Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Ik bedoelde inderdaad zuivere beroepsonkosten.

    Fraudeurs (ik heb er geen andere naam voor) die proberen om de helft van hun inboedel en privé reizen in te brengen verdienen dikke boetes.

    En daar ben ik het honderd procent mee eens.

    De verhalen van:ik heb dit in onkosten gestoken of dat,zijn alom bekend.Klinkt stoer.
    Je weet niet wat na een controle,na 3 of 4 jaar,daar nog van over blijft.Dat verhaal gaan ze je niet vertellen.

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Onkosten inbrengen????
      Mijn ervaring en denkpiste is de volgende:
      Je hebt een bepaald bruto-inkomen als zelfstandige in een bepaalde beroepsgroep.
      Ik had het vooral over onkosten inbrengen als loontrekkende en dat houdt voor de meesten in eerste plaats een hypothecair krediet in.
      In andere termen zijn dat zaken die recht geven op belastingsvermindering.
      Daarbuiten kan men soms nog een investering hebben die recht geeft op belastingsvermindering en voor sommigen is het inbrengen van reële kosten ook interessanter dan het forfait.

      Mvg,
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bijbetalen wil niet altijd zeggen dat men veel verdient, het betekent alleen dat de werkgever te weinig afgehouden heeft en dat kan ook bij lage inkomens.

        Iemand dat veel of weinig verdient, maar waar te veel afgehouden werd ... die zal terugkrijgen.
        Ook wie veel onkosten kan inbrengen.

        Ofwel heeft men elke maand netto wat te weinig en trekt men terug, ofwel heeft men elke maand netto wat te veel en betaalt men bij.
        Dit enkel wat loon betreft.

        Moeten bijbetalen is heden geen voordeel meer ... men moet het uiteindelijk toch betalen en mag het niet uitgeven en op de bank brengt het niets meer op.
        Heel juist.
        De schuld op vadertje staat afschuiven is dan ook kort door de bocht.
        De overheid kan maar een simulatie maken met de documenten waarover zij beschikt.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Eigenlijk moet je blij zijn dat je moet bijbetalen aan de fiscus. Je hebt dan immers een renteloze lening gekregen van de overheid. Het is erger gesteld met de die moeten terugkrijgen want van hen werd teveel afgehouden en zij hebben dus een renteloze lening toegestaan aan de overheid.
          Vandaag de dag is elk spaarboekje ook een renteloze lening aan uw bank (maar dit ter zijde)

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Dat is jouw keuze hé.
            Mijn geld staat niet meer op een spaarboekje. Trouwens, dat moet je niet aan je bank verwijten, dat is de economie momenteel.
            No risk, no fun. Obligaties brengen ook niks op.

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Vandaag aanslag in de bus. Elk jaar een klein beetje minder teruggave...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Daarom heet het ook een aanslag!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Dat is wel rap!

                  Ik ben benieuwd wanneer de mijne valt.

                  Meestal krijg ik dat vrij laat.
                  Nu vorig jaar heb ik dik 6k moeten bijbetalen, dit jaar verwacht ik iets terug te krijgen.

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Vandaag aanslag in de bus. Elk jaar een klein beetje minder teruggave...
                    Dus jij bent er beter af dan vorig jaar, want je hebt in 2016 minder teveel te vroeg aan de staat betaalt.


                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Ik moet normaal meer terugkrijgen en heb dus in 2016 teveel geld voorgeschoten aan de overheid

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Gemiddelde aanslagvoet 44,2%
                        Say no more.

                        En toch 2000€ terug.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Dat lijkt me inderdaad de beste maatstaf en da's heel hoog.


                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Van zolang ik op onze aardkloot rondloop, heb ik nog nooit zoveel moeten betalen als dit jaar...en dit met slechts één inkomen.
                            Moet ik nu blij zijn omdat ik (blijkbaar) een groot inkomen heb, of triest omdat ik zoveel moet betalen ? Ra ra Ra 😉.

                            Comment


                            • Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vandaag aanslag in de bus. Elk jaar een klein beetje minder teruggave...
                              Ik ook, maar nog niet in Zoomit.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Van zolang ik op onze aardkloot rondloop, heb ik nog nooit zoveel moeten betalen als dit jaar...en dit met slechts één inkomen.
                                Moet ik nu blij zijn omdat ik (blijkbaar) een groot inkomen heb, of triest omdat ik zoveel moet betalen ? Ra ra Ra [emoji6].
                                Gewoon omdat er te weinig afgehouden werd en je dus elke maand iets te veel gekregen hebt.
                                En vermoedelijk ook geen kosten dat je inbrengt.

                                Maar zo weet je hoe van je geld vanaf te geraken. [emoji1]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X