Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 't Is maar te hopen

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Ik hoor dat ze met de nieuwe modellen naar Spanje gaan.
    Wel, ik wens ze veel geluk, ik heb ooit een Ford Taunus 1600 gehad die geassembleerd was in Spanje. De aller, allerslechtste auto die ik ooit heb gehad.
    Zal ik eens schrijven wat ik daar allemaal mee meegemaakt heb ? Van spiraalveer gebroken tot en met het stuurhuis dat in een draai opeens vastsloeg ? Met dezelfde moeite zat ik hier niet meer, gelukkig ben ik juist tussen de bomen beland en niet erop. Bij het stuurhuis zorgde een minderwaardig kogellager dat opensprong ervoor dat de kogeltjes tussen de tandlat geraakten. Middenin een draai, plots : snok, vast, ik kon niet meer terugdraaien. Benzineleidingen die verstierven en begonnen sproeien tot flexibele remleidingen die lekten doordat ze op hun kortst gemaakt waren en bij iedere kortste draai (parkeren) wat spanden. Tot er een klein lekje onstond en ik bij iedere rembeurt een minimale hoeveel remolie kwijt speelde. Remolieniveauverklikker ? Niks daarvan. Al eens door je remmen getrapt ? Ik wel
    Alleen al over die vermaledijde VV-carburator kan ik een boek schrijven . Het was het eerste wat ik er af heb gesmeten, de carburator van het vorige model was ook bruikbaar. Ik heb ik weet niet meer hoeveel autokerkhoven afgelopen voor ik er een vond waar de carburator al niet weg was.
    Die auto heeft mankementen gehad waar ik voordien nooit eerder van gehoord had.

    Mijn volgende was een Benz 300D, de fameuze 5 cilinder. Wel, ik kan onmogelijk ooit nog een betere auto kopen.
    En toch verkocht die Taunus goed Paul

    Ook de Ford Fiësta. Deze naam werd zelfs een begrip.
    Was een KLEINE wagen.

    Ik vraag me af wie ooit op het idee is gekomen om die Mondeo te lanceren.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: 't Is maar te hopen

      Als de Galaxy en de S-Max niet meer gemaakt worden (ook omdat die modellen slecht verkopen, en een slechte invloed hebben op de gemiddelde C02), dan kan je een site als Genk niet meer leefbaar krijgen.
      En dus worden nu de investeringen in de lijn voor het volgende model in Spanje gemaakt.

      Ford verkoopt inderdaad al jaren slecht. In de VS moeten ze de Europese modellen niet hebben, en in Europa heeft Ford geen echte thuismarkt.
      De Duitsers beschouwen Ford niet als een Duits merk ondanks de grote aanwezigheid van Ford in Keulen.

      Ford en Opel waren allebei vrij zwakke merken die het moeten hebben van dikke kortingen. Een echt imago hebben ze al jaren niet meer.

      Toch voel ik mee met de gezinnen die getroffen worden.
      Mijn advies: begin vandaag nog te solliciteren, en durf over de grens kijken. Zowel in Nederland, Duitsland als in de provincie Luik zijn er bedrijven die graag een hardwerkende Vlaming aanwerven.
      Wacht niet op de 'sluitingsbonus', want daarna vind je waarschijnlijk véél moeilijker werk in de streek, en kan je de bonus uitgeven aan verhuiskosten.

      Comment


      • #33
        Re: 't Is maar te hopen

        Toch nog even benadrukken (zie ook VerSeg) dat de verhoogde taks op het privégebruik ofte jaloezietaksen op bedrijfswagens ook niet helemaal vreemd is aan wat hier nu aan het gebeuren is. Het zijn vooral de middenklasse modellen die ze hiermee hebben getroffen. De meeste bedrijven die nog middenklassewagens ter beschikking stellen aan hun werknemers richten zich ook meer naar de wagens met meer betrouwbaarheid (Duitse merken) al zij het dan in kleinere cilinderinhoud.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: 't Is maar te hopen

          Het probleem is eigenlijk dat de produktie opgevoerd wordt om schaalvoordeel te halen tot je in economisch slechte tijden met een overcapaciteit zit, waardoor je moet gaan afslanken of kosten besparen. In dit geval lijkt het een verschuiving te worden naar Spanje, maar eigenlijk kan je altijd blijven verschuiven naar lagere loonlanden. Eigenlijk zou een bedrijf niet enkel op de winst moeten focussen en op een bepaald moment stoppen met uitbreiden zodat je met een zekere schaarste zit en je je werknemers kan behouden.

