Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Sublieme E-mail app

Standaard Sublieme E-mail app

https://play.google.com/store/apps/d....my.mail&hl=nl

Bestaat ook voor Apple.

Wat een geknoei doorgaans om verschillende mail-accounts te koppelen of te synchroniseren.
    Deze app werkt onwaarschijnlijk goed. Je account wordt zo te zien automatisch in Imap aangemaakt (gewoon even e-mailadres en paswoord ingeven, niks meer), zodat ik nu bv. probleemloos kan mailen via Base netwerk met mijn Telenet account. Daarvoor is met de "normale" apps bijna een expeditie nodig qua instellingen. En het komt van bij onze noorderburen, dus perfect Nederlandstalig.

Wat een verademing !
    Laatst gewijzigd door nete; 19 mei 2015 om 08:12
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard Re: Sublieme E-mail app

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat een verademing !
    Lijkt wat op K9-Mail.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

met mozilla thinderbird is dat toch ook zo
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

K9-mail heb ik vroeger nog gebruikt maar was toen toch wat ingewikkelder (misschien nu niet meer ?)

Mozilla Thunderbird voor Android of iPhone vind ik niet direct terug.

Ik ben vooral blij met de werking van de app: ik gaf zonder veel hoop gewoon mijn telenet mail adres en paswoord in en hop, het werkt, zelfs om mail te verzenden vanuit een niet-Telenet netwerk. Als je dat vergelijkt met de ellenlange handleidingen die je overal vind om mail accounts op smartphone en tablet geconfigureerd te krijgen...
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik ben vooral blij met de werking van de app: ik gaf zonder veel hoop gewoon mijn telenet mail adres en paswoord in en hop, het werkt, zelfs om mail te verzenden vanuit een niet-Telenet netwerk. Als je dat vergelijkt met de ellenlange handleidingen die je overal vind om mail accounts op smartphone en tablet geconfigureerd te krijgen...
    Ik heb nog geen handleiding nodig gehad bij K9-Mail. Mail settings zijn eigenlijk standaard, login/pass, server, poort, SSL ... done. Aangezien ik al jaren geen ISP mail gebruik hoef ik mij ook niets aan te trekken van ISP specifieke settings en werkt mail sowieso altijd op dezelfde manier.
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Ik heb nog geen handleiding nodig gehad bij K9-Mail. Mail settings zijn eigenlijk standaard, login/pass, server, poort, SSL ... done. Aangezien ik al jaren geen ISP mail gebruik hoef ik mij ook niets aan te trekken van ISP specifieke settings en werkt mail sowieso altijd op dezelfde manier.
    OK, maar voor mensen die nog minder kaas gegeten hebben van SSL, poorten, servers etc... dan mezelf, is het toch wel een zegen.
    Toch een bug ontdekt: als ik een mail doorstuur wordt dat gedaan als plain text, alle layout is verdwenen.(Ik bedoel zoiets als de mails van Travelbird bv.).
    Mails met een bijlage lukken wel.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Nog geen problemen ondervonden om met de standaard e-mail app al mijn accounts snel en correct te configureren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nog geen problemen ondervonden om met de standaard e-mail app al mijn accounts snel en correct te configureren.
    Is er een optie opdat verwijderde mail automatisch wordt verwijderd bij afsluiting van de app?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Is er een optie opdat verwijderde mail automatisch wordt verwijderd bij afsluiting van de app?
    Een e-mail app sluit je in principe niet volledig af, deze blijft op de achtergrond actief.

Uit veiligheid tegen per ongeluk verwijderde berichten verkies ik anders toch ook wel manueel ledigen van de prullenbak.
    Maar dat is ieders voorkeur natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een e-mail app sluit je in principe niet volledig af, deze blijft op de achtergrond actief.

Uit veiligheid tegen per ongeluk verwijderde berichten verkies ik anders toch ook wel manueel ledigen van de prullenbak.
    Maar dat is ieders voorkeur natuurlijk.
    Ok
    De tablet gebruik ik niet dagelijks dus na een paar dagen staan er een pak mails op.
    Het is dus twee keren wissen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Het is dus twee keren wissen
    Met een imap-account toch niet hé.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server, en jij komt dan natuurlijk counteren.
    Mijn e-mailadres en paswoord moest ik per account nog wel ingeven
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server, en jij komt dan natuurlijk counteren.
    Dat is goed voor mensen die geen kaas gegeten hebben van computers.
    Maar laat dit nu ook de archilispees ervan zijn.
    Ik lees op hun website "wij verbinden met elk e-mailprogramma" Toch behoorlijk onjuiste bewering... Ik hou me al vast aan de takken van de bomen als mensen gaan afkomen daarmee dat het weer niet werkt...

Voor mensen die geen kaas gegeten hebben van computers is er nog altijd FB of gewoon een goed boek.

