Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuurbekrachtiging valt uit...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stuurbekrachtiging valt uit...

    Beste allemaal,

    Gisteren viel plots de stuurbekrachtiging uit van mijn wagen...een grote plas olie...en echt stroef aan het stuurwiel wringen om die binnen te zetten in de garage van mijn dochter.
    Het betreft een Audi A4 van bouwjaar 1996, dus 16,5 jaar, het was mijn beste wagen ooit
    Heeft er iemand enig idee wat de garagekosten hiervoor zijn, en is het nog relevant om deze herstellingskosten te maken
    Bovendien, kan/mag er nog mee naar huis gereden worden (Mechelen-Scherpenheuvel is ca 43 km).
    Zo niet, moet ik laten slepen en dat is ook helemaal niet gratis....

    Misschien domme vraag mijn garagist is net nu met vakantie
    is er hier iemand die hierover zijn mening heeft of suggestie heeft...
    Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele feedback.

    groet,
    Roland
    Last edited by Roland Cuypers; 16 augustus 2012, 08:07.

  • #2
    Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

    Nogal moeilijk om vanop afstand een bestek te maken. Het lek kan komen van een kapot slangetje
    (20€) tot een gescheurd stuurhuis (1000€).
    Ik denk niet dat er een wet is die je verbiedt om zonder stuurbekrachtiging te rijden, maar praktisch is het niet.
    Als je lid bent van TW of VAB, laat dan iemand van hen langskomen. Als de panne terplaatse niet te herstellen is : je auto wordt per takelwagen bij een garage afgeleverd. Dezelfde takelwagen heeft al een reservewagen voor je bij (max 3 dagen).
    Last edited by notex; 16 augustus 2012, 08:17.

    Comment


    • #3
      Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

      Ik gok op een gescheurde slang (ben er bijna zeker van).
      Ik zou zelf eerst eens kijken Roland, de oliepomp ga je wel vinden en vandaar lopen twee slangen. Als je de pomp niet herkent : er is altijd een mogelijkheid om olie bij te vullen en dat moet wel in het instructieboekje staan. Deze pomp wordt ook aangedreven door de alternatorriem.
      Ik weet dat, als een hydraulische bekrachtiging uitvalt het sturen toch wel érg stug gaat. Ik zou niet rijden tijdens de spitsuren.

      Comment


      • #4
        Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

        Inderdaad, kan net zo goed een zeer klein mankement zijn als een ernstig, normaal gezien en hoogstwaarschijnlijk
        de drukleiding tussen oliepomp en stuurunit.

        Comment


        • #5
          Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

          Er moeten toch dichter dan die 40 km. nog garages in de omtrek zijn ? Ik heb hier in een omtrek van 10 km. 5 VW garages om uit te kiezen, en een 10-tal onafhankelijke... Heb er zelfs ene op 100 m.
          Ik zou gewoon eens bellen naar de dichtsbijzijnde garage...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

            Rijden zal te doen zijn,
            maar kzou toch zo weining mogelijk bochten proberen te nemen,
            kheb ooit een volvo 240 mogen besturen waarvan de stuurbekrachtiging plots wegviel.

            kosten kunnen zoals gezegd variëren,.
            Zo snel mogelijk een garage binnen (desnoods als ver rijden niet lukt, de eerste beste garage nemen).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

              Zal morgen pas terug naar Mechelen kunnen rijden (met wagen van m'n dochter)
              Dan Touring Club contacteren, ik ben lid.
              Ik zal het dan heel gauw weten...
              Aan alle personen die al reageerden: alvast een dikke merci Toch heel vriendelijk
              @ Notex, goede raad die ik zeker opvolg
              @ PaulM en Geert, ik zal inderdaad mijn zaklamp meenemen een het 'darmke' eens zoeken
              @ Polleke, jaja, inderdaad garages genoeg, we zien wel
              @ Koeno, echt bochtenwerk zal er zeker niet (mee) inzitten; het is echt sleuren aan het stuur en echte spierballen heb ik ook al niet
              Wordt vervolgd...ik laat het resultaat weten...

              Comment


              • #8
                Re: Stuurbekrachtiging valt uit...

                Een hydroliekpomp droog laten draaien is nooit een goed idee. Ik zou dus aanraden de motor niet meer dan nodig te laten draaien!
                Nu kan het inderdaad gewoon een darmpje zijn, maar als je er ver mee rijdt gaat de pomp ook beginnen lawaai maken. En dan gaan de kosten veel hoger zijn.
                Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

                Comment

                Working...
                X