Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxipost levert zonder handtekening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taxipost levert zonder handtekening

    Hey,

    Gisteren heb ik een pakketje aangekregen zonder dat ik het wist.
    De mijnheer of mevrouw van taxipost is langs de zijkant van ons huis gekomen om een doosje af te leveren
    aan de veranda-deur achteraan.
    Op zich heel vriendelijk maar onnodig, ik was thuis, er is niet gebeld geweest.

    Nu vraag ik mij af hoe taxipost dit kan bewijzen dat ik dit pakket effectief in ontvangst heb genomen?

    Sterker nog,
    Gisterenavond op de avondschool fotografie verteld een medestudente dat ze gisteren wanneer ze haar
    kinderen van school ging halen bij het verlaten van het huis ze over een doosje viel dat aan haar voordeur stond (Langs de straatkant wel te verstaan).
    Struikel, struikel, doosje anderhalve meter verder bijna de straat op.
    Wat was er geleverd? haar nagelnieuwe Canon 50D
    Die stond daar al enkele uren in het vocht, iedereen die de deur passeerde kon hem zo meegenomen hebben.

    Dit is toch onmogelijk voor woorden? Mocht mij dit voorvallen met zo'n duur stuk ik zou daar nogal eens van profiteren denk ik...
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

  • #2
    Re: Taxipost levert zonder handtekening

    Lijkt me volkomen normaal, als je ziet hoe postbodes onder tijdsdruk staan.

    Daarom dat ik alleen nog online koop als er geleverd kan worden in het postkantoor, of op mijn werk

    Comment


    • #3
      Re: Taxipost levert zonder handtekening

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Lijkt me volkomen normaal, als je ziet hoe postbodes onder tijdsdruk staan.

      Daarom dat ik alleen nog online koop als er geleverd kan worden in het postkantoor, of op mijn werk
      Jij noemt het dus volledig normaal dat de Post een betaalde dienst niet nakomt?

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: Taxipost levert zonder handtekening

        Dit is niet normaal!

        Als het om iets kleins gaat zou ik wel eens klacht willen indienen, en zien hoe de post dan reageert...

        Ik vind de behandeling van een aangetekende brief niet echt logisch.
        Als een brief toekomt op mijn naam, en mijn vrouw is thuis, dan mag zij tekenen voor ontvangst.
        Als ze niet thuis is, dan moet het papiertje ondertekende zijn door mij, en heeft ze een copie van mijn ID kaart nodig...
        Logisch is het niet helemaal, maar het geeft wel vertrouwen voor waardevolle pakjes. Bij ons worden die echt niet aan de deur gezet, alhoewel ze wel durven afleveren bij de buren, wat ik wel aanvaardbaar vindt.

        Comment


        • #5
          Re: Taxipost levert zonder handtekening

          Tja whats new...

          Ik bestel nagenoeg alles online wat cameramatriaal betreft. Je wilt niet weten hoeveel miserie ik al gehad heb met die verzenddiensten. Taxipost en TNTpost zijn de ergste.
          Onlangs pakje van Konijn dat nooit was toegekomen, was nochtans wel afgetekend maar niet door mij (door de chauffeur zelf uiteraard), . Onderzoek gestart, geen pakje te bespeuren. Konijn heeft het dan maar opnieuw gestuurd en het werd gisteren afgeleverd, stond gewoon voor de deur, zonder dat ik had kunnen aftekenen. Op de deur had ik nochtans een groot papier gehangen dat ze het pakje bij afwezigheid mochten afleveren bij de winkel op het gelijkvloers, maar ook al was dat slechts één stap naar links, toch zetten ze't gewoon voor de deur.

          Mijn 40D heeft al eens voor de deur gestaan en die zat gewoon in de camera doos, dus niet extra verpakt. Ik woon in een drukke straat in het centrum van gent...

          5D is al eens zoek geweest. Laptop werd al eens afgeleverd bij de buren drie huizen verder, terwijl ik die mensen totaal niet ken. Toen ik de laptop na twee dagen nog niet had, gebeld met TNTpost, de bestuurder is toen naar die buur gegaan waar hij hem had afgeleverd. Laptop stond er al twee dagen, hij was zogezegd vergeten om hem bij mij te komen brengen...

