Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

    Een vraagje naar de mogelijkheid om de Telenet digicorder te vervangen.

    Ik heb nu de "oude" digicorder in gebruik (AD-2000).
    Regelmatig komt het voor dat er 2 programma's tegelijkertijd aan het opnemen zijn en we dus gelimiteerd zijn om een van deze 2 te bekijken.
    Bovendien zit de disk ook nogal eens vol.

    Ik zou nu de nieuwe digicorder willen installeren (AD-2100) om bovenstaande te omzeilen (3 tuners en grotere disk).

    Het idee is: ik huur de nieuwe en gebruikt de huidige smartcard. Daar zal uiteraard wel weer een kost aanhangen.
    Ik gebruik de oude alleen om de opgenomen programma's te bekijken zonder dat hij "geactiveerd" is. (Mogelijk 2 keer huur betalen?)
    Eens alles bekeken breng ik hem terug binnen.

    Is dit mogelijk? Of mis ik iets (vb.: moet geactiveerd zijn om te kunnen kijken naar opgenomen zaken?).

    Alvast bedankt voor jullie mening....

  • #2
    Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

    Een digicorder dat je in huur hebt kan je ruilen tegen een nieuwe op voorwaarde dat je de oude minstens een jaar in gebruik hebt en tegen afgifte van je vorige digicorder (indien in huur).
    Het is niet zo dat je beiden (tijdelijk) kan houden zonder te betalen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

      ze rekenen bij telenet ook een administratiekost (verbrekingsvergoeding) van 75 euro aan als je de nieuwe digicorder wil.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

        Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
        ze rekenen bij telenet ook een administratiekost (verbrekingsvergoeding) van 75 euro aan als je de nieuwe digicorder wil.
        Was dat niet enkel als je hem minder dan een jaar in gebruik hebt?

        Edit : Klopt inderdaad ... 75€ te betalen.
        En indien nog geen jaar oud ook nog een opzegvergoeding.


        Ook een van de vragen van de TS zijn beantwoord op hun site : Eventuele opnames op je huidige (HD) Digicorder ben je kwijt.
        Last edited by VerSeg; 21 mei 2012, 14:21.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

          Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
          Regelmatig komt het voor dat er 2 programma's tegelijkertijd aan het opnemen zijn en we dus gelimiteerd zijn om een van deze 2 te bekijken.....
          Je hebt toch ook nog je analoge signaal? Je neemt twee programma's op en het derde bekijk je analoog (zo doen wij dat toch). De kwaliteit is ietske minder, maar dat merk je na enkele minuten niet meer...

          En die volle schijf: minder en selectiever opnemen, meer kijken en de gekeken progs direct verwijderen.

          Groeten,
          Geert

          Comment


          • #6
            Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

            Als we hier 2 programma's tegelijk opnemen, kijken we intussen meestal naar een reeds eerder opgenomen programma.
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

            Comment


            • #7
              Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

              Wat doet telenet tegenwoordig als je digicorder defect gaat?
              Krijg je dan een nieuw model, of een gerecycleerde 'oude' ?

              Comment


              • #8
                Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Wat doet telenet tegenwoordig als je digicorder defect gaat?
                Krijg je dan een nieuw model, of een gerecycleerde 'oude' ?
                Onze 'oude' HD digicorder was 2 weken geleden defect en werd vervangen door het nieuwe model zonder activatiekost.
                Volgens de dame van Telenet was dit een gebaar naar de 'trouwe' klanten toe
                Inmiddels ook reeds schriftelijke bevestiging gekregen dat er ons geen activatiekost wordt aangerekend.

                Mvg,

                Dirk.
                The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wat doet telenet tegenwoordig als je digicorder defect gaat?
                  Krijg je dan een nieuw model, of een gerecycleerde 'oude' ?
                  Ik heb al twee keer een ruiling gehad en kreeg hetzelfde model maar nieuw.
                  Ik moest er wel niets voor betalen ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik heb al twee keer een ruiling gehad en kreeg hetzelfde model maar nieuw.
                    Ik moest er wel niets voor betalen ...
                    Onze oude (huur) HDdigicorder had ook de geest gegeven na een jaar of twee prima gewerkt te hebben. Het plan was om deze meteen om te ruilen voor het nieuwe, zuinigere en betere type. Maar daar moest dan 50€ "activatiekost" voor betaald worden, terwijl voor de nieuwe digicorder van het oude model exact dezelfde stappen moesten doorlopen worden door de telenet verkoper.
                    Ronduit schandalige praktijken van Telenet

                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Onze oude (huur) HDdigicorder had ook de geest gegeven na een jaar of twee prima gewerkt te hebben. Het plan was om deze meteen om te ruilen voor het nieuwe, zuinigere en betere type. Maar daar moest dan 50€ "activatiekost" voor betaald worden, terwijl voor de nieuwe digicorder van het oude model exact dezelfde stappen moesten doorlopen worden door de telenet verkoper.
                      Ronduit schandalige praktijken van Telenet
                      Voor eerlijke mensen is dat inderdaad schandalig maar ze zijn ook niet dom bij Telenet.
                      Stel : Een omruiling naar een nieuwe (bij defect) is gratis, een gewone omruiling tegen een nieuw model kost nu 75€ ... zo'n toestel kan nu toch wel héél rap "per toeval" stuk geraken als men een nieuw model wil.
                      Hetgeen Telenet vermoedelijk wil doen is misbruik voorkomen zodat niet iedereen er voor zou zorgen dat zijn toestel defect geraakt om gratis aan een nieuw model te geraken.
                      En wees maar zeker dat er héél veel mensen foeffelen als het is om iets gratis te kunnen bekomen ... spijtig genoeg meer dan je zou denken.
                      En het is nu net het gefoeffel van de ene dat de andere moet bekopen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                        Mijn Digicorder is sinds gisteren uitgevallen.
                        Beeld bevroor, en werd groen. Nadien wou de digicorder niet meer starten.

                        Vandaag eens kijken of we een nieuw model krijgen of we een nieuwe 'oude' krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                          Ik zal ook maar een update doen ... onlangs gratis de oude voor een nieuwe geruild gekregen.
                          In principe is de kost 75€ maar als je lang genoeg klant bent krijg je in bepaalde gevallen dus een gratis omruiling.
                          Ze houden dus toch rekening met vaste klanten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                            En ik heb terug een oud model gekregen....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet: oude digicorder vervangen door nieuwe?

                              Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
                              Ik zou nu de nieuwe digicorder willen installeren (AD-2100) om bovenstaande te omzeilen (3 tuners en grotere disk).

                              Het idee is: ik huur de nieuwe en gebruikt de huidige smartcard. Daar zal uiteraard wel weer een kost aanhangen.
                              In die AD-2100 zit geen uitneembare smartcard meer in en mijn oude was zeker nog niet versleten.
                              Ik heb mijn oude verleden jaar kunnen omwisselen zonder activatiekost betalen, bij Telenet in Mechelen zelf. (zonder omwisselen lukt het niet)
                              Hoe ik het verkregen heb, soms kan ik nogal diplomatisch onderhandelen.
                              Ik ben ook al van in het begin klant bij Telenet, en daar heb ik dan waarschijnlijk munt uit geslagen.
                              Maar het is wel de moeite om die stap te nemen, want die nieuwe HDdigicorder is wel een vooruitgang.
                              Last edited by Cois; 17 september 2012, 21:08.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X