Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te Koop: Logo LDD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te Koop: Logo LDD

    Ben benieuwd wie dit gaat winnen voor de rechter.

    Los van jullie politieke ideologieën, wat denken jullie?

    De Leuvense reclameman Wim Schamp wil Lijst Dedecker verbieden om nog langer gebruik te maken van de naam en het logo van de partij. Eigenaar Schamp wil beide producten per opbod verkopen voor het goede doel.
    In een interview in P-magazine doet Schamp dinsdag het relaas van zijn professionele relatie met Jean-Marie Dedecker. Schamp was betrokken bij verscheidene campagnes van Dedecker, maar vlak na de federale verkiezingen van 2007 kregen ze ruzie.

    'Ik had voor de campagne van Lijst Dedecker een parodie gebruikt op stripfiguur Lucky Luke, en Dedecker was daarop gedagvaard door de weduwe van tekenaar Morris. Dedecker wilde me vervolgens niet meer betalen', aldus Schamp.

    De reclameman reageerde onmiddellijk en nam een patent op de naam en op het partijlogo, waarvan hij de geestelijke vader beweert te zijn. Beide mannen onderhandelden lang over een vergelijk, maar dat is niet gelukt. Daarom wil Schamp naam en logo nu verkopen.

    De merknaam is te koop op de online veilingsplaats eBay. Het startbod werd ingesteld op 100 euro, ondertussen lopen de biedingen vlot binnen. Bieden kan tot en met 19 januari.

    Jean-Marie Dedecker zegt in een reactie dat Schamp naam en logo ten onrechte heeft laten deponeren: 'Wij hebben hem betaald voor het ontwerp, dus het is onze eigendom. Schamp is alleen maar uit op wraak.'
    Link naar ebay

    Staat momenteel op 100.000€
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Te Koop: Logo LDD

    Haha, gratis verzending ^^
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

    Comment


    • #3
      Re: Te Koop: Logo LDD

      "Gezond verstand" is hier wel van toepassing.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Te Koop: Logo LDD

        Vraag me af in hoeverre je dat bod ernstig mag nemen.
        Is iemand nieuw op ebay met 0 gekochte produkten.
        En ik denk dat dit niet eenvoudig zal zijn wie de rechten heeft.Volgens wat ik op het nieuws hoorde had het reclame bureau die.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Te Koop: Logo LDD

          Nog 6 dagen, subiet kunnen ze met dat logo de begroting voor de volgende 20 jaar in evenwicht brengen
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Te Koop: Logo LDD

            goeie stunt voor de site van P-Magazine
            nog noooooit zo veel volk over de vloer gehad...

            Comment


            • #7
              Re: Te Koop: Logo LDD

              Als't maar geen afschamper wordt....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Te Koop: Logo LDD

                Gevaarlijk volk voor de politiek, reclamemannen

                Comment


                • #9
                  Re: Te Koop: Logo LDD

                  Hoe lomp kan je zijn
                  Het is duidelijk revanchistisch (dixit Schamp) en volgens mij bescheiden mening gaat Schamp bot vangen omdat bij dit soort opdrachten de klant er vanuit mag gaan dat er op een zo een geleverde dienst voor een afgesproken prijs geen extra's meer dienen te worden betaald omdat het vrij gebruik van het goed (logo in dit geval) inherent is aan de geleverde dienst (het ontwerp ervan en de campagne). Het ontwerp is van eigenaar veranderd bij de betaling van de factuur. Simpel toch. Als ik De Decker was, ik legde klacht neer voor afpersing.

                  Maar waar ik helemaal niet bij kan is dat Schamp zich niet alleen hopeloos belachelijk maakt maar ook zijn professionaliteit kompleet en finaal naar de filistijnen heeft gekregen en dit alleen maar om een rondje te pesten. Wie of welke firma wil nu nog ooit met zo'n gast in zee gaan ? Diegene die die verantwoordelijkheid neemt is niet goed bij zijn hoofd.

                  Anyway, klein ventje.

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te Koop: Logo LDD

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Het ontwerp is van eigenaar veranderd bij de betaling van de factuur. Simpel toch.
                    Maar Dedecker heeft niet betaald ^^
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te Koop: Logo LDD

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Maar Dedecker heeft niet betaald ^^
                      Strikt wettelijk hoeft dat zelfs niet. Als ik iets koop en ik betaal het niet omwille van een geschil (vb een auto) dan geeft dat de verkoper niet het recht het vb van mijn oprit te komen wegstelen om het verder te verkopen. Dat is wat Schamp nu doet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te Koop: Logo LDD

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                        Maar Dedecker heeft niet betaald ^^
                        Tiens, zo klonk het toch niet uit de mond van Schamp, noch uit de (grote) mond van JMDD.
                        Er was een betalingsgeschil tengevolge van een dagvaarding van een derde partij (de familie Morris). Het geschil is echter uitgeklaard is voor de rechtbank en de facturen zijn allemaal netjes betaald. (dixit JMDD en niet ontkent door Schamp).

                        Tjerri

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te Koop: Logo LDD

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          Maar Dedecker heeft niet betaald ^^
                          Dedecker heeft na die rechtszaak alle openstaande facturen betaald (dixit hun website).
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te Koop: Logo LDD

                            Just!
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te Koop: Logo LDD

                              Oei,verkoop geannuleerd.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X