Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

    Raar probleem hier: mijn zendervolgorde ( de favorieten ) worden niet meer onthouden: na het uitschakelen van de TV en het terug inschakelen staan mijn zenders terug in fabrieksinstellingen, dus NIET in de volgorde die ik in mijn profiel heb ingegeven.
    Iemand enig idee wat hier de oorzaak kan van zijn ?

    Edit: dit is de volgorde waarop mijn zenders steeds terugspringen:

    1. vtm2
    2. vtm4
    3. één
    4. canvas
    5. rob tv
    6. vtm3
    7. vtm

    Enz…
    Last edited by Alfa Centauri; 18 april 2023, 21:32.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

    Hier is het ook zo ....
    Al sedert deze middag. Gebeld naar telenet en daar krijg je te horen dat er problemen zijn met hun tv-brol. Dat is een bandje. Nog teveel om op hun internet een algemene boodschap hieromtrent te zetten .... De telefoon is in wachtmodus gezet met overheerlijke herhalende muziek tot 20.5 ongeveer en dan werd alles stil en krijg je de melding dat de klantendienst gesloten is ....) Heb om 17.30 gebeld en in wacht gezet ...
    Bij mij is de lijst nog chaotischer geworden. VRT staat nu op nr 32 en canvas op 17. En niet verplaatsbaar.

    https://allestoringen.be/storing/telenet/

    Blijkbaar is er serieuze aanwas geweest van meldingen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Hier is het ook zo ....
      Al sedert deze middag. Gebeld naar telenet en daar krijg je te horen dat er problemen zijn met hun tv-brol. Dat is een bandje. Nog teveel om op hun internet een algemene boodschap hieromtrent te zetten .... De telefoon is in wachtmodus gezet met overheerlijke herhalende muziek tot 20.5 ongeveer en dan werd alles stil en krijg je de melding dat de klantendienst gesloten is ....) Heb om 17.30 gebeld en in wacht gezet ...
      Bij mij is de lijst nog chaotischer geworden. VRT staat nu op nr 32 en canvas op 17. En niet verplaatsbaar.

      https://allestoringen.be/storing/telenet/

      Blijkbaar is er serieuze aanwas geweest van meldingen.
      Dank U Wim. Heb misschien al 10 keer mijn favorieten opnieuw ingesteld, ook profiel gewist en dergelijke , maar het ligt dus duidelijk aan Telenet.
      Allez, weer afwachten dus…
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

        Hier ook, ronduit schandalig dat Telenet hier geen waarschuwing plaatst op de gekende kanalen. Twee keer alle zenders opnieuw geordend en zelfs opnieuw ingesteld op fabrieksinstellingen, werkt prima tot je de boel afzet. In de overtuiging dat het kastje stuk was, van plan om vandaag te gaan inruilen. Vannacht blijkt het probleem te zijn opgelost.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Hier ook, ronduit schandalig dat Telenet hier geen waarschuwing plaatst op de gekende kanalen. Twee keer alle zenders opnieuw geordend en zelfs opnieuw ingesteld op fabrieksinstellingen, werkt prima tot je de boel afzet. In de overtuiging dat het kastje stuk was, van plan om vandaag te gaan inruilen. Vannacht blijkt het probleem te zijn opgelost.
          Hier is probleem nog steeds aanwezig. Telenet gewoon onbereikbaar. Zoals steeds. E zeggen dat ze alweer duurder worden ... Hoe minder service, hoe duurder blijkbaar
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

            Hebben jullie het hier over die nieuwe decoders ?
            Met mijn gewone digicorder niks aan de hand.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

              Telenet had gisteren zo een beetje overal rare manieren.
              Lang zal het niet meer duren met mij want ik begin steeds meer te denken aan overstappen naar hun grootste concurrent nu ze ook glasvezelkabel gaan gebruiken.
              Want we kregen te horen dat de formule wat wij hebben nog dit jaar afgeschaft zal worden.
              Nu telefoneren we nog gratis met onze GSM door heel Europa en dan zal het gedaan zijn en betalen voor alles.
              Telenet heeft al veel gras van onder onze voeten gemaaid, nu begin ik.
              Play sport opgegeven, Streams opgezegd en er zal nog volgen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                Als het zowel op uw TV als via de app plots anders is, dan ligt het al zeker niet aan het toestel zelf.
                Hier niets gereset of opnieuw ingesteld en alles staat in de correcte volgorde zoals voorheen.
                Als ik daar wat van opzoek, dan zie ik dat alles na een tijd ook bij anderen vanzelf terug in orde komt.
                Met alles wat online is en er gaat iets fout dan best even zoeken of anderen dat ook hebben, indien ja dan van alles afblijven.
                Overreageren en meteen beginnen resetten is nooit de beste oplossing.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Nu telefoneren we nog gratis met onze GSM door heel Europa en dan zal het gedaan zijn en betalen voor alles.
                  .
                  Naar mijn weten zijn de roaming kosten in de EU afgeschaft. En dus betaal je in EU het zelfde als thuis.
                  (Als uw abo bv 120 bel minuten bevat mag u die gerust alle 120 opbellen op vakantie en vanaf minuut 121 betaalt u het zelfde of wat u in België zou betale, zelfde geld voor data en sms)
                  Europese landen die niet onder de EU vallen worden geregeld per provider.
                  (voor proximus is het VK nog EU en dus geen extra kosten, Canada kost €5.99 per 24u met een max van 59.9 per factuur maand, dagen worden alleen gefactureerd als je belt, sms't of data verbruikt geldt wel alleen voor Belgische of Canadese nummers. Dan bellen naar Spanje gaat je geld kosten )
                  Life is beautiful, take pictures to remember

