Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Voor zover ik weet past de pensioendienst automatisch de voor de personen in kwestie gunstigste formule toe, normaal moet je je daar dus geen zorgen over maken. Tenzij ze natuurlijk met brutobedragen werken en je netto minder zou overhouden met de zogezegde "gunstigste" formule.
    Ik vertrouw dat hele zootje niet. Waarom zouden ze de voor ons "gunstigste" formule hanteren, wanneer ze van langs om meer geld te kort komen ????
    Dan zouden we moeten geloven dat ze de voor vadertje staat minst gunstige formule gaan hanteren .
    Ze laten het wellicht uitschijnen dat het voor ons gunstigste formule is, tot je het elders laat berekenen.
    Wat je zelf doet (of laat doen) doe je meestal....enz.

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Dat is 'sinds de regering van "show me the money..." etc aan de macht is dat ik voor de 3de keer belastingen moet bijbetalen.
      Al de vorige jaren kreeg ik meestal terug.
      Ik ben van 1997 op pensioen. Dus ik weet ongeveer wie zijn zakken vult met mijn geld...
      Goei vraag of het de schuld is van de huidige regering of de vorige generatie(s)?
      Crisis, vluchtelingen, terreur en ongeloofelijke schulden door Freya haar zonnepanelen,....

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Vluchtelingen: peanuts
        Freya: schuld zit niet bij de federale, maar bij de DNB's

        Het is vooral sociale zekerheid, pensioenen, onderwijs die de grote budgetten opeten.

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Goei vraag of het de schuld is van de huidige regering of de vorige generatie(s)?
          Crisis, vluchtelingen, terreur en ongeloofelijke schulden door Freya haar zonnepanelen,....
          Mijn vrouw zegt soms "gooi ze allemaal in ene pot en ze komen allemaal met dezelfde kleur eruit", waaraan ik nog moet toevoegen: zonder te schudden
          Ik eet graag M&M'kes en die hebben alle kleuren, maar in mijn mond smaken ze allemaal hetzelfde

          Soit...wat decennia lang verkeerd is gegaan, kan je niet in 4 jaar oplossen.

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Vluchtelingen: peanuts
            Freya: schuld zit niet bij de federale, maar bij de DNB's

            Het is vooral sociale zekerheid, pensioenen, onderwijs die de grote budgetten opeten.
            Sorry hoor, maak daar amb(etan)tenaren pensioenen van, en ik ga akkoord.

            Ik ga slechts één bv geven van iemand in onze kennissenkring die altijd bij de NMBS gewerkt heeft, weliswaar in een 'mooie positie', maar die heeft nu bijna 4.000 euro pensioen/maand !!
            Is dat nodig, ik vraag me dan af of die nog niet voldoende verdiend heeft tijdens zijn loopbaan om een appeltje tegen de dorst opzij gezet te hebben.
            Vergelijk dit eens met het gemiddelde pensioen/inkomen van Jan Modaal !! Of nog beter, vergelijk het eens met iemand die nog werkt !!

            Recente cijfers heb ik niet, maar in 2014 was het gemiddeld werknemerspensioen 1.080 euro, het gemiddeld ambtenarenpensioen 2.498 euro : dat van ambtenaren is dus op het eerste gezicht bijna 2,5 keer zo hoog.

            En kom nu niet af met de zever van "de ambtenaren verdienen tijdens hun loopbaan niet zoveel als in het privé", want dat is al hééééél lang verleden tijd.

            En neen, ik klaag niet over het pensioen dat ikzelf krijg, maar trop is teveel...

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Ik begrijp niet goed waarom je geen ambtenaar bent geworden


              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Ik werk zelf in de.privé, maar ik heb een groepsverzekering en hiermee een kapitaal opgebouwd. Mijn echtgenote staat in het onderwijs en kan haar volledig pensioen pas trekken als ze tot haar pensioenleeftijd blijft werken.

                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Ik begrijp niet goed waarom je geen ambtenaar bent geworden


                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                  Omdat ik absoluut geen amb(etan)tenaar wilde worden .
                  Bovendien waren en zijn er reeds tienduizenden teveel in België, die studies zijn reeds meermaals gemaakt.

                  Zeggen of schrijven waarom ben je dan dit of dat niet geworden.... zever in pakskes hé, dat is een beetje als zeggen je moest maar voetballer geworden zijn, als je hoort hoeveel die toppers verdienen..., of je moest zelfs maar minister geworden zijn, of of of... klein beetje serieus blijven kan nooit kwaad.

                  Ik pen hier altijd FEITEN neer, en daar kunnen sommigen blijkbaar niet goed tegen. Ik draai niet graag rond de pot.
                  Last edited by Guest17; 26 augustus 2017, 09:51.