          Een feit blijft dat ons land gewoon te duur is voor zo een aktiviteiten. Wat er in de plaats moet komen weet ik niet. Ergens iets met groene energie lijkt me een optie, alleen weet ik niet in welke mate dat je daar investeerders voor gaat vinden en hoe je zo een hoop werknemers op korte termijn kan omscholen. Op lange termijn is dat ook wel weer gedoemd om te verdwijnen naar landen waar het minder kost. Het ziet er niet goed uit, niet in het minst omdat de staatskas leeg is en de ruimte om te investeren zeer beperkt. Het is tijd om zwaar te besparen op allerlei zaken en hier en daar economische stinuli te geven. De lasten op arbeid gaan inderdaad naar beneden moeten, maar iemand gaat daar voor moeten betalen.

          Comment


          • #35
            Re: 't Is maar te hopen

            @enero
            Ford heeft een Europees probleem. Die belgische belasting maakt niks uit, en trouwens Ford heeft modellen met lage CO2 uitstoot. (Galaxy 129g - Sharan 134g b.v.)

            Die paar auto's die ze in België al dan niet verkopen maken geen verschil.
            In topjaren rolden er bij Ford meer dan 1000 auto's per dag van de band.
            Als je dan verliest op markten als Duitsland, Frankrijk en Spanje, dan zit je met overcapaciteit en moet je iets doen!

            Comment


            • #36
              Re: 't Is maar te hopen

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Toch nog even benadrukken (zie ook VerSeg) dat de verhoogde taks op het privégebruik ofte jaloezietaksen op bedrijfswagens ook niet helemaal vreemd is aan wat hier nu aan het gebeuren is. Het zijn vooral de middenklasse modellen die ze hiermee hebben getroffen. De meeste bedrijven die nog middenklassewagens ter beschikking stellen aan hun werknemers richten zich ook meer naar de wagens met meer betrouwbaarheid (Duitse merken) al zij het dan in kleinere cilinderinhoud.
              Dat is juist.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: 't Is maar te hopen

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Zielig...
                En de redenen zijn drogredenen ... We zijn niet het duurste land wat loonkost betreft en lasten ... We zijn niet de geodkoopste. We zijn gewoon een speelbal in de voeten van mensen die enkel oog hebben voor allerlei argumenten om hun wil door te drijven.

                We hebben een paar jaar geleden een wereldcrisis gehad bij de banken. Die crisi is helaas niet voorbij en stilaan komen de gevolgen naar boven. En helaas, we zien nog niet het einde van die crisistunnel. Er volgt meer, nog heel wat meer ...


                Vooral even letten op de 5 laatste alinea's.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: 't Is maar te hopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  @enero
                  Ford heeft een Europees probleem. Die belgische belasting maakt niks uit, en trouwens Ford heeft modellen met lage CO2 uitstoot. (Galaxy 129g - Sharan 134g b.v.)

                  Die paar auto's die ze in België al dan niet verkopen maken geen verschil.
                  In topjaren rolden er bij Ford meer dan 1000 auto's per dag van de band.
                  Als je dan verliest op markten als Duitsland, Frankrijk en Spanje, dan zit je met overcapaciteit en moet je iets doen!
                  Ben ik het ook mee eens
                  Ford heeft ook geen typisch Europees model.
                  Andere grote merken maken hun eventuele verliezen goed met de kleine of met de grotere duurdere modellen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: 't Is maar te hopen

                    From the Presidential debate last night, something that President Obama said about all those manufacturing jobs that have been shifted off to China. You know the sort of thing, those assembly lines at Foxconn making stuff for Apple and Dell. They're just not ever going to come back to the [...]


                    Je moet dit eens lezen.
                    Uiteraard ben ik het eens met de te hoge loonlasten, maar het is een illusie te denken dat bepaalde jobs nog gaan terugkomen.
                    En nu bij Ford verhuizen ze naar Spanje waar de loonlasten niet ZO veel lager zijn, zeker niet als je de productiviteit er naast legt. En daarenboven is het in Spanje véél moeilijker om mensen te ontslaan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 't Is maar te hopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      http://www.forbes.com/sites/timworst...r-coming-back/

                      Je moet dit eens lezen.
                      Uiteraard ben ik het eens met de te hoge loonlasten, maar het is een illusie te denken dat bepaalde jobs nog gaan terugkomen.
                      En nu bij Ford verhuizen ze naar Spanje waar de loonlasten niet ZO veel lager zijn, zeker niet als je de productiviteit er naast legt. En daarenboven is het in Spanje véél moeilijker om mensen te ontslaan.
                      Tussen 2001 en 2011 zijn de loonkosten per gewerkt uur in de Spaanse nijverheid en de commerciële dienstverlening met 47 procent gestegen.
                      Eurostat heeft dit deze week bekend gemaakt. De loonkosten in Spanje zijn gestegen tot 20,6 euro per gewerkt uur.
                      Dit is beneden het gemiddelde van de hele Europese Unie. Het gemiddelde van de Eurozone ligt op 27,6 euro per gewerkt uur en het gemiddelde van de EU-27 ligt op 23,1 euro.