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                    Naar mijn weten zijn de roaming kosten in de EU afgeschaft. En dus betaal je in EU het zelfde als thuis.
                    Klopt volledig, maar hou er wel rekening mee dat bellen vanuit België naar een EU land altijd als internationale verbinding aangerekend wordt en dit mogelijks enkel gratis is indien de provider u een bepaald aantal gratis belminuten aanbiedt binnen uw contract.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                      Het is altijd opletten geblazen, zelfs met het woordje 'onbeperkt', zo ook bij Telenet.
                      Vroeger was het praktisch onvindbaar op hun site wat die 'onbeperkt' precies inhield, maar een paar jaar geleden hebben ze dit op hun website aangepast met een * naast onbeperkt met dan wat uitleg.

                      Wij hebben een One abo bij Telenet en kunnen 'onbeperkt' surfen... MAAR dit klopt niet voor het buitenland.
                      Wij kregen vorig jaar in het buitenland plots de melding dat onze mobiele datapot bijna op was, die is nl. beperkt tot 40GB in de rest van de EU-zone.
                      Die onbeperkt van Telenet is dus niet altijd onbeperkt.
                      Die is in het buitenland dus wel degelijk 'beperkt', dus wel oppassen geblazen bij het woordje 'onbeperkt'.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Klopt volledig, maar hou er wel rekening mee dat bellen vanuit België naar een EU land altijd als internationale verbinding aangerekend wordt en dit mogelijks enkel gratis is indien de provider u een bepaald aantal gratis belminuten aanbiedt binnen uw contract.
                        Wat me maar logisch lijkt.
                        Life is beautiful, take pictures to remember

                        Comment


                        • #13
                          Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                          Wat me maar logisch lijkt.
                          Lijkt logisch, maar velen denken dat gratis roaming binnen de EU ook inhoudt dat vanuit België bellen naar een EU land daar ook onder valt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als het zowel op uw TV als via de app plots anders is, dan ligt het al zeker niet aan het toestel zelf.
                            Hier niets gereset of opnieuw ingesteld en alles staat in de correcte volgorde zoals voorheen.
                            Als ik daar wat van opzoek, dan zie ik dat alles na een tijd ook bij anderen vanzelf terug in orde komt.
                            Met alles wat online is en er gaat iets fout dan best even zoeken of anderen dat ook hebben, indien ja dan van alles afblijven.
                            Overreageren en meteen beginnen resetten is nooit de beste oplossing.
                            Ik heb uiteindelijk de technische dienst aan de lijn gehad. Bij mij was alles blijvend in een willekeurige wanorde. Geen reset gedaan. Ze wisten te vertellen dat er 3 groepen waren.
                            1) personen waar er geen vuiltje in de lucht was en dan spreek ik wel van personen die met favorieten werken.
                            2) Personen waarbij de favorieten plots willekeurig door elkaar gehaspeld waren en na verloop van tijd na aanpassing, herstelling bij telenet alles normaal terug kwam en was niet verloren ...
                            3) Personen waarbij de favorietenlijst chaotisch door elkaar gehaspeld waren met eventueel ontbreken van een paar favorieten en waar na oplossien van het euvel, de lijst gewoon chaotisch is blijven staan. Deze laatsen moeten alles opnieuw instellen.

                            Heb ze ook gevraagd waarom er geen boodschap op hun website komt en eventueel in de tv-box. Antwoord was dat dat te moeilijk is. Raar, men was er wel al in geslaagd een verbale boodschap door te geven wanneer je de kantendienst op belde en de technische diensten vroeg.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet: favorieten worden niet meer onthouden

                              Hier is het opnieuw prijs. Nog wachten tot morgenvroeg en dan kan ik opnieuw al mijn zenders op volgorde plaatsen. Practical jokers, daar bij Telenet.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X