          En zo kan ik nog uren doorgaan...

          Je begrijpt op de duur niet dat ze dergelijke diensten uitvoeren, want ze zijn er overdreven slecht in. Ik kan me bij TNTpost niet meer herinneren dat ik de laatste 10 keer nog eens een bestlling kreeg die normaal werd afgeleverd...
          Uren heb ik al met hen aan de telefoon gehangen voor pakjes die fout of niet afgeleverd werden...
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

          Comment


          • #6
            Re: Taxipost levert zonder handtekening

            Ik koop regelmatig veel cd's, ook duurdere collectors items.

            Hoewel onze brievenbus reglementair is, steekt het pakje er dikwijls uit.

            We wonen dan nog aan een drukke straat, waar veel voetgangers voorbij komen, op weg naar school, de bushalte.

            Iedereen kan het dus meepakken.

            De post komt ook altijd maar om 14 a 15 u !

            Als ik dan een klacht indien, gaat het 1 week goed, dan is het weer een vervanger of een jobstudent.

            Ik heb eens gezien dat mijn min of meer vaste postbode ook weer zoiets uitstak en de dag erna sprak ik hem erover aan en ontkende hij dat hij dag tevoren van dienst was !

            Zelfs als mijn auto op de oprit staat en ze dus zien dat er iemand thuis is, is het nog teveel om aan te bellen, wat volgens de reglementen moet.

            Ik haat die ***zakken echt.

            Uiteindelijk gaat het om veel geld waarvoor ik gewerkt heb. Als er zo'n pakje verdwijnt, gaan ze het dan terugbetalen ? Ik denk het niet.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Taxipost levert zonder handtekening

              Heb een tijdje terug ook twee pakketten ontvangen terwijl hier niemand thuis was en weten dat de post hier slordig te werk gaat was ik toch nog blij ze te hebben ontvangen, wat normaal op postpunt/kantoor moesten achterlaten.

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Lijkt me volkomen normaal, als je ziet hoe postbodes onder tijdsdruk staan.

              Daarom dat ik alleen nog online koop als er geleverd kan worden in het postkantoor, of op mijn werk
              Ze moeten hun werk goed doen, werkdruk hebben ze in alle branches.
              En wat je zegt over online kopen geeft je nog geen garantie dat deze op het kantoor afgeleverd word, hangt enkel af van de postbode die je hebt.
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: Taxipost levert zonder handtekening

                Ik heb paketten met vinyls terug gevonden in de WC ... gelukkig heb ik een vrouwke die de klep steeds dichtsmijt anders had ik ze uit de pot kunnen vissen. Het klapraampje stond net genoeg open om ze binnen te kijlen.
                Of achter het huis tegen de rolluik gezet ... en daar desgevallend een week winterweer doorstaan.

                Na een klacht kreeg ik doodleuk het antwoord dat de verzender een klacht kan indienen en dat hij een schadevergoeding kan krijgen zodat zijn verzendkosten worden terugbetaald.

                Inmiddels heeft de post wel een pakketdienst waar je 'betaalbaar' pakketjes kan verzenden die alleen afgeleverd worden met handtekening en tot een bepaalde hoogte verzekerd zijn.

                Langs de andere kant is er bij een vriendin ooit een digitale camera in de veranda gezet, die werd in dank aanvaard en het aankoopbedrag is teruggestort omdat het toestel om de een of andere reden in het verstuurproces verloren is geraakt.
                You win some ... you lose some

                Comment


                • #9
                  Re: Taxipost levert zonder handtekening

                  Hier moeten toch mensen zijn die daar handel in drijven?

                  Fototoestel bestellen, taxipost laat het aan de deur achter zonder handtekening.
                  Jij vind het toestel, houdt je een week van de domme, belt naar de winkel dat je hem nog niet gehad hebt.
                  Taxipost zegt dat hij wel geleverd is, jij vraagt bewijs van handtekening, kunnen ze niet leveren.
                  Voila.. weekje later 2 fototoestellen voor de prijs van 1..

