Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

    Ik kocht een 2m lange USB verlengkabel voor mijn dochter uit de action, maar raar genoeg laad haar iphone niet op hiermee.
    Haar originele laadkabel die eindigt op een USB mannetje stak ik in het USB vrouwtje, daarna het usb mannetje gewoon in de usb socket in de muur.
    Er zijn 3 soorten zulke kabels zeker en miskoop : datakabels / laadkabels en kabels die beiden kunnen.
    Best nieuwe bestellen dan

  • #2
    Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

    Sommige goedkope USB kabels hebben gewoon veel te dunne geleiders, en zijn daardoor niet geschikt om er een apparaat mee te laden.
    Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je een heel dure kabel moet kopen, zeker als je er eentje bestelt bij bijvoorbeeld Aliexpress kan je voor weinig geld toch nog goede kabels vinden (Ugreen bijvoorbeeld, die maken degelijke kabels die niet duur zijn, en zo zijn er nog een paar merken die degelijke kabels maken die veel goedkoper zijn dan de "Monster" kabels die ze hier proberen te verkopen tegen een "monsterlijk hoge prijs").
    Door een te dunne geleider zal een apparaat trager laden, als het apparaat helemaal niet laadt met die kabel dan is het mogelijk dat er een fout in zit (verbinding los?) of dat het toch een kabel is die niet alle verbindingen heeft.
    Bij USB 2 en 3 zijn normaalgezien alle verbindingen aangesloten, bij USB-C zijn er kabels voor specifieke toepassingen.

    Hou er ook rekening mee dat een langere kabel altijd een grotere weerstand heeft, en dat beïnvloed de laadstroom altijd bij een lage spanning (bij 5V mag er niet veel weerstand zijn, een korte kabel is voor laden met een hogere stroomsterkte altijd beter).
    En de apparaten die kunnen laden met "Quick Charge" hebben wel de juiste kabel nodig om die functie te kunnen gebruiken (de lader zal dan een hogere spanning geven als het te laden apparaat, de kabel en de lader compatibel zijn voor Quick charge).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

      Normaal kunnen die toch altijd laden?
      Nog nooit ene gehad dat dit niet kon.
      Werkt het ook niet zonder verlengstuk tussen?
      Kan ook een slechte kabel zijn natuurlijk.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

        Dure laadkabels zijn niet altijd een garantie dat ze goed werken.. Mijn echtgenote kocht in januari een laadkabeltje in de SWITCH winkel @ 25€.
        Thuis geprobeerd en het werkte niet. Terug naar de SWITCH winkel en daar beweerde men dat haar telefoon te oud was (Een Iphone 7 van 1 jaar oud).
        Ze heeft toen gevraagd om het kabeltje met een andere Iphone te testen, maar daar werkte het ook niet mee. Uiteindelijk heeft ze een nieuw kabeltje gekregen dat wél werkte.
        In Spanje gebruikte ik tot onlangs 2 Action USB kabels van 10m in serie. Werkte perfect. Ik heb eergisteren 5 laadkabeltjes voor de Iphones en tabletten gekocht bij de Action @ 1,5€/stuk. Allemaal getest en werken perfect ondanks ze 17 keer goedkoper zijn dan de originele Apple kabeltjes.
        Last edited by notex; 13 mei 2019, 19:08.

        Comment


        • #5
          Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

          Ik kocht er bij action zo een dubbele die voor usb en voor ipad, werkt perfect.
          Een wat langere die ik daar kocht specifiek voor ipad werkt niet ... pech zeker.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            In Spanje gebruikte ik tot onlangs 2 Action USB kabels van 10m in serie. Werkte perfect.
            De verschillen tussen USB versies. Er zijn vier verschillende soorten USB versies, namelijk: USB 1.0, USB 1.1, USB 2.0 en USB 3.0.

            Comment


            • #7
              Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

              In het artikel staat een maximum lengte van 3 meter voor een USB 1.0 .
              Bij mij werkte het nog met 20 meter !. Ik gebruikte het voor het aansluiten van een externe actieve WIFI richtantenne van 2000mW .

              Comment


              • #8
                Re: Telefoon laad niet op via USB verlengkabel

                De maximale lengte van USB kabels (en ook van andere zoals bijvoorbeeld HDMI) is om te garanderen dat de data zonder problemen van de ene naar de andere kant geraakt.
                In de praktijk is het best mogelijk dat er geen problemen zijn als er een langere kabel wordt gebruikt (maar als je pech hebt, dan werkt het dus niet...).

                Voor het laden is een langere kabel altijd in het nadeel, toch als het belangrijk is dat het apparaat zo snel mogelijk wordt geladen, voor datatransfer maakt het niet uit hoe dik de geleiders zijn.
                Ik heb hier ook zo' heel dun kabeltje van den Action liggen, dat werkt wel, maar met een degelijke kabel is de smartphone van mijn zoon toch sneller geladen (die degelijkere kabel is ongeveer even lang, die is dikker en heeft eigenlijk niet zoveel meer gekost dan het kabeltje van den Action). Die heel dunne USB kabeltjes van den Action zijn ook niet zo heel sterk, je moet er voorzichtig mee omspringen.

                Bijna alle HDMI kabels die ik gebruik komen van den Action, die werken allemaal zonder problemen, zelfs de 5m lange kabel werkt perfect.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X