Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Tax-on-web

    Vandaag mijn terugbetaling ontvangen...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #92
      Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Vandaag mijn terugbetaling ontvangen...
      aha, k zou beter ook eens kijken dan
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #93
        Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Vandaag mijn terugbetaling ontvangen...
        Idem hier, goed op tijd dus.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Re: Tax-on-web

          Vorige donderdag (27e) hier ook ontvangen.

          Comment


          • #95
            Re: Tax-on-web

            er is een datum bepaald wanneer onze aangiftes moeten binnen zijn maar de mensen die met de peronenbelasting bezig zijn hebben natuurlijk de rest van het jaar om de dossiers over te spreiden. Dit is een natuurlijke zaak, als je alle dossiers de eerste behandeld wil zien dan moet je ook het aantal mensen die dat moeten klaren maal tien doen en ze de oeverige tijd technisch werkloos stellen.
            Ik krijg mijn afrekeningen altijd willekeurig verspreid ergens tussen oktober en mei het jaar daarop. Zo moet ik soms twee keer in een kalenderjaar bijbetalen maar het is eveneens al gebeurd dat ik twee keer in een kalenderjaar terug kreeg.
            Waarom moeten we toch altijd kappen op mensen die hun werk doen en waarom moeten we ons toch altijd zo benadeeld voelen?
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #96
              Re: Tax-on-web

              Nu gaan jullie allemaal eerstdaags de centen terugkrijgen ... want ik heb een paar dagen geleden mijn belastingen betaald .
              Enne, ik betaal nog altijd 'graag'. Het mag zelfs nog meer zijn... want dat zou betekenen dat ons inkomen nog groter is als nu .

              Comment


              • #97
                Re: Tax-on-web

                Ola vandaag mijne brief gekregen met het goede nieuws, er wordt heel wat terug gestort maar moet nog 2 maand wachten.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #98
                  Re: Tax-on-web

                  Nog niks gekregen, noch brief, noch terugbetaling...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #99
                    Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Nog niks gekregen, noch brief, noch terugbetaling...
                    Wij ook niet Kaneda, ik vind het een schande in het huidig technologisch klimaat.
                    Alle particuliere bedrijven die zo zouden werken, konden al lang de boeken toe doen.

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Tiens, nog nooit "in blijde afwachting" geweest van een nieuwe auto of moeten wachten op je salon?

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Klein beetje geduld hé gasten. Ze hebben nog niet alle betalingen ontvangen.
                        Wij betalen maandag as. nog de belastingen voor mijn schoonmoeder die één jaar geleden overleden is.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Eind maat mogen we ons geld verwachten.

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Voilà, nieuwe aangifte ingevuld en doorgestuurd.
                            Morgen mogen ze voor mijn part mijn dossier al behandelen.

                            FOD maakt serieuze vorderingen: site werkt feilloos zonder vertraging (en dat op de eerste dag van de openstelling) en eindelijk ook in Chrome (ik dacht dat dat vorig jaar nog niet lukte).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Ik vraag elk jaar opnieuw een papieren aangifte. Dan leg ik dat klaar - om zeker te zijn dat ik 't niet vergeet. Mocht men nu voorgesteld hebben om altijd een brief te sturen ter herinnering - dan had ik milder geweest. Nu gaat het vinkje keer op keer aan om per brief te sturen.

                              Zoomit en Doccle weiger ik te gebruiken - enkel Certipost is juridisch genoeg gekadert (postwetgeving) om veilig te zijn.
                              Dus m'n afrekening zal tot ik er niet meer ben - per brief bezorgd moeten worden. Ik wil wel electronisch invullen - maar alle communicatie nadien en voordien is per brief. Het heeft vooral te maken met juridische verschillen tussen de methodes. Zoomit en Doccle zijn niet in handen van een gecertifieerde instelling - met zware juridische garanties. Met Zoomit en Doccle blijft de verzendende instantie het document beheren, dat wil ook zeggen dat men weet/registreert dat u dat gedownload heeft! (aha wil u dat, is dat wel verstandig???).

                              De enige die die wel geeft is bpost, zolang de EU daar maar met z'n fikken van af blijft - is't ok voor mij. Besef dus dat die privatisatiegolf een extra faktuur met zich mee kan brengen - het verlies van bepaalde garanties en rechten!

                              Snowden heeft mij de ogen geopend - de rapporten over de beveiliging van de banken - en het geneut rond biometrie qua beveiliging ook. Plus dan bedrijven die zich willen storten op onze medische data (10x meer waard dan een kredietkaart - by the way). Fiscale data zijn misschien even interessant.

                              Uiteraard besef ik dat ik wat meer moet doen dan jullie die dat gebruik wel aanvaarden. Dat moet elk voor zichzelf weten en beslissen. Maar weet dat men u niet kan/mag dwingen.

                              Ik ben benieuwd of 't dit jaar zal werken onder linux! (verleden jaar met veel moeite, het jaar ervoor niet, het jaar ervoor vlekkeloos - het is moeilijk daar lijn in te krijgen).

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                En hier gaan we weer.....
                                Men kondigt met veel blabla aan dat men de taxonweb aangifte vanaf 26 april kan invullen. Gezien ik toch een beetje ga terugkrijgen dus snel even mijn ID lezer aangesloten en dan de melding dat ik tussen eind april en eind mei een "voorstel van aangifte" ga ontvangen vermits ik in die categorie zit.
                                Elk jaar opnieuw moet ik dat voorstel aanpassen (gift of zo die ze niet kunnen weten).

                                Zou je kunnen afzien van zo'n "voorstel van aangifte" of toch opteren voor een papieren aangifte ? Nu moet ik om de haverklap gaan kijken of mijn "aangifte" (allez, HUN aangifte) al "opgeladen" is. Ik ga het controlekantoor hierover toch eens bellen denk ik.

                                Dat begrijp ik dus niet: ik krijg ergens in maart een fiscale fiche op papier, ik kan moeilijk geloven dat ze die gegevens niet uit een computerbestand halen om ze op papier te zetten. Toch moet het mogelijks NOG een maand duren eer ik aan mijn door de fiscus vooraf ingevulde aangifte kan om ze aan te passen en in te dienen.
                                Beetje Kafka dus.
                                Last edited by nete; 27 april 2016, 07:50.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X