dat dit niet echt gaat gebeuren.![]()
dat dit niet echt gaat gebeuren.![]()
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
|
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-11934659.html
Ik hoop dat Peeters namens de regering iets kan oplossen met centen.
In "De Tijd" : "Heeft de autoindustrie nog een toekomst in België?" 20% Ja - 80% Nee
Leeft en LAAT LEVEN !
|
Subsidiëren en nadien terughalen via belastingen. Goe bezig...
Misschien moeten ze hier eindelijk eens beseffen dat je investeerders niet kan lokken of hier houden met een beleid dat heksenjachten organiseert met jaloezietaksen en superboetes.
Leeft en LAAT LEVEN !
Moderator Note: Opgelet, want dit soort problemen leidt al heel snel tot een maatschappelijke, politiek of .... discussie. En dat mag -zoals jullie allen weten- hier niet.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.2.1) - iPhone XR (iOS 16.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.3.1)
Proberen voor alle partijen begrip op te brengen. Dan heb je wel natuurlijk
geen echte mening meer, maar die kan ik missen. Ik heb eigenlijk nergens
een echte mening over, of iets gefundeerd te vertellen. Alleen vind ik het
triest voor alle betrokkenen.
Als het zo ver komt, dan zijn er 2 oorzaken:
- verschil in loonkost tussen West-Europa en Oost-Europa of nog verder.
- dalende vraag door de crisis.
Ik kan moeilijk geloven dat ze da fabriek in Genk opdoeken, en 100 km verder in Keulen terug opzetten.
Als er vandaag een autofabriek bij komt, dan staat die ofwel in het zuiden (maar ook daar zijn er minder), ofwel in Oost-Europa.
Zo lang een arbeider hier 40€ per uur kost, en in Roemenië tegen de 2€ zal die beweging zich blijven doorzetten.
Zelfs als onze politici er in zouden slagen de loonkost hier van 40 naar 30€ terug te dringen, dan nog zou er niet veel veranderen.
Maar, laat ons hopen op goed nieuws, en hopen dat zij die hun job verliezen snel iets evenwaardig vinden.
Het probleem is niet zozeer de loonkost, die op een nieuwe auto ongeveer 5% van de kostprijs is, maar wel de overproductie. Of productiecapaciteit die men niet kan opvullen.
Ford, maar ook al de andere autobouwers, rekent uit wat het kost om een auto te ontwerpen en te bouwen. Kortom een miljarden investering. Die wil men terugverdienen over X jaar, dus Y aantal autos, oftew Y/12 = Z aantal per jaar.
Maar wanneer, zoals nu, de automarkt ineen valt en er geen kopers zijn voor die Z autos .... Ze kunnen ze niet blijven opstapelen hé ?![]()
|
Mercedes verkoopt goed.
Audi verkoopt goed en wordt OOK in België geproduceerd.
Dure Duitse merken verkopen goed...in China. En die Chinese afzetmarkt blijft maar groeien.
Ik lees in de media dat onze Belgische afzetmarkt te klein zou zijn.
De verkoop van auto's loopt in gans Europa terug, niet alleen bij ons.
Maar het is weeral Ford die klaagt.
De Fransen hoor ik niet klagen met hun Renault of Peugeot.
En hoe zou het met Opel zijn
Als ik nog even mag terug komen op China.
De meeste mensen zijn er arm, je hebt een sterk groeiende middenklasse en de nieuwe rijken natuurlijk.
Die kopen geen Ford. Die kopen Duits...
Als Ford zou verkopen dan hadden ze geen of weinig stock of overcapaciteit.
Geloof toch vooral niet dat Audi en Mercedes goed gaan.
Ik was vorige zaterdag op de BMW Fan Day. Hier zag ik de helft van de opkomst van vorig jaar. Bij Mercedes en Audi zullen de kaarten dus zeker niet beter liggen. Uit niet officiële bron vernomen dat ze op de BMW X-modellen zelfs tot 25% korting zouden geven. Dat zegt genoeg zeker..
En dat de fransen niet klagen is ook niet juist. Ze krijgen er evenmin hun wagens aan de straatstenen kwijt.
Leeft en LAAT LEVEN !
De franse merken worden vooral getroffen door de crisissen in Zuid-Europa.
Inderdaad, Peugeot wil eigenlijk ook duizenden mensen ontslaat, maar ze mogen niet van Hollande.
Tot de put te diep is en het boeltje overkop gaat. Dan verkoopt Ford misschien wel....
Enfin, mijn vorige auto was een Ford uit Genk. Tot 100tkm alles OK, maar daarna dikke miserie. Versnellingsbak, Turbo, uitlaat... een geluk dat het een leasebak was. Een collega met dezelfde auto... dezelfde miserie.
Ik rij nu ... duits, en hij nam terug hetzelfde.
Mischien te ver gezocht, maar ik vindt het verdacht dat overal in een ijltempo fietspaden gelegd worden, allemaal terug de fiets op, gelijk 50j terug, toen stonden in onze straat 2 auto's geparkeerd.
|
Waarom doen automerken zoals Audi en BMW het wel goed?
Audi en BMW produceren zogenoemde premium-modellen en ze verkopen die wereldwijd. Als de verkoop in Europa slabakt, kunnen ze dat in landen zoals China opvangen.
Had ik gelijk of had ik gelijk
BRON
http://www.hbvl.be/dossiers/ford-gen...problemen.aspx
Ik was hem voor
Gisteren per toeval weer een docu gezien over dit onderwerp.
Maar het ging ook over andere producten.
Denk maar (dure) kleding, handtassen, accessoires, juwelen enz. enz.
Laatst gewijzigd door theokus; 23 oktober 2012 om 17:08
Hoogtijd dat er eens deftige fietspaden aangelegd worden in België, wie vaak fietst (zoals ik) weet waarover ik schrijf...
En het zou het absoluut geen kwaad kunnen mocht iedereen terug meer naar de tweewieler grijpen i.p.v. 5 chique auto's op den oprit voor drie gezinsleden,
want fietsen komt tenslotte het milieu, de gezondheid en de geldbeugel ten goede..
Pas op; ik heb OOK een chique voiture in mijn garage staan maar die komt zelden buiten, voor korte afstanden neem ik zelden mijn wagen en voor langere afstanden een beetje afhankelijk van het weer.
En ja, wij rijke Westerlingen zullen allemaal gas moeten terugnemen in de toekomst...![]()
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
De Ford-expert analyseert problemen maar hij vergeet de vraag te analyseren waarom massa's jobs hier overal te lande verdwijnen. Deze morgen nog Roland Duchâtelet (vooraanstaand zakenan) horen spreken op de radio. "Zal de overheid nu eens eindelijk inzien dat, zolang er geen behoorlijk beleid wordt gevoerd omtrent de last op arbeid, er meer en meer bedrijven zullen sluiten of verhuizen naar landen waar dat loonlasten klimaat voor de werkgever vriendelijker is." Wat hij nog verder heeft gezegd zal ik jullie hier maar onthouden, anders gaat hier weeral een slot op.
Leeft en LAAT LEVEN !
Het is gebeurd.
Ford sluit in 2014.
|
En we zwijgen dan nog over de mensen die werkzaam zijn in de toeleveringsbedrijven.
Het is triest.
Minder glas dan vroeger, maar beter.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.2.1) - iPhone XR (iOS 16.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.3.1)
Ik ben geen "expert" maar ik weet al lang dat Ford voor geen meter verkoopt.
http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ge-432807.html
Zie daar #11
Ze hebben hun les niet geleerd.