Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tax-on-web

    Mijne deze namiddag ook al ingevuld.
    Authenticatie via app werkt vlot. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Vorig jaar ging de lezer niet op mijn imac, dit jaar lukt het wel!

      Ga de aangifte nog even laten liggen, een paar berekeningsmodules van beleggingsfondsen staan nog niet online.

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Gisteren ook eens gesimuleerd en laten berekenen... maar om effectief in te dienen ga ik wachten tot 13 juli .

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Waarom wachten, je bewijst er niemand een dienst mee.

          Hoe rapper dat gedaan is, hoe beter ik slaap.

          En als het systeem of mijn computer plat gaat op 12 Juli, dan riskeer is nog een boete....

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Waarom wachten, je bewijst er niemand een dienst mee.

            Hoe rapper dat gedaan is, hoe beter ik slaap.

            En als het systeem of mijn computer plat gaat op 12 Juli, dan riskeer is nog een boete....
            Mocht ik moeten terugkrijgen Tommie, ik stuurde het reeds gisteren door .
            En je komt toch voor geen verrassingen te staan, door de simulatie weet je al hoeveel je moet 'sparen' om ergens in sept/okt te betalen.
            Ik slaap nu dus ook al goed omdat ik nu reeds weet hoeveel ik dan zal moeten betalen.

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Het tijdstip van invullen heeft weinig of niets te maken met het tijdstip van berekening.
              Voor het einde van de indien-periode wordt trouwens geen enkele aangifte verwerkt mits iedereen nog een eenmalige wijziging kan aanbrengen tot de laatste dag.
              De aangiftes worden nadien ook niet verwerkt in volgorde van aangifte.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Mocht ik moeten terugkrijgen Tommie, ik stuurde het reeds gisteren door .
                En je komt toch voor geen verrassingen te staan, door de simulatie weet je al hoeveel je moet 'sparen' om ergens in sept/okt te betalen.
                Ik slaap nu dus ook al goed omdat ik nu reeds weet hoeveel ik dan zal moeten betalen.
                Het gaat hem niet om betalen of terugkrijgen. Het bedrag gaat dit jaar toch peanuts zijn (was vorig jaar anders).
                Vorig jaar heb ik dat laten liggen tot 2 dagen voor ik op verlof vertrok, en toen wou de computer niet mee. Dan ben ik beginnen sukkelen op andere computers in huis. Niet leuk als je 's anderendaags op verlof vertrekt.



                Done is done....

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het tijdstip van invullen heeft weinig of niets te maken met het tijdstip van berekening.
                  Voor het einde van de indien-periode wordt trouwens geen enkele aangifte verwerkt mits iedereen nog een eenmalige wijziging kan aanbrengen tot de laatste dag.
                  De aangiftes worden nadien ook niet verwerkt in volgorde van aangifte.
                  Klopt voor 100 %. Anders zou ik altijd zeer vroeg mijn aanslagbiljet (wat een woord ) krijgen. Het zal we toeval zijn, maar ik denk toch dat ik 9 keer op 10 redelijk vlug "bediend" wordt. Maar een enkele keer ook zeer laat.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Het gaat hem niet om betalen of terugkrijgen. Het bedrag gaat dit jaar toch peanuts zijn (was vorig jaar anders).
                    Vorig jaar heb ik dat laten liggen tot 2 dagen voor ik op verlof vertrok, en toen wou de computer niet mee. Dan ben ik beginnen sukkelen op andere computers in huis. Niet leuk als je 's anderendaags op verlof vertrekt.

                    Done is done....
                    Klopt allemaal, maar hier gaan we toch nooit op reis in juli en/of augustus, dus...
                    En ik doe het al jaren zo.
                    Ook ons centen krijgen ze slechts één dag vòòr de dag dat het moet betaald worden.
                    We voeren wel de betaling met uitgestelde datum bij de bank in van zodra we de aanslag ontvangen, zodat we dat al niet kunnen vergeten, maar op de centen moeten ze een beetje wachten.
                    Ik weet het, de bank kan op de betaaldatum net een panne hebben, maar de hemel kan ook op ons hoofd vallen, en/of we moeten ook afwachten of we nog leven tegen dan.
                    Maar hun centen krijgen ze altijd op tijd, en dat reeds 42 jaar .

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Aan de staat betaal ik altijd een paar dagen te laat, maar voor het einde van de maand. Nog nooit een klacht over gekregen.

                      Aan mensen die ik ken, en die goed werk geleverd hebben betaal ik gerust dagen voor de vervaldatum.

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Aan de staat betaal ik altijd een paar dagen te laat, maar voor het einde van de maand. Nog nooit een klacht over gekregen.

                        Aan mensen die ik ken, en die goed werk geleverd hebben betaal ik gerust dagen voor de vervaldatum.
                        Ben van hetzelfde principe. Schilder, ttz. zijn madam, is deze voormiddag met de factuur binnen geweest en die werd deze namiddag al betaald (zonder korting voor contant).
                        Het werk is gedaan en OK bevonden, dus moeten ze hun centen krijgen .

