Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Zojuist via Tax On Web mijn belastingaangifte ingevuld, volgens de raming zou ik dit jaar minder moeten opleggen (verleden jaar was het een bittere pil sik)
    Moet zeggen dat het zeer vlot ging.
    Senn

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Heb ook al ingevuld en bij uw instellingen kan je kiezen tussen:
      - Ik wil volgend jaar een papieren aangifte ontvangen.
      - Ik wil volgend jaar een vereenvoudigde aangifte ontvangen
      - Ik wil volgend jaar een elektronische aangifte ontvangen

      Juiste zinnen ken ik niet uit het hoofd, maar het komt daar op neer.
      Ge kunt aanvinken wat je wil.
      Log aan en kies wat je wil.

      En giften waren hier dit jaar ook automatisch ingevuld.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Heb ook al ingevuld en bij uw instellingen kan je kiezen tussen:
        - Ik wil volgend jaar een papieren aangifte ontvangen.
        - Ik wil volgend jaar een vereenvoudigde aangifte ontvangen
        - Ik wil volgend jaar een elektronische aangifte ontvangen

        Juiste zinnen ken ik niet uit het hoofd, maar het komt daar op neer.
        Ge kunt aanvinken wat je wil.
        Log aan en kies wat je wil.

        En giften waren hier dit jaar ook automatisch ingevuld.
        Als ik aanlog met ID kaart dan staat er dat ik tussen nu en eind mei een "voorstel van aangifte" zal ontvangen in mijn dossier (wanneer die dossiers "opgeladen" zijn, waarschijnlijk handmatig ? ). Nochtans heb ik ergens in maart alle gegevens toegestuurd gekregen op papier (fiscale fiches). Je zou op de duur denken dat men die allemaal met de hand moet overtypen in de dossiers van betrokkenen.
        Ik kan nu dus helemaal niks doen en niks kiezen. Ik denk zelfs dat ik daarna ook geen keuze zal hebben, ik hoor blijkbaar vanaf 65 jaar bij de "analfabeten" die een voorgekauwd voorstel krijgen als ze enkele weken geduld hebben.
        Ik wil gerust wat geduld hebben, maar het is toch weer van "willen maar niet kunnen". Moesten ze nu nog melden op welke dag mijn dossier ter beschikking komt, nu kan ik om de paar dagen gaan aanloggen... Beetje amateuristisch vindt je niet ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Nete, mijn moeder is 76 en ontvangt ook zo een voorstel sinds enkele jaren.
          Wij deden ervoor voor haar ook een elektronische aangifte.
          Maar wanneer dit in TOW vrijgegeven wordt, dan heeft ze tegelijk ook een berekening in de bus zitten.
          Er is dan ook geen enkele reden om dagelijks aan te loggen, ge wacht gewoon de post af.

          En de dag dat ze dat ooit niet meer per post doen, dan merk je dat wel aan een bericht dat je zal ontvangen (o.a. Zoomit, e-mail of dergelijke).

          Het is misschien niet 100% zoals jij dat wil, maar de aangiftes zijn de laatste jaren toch al fors vereenvoudigd voor de meeste mensen.

          Er komt nog wel een dag dat het nog anders zal zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze bij elke aanpassing ook rekening moeten houden met miljoenen mensen die een aangifte moeten doen.
          Ze zullen wel een reden hebben waarom het nu nog niet mogelijk is dat anders te doen.

          U kaartte iets aan van giften ... bij ons zijn die voor het eerst ook al vooraf ingevuld.
          Mogelijks (geen zekerheid) is dit bij u ook al zo dit jaar en hoeft u geen correcties meer door te geven.

          En je hebt het zelf al aangekaart, eens bellen is de beste oplossing om iets te weten te komen over uw specifieke situatie.

          Ik kan begrijpen dat de keuzes die ze maken gebaseerd zijn op wat voor de meerderheid het geval is.

          En waar dat ik dat kon kiezen is ook waar ik het e-mailadres eventueel kon aanpassen.
          Maar de keuzes in TOW zijn daarom niet hetzelfde bij u als bij mij.

          Met geduld komt alles wel goed ... tijd genoeg om die aangifte te doen.