                  Comment


                  • Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik ga slechts één bv geven van iemand in onze kennissenkring die altijd bij de NMBS gewerkt heeft, weliswaar in een 'mooie positie', maar die heeft nu bijna 4.000 euro pensioen/maand !!
                    Is dat nodig, ik vraag me dan af of die nog niet voldoende verdiend heeft tijdens zijn loopbaan om een appeltje tegen de dorst opzij gezet te hebben.
                    Stel dat je in zijn plaats zou zijn, dan zou je weigeren? [emoji1]

                    Die heeft een hoog pensioen, maar heeft dan ook altijd veel verdiend en ook veel bijgedragen ... veel meer dan een kleinverdiener.

                    Maar bekijk het ook anders, mensen die nu rond de 1500€ pensioen trekken, dat zijn er die in het beginne ooit gewerkt hebben aan misschien 20.000BEF ( of minder) per maand en geëindigd zijn met een normaal loon.
                    Die hebben tijdens hun carrière ook weinig bijgedragen volgens het pensioen dat ze nu krijgen.

                    Zo kan men op alles kritiek vinden, wat volgens mij overbodig is.
                    Het is inderdaad de huidige werkende mens dat betaalt voor de huidige gepensioneerden, hopelijk zijn er voldoende grootverdieners om dat te financieren.

                    Stel dat men voortgaat op de redenering dat een grootverdiener al genoeg heeft ... moet die dan hetzelfde pensioen trekken als een kleinverdiener?
                    Indien ja, dan moest die dus in principe maandelijks ook niet meer afdragen dan de kleinverdiener?
                    Regeltje moet dan in twee richtingen werken om eerlijk te zijn.

                    Het klopt wel dat ambtenaren een groter pensioen krijgen dan bedienden uit de privé-sector.

                    En neen, ik ben absoluut geen grootverdiener. [emoji1]
                    Last edited by VerSeg; 26 augustus 2017, 10:55.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Stel dat je in zijn plaats zou zijn, dan zou je weigeren? [emoji1]

                      Die heeft een hoog pensioen, maar heeft dan ook altijd veel verdiend en ook veel bijgedragen ... veel meer dan een kleinverdiener.

                      Maar bekijk het ook anders, mensen die nu rond de 1500€ pensioen trekken, dat zijn er die in het beginne ooit gewerkt hebben aan misschien 20.000BEF ( of minder) per maand en geëindigd zijn met een normaal loon.
                      Die hebben tijdens hun carrière ook weinig bijgedragen volgens het pensioen dat ze nu krijgen.

                      Zo kan men op alles kritiek vinden, wat volgens mij overbodig is.
                      Het is inderdaad de huidige werkende mens dat betaalt voor de huidige gepensioneerden, hopelijk zijn er voldoende grootverdieners om dat te financieren.

                      Stel dat men voortgaat op de redenering dat een grootverdiener al genoeg heeft ... moet die dan hetzelfde pensioen trekken als een kleinverdiener?
                      Indien ja, dan moest die dus in principe maandelijks ook niet meer afdragen dan de kleinverdiener?
                      Regeltje moet dan in twee richtingen werken om eerlijk te zijn.

                      Het klopt wel dat ambtenaren een groter pensioen krijgen dan bedienden uit de privé-sector.

                      En neen, ik ben absoluut geen grootverdiener. [emoji1]
                      Dat is de essentie, en al de rest is bullsh.t.

                      Hier gaat het hem over, en ik herhaal het nog eens : in 2014 was het gemiddeld werknemerspensioen 1.080 euro, het gemiddeld ambtenarenpensioen 2.498 euro : dat van ambtenaren is dus op het eerste gezicht bijna 2,5 keer zo hoog.

                      Als 2.5 keer zoveel bij U gelijk is aan gewoon groter... dan houden we er beter over op, en bovendien, U heeft toch altijd gelijk.
                      En indien niet dan zal U er wel een paar smiley's achter zetten.
                      Last edited by Guest17; 26 augustus 2017, 11:03.

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Ik denk dat de huidige gepensioneerden weinig reden tot klagen hebben, jullie kunnen nog genieten van het pensioen, de huidige jonge generatie gaat moeten bijdragen tot ze net niet in de kist liggen...
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Nogmaals, als je er de groepsverzekering bijtelt heeft de werknemer in de privé wel een mooi pensioen.