De criticasters hier zouden beter de app even installeren en uittesten ipv het vooraf al af te breken.
    Een e-mailaccount configureren kan volgens jullie alleen OK zijn als het handmatig ingesteld wordt met alle toeters en bellen ? Zeg, we leven in 2015 hé...
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik probeer hier te melden dat er met die app helemaal NIETS te configureren valt, niks van poorten, SSL aan of uit, inkomende of uitgaande server,
    Ik mag hopen dat die app dan automatisch voor SSL kiest en niet gewoon alles onversleuteld gaat versturen. Kan je dat ergens zien?

Ter zijde, De vorige dagen in een B&B gezeten met een "open" accesspoint zonder encryptie. Niettegestaande we "in de middle of nowhere" zaten heb ik geen enkele niet-secure (https) site bezocht waar een paswoord voor nodig was. Dat deed ik wel op de tablet via data.

@theokus IMAP gebruiken dan heb je overal toegang tot alles en wat he wist op de ene is op de andere ook weg.

@nete Nee, ik ga niet even een app installeren om hier op het forum te kunnen meepraten. Ik zal het wel vragen aan diegene die deze app heeft
    bye, Maurice
    Nikon D7500

Probeer eens hetzelfde met een eigen domeinnaam waarbij de server bijvoorbeeld mail.nete.be zou zijn, gehost bij provider x en via een connectie bij provider y.
    Eens zien of je niets te configureren hebt.

Via de standaard app moet ik ook niets configureren indien een e-mailadres bij de meest gekende providers.
    Ik zie dan ook geen enkele forse verbetering bij deze app.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wie er geen probleem mee heeft dat al zijn/haar mails van al zijn/haar accounts verzameld worden op de servers van de aanbieder van myMail om ze van daar in een groepje van/naar je toestel te sturen, mag/moet dat absoluut doen. Want dat zit achter die App.
    Ik hou het liever zelf onder controle zonder dat al mijn mails nog 'ergens' via een 3de partij passeren om er 'gebundeld' te worden. Dergelijke 'omwegen' zijn nutteloos en verhogen de onveiligheid.
    Voor de leek ziet het er mooi uit, maar als ik een account moet maken om van die dienst te genieten gaan er bij mij allerlei alarmbelletjes rinkelen.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    als ik een account moet maken om van die dienst te genieten gaan er bij mij allerlei alarmbelletjes rinkelen.
    Bij mij ook
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Tja, ik lees dat al je mails via buitenlandse (in casu Russische) servers omgeleid en aangeleverd worden. In hoeverre dat bevorderlijk is voor je privacy laat ik helemaal in het midden. Er is zelfs sprake dat je wachtwoorden van je accounts op die servers 'blijven plakken', ook al stop je je myMail account. Zo rapporteert men dat, na het stoppen van zo'n myMail account, toch mails als gelezen in je mailbox ziet aankomen. Brrrrrr. Ik vind de titel van dit topic niet echt passen bij wat die App voor staat. My two cents.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Het kan zijn dat jullie allemaal overschot van gelijk hebben, maar vermeld dan misschien ook eens waar je die negatieve info vindt.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Dat is geen negatieve info. Maar gewoon een beschrijving van hoe myMail werkt... met mijn persoonlijke conclusie daarover. In mijn eerste tussenkomst zei ik het al: als je daar geen vragen over privacy bij hebt mag/moet je er absoluut gebruik van maken. En voor de rest: Google of Yahoo of Bing er maar op los. Maar kijk misschien niet enkel naar wat myMail er zelf over zegt.
    Je mails lopen altijd via een derde partij: je provider of ander mail account leverancier. Er nog een extra partij bij betrekken die het allemaal eerst verzamelt en zelfs filtert vind ik (!) niet nodig, nuttig... noch veilig.
    Is de eerste les over Internet niet dat we onze privacy best niet te grabbel gooien? Niemand is verplicht die raad ter harte te nemen.
    Maar spreken over een sublieme App vind ik er dan wel wat over want vertelt slechts een deel van het verhaal. Er waren er hier al die zich vragen stelden over de beveiliging. En dat net heeft VOORAL te maken met dat we in 2015 leven in tegenstelling tot wat je daar hierboven over schreef.
    Oók wandelen met GPS?

Helemaal mee eens.

Een simpele regel is: wanneer dit soort product/dienst gratis is, dan ben je (of jouw data) heel waarschijnlijk zelf het product dat verhandeld wordt...

Soortgelijke discussies

1. [ Canon ] 17mm f/4.0L TS-E objectief in sublieme staat
    Door Submerged_Eye in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 januari 2013, 11:57
  2. [ Nikon ] Sublieme AF Nikkor 28-105 f3.5 - 4.5 D met Macro functie
    Door spogy in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 22 juli 2012, 18:43
  3. [ Canon ] 100 - 400 L in sublieme staat
    Door Kristof Wouters in forum Aangeboden