS zijn geval wil hij TV zelfs houden bij Telenet en dan zit men niet meer aan de pakketprijzen waar hij nu wel van geniet.

              Hij zal dan 27,10€ betalen voor Digitale TV (mogelijks een kost), daarbij ook nog 34,95€ voor een VDSL XL en dus 62,05€ per maand.
              De installatiekosten ook niet vergeten!

              Als bij TS geen Proximus infrastructuur ligt, dan kan men niet eens online een bestelling plaatsen mits men dan volgende melding krijgt:
              “Er is geen Proximus infrastructuur aanwezig op dit adres. Kijk na of het adres correct is ingegeven en probeer dan opnieuw. Indien je er zeker van bent dat het ingegeven adres correct is, en je krijgt nog steeds deze foutmelding, neem dan contact op met onze klantendienst op het nummer 03 265 67 00.
              Prequal couldn_t check if VDSL is possible_”

              In elk geval geven ze al aan dat er ook nog 49,95€ setup moet betaald worden.
              Als er ook nog bekabeling gelegd moet worden, dan weet ik niet of de installatiekosten de overstap nog interessant maken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                1 In de daluren telt hier niets mee voor de beperking van 750 GB.
                Correctie, daar staan sterrenkers naast die verwijzen naar meer info.

                2 Ook hier fout, het is de theoretische snelheid dat je in aanmerking neemt en de meeste klanten halen nooit die limiet omdat ze ofwel te ver afgelegen zijn ofwel omdat er te veel gebruikers in hun omgeving zitten.
                Dat geven ze ook aan met **. [emoji6]

                3 Hij zal dan 27,10€ betalen voor Digitale TV (mogelijks een kost), daarbij ook nog 34,95€ voor een VDSL XL en dus 62,05€ per maand.
                De installatiekosten ook niet vergeten!

                4 Als bij TS geen Proximus infrastructuur ligt, dan kan men niet eens online een bestelling plaatsen mits men dan volgende melding krijgt:
                “Er is geen Proximus infrastructuur aanwezig op dit adres. Kijk na of het adres correct is ingegeven en probeer dan opnieuw. Indien je er zeker van bent dat het ingegeven adres correct is, en je krijgt nog steeds deze foutmelding, neem dan contact op met onze klantendienst op het nummer 03 265 67 00.
                Prequal couldn_t check if VDSL is possible_”

                In elk geval geven ze al aan dat er ook nog 49,95€ setup moet betaald worden.
                Als er ook nog bekabeling gelegd moet worden, dan weet ik niet of de installatiekosten de overstap nog interessant maken.
                OK dan:

                1 Oog op de klok want dan telt niet mee. Meer dan de helft van de daluren slaap ik, handig... not. In vetjes "onbeperkt" zetten en dan in lichtgrijs " het is niet onbeperkt".

                2 Ik haal ook geen 40Mbit maar wel 30 en zo zijn er toch wel veel. In elk geval meer dan 20Mbit (tegenover het duurste TN abo dan nog wel)

                3 Of een CI+ kaartje plaatsen zodat de kost van decoderhuur wegvalt. maar toch nog besparing tegenover je (promo) prijs.

                4 Dat heb ik ook vermeld maar daar heeft TS beter zicht op dan wij natuurlijk. Er is/was PX infrastructuur. Alles hangt af wat er nog beschikbaar is.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  OK dan:

                  1 Oog op de klok want dan telt niet mee. Meer dan de helft van de daluren slaap ik, handig... not. In vetjes "onbeperkt" zetten en dan in lichtgrijs " het is niet onbeperkt". [emoji57]

                  2 Ik haal ook geen 40Mbit maar wel 30 en zo zijn er toch wel veel. In elk geval meer dan 20Mbit (tegenover het duurste TN abo dan nog wel)

                  3 Of een CI+ kaartje plaatsen zodat de kost van decoderhuur wegvalt. maar toch nog besparing tegenover je (promo) prijs.
                  OK dan ...
                  1 + 2) Bij EDPnet in het vet hoge snelheden aangeven maar in de klein letterkes zetten dat het minder kan zijn ... bij u toch ook 25% minder. [emoji17]
                  Of dacht je dat het gras groener is langs ene kant?
                  En alle updates kan men ook tijdens de daluren laten doen, al zal hij met 750GB wel toekomen zeker?

                  3) Welke huur spaart men uit?
                  Trouwens dat CI+ kaartje moet men ook kopen en daar heeft TS het comfort van de Digicorder niet meer bij, maar hij kan inderdaad ook 500€ geven aan een HDD recorder. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    OK dan ...
                    1 + 2) Bij EDPnet in het vet hoge snelheden aangeven maar in de klein letterkes zetten dat het minder kan zijn ... bij u toch ook 25% minder. [emoji17]
                    Of dacht je dat het gras groener is langs ene kant?
                    En alle updates kan men ook tijdens de daluren laten doen, al zal hij met 750GB wel toekomen zeker?

