Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoneren in West Canada en de USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefoneren in West Canada en de USA

    Kan er mij iemand een tip geven om te kunnen telefoneren in Canada en de USA . Ik ga nl. voor een weekje naar de Canadese Rocky Mountains om vervolgens 14 dagen enkele parken te gaan bezoeken in de USA . Ik hoef geen internet enkel en alleen maar bellen wanneer we onderweg zijn om b.v. te melden dat we wat later zullen aankomen op onze bestemming of wanneer we pech hebben met de huurauto om de hulpdiensten op te bellen . Dus het zou een tijdelijke sim-card moeten zijn voor max. één maand . Mijn provider hier is Telenet .

  • #2
    Re: Telefoneren in West Canada en de USA

    Doe jezelf een plezier, en koop ter plaatse een lokale sim. Bellen is dikwijls gratis, meestal is het verschil in prijs bepaald door data.

    Toch zou ik data nemen zodat je kan navigeren, iets opzoeken etc.
    Reizen is zo veel plezanter als je internet hebt.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Telefoneren in West Canada en de USA

      Een lokale SIM is in bijna alle gevallen de beste optie. Extra voordeel is dat je dan ook goedkoop vlug eens op het net kan zonder publieke WiFi te moeten gebruiken.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Telefoneren in West Canada en de USA

        Tips waar ik deze sim- card kan kopen ?

        Comment


        • #5
          Re: Telefoneren in West Canada en de USA

          Zoek op het internet naar de beste formule voor jouw en koop ze dan in een lokale winkel. Probleem is wel dat met een Canadese Sim in de VS bellen wel eens "duur" zou kunnen uitvallen.
          Geen idee of de grote providers daar deals met buitenlandse belminuten.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Telefoneren in West Canada en de USA

            in Canada een Canadese sim, in de VS een VS sim. Zo simpel kan het leven zijn :-)
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Telefoneren in West Canada en de USA

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              in Canada een Canadese sim, in de VS een VS sim. Zo simpel kan het leven zijn :-)
              Twee sim's voor amper drie weken ? Dat is dan twee keer een maandbedrag betalen.
              Beter één prepaid kaartje kopen met onbeperkt bellen in USA, Canada en Mexico (laatste zit er vrijwel altijd bij).
              Ik denk dat je rond 50 à 60 dollar moet gediend raken, een pakje data inbegrepen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Tips waar ik deze sim- card kan kopen ?
                Opzoeken op het net. Dikwijls zijn er providers actief op de luchthaven, zo niet kan je een misschien shop in de buurt van je accommodatie vinden. Er zijn ook websites waar je op voorhand SIM's kan bestellen en thuis laten leveren.
                Kijk zeker eerst of je telefoon geschikt is voor N-Amerika (tegenwoordig zou een recente foon geen probleem mogen zijn).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                  Zo iets ?

                  AT&T Unlimited in USA, Canada and Mexico


                  Cost $58.00

                  Unlimited everything
                  10% Sale ends May 1
                  Unlimited everything:
                  AT&T 4G LTE high speed network
                  Continental USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
                  Canada coverage
                  Mexico coverage
                  FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
                  Unlimited Calls & Text within USA
                  Unlimited International Texting to over 200 countries
                  USA Phone number
                  Works for 30 days after activation
                  NO Hotspot or tethering allowed
                  FREE International Shipping
                  Includes both MICRO + NANO sizes for all phones

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                    58$ vind ik veel geld voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt.
                    Ik ga bijna ieder jaar voor enkele weken naar de USA en gebruik mijn gewoon Proximus-abo. Kost me geen cent extra.
                    Gebruik je smartphone om te mailen en internet te consulteren als er WiFi beschikbaar is.
                    Voor de rest: waarom zou je moeten bellen als je kan sms-en?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      als er WiFi beschikbaar is.
                      Op vakantie (en ook hier) ben je best zeer voorzichtig bij gebruik van Wifi die niet je eigen netwerk is. Een VPN is geen overbodige luxe.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                        Tips waar ik deze sim- card kan kopen ?
                        Voor Canada heb ik vorig jaar een SIM gekocht van Virgin. Hadden toen de beste voorwaarden.
                        Gekocht in het eerste het beste shopping center.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          58$ vind ik veel geld voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt.
                          Ik ga bijna ieder jaar voor enkele weken naar de USA en gebruik mijn gewoon Proximus-abo. Kost me geen cent extra.
                          Als je alleen maar belt als er wifi is, heb je gelijk.
                          Ik ben benieuwd welk Proximus abonnement je hebt. Normaal kost bellen met de gsm vanuit de USA naar België toch 3€/minuut. Het enige dat gratis is, is SMS'en ontvangen. Als ik lang moest bellen kocht ik een prepaid kaart voor bellen vanaf een vaste lijn (vanuit hotel of telefooncel). Kostte 2 dollar voor 120 minuten. Je moet dan wel eerst een nummer bellen, wachten op een toon, en dan kan je het Belgisch nummer kiezen.
                          Is 58$ een zware kost als je een reis van duizenden dollars maakt ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telefoneren in West Canada en de USA

                            Zie #1. Het is niet de bedoeling naar België te bellen.
                            En verwittigen dat je later komt kan perfect per mail of sms.

                            Comment

                            Working...
                            X