                        Aan vadertje staat ben ik niet zo vrijgevig :

                        - wij verdienen geld en er worden belastingen afgehouden
                        - elk jaar dien(d)en wij dan nog een serieuze opleg van belastingen te betalen
                        - wij sparen wat en op de interesten moeten we belastingen betalen
                        - wat we niet sparen, maar opdoen, daar moeten we weer belastingen op betalen
                        - wij overlijden en onze kinderen moeten successierechten betalen

                        Al een geluk dat ze ons in de hel niet meer vinden, anders klopten ze daar ook nog eens aan.

                        Maar... toegegeven, we krijgen er heel wat voor terug ook.

                        En in feite, hoe meer belastingen we moeten/mogen betalen, hoe hoger ons inkomen is en/of hoe minder schulden we hebben zeker ?
                        Allee, zo zie ik het toch, maar ieder zijn mening daarover.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ben van hetzelfde principe. Schilder, ttz. zijn madam, is deze voormiddag met de factuur binnen geweest en die werd deze namiddag al betaald (zonder korting voor contant).
                          Het werk is gedaan en OK bevonden, dus moeten ze hun centen krijgen .

                          Aan vadertje staat ben ik niet zo vrijgevig :

                          - wij verdienen geld en er worden belastingen afgehouden
                          - elk jaar dien(d)en wij dan nog een serieuze opleg van belastingen te betalen
                          - wij sparen wat en op de interesten moeten we belastingen betalen
                          - wat we niet sparen, maar opdoen, daar moeten we weer belastingen op betalen
                          - wij overlijden en onze kinderen moeten successierechten betalen

                          Al een geluk dat ze ons in de hel niet meer vinden, anders klopten ze daar ook nog eens aan.

                          Maar... toegegeven, we krijgen er heel wat voor terug ook.

                          En in feite, hoe meer belastingen we moeten/mogen betalen, hoe hoger ons inkomen is en/of hoe minder schulden we hebben zeker ?
                          Allee, zo zie ik het toch, maar ieder zijn mening daarover.
                          Eigenlijk moet je blij zijn dat je moet bijbetalen aan de fiscus. Je hebt dan immers een renteloze lening gekregen van de overheid. Het is erger gesteld met de die moeten terugkrijgen want van hen werd teveel afgehouden en zij hebben dus een renteloze lening toegestaan aan de overheid.

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Bijbetalen wil niet altijd zeggen dat men veel verdient, het betekent alleen dat de werkgever te weinig afgehouden heeft en dat kan ook bij lage inkomens.

                            Iemand dat veel of weinig verdient, maar waar te veel afgehouden werd ... die zal terugkrijgen.
                            Ook wie veel onkosten kan inbrengen.

                            Ofwel heeft men elke maand netto wat te weinig en trekt men terug, ofwel heeft men elke maand netto wat te veel en betaalt men bij.
                            Dit enkel wat loon betreft.

                            Moeten bijbetalen is heden geen voordeel meer ... men moet het uiteindelijk toch betalen en mag het niet uitgeven en op de bank brengt het niets meer op.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Onkosten inbrengen????
                              Mijn ervaring en denkpiste is de volgende:
                              Je hebt een bepaald bruto-inkomen als zelfstandige in een bepaalde beroepsgroep.
                              Men aanvaardt hiervoor een zeker aantal onkosten,die verantwoord zijn voor die beroepsgroep.Zij hebben daarvoor hun statistieken.
                              Blijf je daar in het verantwoord venster,geen probleem.Ga je daar boven;dan moet je dit kunnen verantwoorden.
                              Het fabeltje dat je zo maar alles kunt aftrekken als zelfstandige,is iets dat door sommigen verkondigd wordt,en door velen geloofd wordt.
                              Je kunt dit aftrekken,maar bij controle vroeg of laat,krijg je het deksel op de neus.

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Onkosten inbrengen????
                                Mijn ervaring en denkpiste is de volgende:
                                Je hebt een bepaald bruto-inkomen als zelfstandige in een bepaalde beroepsgroep.
                                Men aanvaardt hiervoor een zeker aantal onkosten,die verantwoord zijn voor die beroepsgroep.Zij hebben daarvoor hun statistieken.
                                Blijf je daar in het verantwoord venster,geen probleem.Ga je daar boven;dan moet je dit kunnen verantwoorden.
                                Het fabeltje dat je zo maar alles kunt aftrekken als zelfstandige,is iets dat door sommigen verkondigd wordt,en door velen geloofd wordt.
                                Je kunt dit aftrekken,maar bij controle vroeg of laat,krijg je het deksel op de neus.
                                Als loontrekkende moet je al heel ver wonen, en met de eigen auto rijden om beter af te zijn dan het forfait.

                                Als zelfstandige is het simpel. Alles wat met je beroep te maken heeft is aftrekbaar behalve kledij (tenzij typische beroepskledij), en de kosten van je auto zijn beperkt aftrekbaar.
                                Fraudeurs (ik heb er geen andere naam voor) die proberen om de helft van hun inboedel en privé reizen in te brengen verdienen dikke boetes.

                                Comment

                                Working...
                                X