Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Is maar te hopen

    dat dit niet echt gaat gebeuren.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: 't Is maar te hopen



    Ik hoop dat Peeters namens de regering iets kan oplossen met centen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: 't Is maar te hopen

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-11934659.html

      Ik hoop dat Peeters namens de regering iets kan oplossen met centen.
      Ford Genk draait al jaren deels dankzij subsidies. Kan men nog veel meer geven?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: 't Is maar te hopen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Ford Genk draait al jaren deels dankzij subsidies. Kan men nog veel meer geven?
        10.000 Limburgse gezinnen staan op het spel.
        En Genk kan een tweede Flint worden (zie Michael Moore).
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: 't Is maar te hopen

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-11934659.html

          Ik hoop dat Peeters namens de regering iets kan oplossen met centen.
          DIE WEET WEL (AL) BETER. Show van de laatste strohalm, mensen vergeten snel, Vilvoorde,Opel. Denken julie nu echt dat er al geen overleg heeft plaats gehad met onze leiders,
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: 't Is maar te hopen

            In "De Tijd" : "Heeft de autoindustrie nog een toekomst in België?" 20% Ja - 80% Nee
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: 't Is maar te hopen

              Subsidiëren en nadien terughalen via belastingen. Goe bezig...
              Misschien moeten ze hier eindelijk eens beseffen dat je investeerders niet kan lokken of hier houden met een beleid dat heksenjachten organiseert met jaloezietaksen en superboetes.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: 't Is maar te hopen

                Moderator Note: Opgelet, want dit soort problemen leidt al heel snel tot een maatschappelijke, politiek of .... discussie. En dat mag -zoals jullie allen weten- hier niet.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: 't Is maar te hopen

                  Proberen voor alle partijen begrip op te brengen. Dan heb je wel natuurlijk
                  geen echte mening meer, maar die kan ik missen. Ik heb eigenlijk nergens
                  een echte mening over, of iets gefundeerd te vertellen. Alleen vind ik het
                  triest voor alle betrokkenen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Is maar te hopen

                    Als het zo ver komt, dan zijn er 2 oorzaken:

                    - verschil in loonkost tussen West-Europa en Oost-Europa of nog verder.
                    - dalende vraag door de crisis.

                    Ik kan moeilijk geloven dat ze da fabriek in Genk opdoeken, en 100 km verder in Keulen terug opzetten.
                    Als er vandaag een autofabriek bij komt, dan staat die ofwel in het zuiden (maar ook daar zijn er minder), ofwel in Oost-Europa.
                    Zo lang een arbeider hier 40€ per uur kost, en in Roemenië tegen de 2€ zal die beweging zich blijven doorzetten.

                    Zelfs als onze politici er in zouden slagen de loonkost hier van 40 naar 30€ terug te dringen, dan nog zou er niet veel veranderen.

                    Maar, laat ons hopen op goed nieuws, en hopen dat zij die hun job verliezen snel iets evenwaardig vinden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Is maar te hopen

                      Het probleem is niet zozeer de loonkost, die op een nieuwe auto ongeveer 5% van de kostprijs is, maar wel de overproductie. Of productiecapaciteit die men niet kan opvullen.

                      Ford, maar ook al de andere autobouwers, rekent uit wat het kost om een auto te ontwerpen en te bouwen. Kortom een miljarden investering. Die wil men terugverdienen over X jaar, dus Y aantal autos, oftew Y/12 = Z aantal per jaar.
                      Maar wanneer, zoals nu, de automarkt ineen valt en er geen kopers zijn voor die Z autos .... Ze kunnen ze niet blijven opstapelen hé ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 't Is maar te hopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als het zo ver komt, dan zijn er 2 oorzaken:

                        - verschil in loonkost tussen West-Europa en Oost-Europa of nog verder.
                        - dalende vraag door de crisis.

                        Ik kan moeilijk geloven dat ze da fabriek in Genk opdoeken, en 100 km verder in Keulen terug opzetten.
                        Als er vandaag een autofabriek bij komt, dan staat die ofwel in het zuiden (maar ook daar zijn er minder), ofwel in Oost-Europa.
                        Zo lang een arbeider hier 40€ per uur kost, en in Roemenië tegen de 2€ zal die beweging zich blijven doorzetten.

                        Zelfs als onze politici er in zouden slagen de loonkost hier van 40 naar 30€ terug te dringen, dan nog zou er niet veel veranderen.

                        Maar, laat ons hopen op goed nieuws, en hopen dat zij die hun job verliezen snel iets evenwaardig vinden.
                        Mercedes verkoopt goed.
                        Audi verkoopt goed en wordt OOK in België geproduceerd.
                        Dure Duitse merken verkopen goed...in China. En die Chinese afzetmarkt blijft maar groeien.

                        Ik lees in de media dat onze Belgische afzetmarkt te klein zou zijn.
                        De verkoop van auto's loopt in gans Europa terug, niet alleen bij ons.
                        Maar het is weeral Ford die klaagt.

                        De Fransen hoor ik niet klagen met hun Renault of Peugeot.
                        En hoe zou het met Opel zijn

                        Als ik nog even mag terug komen op China.
                        De meeste mensen zijn er arm, je hebt een sterk groeiende middenklasse en de nieuwe rijken natuurlijk.
                        Die kopen geen Ford. Die kopen Duits...

                        Als Ford zou verkopen dan hadden ze geen of weinig stock of overcapaciteit.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: 't Is maar te hopen

                          Geloof toch vooral niet dat Audi en Mercedes goed gaan.
                          Ik was vorige zaterdag op de BMW Fan Day. Hier zag ik de helft van de opkomst van vorig jaar. Bij Mercedes en Audi zullen de kaarten dus zeker niet beter liggen. Uit niet officiële bron vernomen dat ze op de BMW X-modellen zelfs tot 25% korting zouden geven. Dat zegt genoeg zeker..
                          En dat de fransen niet klagen is ook niet juist. Ze krijgen er evenmin hun wagens aan de straatstenen kwijt.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: 't Is maar te hopen

                            De franse merken worden vooral getroffen door de crisissen in Zuid-Europa.
                            Inderdaad, Peugeot wil eigenlijk ook duizenden mensen ontslaat, maar ze mogen niet van Hollande.

                            Tot de put te diep is en het boeltje overkop gaat. Dan verkoopt Ford misschien wel....

                            Enfin, mijn vorige auto was een Ford uit Genk. Tot 100tkm alles OK, maar daarna dikke miserie. Versnellingsbak, Turbo, uitlaat... een geluk dat het een leasebak was. Een collega met dezelfde auto... dezelfde miserie.
                            Ik rij nu ... duits, en hij nam terug hetzelfde.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 't Is maar te hopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              De franse merken worden vooral getroffen door de crisissen in Zuid-Europa.
                              Inderdaad, Peugeot wil eigenlijk ook duizenden mensen ontslaat, maar ze mogen niet van Hollande.

                              Tot de put te diep is en het boeltje overkop gaat. Dan verkoopt Ford misschien wel....

                              Enfin, mijn vorige auto was een Ford uit Genk. Tot 100tkm alles OK, maar daarna dikke miserie. Versnellingsbak, Turbo, uitlaat... een geluk dat het een leasebak was. Een collega met dezelfde auto... dezelfde miserie.
                              Ik rij nu ... duits, en hij nam terug hetzelfde.
                              Kan ik best aannemen.
                              De autoverkoop in Europa ligt op zijn gat.
                              Daar is maar één land dat "boomt" en dat is China
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X