Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teak Tuinmeubelen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teak Tuinmeubelen

    Ik ga mij de komende weken Teak Tuinmeubelen aanschaffen, maar ken er eigenlijk niet zo veel van.

    Iemand enig advies? Waarop letten, welke zijn goede merken, zijn er websites met info...

    Zijn er in omg. Vlaams-Brabant grote tuincentra die veel Teak hebben staan?

    Alvast bedankt voor de input.

  • #2
    Re: Teak Tuinmeubelen

    Overstock

    In Ninove ...


    Best tevreden en nog tot 31/03 korting van 20 %



    Geert
    Nikon D80

    Comment


    • #3
      Re: Teak Tuinmeubelen

      Budget? Ik heb een set van Royal Botania. Duur, maar topkwaliteit. Als je dat materiaal een beetje onderhoudt, ben je goed voor twintig jaar.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: Teak Tuinmeubelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
        Budget? Ik heb een set van Royal Botania. Duur, maar topkwaliteit. Als je dat materiaal een beetje onderhoudt, ben je goed voor twintig jaar.
        Het mag wat kosten Maar ik wil dan wel kwaliteit waar ik voor lange tijd verder kan. Wat is Royal Botania?
        Last edited by armani; 29 maart 2007, 14:08.

        Comment


        • #5
          Re: Teak Tuinmeubelen

          Zie http://www.royalbotania.be/. Ik heb de sunloungers en de plooistoelen uit de Classic collection. Waar je moet op letten: uiteraard de kwaliteit van het hout, de messing ornamenten, de uitvoering van het meubel. Niet doen: invetten. Wel doen: 's winters binnen zetten. Dat spaart de stoelen en bespaart je een hoop poetswerk in de lente. Als je wat zaken afloopt, kan je wellicht een deal doen, zeker als je budget wat groter is. Ter vergelijking: ik heb ook een set in mijn tuin staan die ik cadeau heb gekregen. Die is naar schatting tien jaar oud en is van Chinese kwaliteit. Ik ben vorig jaar door één van de stoelen gezakt (uiteraard een hilarisch moment). Ik kan je verzekeren dat er een olifant op die Royal Botania's kan staan.
          Last edited by Ballistic; 29 maart 2007, 14:11. Reden: Meer specs
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

          Comment


          • #6
            Re: Teak Tuinmeubelen

            Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....

            Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
            Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

            Gratis kijkplezier Coming soon

            Comment


            • #7
              Re: Teak Tuinmeubelen

              Die ligstoelen uit de Classic collection waren mij ook onmiddelijk opgevallen. Mooi. Moet je die rechtstreeks bij hen kopen of vind je ze in tuincentra?

              Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
              Zie http://www.royalbotania.be/. Ik heb de sunloungers en de plooistoelen uit de Classic collection. Waar je moet op letten: uiteraard de kwaliteit van het hout, de messing ornamenten, de uitvoering van het meubel. Niet doen: invetten. Wel doen: 's winters binnen zetten. Dat spaart de stoelen en bespaart je een hoop poetswerk in de lente. Als je wat zaken afloopt, kan je wellicht een deal doen, zeker als je budget wat groter is. Ter vergelijking: ik heb ook een set in mijn tuin staan die ik cadeau heb gekregen. Die is naar schatting tien jaar oud en is van Chinese kwaliteit. Ik ben vorig jaar door één van de stoelen gezakt (uiteraard een hilarisch moment). Ik kan je verzekeren dat er een olifant op die Royal Botania's kan staan.

              Comment


              • #8
                Re: Teak Tuinmeubelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....

                Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
                daar ben ik het volledig mee eens...
                Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                by elien_photography, on Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Teak Tuinmeubelen

                  Ten eerste: ik ben niet rijk
                  Ten tweede: het weinige geld dat ik heb, heb ik omdat ik er elke dag hard voor werk
                  Ten derde: ik koop geen meubelen om te pochen
                  Ten vierde: héél veel teak wordt aangeplant om achteraf meubelen te kunnen maken
                  Ten vijfde: 1 ha bos voor 1 tuinset ?????
                  Ten zesde: waar moei jij je mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                  Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....

                  Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
                  Last edited by armani; 29 maart 2007, 14:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Teak Tuinmeubelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                    Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....

