Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teak Tuinmeubelen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Teak Tuinmeubelen

    Doeme zeg... nu moet ik mij nog verantwoorden omdat ik tuinmeubelen wil kopen.

    Als ik zei "het mag wat kosten", bedoel ik dat ik liever één keer iets deftig koop dan drie keer iets goedkoop. Op termijn doe ik een betere investering.

    En al ik zeg "de komende weken" bedoel ik dat ik eerst wat wil rondkijken en vergelijken omdat ik er niet veel van ken, maar ook omdat ik wel nog wat anders te doen heb....

    Verder nog vragen?

    Comment


    • #17
      Re: Teak Tuinmeubelen

      Heel juist: een duurzame aankoop, een investering. Zoals in duurzaam ondernemen, duurzame ontwikkeling, ...

      Toch wel opletten hoor: zo'n deckchair kost algauw 500 euro, die stoelen kosten rond de 300 euro de beest, maar met een nick als armani...
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #18
        Re: Teak Tuinmeubelen

        Lees dit even

        let vooral op de woorden "overgeëxploiteerd" en "De illegale handel in Birmaanse teak bedraagt minstens de helft van de legale handel"

        Sta er gewoon even bij stil.

        Dank u.
        Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

        Gratis kijkplezier Coming soon

        Comment


        • #19
          Re: Teak Tuinmeubelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
          Lees dit even

          let vooral op de woorden "overgeëxploiteerd" en "De illegale handel in Birmaanse teak bedraagt minstens de helft van de legale handel"

          Sta er gewoon even bij stil.

          Dank u.
          Denk dat je daar beter zelf eens een draadje over begint

          dan kan Armani met de raadgevingen die hij in dit draadje krijgt hem in alle rust en zonder schuldgevoelens een Teak tuinmeubelset kopen
          Het gaat hier gewoon over welke kiezen zeker hé, en het FSC label is hier toch al vermeld, niet?
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #20
            Re: Teak Tuinmeubelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
            let vooral op de woorden "overgeëxploiteerd" en "De illegale handel in Birmaanse teak bedraagt minstens de helft van de legale handel"
            In de landen die jij aanhaalt is productiebos een evenveel voorkomende teelt als mais bij ons. Dus spreek mij niet van overexploitatie. Dan kan je evengoed stellen dat de Vlaamse boeren de helft van hun 170000ha landbouwgrond met mais gewoon zouden moeten laten staan op het veld zonder er aan te komen.

            De oorzaken van het de afname van het tropisch regenwoud liggen elders, namelijk houtkap in functie van land voor de plaatselijke bevolking, wegen, industrie, uitbreiding van steden, ... . Meer dan de helft van het gerooide hout wordt gewoon ter plekke verbrand

            Let wel, ik ben geen voorstander van massaal en onnodig gebruik van tropisch hardhout (want er is meer dan alleen maar teak) . Er zijn genoeg autochtone houtsoorten in Europa die minstens even gestikt zijn voor heel wat toepassinegn. Denk maar aan Acacia. Ik ken zelfs mensen die zich 's winters warmen aan tropisch hardhout

            Oorspronkelijk geplaatst door armani
            Doeme zeg... nu moet ik mij nog verantwoorden omdat ik tuinmeubelen wil kopen.
            Misschien een extreem standpunt, maar het milieu ondervindt minder hinder van teaken tuinmeubelen dan van plastieken tuinmeubelen. Voor mij zou men de discussie gerust mogen omdraaien en mensen met plastieke tuinmeubelen een schuldgevoel aanpraten. Als je je tuinmeubels weggooit en laat rotten, dan heb je binnen 30 jaar de koolstofcyclus gesloten, en kan je terug het hout oogsten voor nieuwe meubels. Bij plastieke tuinmeubels moet je 10 000 wachten. Wat is dan ecologisch gezien het meest verantwoord?

            Veel plezier met je teaken meubels

            Comment


            • #21
              Re: Teak Tuinmeubelen

              Ite missa est.
              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
              Uit: Apocrief

              Comment


              • #22
                Re: Teak Tuinmeubelen

                Toch nog even dit:
                * FSC en ook PEFC zijn internationaal erkende labels die betrekking hebben op duurzaam bosbeheer en dit wordt regelmatig en grondig gecontroleerd.
                * Teak dat in de meubelindustrie gebruikt wordt is plantageteak, dus aangeplant.
                * Kijk dus wel of uw teaken tuinmeubelen een label hebben mbt duurzaam bosbeheer (meestal FSC-label).
                * Mbt de milieuproblematiek: meer informatie kan je ook vinden bij www.houtinfobois.be of bij www.woodforum.be, dan zal je zien dat de laatste reactie van Vanquisher wel steek houdt.

                Je kan 2 soorten teakmeubelen kopen: de goedkope, die gemaakt zijn van illegaal gekapt hout. Omdat de productie verdoken moet gebeuren, heb je heel veel kans op fouten. Je tafel of stoel kan na elke zomers beginnen barsten, zodat ze compleet waardeloos zijn.
                Sorry Vanquisher, maar deze reactie houdt dus geen steek. En als je weet hebt van bedrijven die dergelijke meubelen op de (Belgische) markt brengen, moet je niet aarzelen deze aan te geven.
                Sony A700

                Comment


                • #23
                  Re: Teak Tuinmeubelen

                  Ik ga houten ramen en deuren van Paddoek laten steken .
                  Ook een tropische houtsoort maar eentje met hoge duurbaarheid. Het kost mij zo'n €1.500 meer als meranti maar heb er geen schuldgevoelens bij. Welke houtsoort ik ook kies, de boom moet er toch aan geloven.
                  Mss aluminium kiezen? Ontwonnen uit ersten, warm en koud gewalst met zijn bijhorende energiefactuur, poederlak (zal ook wel geen eco zijn zeker).
                  Mss PVC kiezen? PVC is een bijproduct van olie. Dit is ook niet echt ecologisch verantwoord, na 20 jaar zit je met ramen die je kan weggooien en dan zoals eerder gemeld iets dat men niet zomaar even kan recycleren.

