Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digicorder

    Ben een totale leek op dit vlak, maar als ik het goed begrijp staat er in de woonkamer 1 toestel van telenet:

    ofwel een DIGIBOX

    ofwel een DICICORDER ( als ik het goed begrijp zit hier alles in van een digibox, maar kan je met dit toestel ook opnemen ? )

    HUUR je dat altijd of kan je dit ook aankopen ?

    Maare....ik zie dat ze een hele resem aan digicorders hebben:


    Wat s precies het verschil ? ( grootte van HD ) en kan je dat KIEZEN ? Ik veronderstel van wel, maar ik zie nergens prijzen.

    Wel een overzicht:

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Telenet digicorder

    Marc,

    Het type kan je niet kiezen, als "nieuwe" klant krijg je altijd de laatste versie mee.
    Een DigiCorder kan je enkel huren, maar ik kan u dit aanraden boven een DigiBox.
    Maar kijk uit welk pack van Telenet je hebt, bij sommige packs komt dit voordeliger uit met alles ineen.
    Hier zie je de info over de HD-DigiCorder : http://telenet.be/2709/nl/thuis/tele...igicorder-huur
    Maar afhankelijk van welk pack je neemt is deze prijs al inbegrepen. Kijk hiervoor naar de Shakes.
    Last edited by VerSeg; 15 februari 2013, 13:28.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digicorder

      Bij onze aansluiting een half jaar geleden konden wij hem wel kopen voor 50 euro. Wij hadden gekozen voor een didibox voor 50 euro, maar kregen zonder uitleg een -corder voor hetzelfde bedrag.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digicorder

        Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
        Bij onze aansluiting een half jaar geleden konden wij hem wel kopen voor 50 euro. Wij hadden gekozen voor een didibox voor 50 euro, maar kregen zonder uitleg een -corder voor hetzelfde bedrag.
        Idem hier Opa
        50 euro en ik betaal geen huur.
        Het gaat wel niet over het nieuwste model but who cares he
        Programma's die ik graag zie en wil bewaren neem ik op met de videorecorder.
        OF ik zet ze over van de digicorder naar de videorecorder als het niet anders ging.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Telenet digicorder

          Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
          Bij onze aansluiting een half jaar geleden konden wij hem wel kopen voor 50 euro. Wij hadden gekozen voor een didibox voor 50 euro, maar kregen zonder uitleg een -corder voor hetzelfde bedrag.
          Ja, maar dan heb je wel het model (AD2000) met twee tuners ipv. drie, dat model is ongeveer de helft trager dan de nieuwe (AD2100)
          en verbruikt gemiddeld 23 watt de nieuwe verbruikt in slaapstand 1,5 watt, (kan je instellen) als zo een ouder model dus aan het net gekoppeld blijft,
          dan verbruikt deze ongeveer 3€ per maand méér dan een nieuw model, mag je infeite aftrekken van je huurprijs, en je hebt geen zorgen met een huurmodel.
          momenteel is er terug een nieuwe in hun aanbod, maar vermoedelijk met dezelfde eigenschappen dan de AD2100.
          Als je harde schijf het dus één jaar uithoud, dan pas maak je winst, maar vele van die oude modellen sneuvelen na anderhalf jaar.

          Hiermee wil ik niet zeggen dat je er beter eentje huurd, alleen ten titel van inlichting.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet digicorder

            Amai, ik vind dat wel ontzettend snel dat die dingen de geest geven.....
            Ik heb hier een gewone harddiskrekorder - ook met een schijf van 500 GB en die bolt nog altijd....
            Toch al een aantal jaren oud....destijds nog gaan kopen bij topfoto.de
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Telenet digicorder

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Amai, ik vind dat wel ontzettend snel dat die dingen de geest geven.....
              Ik heb hier een gewone harddiskrekorder - ook met een schijf van 500 GB en die bolt nog altijd....
              Toch al een aantal jaren oud....destijds nog gaan kopen bij topfoto.de
              Weet dat bij die oude modellen de HD méér dan twintig keer per dag opstarten als je ze niet gebruikt, dat
              om de programmalijst bij te sturen, ik ben reeds aan mijn derde recorder toe, ditmaal het nieuwe model, en die doet dat niet,
              tenminste als je de slaapstand invoerd, maar dat heeft ook zijn nadeel, bij het heropstarten na een dag gaar hij dan eerst
              die updates gaan ophalen, en dat duurt ongeveer tussen 30 en 60 seconden voor je hem kan bedienen.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet digicorder

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Amai, ik vind dat wel ontzettend snel dat die dingen de geest geven.....
                Ik heb hier een gewone harddiskrekorder - ook met een schijf van 500 GB en die bolt nog altijd....
                Toch al een aantal jaren oud....destijds nog gaan kopen bij topfoto.de
                Je begint iets te snappen
                Ik heb een Pioneer harddiskrecorder. Was een van de betere toestellen destijds.
                Verschil is dat de digicorder van Telenet bijv. opneemt in HD.

