Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

    Mijn Mega energiecontract loopt af binnen 2 maand, ik had een goedkoop tarief via groepsaankoop maar de prijzen zijn precies gestegen.

    Eerst betaalde ik €730 per jaar, ik bekeek de groepsaankopen en alle vergelijkingssites (mijnenergie.be enz) en bijna allemaal op +€1000 met dezelfde verbruiksgegevens.
    Kan het zijn dat de prijzen zo gestegen zijn (of misschien had ik wel een extreem laag groepstarief) van 5.35/kWh dag en 2.99/kWh nacht en exclusief nacht.

    Ik durfde nooit variabel tarief te nemen, een vriend neemt dit altijd zei hij en ik zag eens een vergelijking op tv dat dit toch regelmatig voordeliger uitkomt.
    Dus ik nam de goedkoopste Engie Easy Indexed variabel voor €810 per jaar, duurder maar de goedkoopste op mijnenergie.be met grote korting bovenaan (moet wel tot de laatste dag blijven dan).

    Direct een dag later hadden ze dit al aangevraagd aan Mega en ik kreeg een voorstel tot €135 korting voor €724.82 per jaar.
    Raar, want als ik de goedkoopste Mega Vast bekeek was het €1120.92 - die €135 korting zou dit nog €985.92 zijn
    Ik heb hun detailberekening gevraagd om te zien als hun tegenvoorstel zeker op basis van mijn gebruikersgegevens was.

    Zijn er mensen met een variabel tarief hier en zijn de prijzen effectief gestegen het laatste jaar ?

  • #2
    Re: Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

    Vergelijk de energieprijzen en bespaar op je energiefactuur.


    Hier kan je uw verbruik ingeven en de beste provider heel gemakkelijk vinden...

    Comment


    • #3
      Re: Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

      Ik heb vrijdag bezoek gehad van een kameraad die werkt voor het Onafhankelijk advies platform.
      Deze verwittigde mij dat de prijzen voor electriciteit binnenkort de lucht in gaan..... zou zelfs om een verdubbeling kunnen gaan .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb vrijdag bezoek gehad van een kameraad die werkt voor het Onafhankelijk advies platform.
        Deze verwittigde mij dat de prijzen voor electriciteit binnenkort de lucht in gaan..... zou zelfs om een verdubbeling kunnen gaan .
        Ah ja…ze moeten die gratis Corona testen toch van iets betalen……
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

          Ja ik heb ze allemaal bekeken. Mijn huidig contract bij Mega is slechts €730/jaar, die Engie Easy Variabel die nu "in activatie" is kwam het dichtst in de buurt via mijn Energie (€810), maar idd wat riskant.
          Ik heb gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht binnen de 14d online en zal toch geen variabel nemen. Een aangetekende brief zoals vroeger zal wel niet nodig zijn denk ik, heb een berichtje via de site gestuurd.

          Het goedkoopste vast tarief op "mijn Energie" volgens mijn verbruiksgegevens is Engie Vast (€950), dus €120 duurder dan ik nu betaal bij Mega.

          Ik heb een handige site "Stroomfixers" ontdekt, volledig gratis en heb mij daar ingeschreven.
          Op 11/6 is er een veiling en 25/6 sturen ze een prijsvoorstel, is ook een soort groepsaankoop en ook extra korting.

          Moet wel voor 1/7 Mega dan nog opzeggen, staat al in mijn agenda, 25/6 beslis ik definitief :-)
          De vorige groepsaankopen via Ichooser en samensterker waren deze keer niet interessant, de provincie groepsaankoop is nooit bij de beste prijzen raar genoeg.

          Eén ding vind ik belachelijk : als je huidig contract verloopt dat hun verlengingsprijzen overdreven hoog zijn, dan kies je een andere leverancier en schieten ze nog vlug in actie met €135 korting zoals Mega.
          Maar hun berekening klopt totaal niet, er zit een screenshotje bij waarbij ze 2 groepsaankopen van concurrenten vergelijken en zou voor mij slechts €724.82 per jaar zijn met die korting.

          Dit kan niet, want zowel het dag, nacht en uitsluitend nacht en vast vergoeding zijn dubbel zo duur in die vergelijking
          Is dus zeker niet op basis van mijn verbruiksgegevens, een mail om je op het verkeerde been te zetten.
          Ik heb hun dienst eens de berekening gevraagd hoe ze aan dit bedrag komen, benieuwd naar hun uitleg haha
          De goedkoopste via mijnenergie (met €225 korting via hen) vast is nu al €950 per jaar op basis van mijn verbruiksgegevens



          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          https://www.mijnenergie.be/

          Hier kan je uw verbruik ingeven en de beste provider heel gemakkelijk vinden...
          Last edited by KevinVdd; 8 juni 2021, 23:25.

          Comment


          • #6
            Tegenvoorstel Mega -€135 korting vast of Engie Easy Fixed variabele energieprijs

            Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
            Ja ik heb ze allemaal bekeken. Mijn huidig contract bij Mega is slechts €730/jaar, die Engie Easy Variabel die nu "in activatie" is kwam het dichtst in de buurt via mijn Energie (€810), maar idd wat riskant.
            Ik heb gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht binnen de 14d online en zal toch geen variabel nemen. Een aangetekende brief zoals vroeger zal wel niet nodig zijn denk ik, heb een berichtje via de site gestuurd.

            Het goedkoopste vast tarief op "mijn Energie" volgens mijn verbruiksgegevens is Engie Vast (€950), dus €120 duurder dan ik nu betaal bij Mega.
            “Mega”…….. dat zijn blijkbaar de goeie, was gisterenmorgen in “De Inspecteur” op Radio2
            Er loopt blijkbaar een proces wegens misleiding van hun klanten tegen die leverancier…..

            Ik ben sinds jaar en dag klant bij Luminus en heb hun nog nooit op fouten of bedrog kunnen betrappen, is de tweede grootste leverancier van Vlaanderen en je hebt er keuze uit een achttal formules die je op elk moment zelf kan veranderen of via telefoon.
            Ik kan je maar één raad geven, kies voor een grote speler, die kunnen tegen elk van die flutbedrijven concurreren.
            10% besparen op je eindfactuur is gewoon niet mogelijk, daar 80% van je factuur vastgestelde vaste kosten zijn en niets te maken hebben met energie.


            Last edited by Guest42; 11 juni 2021, 06:47.

            Comment

            Working...
            X