          Misschien een speciale nete-versie om u wat op te jutten? 😆
          Last edited by VerSeg; 28 april 2016, 01:35.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Maar wanneer dit in TOW vrijgegeven wordt, dan heeft ze tegelijk ook een berekening in de bus zitten.
            Er is dan ook geen enkele reden om dagelijks aan te loggen, ge wacht gewoon de post af.
            Ik zal geduldig wachten Verseg, het enige wat me een beetje ambeteert is tenslotte: ik krijg geen keuze, ik zeg al jaren "ge moet me geen papier meer sturen", dat werkte vlot tot mijn 65ste, daarna moet en zal ik eerst papier ontvangen, of ik nu wil of niet. En als ik HET papier gekregen heb dan pas kan ik zo nodig via taxonweb nog iets wijzigen of bijvoegen. Er is wel één voordeel: als ik niks moet bijvoegen heb ik meteen mijn aanslag in handen dacht ik, of ben ik mis ?
            Ze spreken zichzelf ook tegen, dit staat online:

            U maakt deel uit van een groep personen aan wie een voorstel van vereenvoudigde aangifte zal verstuurd worden binnen enkele dagen. Dit kadert in een verdere stap naar administratieve vereenvoudiging. Indien u na het ontvangen van het voorstel van vereenvoudigde aangifte desondanks toch nog gebruikt wenst te maken van Tax-on-web, kan dit vanaf begin mei.

            Voorstel van vereenvoudigde aangifte

            U zal binnenkort een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen. Uw voorstel van vereenvoudigde aangifte is pas toegankelijk zodra het voorstel is verstuurd EN in onze gegevensbanken is opgeladen. De voorziene verzendingsperiode voor de voorstellen loopt van 29 april tot eind mei.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              .............................................
              Met geduld komt alles wel goed ... tijd genoeg om die aangifte te doen.
              ....................................
              Misschien maakt het niet veel uit, maar omdat ik altijd een pak moet betalen, wacht ik steeds tot de laatste dag om mijn aangifte via TOW te doen.
              Ik weet het wel, betalen moet ik sowieso, maar misschien iets later wanneer ik de aangifte wat later doe.
              Kwaad kan het alleszins niet.

              PS In feite zou ik hééél graag 100 keer meer belastingen betalen..... zou betekenen dat mijn inkomen ook veel groter is .

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                ik krijg geen keuze, ik zeg al jaren "ge moet me geen papier meer sturen", dat werkte vlot tot mijn 65ste, daarna moet en zal ik eerst papier ontvangen, of ik nu wil of niet.
                U heeft al jaren een gepersonaliseerde aangifte gedaan, nu behoort u tot een groep zoals ze aangeven en ze doen gewoon voor iedereen van die groep hetzelfde omdat dit op dit moment de meest efficiënte manier van werken is voor hun diensten ... geen uitzonderingen, iedereen in die groep op dezelfde manier.
                En hoe komt dit ... omdat er nog heel veel mensen van 65+ geen computer gebruiken voor dergelijke dingen, ze hebben gewoon ergens een grens gelegd.
                En blijkbaar kom ik ook al in aanmerking voor een vereenvoudigde aangifte mits ik die al kan aanduiden als ik wil ... maar dat is dan weer een gepersonaliseerde keuze en niet eentje in groep.
                Ik veronderstel, maar kan dat zelf niet zien mits ik zeker niet tot de groep 65+ behoor, dar er voor die mensen ook de keuze zal zijn/komen om die keuze te maken.
                Zoals ze aangeven, ze werken voortdurend aan optimalisatie.

                Er is wel één voordeel: als ik niks moet bijvoegen heb ik meteen mijn aanslag in handen dacht ik, of ben ik mis ?
                Ge hebt dan in elk geval veel sneller uw geld, maanden vroeger dan met een zelf ingevulde aangifte.

                Ze spreken zichzelf ook tegen, dit staat online:

                [I]binnen enkele dagen. Dit kadert in een verdere stap naar administratieve vereenvoudiging. Indien u na het ontvangen van het voorstel van vereenvoudigde aangifte desondanks toch nog gebruikt wenst te maken van Tax-on-web, kan dit vanaf begin[/B] mei.
                Begin mei is alvast binnen enkele dagen.

                Uw voorstel van vereenvoudigde aangifte is pas toegankelijk zodra het voorstel is verstuurd EN in onze gegevensbanken is opgeladen. De voorziene verzendingsperiode voor de voorstellen loopt van 29 april tot eind mei.
                Ze hebben die periode ja ... maar daarom duurt het niet tot de laatste dag hé.
                En belastingswijs (wat een woord) bekeken is dertig dagen maar een paar dagen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Misschien maakt het niet veel uit, maar omdat ik altijd een pak moet betalen, wacht ik steeds tot de laatste dag om mijn aangifte via TOW te doen.
                  Ik weet het wel, betalen moet ik sowieso, maar misschien iets later wanneer ik de aangifte wat later doe.
                  Kwaad kan het alleszins niet.

