Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tablet kopen

    Ik ben zinnens mij een extra tablet aan te kopen voor mee te nemen als ik ergens foto's ga trekken. Mijn oog is gevallen op volgende toestellen:

    Acer tablet:


    Surface tablet:


    Asus tablet:


    Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de Surface en dan meer bepaald met de type cover om zo dan toch een "halve notebook te hebben".

    Als fototoestel heb ik een Nikon, ik vraag mij dan ook af of er voor Nikon een app beschikbaar is die op Microsoft draait. Als er een android app is, kunnen we deze dan draaien op Windows met een soort emulator?

    Ben benieuwd ...

  • #2
    Re: Tablet kopen

    Wat bedoel je met 'een app'? Bedoel je dan om te bewerken of om te bekijken?
    NEF bestanden op een Android bekijken gaat niet standaard. Op de Surface RT gaat dit wel.
    Voor bewerkingen heb je sowieso een krachtig toestel nodig, eerder iets als de Surface Pro.
    Maar met Photoshop Express (voor Windows 8 (RT), kan je al basic bewerkingen doen.
    Dus voor bekijken en selecteren is de RT voldoende, maar bewerken zal je dan thuis moeten doen.
    Als je voor de RT gaat, neem dan zeker de type cover ipv de touch cover, ik vind deze persoonlijk veel aangenamer werken.

    Ik werk op locatie (en thuis ook grotendeels), met de Dell xps 12, maar dan spreken we van een andere prijsklasse.

    Comment


    • #3
      Re: Tablet kopen

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Wat bedoel je met 'een app'? Bedoel je dan om te bewerken of om te bekijken?
      NEF bestanden op een Android bekijken gaat niet standaard. Op de Surface RT gaat dit wel.
      Voor bewerkingen heb je sowieso een krachtig toestel nodig, eerder iets als de Surface Pro.
      Maar met Photoshop Express (voor Windows 8 (RT), kan je al basic bewerkingen doen.
      Dus voor bekijken en selecteren is de RT voldoende, maar bewerken zal je dan thuis moeten doen.
      Als je voor de RT gaat, neem dan zeker de type cover ipv de touch cover, ik vind deze persoonlijk veel aangenamer werken.

      Ik werk op locatie (en thuis ook grotendeels), met de Dell xps 12, maar dan spreken we van een andere prijsklasse.
      Eerder bekijken, bewerken doe ik liever thuis.

      Photoshop Express, waar kan ik dat kopen, of is dat gratis?

      Is er een groot verschil in handeling tussen de touch en type en qua gevoel?

      Comment


      • #4
        Re: Tablet kopen

        Er zit toch meestal een app om foto's te bekijken ingebouwd in de software van een tablet? En voor android zijn er voldoende gratische app's te downloaden als de ingebouwde fotoviewer je niet bevalt.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Tablet kopen

          Oorspronkelijk geplaatst door annferket Bekijk bericht
          Eerder bekijken, bewerken doe ik liever thuis.

          Photoshop Express, waar kan ik dat kopen, of is dat gratis?

          Is er een groot verschil in handeling tussen de touch en type en qua gevoel?
          Qua feel is de type cover alsof je op een zeer degelijk toetsenbord typt, terwijl de touch eerder een verbeterde versie van het typen op een tabletscherm.
          Ik heb liever een echt toetsenbord, en die extra mm zal nu het verschil niet maken.

          Photoshop Express is een gratis app in de Windows-store op je Windows 8 device.


          Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
          Er zit toch meestal een app om foto's te bekijken ingebouwd in de software van een tablet? En voor android zijn er voldoende gratische app's te downloaden als de ingebouwde fotoviewer je niet bevalt.
          Ik heb nog geen enkel Android tablet gezien waar je native NEF foto's op kan bekijken, laat staan bewerken.
          JPEG kan elk device afspelen, van een gsm tot een xbox.

          Comment


          • #6
            Re: Tablet kopen

            Zorg er in ieder geval voor dat de tablet een sd kaart slot heeft, anders wordt het moeilijk om je foto's erop te krijgen.

            Maar vraag me niet welke tablets dit hebben, er is zoveel keus tegenwoordig dat ik het allemaal niet kan bijhouden.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Tablet kopen

              Ik heb liever een volwaardige usb-poort dan een sd-kaartslot. Op de meeste tablets heb je toch slechts micro-sd en je kan de usb-poort ook gebruiken om bv images op een externe harddrive te zetten (32gb geheugen houd slechts een 2000-tal nef bestanden).
              Een goede externe kaartlezer is een must, deze is meestal sneller dan een ingebouwde en kan elk formaat van kaartjes slikken (SD, CF, sony, micro sd,...).

              Comment


              • #8
                Re: Tablet kopen

                enfin, de kogel is eindelijk door de kerk.
                In de eerste rond heb ik geen tablet gekocht, maar ik heb vorige week een mail ontvangen dat er terug acties beschikbaar zijn op de Surface tablets en heb er nu voor gekozen om een Pro versie te kopen. Mijn vriendin had een RT uit de vorige versie en was er tevreden van.



                Hopelijk de goede keuze gemaakt

                Comment


                • #9
                  Re: Tablet kopen

                  Bedankt om even te melden hoe je oorspronkelijk vraag uiteindelijk 'opgelost' is. Je kan hier ook altijd je ervaringen delen, of bijkomende vragen stellen over het toestel in kwestie.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X