                    Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
                    Een hele flauwe reactie. Dat is gekweekt hout en zorgt voor tewerkstelling aldaar. Je kan ook moeilijk van een consumptieproduct spreken gezien de prijs en de duurzaamheid.

                    Bovendien koop ik geen plastic stoelen omwille van de weekmakers die erin zitten. Het niet afbreekbare plastic. Dat is pas een pest voor onze planeet.
                    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                    Uit: Apocrief

                    Comment


                    • #11
                      Re: Teak Tuinmeubelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                      Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....

                      Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
                      Om de hoeveel tijd denk je dat een bos het best "gekapt" wordt voor het wordt vernieuwd???? Andere planten zullen er dan weer wel bij varen...
                      En...zoveel tuinmeubelen worden niet meer uit hout vervaardigd maar uit alu of inox..stoelen geweven uit "kunststof" ...ben je daar dan tevreden mee???
                      Evenwicht moet er zijn!!! maar je moet ook niet gaan overdrijven hé
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Teak Tuinmeubelen

                        'ik ben niet rijk' : laat je anders wel goed uitschijnen , "het mag wat kosten" en "Armani".... klinkt mij wel heel patserig

                        "het weinige geld dat ik heb, heb ik omdat ik er elke dag hard voor werk" : dan ben je niet de enige....

                        "héél veel teak wordt aangeplant om achteraf meubelen te kunnen maken" : enig idee hoelang zo een boom moet groeien om aan de vraag te kunnen voldoen?

                        "waar moei jij je mee?" : Hou niet van passieve berusting en als ik iemand tot nadenken kan aansporen, graag dan....
                        Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                        Gratis kijkplezier Coming soon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Teak Tuinmeubelen

                          Je kan 2 soorten teakmeubelen kopen:

                          - de goedkope, die gemaakt zijn van illegaal gekapt hout. Omdat de productie verdoken moet gebeuren, heb je heel veel kans op fouten. Je tafel of stoel kan na elke zomers beginnen barsten, zodat ze compleet waardeloos zijn.

                          - de dure, die gemaakt zijn van gekweekt tropisch hout. Deze houtsoorten hebben het zogenaamde FSC-label. Omdat deze legaal gemaakt zijn, is de productie veel beter en heb je veel minder kans op productiefouten.

                          Toen mijn ouders een 3tal jaar geleden FSC-gecertificeerde meubelen kochten, hebben we er direct heel wat jaren garantie op gekregen, iets wat je niet zo snel zal krijgen bij meubelen van de eerste groep.

                          mijn tip: ga voor FSC. Alleen maar voordelen, en nog goed voor het milieu ook


                          @ Godi: 1ha tropisch bos is ongeveer 100 bomen van 40m hoog. Daarmee kan je een hele stad van tuinmeubelen voorzien

                          Comment


                          • #14
                            Re: Teak Tuinmeubelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                            @ Godi: 1ha tropisch bos is ongeveer 100 bomen van 40m hoog. Daarmee kan je een hele stad van tuinmeubelen voorzien
                            armani heeft ook niet gezegd hoeveel meubels hij gaat kopen hé,
                            maar als hij er gedurende enkele weken mee bezig is, zal het
                            niet om twee stoelen en een bijzettafeltje gaan ...

                            wat FSC betreft: alle lof!

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: Teak Tuinmeubelen

                              me dunkt zijn hier enkele mensen weer vanuit de onderbuik aan het reageren zonder er de bovenverdieping bij te gebruiken.

                              Het tropisch regenwoud is inderdaad belangrijk voor de ecologie van onze planeet.

                              Maar.

                              Boskap kan op een ecologisch verantwoorde manier gebeuren. Er bestaat een keurlabel voor hout dat op ecologisch verantwoorde wijze gerooid wordt.

                              Je moet er niet d'office van uitgaan dat een houten meubel noodzakelijkerwijze een aanslag op de natuur betekent.

                              In alle geval, vandaag is het onmogelijk om nog meubelen van 'wilde' teak te kopen. Alle teakmeubelen die vandaag te koop worden aangeboden komen van aanplantingen.
                              erik, Nikon materiaal

                              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                              Comment

                              Working...
                              X