                    3) Welke huur spaart men uit?
                    Trouwens dat CI+ kaartje moet men ook kopen en daar heeft TS het comfort van de Digicorder niet meer bij, maar hij kan inderdaad ook 500€ geven aan een HDD recorder. [emoji6]
                    1. Upload 50% meer dan het duurste TN abo, 3 keer zo snel dan het "goedkopere". Ook bij TN staat dat de snelheid niet gegarandeerd is en lager kan zijn om "technische redenen" (bepaalde protocollen worden sowieso vertraagd)

                    3 Dat staat er al. en €500 voor een HDD recorder? Dan moet je elders gaan shoppen.

                    Je zou haast denken dat je bij TN werkt.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      1. Upload 50% meer dan het duurste TN abo, 3 keer zo snel dan het "goedkopere". Ook bij TN staat dat de snelheid niet gegarandeerd is en lager kan zijn om "technische redenen" (bepaalde protocollen worden sowieso vertraagd)

                      3 Dat staat er al. en €500 voor een HDD recorder? Dan moet je elders gaan shoppen.

                      Je zou haast denken dat je bij TN werkt.
                      Hoeveel HDD recorders zijn er waar een CI+ in kan?
                      Maar maakt niet uit, was maar een voorbeeld want 200€ blijft ook nog een extra kost en je doet er nog steeds geen VOD mee.

                      En duurste abo gaat bij Telenet ook hoger hoor ...
                      Max. downloadsnelheid: 400 Mbps
                      Max. uploadsnelheid: 40 Mbps
                      [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        En duurste abo gaat bij Telenet ook hoger hoor ...
                        Max. downloadsnelheid: 400 Mbps
                        Max. uploadsnelheid: 40 Mbps
                        Natuurlijk kan het nog duurder, 't is TN
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Natuurlijk kan het nog duurder, 't is TN
                          Stel dat uw provider nog een andere (bijkomende) formule zou aanbieden met dubbele snelheid van wat ze nu hebben, denk je dat dit aan dezelfde prijs zou zijn? [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Stel dat uw provider nog een andere (bijkomende) formule zou aanbieden met dubbele snelheid van wat ze nu hebben, denk je dat dit aan dezelfde prijs zou zijn? [emoji6]
                            Wat denk je van 250/30 Mbps voor net geen €45, telefoon inbegrepen, echt unlimited traffic (zonder sterretjes).

                            De TS had het trouwens gehad met de prijzen van TN dus een duurder abo aanraden haalt ook niets uit.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #29
                              Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Wat denk je van 250/30 Mbps voor net geen €45, telefoon inbegrepen, echt unlimited traffic (zonder sterretjes).

                              De TS had het trouwens gehad met de prijzen van TN dus een duurder abo aanraden haalt ook niets uit.
                              Maar jij vergeet altijd de kosten die gepaard gaan met de overstap en de mogelijkheid dat TS die hoge snelheden niet kan halen op zijn aansluiting.

                              Trouwens snap ik niet waarom jij niet klaagt bij je provider want jij betaalt ook te veel voor wat je krijgt.
                              Je haalt maar 30 Mbps zeg je, volgens de lijntest zou je echter 39,4 Mbps moeten halen.
                              Ik zou alvast niet tevreden zijn om evenveel te moeten betalen als een volledig abo maar 25% niet te krijgen.

                              Een Fiat is veel goedkoper dan een Ferrari, maar als die Fiat maar 90km/u kan rijden in plaats van de beloofde 140km/u, dan is die Fiat ook geen goede investering ... ook al is die goedkoper dan een Ferrari.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar jij vergeet altijd de kosten die gepaard gaan met de overstap en de mogelijkheid dat TS die hoge snelheden niet kan halen op zijn aansluiting.
                                Zie hier (mijn eerste post). Blijf dus best wat eerlijk.


                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Trouwens snap ik niet waarom jij niet klaagt bij je provider want jij betaalt ook te veel voor wat je krijgt.
                                Je haalt maar 30 Mbps zeg je, volgens de lijntest zou je echter 39,4 Mbps moeten halen.
                                Ik zou alvast niet tevreden zijn om evenveel te moeten betalen als een volledig abo maar 25% niet te krijgen.
                                Voor een betrouwbare lijntest heb je mijn telefoonnr of adres nodig.. so? De lijntest is indicatief (redelijk betrouwbaar) en geen garantie (binnenbekabeling is ook belangrijk) maar ik weet wel dat er nog "rek" op zit. Dit hangt af van de DLM van Px. Ik heb zowel bij up als download nog wat dB's over. Download is al maximum, Upload zou 35Mbit kunnen worden. Als 100/30 i.p.v. 100/40 25% is moet je trouwens wat beter leren rekenen.


                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Een Fiat is veel goedkoper dan een Ferrari, maar als die Fiat maar 90km/u kan rijden in plaats van de beloofde 140km/u, dan is die Fiat ook geen goede investering ... ook al is die goedkoper dan een Ferrari.
                                Als je Fiat aan 90Km/u naar de kust blijft rijden terwijl je Ferrari maar 50Km/u meer mag vanaf Gent sta je daar mooi met je dure Ferrari. Maar het is niets, vanaf de volgende maand mag je Ferrari weer even full speed, maar niet te ver....
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X