                  Nee, hout kopen is een duurkoop. Iemand aanvallen omdat hij/zij houten tuinmeubelen wil kopen vind ik dus laag. Ik heb gezegd.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Teak Tuinmeubelen

                    even de originele vraag in herinnering brengen:
                    Ik ga mij de komende weken Teak Tuinmeubelen aanschaffen, maar ken er eigenlijk niet zo veel van.

                    Iemand enig advies? Waarop letten, welke zijn goede merken, zijn er websites met info...

                    Zijn er in omg. Vlaams-Brabant grote tuincentra die veel Teak hebben staan?
                    Dus zijn reacties als:
                    Lap... weer een ha. tropischbos, de longen van onze planeet, dat moet wijken omdat mijnheer Armani hoognodig een duur tuinmeubelset wil om te kunnen pochen....
                    Een betere wereld begint bij jezelf, alleen spijtig dat de rijken het overlaten aan de armen...
                    totaal ongewenst .
                    En zekers als ze, zoals hier, persoonlijk worden.

                    mod Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Teak Tuinmeubelen

                      Hoi, misschien kunnen volgende dingen je wel helpen:

                      Merken zijn vaak een excuus om extra geld uit je zakken te schudden, vaak worden de plaatjes er pas in Europa opgeslagen, soms slaat hetzelfde fabriekje er 10-tallen verschillende merken op.

                      Bedenk dat veel winkels op 6 maanden hun jaar moeten maken... Buitenmeubelen verkopen niet zo lekker in de herfst in winter. Ga dus veel vergelijken, er zijn grote verschillen in prijs te vinden.
                      Overstock biedt vaak goedkope meubelen aan.. en na 2 jaar kan je vaak een nieuw setje kopen. Opnieuw, ga eens kijken bij overstock, ga naar een andere winkel of aanbieder, vergelijk prijs en kwaliteit.

                      Kijk dat je meubels uit Tectona Grandis bestaan, Gamma heeft ook buitenmeubelen uit hardhout, maar echter geen uit Tectona grandis... geen teak dus. Tectona Grandis is klasse A hout, en dat gaat minstens 25 jaar mee. Barsten etc zijn wel voorkomend, maar tasten de constructie niet aan, hoogstens moet je een paar bouten aandraaien.
                      Niet voor niets dat Teak zo populair is in de scheepsbouw en daar al eeuwen wordt gebruikt.
                      Verder komt er geen teak meer in die niet van plantages komt...

                      Hopelijk ben je wat verder nu.
                      Sam
                      Last edited by Hesy; 8 mei 2008, 09:45. Reden: commerciële URL verwijderd

                      Comment


                      • #26
                        Re: Teak Tuinmeubelen

                        welkom op de site Semperfi en veel fotoplezier.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Teak Tuinmeubelen

                          Zorg gewoon dat je teak van een plantage komt en niet uit de wilde natuur.

                          Er zijn eco-gerichte bedrijven die teakplantages runnen zonder nieuwe natuurgebieden in te palmen, én de lokale bevolking eraan laten verdienen, én je kan er trouwens zélf in investeren.

                          Zoek maar eens op "Terra Vitalis". Die maken zelfs regelmatig reclame in NatGeo.

                          Er is niks mis met zuurverdiend geld uitgeven, maar je hebt steeds de kans dat op een goede of een slechte manier te doen.

                          Aan de persoon die de OP beschuldigt, nog reeds voor die een keuze gemaakt heeft; had je hem ook beschuldigd als hij om info vroeg over WC papier? Loopt gij met een bruine reet rond?
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Teak Tuinmeubelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

                            Aan de persoon die de OP beschuldigt, nog reeds voor die een keuze gemaakt heeft; had je hem ook beschuldigd als hij om info vroeg over WC papier? Loopt gij met een bruine reet rond?

                            Bekijk eens goed de startdatum van het topic...

                            Ik heb ts en mod persoonlijk een pm gestuurd met mijn verontschuldiging ivm mijn impulsief gedrag...

                            en rolleyed nu nog maar wat verder met je bruine koeien...
                            Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                            Gratis kijkplezier Coming soon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Teak Tuinmeubelen

                              Mooi van je, die verontschuldigingen.

                              Niet mooi van je, je gepikeerd antwoord.

                              Een mens mist al eens triviale info zoals start date van een topic. Had je je laatste wapenfeiten ivm dit topic (ic je excuses) hier laten weten, dan had ik niet eens gereageerd.

                              Maar kijk, ik ben de slechtste nog niet; mijn oprechte excuses, voor het niet bemerken van de startdatum.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Teak Tuinmeubelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door semperfi
                                Hallo,
                                Een echt degelijk en jarenlang betrouwbare tuinset heb ik gevonden bij SemperFi in Beveren-Roeselare. Kwalitatief, designvol en modern!

                                Kijk maar eens op ***************

                                suc6 ermee!
                                Je moet wel héél tevreden zijn. Zelfs zo tevreden dat je de firmanaam gebruikt als nickname
                                Last edited by Wim1960; 8 mei 2008, 19:02. Reden: reclame
                                Mvg Tim

                                Comment

                                Working...
                                X