                      De werkloosheid in Spanje.
                      Het afgelopen kwartaal kwam de werkloosheid uit op 24,6 procent.
                      In het eerste kwartaal werd nog een werkloosheidsniveau van 24,4 procent gemeten.
                      Hoogste werkloosheid in Spanje sinds 1976.
                      Economen rekenden gemiddeld op een stijging van de werkloosheid tot 24,9 procent.

                      De werkloosheid in Spanje, een land dat zwaar is getroffen door de economische
                      crisis en kampt met grote problemen op de vastgoedmarkt, is de hoogste van Europa.

                      Allemaal de fout van de hoge loonkosten


                      Normaal gesproken loopt de werkloosheid in Spanje tijdens de lente- en zomerperiode wat terug,
                      omdat er veel mensen nodig zijn in de toerismesector. Dat bleef tot nu toe achterwege.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: 't Is maar te hopen

                        Interessant om weten?
                        In Brazilië is de verkoop van DURE auto's gestegen met 40%.
                        (Mercedes en BMW M5 bijv.)
                        Zelfs Rolls-Royce heeft er een filiaal geopend.

                        Volkswagen Polo is de meest verkochte wagen en Volkswagen produceert al 60 jaar in Brazilië.
                        Een oorzaak is dat de staat de taks heeft verminderd op auto's zodat deze auto's betaalbaar worden voor de middenklasse.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: 't Is maar te hopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Interessant om weten?
                          In Brazilië is de verkoop van DURE auto's gestegen met 40%.
                          (Mercedes en BMW M5 bijv.)
                          Zelfs Rolls-Royce heeft er een filiaal geopend.

                          Volkswagen Polo is de meest verkochte wagen en Volkswagen produceert al 60 jaar in Brazilië.
                          Een oorzaak is dat de staat de taks heeft verminderd op auto's zodat deze auto's betaalbaar worden voor de middenklasse.

                          Moet je hier in Moskou maar eens komen kijken. Als ik m'n deur open trek en 500 meter wandel kom ik gegarandeerd 2 bentleys, 5 range rovers (supercharged) en 25 Mercedes S-klasse en BMW 7 tegen.
                          West Europa is geen markt waar nog groei in zit, integendeel. Dat is nu eenmaal de realiteit mensen, de gouden jaren zijn voorbij. Kan niet blijven duren, de gemiddelde levensstandaard is van zo'n niveau dat de rek er uit is en de helft ervan is dan nog gebaseerd op leningen die gebaseerd zijn op toekomstige groeiverwachtingen enz enz...

                          Enige wat je kan hopen is dat de economie in West Europa niet al té veel achteruit gaat, de groei zit logischerwijs in landen die nog een heel stuk hebben in te halen tegenover de reeds "ontwikkelde" wereld (en dan vooral diegenen die veel natuurlijke rijkdommen hebben)

                          De sluiting van Ford Genk is een business decision die goed te verdedigen is. Er is teveel productie capaciteit en voor zo ver je in de toekomst gaat die extra capaciteit niet meer nodig zijn. Sluitingen zijn noodzakelijk. Jammer voor ons dat het in Belgie is maar het moet ergens gebeuren, het is voor de mannen van Ford maar een rekensommetje uiteindelijk. De automarkt in Belgie is gewoon klein. Dat de Belgen minder Fords gaan kopen is veel minder erg dan wanneer de Duitsers zich tegen het merk zouden keren. De auto's die ze hier minder verkopen halen ze waarschijnlijk dik en dubbel in op een ander (Spanje dan allicht)

                          Gewoon logisch. Sorry, 't is dat of communisme (en aan de commentaar die je op HLN soms leest lijken aardig wat Vlamingen daar geen graten in te zien)

                          Voor de rest kan je er van op aan dat de ongelukkige Ford Genk medewerkers een stuk beter af zullen zijn dan de gemiddelde werkmens die ergens aan de deur wordt gezet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 't Is maar te hopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Interessant om weten?
                            In Brazilië is de verkoop van DURE auto's gestegen met 40%.
                            (Mercedes en BMW M5 bijv.)
                            Zelfs Rolls-Royce heeft er een filiaal geopend.