                  PS In feite zou ik hééél graag 100 keer meer belastingen betalen..... zou betekenen dat mijn inkomen ook veel groter is .
                  Moeten betalen betekent gewoon dat er te weinig afgehouden werd, ook wie dik verdient kan terugtrekken van de belastingen als er te veel afgehouden werd.
                  Er zijn mensen die veel van hun bruto loon overhouden en denken dat ze veel verdienen, als de rekening dan komt moeten ze dik afdokken maar ondertussen hebben ze al veel opgedaan en is het paniek.
                  Anderen houden van hun bruto een pak minder over en denken dat ze dan minder betaald zijn, maar dan trekken ze plots een klein fortuin terug.
                  Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, de rekening moet kloppen ... ofwel trek je het teveel betaalde terug, ofwel moet je het te weinig betaalde opleggen.
                  Het is wel plezanter om plots een kleine extra te ontvangen ... je kan ook elke maand iets opzij zetten om uw belastingen te betalen, maar de meesten doen dat niet en weten ook niet hoeveel ze bijna 2 jaar later zullen moeten opleggen.
                  Maar het klopt ... hoe meer je moet betalen komt vaak ook overeen met het inkomen, doe mij ook maar x100.

                  Terugtrekken kan ook betekenen dat je veel kosten inbrengt welke een recht op vermindering geven ... maar dan heb je ook veel geld uitgegeven.

                  Ik heb jaren snel de aangifte gedaan en moest telkens lang wachten op de berekening ... een keer door te moeten wachten op papieren echt een van de uiterste dagen de aangifte gedaan en dan had ik heel snel mijn berekening.
                  Daar zit niet echt een regelmaat in.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Begin mei is alvast binnen enkele dagen.

                    Ze hebben die periode ja ... maar daarom duurt het niet tot de laatste dag hé.
                    En belastingswijs (wat een woord) bekeken is dertig dagen maar een paar dagen.
                    Klopt, maar het kan zijn dat ik maar op 31 mei mijn dossier online kan bekijken (moet eerst "opgeladen" worden), terwijl een alinea hoger staat "begin mei".

                    De cursieve tekst in #110 is copy/paste van de TOW site, met de blauwe accenten door mezelf.
                    Last edited by nete; 28 april 2016, 09:04.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Klopt, maar het kan zijn dat ik maar op 31 mei mijn dossier online kan bekijken (moet eerst "opgeladen" worden), terwijl een alinea hoger staat "begin mei".

                      De cursieve tekst in #110 is copy/paste van de TOW site.
                      Puur letterlijk staat dat TOW is beschikbaar is vanaf begin mei maar "na" het ontvangen van het voorstel.
                      Het spreekt dan toch voor zich dat indien u nog niets ontvangen heeft, u ook niet kan spreken van "na het ontvangen van het voorstel" en er dus ook niets beschikbaar is?

                      Lees de volledige zin als een geheel en niet stukken apart.
                      Indien u na het ontvangen van het voorstel van vereenvoudigde aangifte desondanks toch nog gebruikt wenst te maken van Tax-on-web, kan dit vanaf begin mei.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Alles al voorlopig ingevuld( mijn vrouw ) en resultaat valt goed mee.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Misschien maakt het niet veel uit, maar omdat ik altijd een pak moet betalen, wacht ik steeds tot de laatste dag om mijn aangifte via TOW te doen.
                          Ik weet het wel, betalen moet ik sowieso, maar misschien iets later wanneer ik de aangifte wat later doe.
                          Kwaad kan het alleszins niet.

                          PS In feite zou ik hééél graag 100 keer meer belastingen betalen..... zou betekenen dat mijn inkomen ook veel groter is .
                          Ik heb mijn traditie van héél laat, liefst de laatste dag, via TOW te versturen moeten doorbreken.
                          Groot was mijn verbazing bij de simulatie, dat we deze keer een mooie som gaan terugkrijgen.
                          Zal wel te maken hebben met de factuur van onze dakisolatie die we mochten inbrengen.
                          Was dan ook eerst een serieuze investering waarvan we nu een deel terugbetaald krijgen.

                          Dus deze keer zal ik bij de eersten zijn, het werd nl. reeds doorgestuurd.
                          Met uitzondering van de isolatiefactuur was alles reeds netjes vooraf ingevuld.

                          Maar of we nu ook vroeger het terug te krijgen bedrag gaan ontvangen.... daar ben ik nog niet zo zeker van .

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Ik wacht nog op zo goed als de helft van mijn bewijsstukken om de aangifte correct te kunnen invullen.
                            Grrr.

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Ik wacht nog op zo goed als de helft van mijn bewijsstukken om de aangifte correct te kunnen invullen.
                              Grrr.
                              Enige die ik nodig had was van de bank, al de rest was ingevuld en bewijzen stonden online bij hun.
                              Het meeste hebben ze dus sneller dan wij. ☺
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Het meeste hebben ze dus sneller dan wij. ☺
                                Inderdaad, ergens in maart kreeg ik al de fiscale fiches, die dus alles bevatten volgens de fiscus, anders zat ik niet in de categorie "voorstel voor vereenvoudigde aangifte".
                                Maar nu hebben ze de maand mei nodig om al die "simpele" dossiers "op te laden".
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X