Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sublieme E-mail app

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sublieme E-mail app



    Bestaat ook voor Apple.

    Wat een geknoei doorgaans om verschillende mail-accounts te koppelen of te synchroniseren.
    Deze app werkt onwaarschijnlijk goed. Je account wordt zo te zien automatisch in Imap aangemaakt (gewoon even e-mailadres en paswoord ingeven, niks meer), zodat ik nu bv. probleemloos kan mailen via Base netwerk met mijn Telenet account. Daarvoor is met de "normale" apps bijna een expeditie nodig qua instellingen. En het komt van bij onze noorderburen, dus perfect Nederlandstalig.

    Wat een verademing !
    Last edited by nete; 19 mei 2015, 09:12.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Sublieme E-mail app

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat een verademing !
    Lijkt wat op K9-Mail.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Sublieme E-mail app

      met mozilla thinderbird is dat toch ook zo
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Sublieme E-mail app

        K9-mail heb ik vroeger nog gebruikt maar was toen toch wat ingewikkelder (misschien nu niet meer ?)

        Mozilla Thunderbird voor Android of iPhone vind ik niet direct terug.

        Ik ben vooral blij met de werking van de app: ik gaf zonder veel hoop gewoon mijn telenet mail adres en paswoord in en hop, het werkt, zelfs om mail te verzenden vanuit een niet-Telenet netwerk. Als je dat vergelijkt met de ellenlange handleidingen die je overal vind om mail accounts op smartphone en tablet geconfigureerd te krijgen...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Sublieme E-mail app

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik ben vooral blij met de werking van de app: ik gaf zonder veel hoop gewoon mijn telenet mail adres en paswoord in en hop, het werkt, zelfs om mail te verzenden vanuit een niet-Telenet netwerk. Als je dat vergelijkt met de ellenlange handleidingen die je overal vind om mail accounts op smartphone en tablet geconfigureerd te krijgen...
          Ik heb nog geen handleiding nodig gehad bij K9-Mail. Mail settings zijn eigenlijk standaard, login/pass, server, poort, SSL ... done. Aangezien ik al jaren geen ISP mail gebruik hoef ik mij ook niets aan te trekken van ISP specifieke settings en werkt mail sowieso altijd op dezelfde manier.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Sublieme E-mail app

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Ik heb nog geen handleiding nodig gehad bij K9-Mail. Mail settings zijn eigenlijk standaard, login/pass, server, poort, SSL ... done. Aangezien ik al jaren geen ISP mail gebruik hoef ik mij ook niets aan te trekken van ISP specifieke settings en werkt mail sowieso altijd op dezelfde manier.
            OK, maar voor mensen die nog minder kaas gegeten hebben van SSL, poorten, servers etc... dan mezelf, is het toch wel een zegen.
            Toch een bug ontdekt: als ik een mail doorstuur wordt dat gedaan als plain text, alle layout is verdwenen.(Ik bedoel zoiets als de mails van Travelbird bv.).
            Mails met een bijlage lukken wel.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Sublieme E-mail app

              Nog geen problemen ondervonden om met de standaard e-mail app al mijn accounts snel en correct te configureren.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Sublieme E-mail app

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nog geen problemen ondervonden om met de standaard e-mail app al mijn accounts snel en correct te configureren.
                Is er een optie opdat verwijderde mail automatisch wordt verwijderd bij afsluiting van de app?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Sublieme E-mail app

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Is er een optie opdat verwijderde mail automatisch wordt verwijderd bij afsluiting van de app?
                  Een e-mail app sluit je in principe niet volledig af, deze blijft op de achtergrond actief.

                  Uit veiligheid tegen per ongeluk verwijderde berichten verkies ik anders toch ook wel manueel ledigen van de prullenbak.
                  Maar dat is ieders voorkeur natuurlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sublieme E-mail app

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een e-mail app sluit je in principe niet volledig af, deze blijft op de achtergrond actief.

                    Uit veiligheid tegen per ongeluk verwijderde berichten verkies ik anders toch ook wel manueel ledigen van de prullenbak.
                    Maar dat is ieders voorkeur natuurlijk.
                    Ok
                    De tablet gebruik ik niet dagelijks dus na een paar dagen staan er een pak mails op.
                    Het is dus twee keren wissen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sublieme E-mail app

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Het is dus twee keren wissen
                      Met een imap-account toch niet hé.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sublieme E-mail app

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Nog geen problemen ondervonden om met de standaard e-mail app al mijn accounts snel en correct te configureren.
                        Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server, en jij komt dan natuurlijk counteren.
                        Mijn e-mailadres en paswoord moest ik per account nog wel ingeven
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sublieme E-mail app

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server, en jij komt dan natuurlijk counteren.
                          Mijn e-mailadres en paswoord moest ik per account nog wel ingeven
                          Dat is goed voor mensen die geen kaas gegeten hebben van computers.
                          Maar laat dit nu ook de archilispees ervan zijn.
                          Ik lees op hun website "wij verbinden met elk e-mailprogramma" Toch behoorlijk onjuiste bewering... Ik hou me al vast aan de takken van de bomen als mensen gaan afkomen daarmee dat het weer niet werkt...

                          Voor mensen die geen kaas gegeten hebben van computers is er nog altijd FB of gewoon een goed boek.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sublieme E-mail app

                            De criticasters hier zouden beter de app even installeren en uittesten ipv het vooraf al af te breken.
                            Een e-mailaccount configureren kan volgens jullie alleen OK zijn als het handmatig ingesteld wordt met alle toeters en bellen ? Zeg, we leven in 2015 hé...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sublieme E-mail app

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server,
                              Ik mag hopen dat die app dan automatisch voor SSL kiest en niet gewoon alles onversleuteld gaat versturen. Kan je dat ergens zien?

                              Ter zijde, De vorige dagen in een B&B gezeten met een "open" accesspoint zonder encryptie. Niettegestaande we "in de middle of nowhere" zaten heb ik geen enkele niet-secure (https) site bezocht waar een paswoord voor nodig was. Dat deed ik wel op de tablet via data.


                              @theokus IMAP gebruiken dan heb je overal toegang tot alles en wat he wist op de ene is op de andere ook weg.

                              @nete Nee, ik ga niet even een app installeren om hier op het forum te kunnen meepraten. Ik zal het wel vragen aan diegene die deze app heeft
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X