                            Volkswagen Polo is de meest verkochte wagen en Volkswagen produceert al 60 jaar in Brazilië.
                            Een oorzaak is dat de staat de taks heeft verminderd op auto's zodat deze auto's betaalbaar worden voor de middenklasse.
                            Brazilië is een emerging market waar ik dit jaar nog een weekje verbleven heb.
                            Een vertegenwoordiger die hier met een A4 of BMW 3 rijdt, die rijdt ginder met een Polo. Een auto neemt daar een véél groter stuk uit het maandbudget dan hier.
                            Als je die infrastructuur ziet, dan weet je direct waarom die mensen minder belastingen betalen. Als je veilig wil wonen, dan moet je je eigen wacht organiseren of in een afgesloten 'enclave' gaan wonen en daar iedere maand voor betalen. Hetzelfde geldt voor wegen, scholen, ziekenhuizen etc.
                            Mooi land, maar ik woon toch liever in Europa.


                            En dat die heel dure auto's met 40% stijgen ligt waarschijnlijk meer aan de beperkte aantallen die aanwezig zijn.

                            Als je in Noord-Korea het aantal internetgebruikers met 20% wil doen stijgen, dan moet je 120 mensen aansluiten. In België is het "iets" meer.

                            Comment


                            • #44
                              Re: 't Is maar te hopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                              Moet je hier in Moskou maar eens komen kijken. Als ik m'n deur open trek en 500 meter wandel kom ik gegarandeerd 2 bentleys, 5 range rovers (supercharged) en 25 Mercedes S-klasse en BMW 7 tegen.
                              West Europa is geen markt waar nog groei in zit, integendeel. Dat is nu eenmaal de realiteit mensen, de gouden jaren zijn voorbij. Kan niet blijven duren, de gemiddelde levensstandaard is van zo'n niveau dat de rek er uit is en de helft ervan is dan nog gebaseerd op leningen die gebaseerd zijn op toekomstige groeiverwachtingen enz enz...

                              Enige wat je kan hopen is dat de economie in West Europa niet al té veel achteruit gaat, de groei zit logischerwijs in landen die nog een heel stuk hebben in te halen tegenover de reeds "ontwikkelde" wereld (en dan vooral diegenen die veel natuurlijke rijkdommen hebben)

                              De sluiting van Ford Genk is een business decision die goed te verdedigen is. Er is teveel productie capaciteit en voor zo ver je in de toekomst gaat die extra capaciteit niet meer nodig zijn. Sluitingen zijn noodzakelijk. Jammer voor ons dat het in Belgie is maar het moet ergens gebeuren, het is voor de mannen van Ford maar een rekensommetje uiteindelijk. De automarkt in Belgie is gewoon klein. Dat de Belgen minder Fords gaan kopen is veel minder erg dan wanneer de Duitsers zich tegen het merk zouden keren. De auto's die ze hier minder verkopen halen ze waarschijnlijk dik en dubbel in op een ander (Spanje dan allicht)

                              Gewoon logisch. Sorry, 't is dat of communisme (en aan de commentaar die je op HLN soms leest lijken aardig wat Vlamingen daar geen graten in te zien)

                              Voor de rest kan je er van op aan dat de ongelukkige Ford Genk medewerkers een stuk beter af zullen zijn dan de gemiddelde werkmens die ergens aan de deur wordt gezet.
                              Nuchter maar het is zo

                              Waar is de innovatie hier?
                              Komt daar nog bij dat veel van onze bekwame wetenschappers of onderzoekers in het buitenland zitten

                              Ford maakt al jaren aan een stuk grote verliezen.
                              Voor een groot stuk te wijten aan mis-management.
                              Verkeerde modellen die niet verkopen of geen modellen maken die het wel zouden doen.

                              Nog eens die loonkost.
                              De werknemers van Ford hebben de laatste maal ong. 12% van hun loon ingeleverd.
                              Zou dat niet genoeg zijn om die loonkosten te compenseren?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: 't Is maar te hopen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Brazilië is een emerging market waar ik dit jaar nog een weekje verbleven heb.
                                Een vertegenwoordiger die hier met een A4 of BMW 3 rijdt, die rijdt ginder met een Polo. Een auto neemt daar een véél groter stuk uit het maandbudget dan hier.
                                Als je die infrastructuur ziet, dan weet je direct waarom die mensen minder belastingen betalen. Als je veilig wil wonen, dan moet je je eigen wacht organiseren of in een afgesloten 'enclave' gaan wonen en daar iedere maand voor betalen. Hetzelfde geldt voor wegen, scholen, ziekenhuizen etc.
                                Mooi land, maar ik woon toch liever in Europa.


                                En dat die heel dure auto's met 40% stijgen ligt waarschijnlijk meer aan de beperkte aantallen die aanwezig zijn.

                                Als je in Noord-Korea het aantal internetgebruikers met 20% wil doen stijgen, dan moet je 120 mensen aansluiten. In België is het "iets" meer.
                                Juist.
                                Ik vrees ook in de nabije toekomst voor bepaalde toestanden in het Genkse.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X