                De kwaliteit van opnames van mijn videorecorder=prima maar niet in HD. De opnames kan ik eventueel overzetten op pc en&of op mijn mediaspeler.
                De kwaliteit van opnames rechtstreeks van de tv=prima > je kan er wel niets mee doen, enkel terug afspelen.
                Opnemen gaat via een USB-stick of een externe usb-harddisk.

                Ik ga het nu nog wat moeilijker maken
                Met die "oudere" AD2000 kan ik slechts twee programma's tegelijk opnemen MAAR je moet dan naar één van die twee (blijven) kijken.
                Mijn TV kan ik op "TV" zetten en dan vervalt het voorgaande. Ik kan dus naar een derde (een ander) programma kijken.
                En ik kan daarbij nog opnemen met de Pioneer harddiskrecorder.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet digicorder

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                  Ik ga het nu nog wat moeilijker maken
                  Met die "oudere" AD2000 kan ik slechts twee programma's tegelijk opnemen MAAR je moet dan naar één van die twee (blijven) kijken.
                  Mijn TV kan ik op "TV" zetten en dan vervalt het voorgaande. Ik kan dus naar een derde (een ander) programma kijken.
                  En ik kan daarbij nog opnemen met de Pioneer harddiskrecorder.
                  Met de nieuwe kan je ook maar twee programma's tegelijk opnemen Theo, maar dan kan je wel verder kijken in HD op de derde tuner,
                  als jij je tv op TV zet zit je wel analoog.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet digicorder

                    Maar je kan een opname van je digicorder toch overzetten naar een DVD-RECORDER ???? Je eindigt dan wel met een analoge opname, maar het kan toch volgens telenet ?

                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet digicorder

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Met de nieuwe kan je ook maar twee programma's tegelijk opnemen Theo, maar dan kan je wel verder kijken in HD op de derde tuner,
                      als jij je tv op TV zet zit je wel analoog.
                      Zeker?

                      Als ik hier op "info" (met de afstandsbediening van de TV) druk lees ik:
                      DVT kabel
                      één HD > 720P - 16:9 - HD - Multi
                      stereo
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet digicorder

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Met de nieuwe kan je ook maar twee programma's tegelijk opnemen Theo, maar dan kan je wel verder kijken in HD op de derde tuner,
                        als jij je tv op TV zet zit je wel analoog.
                        Het ergst van al met die oude versie is dat je daar een kwartier moet wachten telkens je op een knopje drukt van die afstandsbediening (manier van spreken).

                        Ik vind het zeer irritant als ge telkens moet wachten voor ge verder kunt, die laatste versie heeft met zijn snellere processor geen last van deze lag.
                        En een gehuurde heeft ook zijn voordelen ... die kunt ge al eens inwisselen (onder voorwaarden).
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet digicorder

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zeker?

                          Als ik hier op "info" (met de afstandsbediening van de TV) druk lees ik:
                          DVT kabel
                          één HD > 720P - 16:9 - HD - Multi
                          stereo
                          Zou kunnen Theo, maar dan heeft je tv in ingebouwde decoder zitten denk ik.

                          Maar als ik (met de digicorder) bij mijn tv de info opvraag, staat daar 1080I, moet je wel instellen op je digicorder, en
                          ik weet het, er staat maar een signaal van 720P op de kabel, maar als je tv een full HD is zie je toch het verschil, hoe ze het doen
                          is mij een raadsel.
                          Verleden week heb ik bij een vriend in zijn oude "digibox" die 1080I gezocht, maar daar zat het er blijkbaar niet in.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet digicorder

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Zou kunnen Theo, maar dan heeft je tv in ingebouwde decoder zitten denk ik.

                            Maar als ik (met de digicorder) bij mijn tv de info opvraag, staat daar 1080I, moet je wel instellen op je digicorder, en
                            ik weet het, er staat maar een signaal van 720P op de kabel, maar als je tv een full HD is zie je toch het verschil, hoe ze het doen
                            is mij een raadsel.
                            Verleden week heb ik bij een vriend in zijn oude "digibox" die 1080I gezocht, maar daar zat het er blijkbaar niet in.
                            Ik heb nu even mijn digicorder op 1080i gezet. (ouder type he > AD2000)
                            De TV zet ik dus op "TV" en ik zie nog altijd 720p.

                            Alle HD-zenders kan ik dus ook in HD zien via "TV".

                            De kwaliteit van opnames is zeer goed als ik dus opneem rechtstreeks van de TV op usb-stick of usb- harde schijf.

                            Ik ben all een tijdje aan het zoeken naar een harddiskrecorder die ook HD kan opnemen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet digicorder

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik ben all een tijdje aan het zoeken naar een harddiskrecorder die ook HD kan opnemen.
                              HIER kan je alles op kwijt Theo, je kan er blu ray's op zetten, en het ding zelfs aan je netwerk hangen en zo via een torrent file het ding zijn ding laten doen, moet wel nog voorzien worden van een in te bouwen HD, een vriend van mij heeft daar zéér goede ervaringen mee, en je kan er gewoon alles op kwijt,
                              foto's, films, muziek en noem maar op.

                              Comment

                              Working...
                              X