Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digitaal: ook surround geluid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digitaal: ook surround geluid?

    Hoi,

    Nog een vraagje over Telenet Digitaal. Als je naar die films kijkt op Prime etc. Krijg je die dan ook in surround geluid, net zoals bij een DVD? Uiteraard als je een surround systeem hebt.

    Ik vind daar het antwoord niet op.

  • #2
    Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

    Neen, het signaal is wel volledig digitaal (kun je via spdif zelfs optisch tot in je versterker doen komen), maar ze sturen maar genoeg data voor echte stereo mee, niet voor 5.1
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

      Het gaat wel als je beschikt over hun nieuwste High Definition Box en als je een Hifh Definition pakket koopt.
      Nu 4 maanden gratis bij bijvoorbeeld Prime HD maar dan moet je wel over het gewone Prime pakket beschikken.
      Bij het Prime HD pakket zit dan 1 Prime zender en 1 Sport zender.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

        Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
        Het gaat wel als je beschikt over hun nieuwste High Definition Box en als je een Hifh Definition pakket koopt.
        Nu 4 maanden gratis bij bijvoorbeeld Prime HD maar dan moet je wel over het gewone Prime pakket beschikken.
        Bij het Prime HD pakket zit dan 1 Prime zender en 1 Sport zender.
        Kostenplaatje van die hd goed bekeken ? Goed zot om daar aan te beginnen.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

          Ja, is enkel te huur en blijkbaar nog niet te koop...Wellicht willen ze eerst de gewone digicorders weg?

          Comment


          • #6
            Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

            Niet alleen het geluid is schitterend, om dan maar te zwijgen over het beeld.
            Ik kijk wel op een FULL HD TV.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

              Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
              Niet alleen het geluid is schitterend, om dan maar te zwijgen over het beeld.
              Ik kijk wel op een FULL HD TV.
              Telenet stuurt maar 720p door dus je "full hd" heeft totaal geen zin.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                Telenet stuurt sinds 1/12 1080i door voor AL zijn HD kanalen, ttz NGeo HD, Exquiz en sommige films en sportuitzendingen op Prime HD.

                De HD digicorder huren kan ik nog snappen, wegens het betere (?) beeld door upscaling. Maar 2x5 Euro extra voor een viertal HD kanalen ...?


                Sven
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                  Aj nog slechter dus... 1080i is helaas iets minder goed dan 720p...
                  LCD en plasma schermen zijn zowiezo 'progressive' schermen, die geen interlacing aan kunnen... electronica moet het interlaced signaal terug progressive maken om het aan de LCD/plasma weer te laten geven, met kwaliteitsverlies tot gevolg... ze hadden beter voor 720p gekozen.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                    Enkele 'early adopters' hun ervaringen gelezen op het telenet forum en die waren laaiend enthousiast over de HD uitzendingen van Telenet. Ook de upscaling van de SD uitzendingen zou heel goed gebeuren. Maar heb het zelf nog niet gezien.

                    Ben trouwens zelf naar BTV gegaan en ook nog geen spijt van gehad, ondanks enkele minpuntjes. Morgenmiddag wordt mijn nieuwe tv geleverd (Wim, 't is toch een HD geworden gezien de slechte leverbaarheid van de HDReady, ttz de TH42PZ70EA). 't Is met spijt in het hart dat ik mijn Sony 100Hz moet pensioneren )

                    Sven
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                      TH42PZ70EA). 't Is met spijt in het hart dat ik mijn Sony 100Hz moet pensioneren )
                      Een vriend heeft net de duurdere TH42PZ700EA besteld... eigenaardig genoeg staat er daar 5000:1 bij contrast en bij de 70 die jij besteld hebt 10.000:1... beiden zijn een G10 panel en full hd...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                        Aj nog slechter dus... 1080i is helaas iets minder goed dan 720p...
                        LCD en plasma schermen zijn zowiezo 'progressive' schermen, die geen interlacing aan kunnen... electronica moet het interlaced signaal terug progressive maken om het aan de LCD/plasma weer te laten geven, met kwaliteitsverlies tot gevolg... ze hadden beter voor 720p gekozen.

                        Je kan de instelling ook op 720p zetten hoor.
                        Alle instellingen zijn nu mogelijk.
                        Dit is NIET vergelijkbaar met de Digibox of Digirecorder.
                        Het nieuwe HD toestel geeft zelfs véél beter beeld en geluid dan de 2 vorige toestellen en dit zelfs op de normale, dus NIET HD kanalen.
                        Last edited by DannyDeGraaf; 5 december 2007, 08:40.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet digitaal: ook surround geluid?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                          Een vriend heeft net de duurdere TH42PZ700EA besteld... eigenaardig genoeg staat er daar 5000:1 bij contrast en bij de 70 die jij besteld hebt 10.000:1... beiden zijn een G10 panel en full hd...
                          Denk dat de 700 ook 10.000:1 heeft, maar dat het een typefout is in de handleidingen. Heb ik toch ergens gelezen.
                          Het prijsverschil voor een 3de hdmi aansluiting en betere sound vond ik te veel, gezien ik toch max. 2 hdmi's nodig heb en het geluid van films naar de versterker stuur.

                          Sven
                          --
                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                          Comment

                          Working...
                          X