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Ik denk dat de huidige gepensioneerden weinig reden tot klagen hebben, jullie kunnen nog genieten van het pensioen, de huidige jonge generatie gaat moeten bijdragen tot ze net niet in de kist liggen...
                            Klopt. De huidig gepensionneerden en de mensen die dicht bij hun pensioen (zoals ik) staan moeten niet klagen.
                            Voor de jongeren kan ik enkel maar zeggen: denk vandaag aan uw pensioen en zorg er zelf voor. Als je vandaag al tot je 67ste moet werken, wat zal het dan zijn voor diegenen die vandaag hun eerste job beginnen.
                            Dus :
                            - koop zo vlug mogelijk een betaalbaar huis
                            - zorg dat je ook nog in staat bent om naast de afbetaling van de lening wat geld opzij te zetten (en met het pensioenspaarbedrag zal je er echt niet komen hoor)


                            maar goed wij zijn wel serieus off topic aan het gaan. Dus ik zal het niet meer over pensioenen hebben. (Misschien toch maar naar topic aandelen gaan


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Misschien wel melden dat die ambtenaar aan een klein loontje is begonnen.
                              En die is enkel kunnen doorgroeien naar een hoger loon door mee te doen aan examens.

                              Vaak moeten ze dan ook nog van werkplek veranderen om de nieuwe job te kunnen uitvoeren.

                              Zelfs na het slagen van de (soms zware) examens wil dit nog niet zeggen dat ze die job kunnen gaan uitvoeren.
                              Als er geen plek vrij is, kunnen ze die job niet uitvoeren.
                              En een examen blijft maar een bepaalde tijd geldig.

                              Mijn vrouw kan nog eens meedoen, als ze wil, aan een examen om nog een trapje hogerop te kunnen.
                              Ze doet dit nu niet omdat ze dan naar Brussel gestuurd wordt.
                              Op de plaats waar ze nu werkt is die job niet voorzien.

                              De meeste zien alleen maar de goede dingen.
                              De rest wordt over het hoofd gezien.

                              Maar ik geeft toe, ze mogen van mij gerust een maximum plakken op het pensioen.
                              ook voor de politieker.

                              mvg
                              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Op deze discussie, die toch wel zwaar de maatschappelijke kant uitgaat (en ook even de politieke) wil ik ook even mijn bijdrage leveren.

                                De ambtenaren die nu in dienst komen of niet lang zijn krijgen een hoger loon in vergelijking met die in het verleden begonnen aan de staat/provincie/...
                                De huidige oudere generatie krijgt ook geen pensioen (al noemt iedereen dat zo) maar een uitgesteld loon.
                                De nieuwe generatie zal later wel een pensioen krijgen, geen uitgesteld loon meer, en dat pensioen zal minder bedragen dan de huidige generatie krijgt (die een lager loon hadden gedurende de loopbaan)
                                Soit, dat gaat toch dovemansoren in (of blindemansogen )

                                Daarnaast is het gemiddelde altijd een scheeftrekking van de situatie. Naast die ene met 4.000 euro zijn er nog meer met diezelfde som en meer, maar wel alle "hogere" ambtenaren. Die werkman 4e klas of het Jomme Dockx equivalent (qua functie dan) zal heus niet meer hebben dan het gemiddelde "uit de privé", zelfs minder misschien. En zo zijn er enorm veel meer. Maar dat wordt hier - en elders ook niet - wel niet verteld, want dan kunnen we niet afgeven op de ambtenaren

                                Over het te grote aantal ambtenaren moet je ook weer bij de politiekers zijn, die destijds hun "getrouwen" ergens hebben geplaatst, liefst kort bij huis.
                                Het schijnt dat o.a. in Luik, toen een zekere Didier Reynders Minister van Financiën was, er 3 ambtenaren voor 1 fysieke (!) stoel waren terwijl er kantoren van de fiscus waren quasi zonder personeel. Hetzelfde fenomeen in Charleroi (Maystadt), en in nog een paar Vlaamse steden en gemeenten die ik ondertussen ben vergeten welke precies.
                                Dat heb ik niet uitgevonden of van zomaar iemand gehoord. Het zijn de woorden van Carlos Six zaliger, jarenland aan de top bij Financiën, uit een toespraak over de hervorming van de financiële diensten die vorig jaar, enkele jaren na zijn dood, maar nog volgens zijn plannen is doorgevoerd. Toen hij werd gevraagd waarom een herschikking van de diensten en personeel noodzakelijk was o.a. dit zijn antwoord. Even belangrijk was ook nog het financiële plaatje (minder kantoren maar betere dienstverlening (sic, als je van Peer bijv. naar Hasselt moet om te aangifte te laten invullen is dat een halve dag kwijt en 100 km heen en terug).
                                Last edited by nabi; 26 augustus 2017, 13:29. Reden: De nieuwe generatie ....

                                Comment

                                Working...
                                X