                  Of ben ik hier aan het overdrijven

                  Het omgekeerde gebeurt hier ook regelmatig, ben thuis, zie de postbode passeren, 5 min later maak ik de bus leeg, kaartje erin dat je niet thuis was en dat je vanaf morgen je pakket mag gaan afhalen op het postkantoor.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taxipost levert zonder handtekening

                    Als de postbode komt met een pakje terwijl ik niet thuis ben dan groemmel ik even in mezelf omdat ik weer naar de Post kan lopen.
                    Die handtekening is inderdaad belangrijk maar het is enkel als er iets fout loopt dat je er eventueel last van hebt.

                    Wat nat worden betreft ... een pakje dat goed verpakt werd mag al eens even in de regen of kou staan ... dacht je anders dat die in de winter bij temperaturen van -18°C geen vorst te verwerken krijgen?

                    Misschien heeft die postbode wel gebeld toen je even op toilet was of zo.
                    In elk geval, die doet dat ook om goed te doen.

                    Het is eigenlijk nooit goed ... ofwel zijn ze te streng ofwel te soepel.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Taxipost levert zonder handtekening

                      Ik zie niet goed in wat voor nut het heeft om dit probleem via BD aan te kaarten. Tenzij de postbode ook fotograaf is en op dit forum zijn blunder kan lezen ?

                      Ik heb bij een dergelijk voorval de Post daarvan op de hoogte gesteld, en met gevolg, want bij mijn volgende bestellingen is er telkens aangebeld, of bij afwezigheid een papiertje achtergelaten dat het terug ging afgeleverd worden of dat ik het zelf kon gaan afhalen. Toeval ?
                      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taxipost levert zonder handtekening

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Misschien heeft die postbode wel gebeld toen je even op toilet was of zo.
                        In elk geval, die doet dat ook om goed te doen.
                        Dat kan, maar was het in dit geval zeker niet.
                        Ik stond in mijn living, zag hem aan het gevelraam passeren, hoorde mijn brievenbus rammelen en zag hem dan in het zijraam weer verder fietsen...

                        Na een snel telefoontje naar de postmeester en een uitleg dat ik dit niet kon appreciëren stond 5min later diezelfde postbode terug aan mijn deur, MET het pakje.
                        Ironisch genoeg moest ik het papiertje dat hij eerder in de bus had gestoken invullen,
                        handtekenen en mijn identiteitskaart tonen
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Taxipost levert zonder handtekening

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                          Ik zie niet goed in wat voor nut het heeft om dit probleem via BD aan te kaarten. Tenzij de postbode ook fotograaf is en op dit forum zijn blunder kan lezen ?
                          Dit is het chit chat onderdeel.. hier mag je over alles praten... toch?
                          Om het dan helemaal niet over fotografie te laten gaan kan ik zeggen dat het pakje dat ik gisteren zomaar aan mijn deur had gevonden een trui bevatte.. Content?
                          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Taxipost levert zonder handtekening

                            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                            Gisteren heb ik een pakketje aangekregen zonder dat ik het wist.
                            De mijnheer of mevrouw van taxipost is langs de zijkant van ons huis gekomen om een doosje af te leveren aan de veranda-deur achteraan.
                            Nu vraag ik mij af hoe taxipost dit kan bewijzen dat ik dit pakket effectief in ontvangst heb genomen?
                            Hieruit te begrijpen dat hij het pakje achter liet.
                            Ik stond in mijn living, zag hem aan het gevelraam passeren, hoorde mijn brievenbus rammelen en zag hem dan in het zijraam weer verder fietsen...
                            Na een snel telefoontje naar de postmeester en een uitleg dat ik dit niet kon appreciëren stond 5min later diezelfde postbode terug aan mijn deur, MET het pakje.
                            Hieruit te begrijpen dat hij het pakje terug mee had en enkel een briefje na liet.

                            Heb je dan twee pakjes ontvangen of zo?
                            Ik snap er niets meer van.

                            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                            Mocht mij dit voorvallen met zo'n duur stuk ik zou daar nogal eens van profiteren denk ik...
                            Goede ingesteldheid ... dit is iets wat we met z'n allen nadien bijbetalen.
                            Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Taxipost levert zonder handtekening

                              betalen bij aflevering, denk niet dat de post het pakje dan zomaar achter laat?
                              en de buren zullen het ook niet snel betalen/voorschieten.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X