Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stopcontact met USB poort

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stopcontact met USB poort

    Iemand ervaring hiermee?
    Last edited by Netebuk; 16 december 2019, 21:49.

  • #2
    Re: Stopcontact met USB poort

    Daarmee niet, maar wat me opvalt in de link die je geeft is dat dit stopcontacten zijn met randaarde. Dacht dat het langs hier een aardingspen moest zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Stopcontact met USB poort

      Raar als ik op de link klik krijg ik een stopcontact te zien met aardingspin.
      Ik verander de link.

      Comment


      • #4
        Re: Stopcontact met USB poort

        Ik heb deze ruim een jaar, gekocht bij de Action, zoals in Nederland voorgeschreven met randaarde zodat er ook een twee polige (dubbel geïsoleerde) steker er in past. De usb doet goed zijn werk.
        Last edited by Binnenuit; 17 december 2019, 00:08.

        Comment


        • #5
          Re: Stopcontact met USB poort

          De link zegt in de specificaties niets over de stroom die de USB poorten kunnen leveren.
          Het zou dus kunnen dat dit slechts 500mA of minder is, terwijl dat bij NIKO of andere gekende merken 3,5A is (te verdelen onder de 2 poorten).
          Het tegelijk laden van een tablet en een gsm kan dan met de Action lader heel wat langer duren tegenover met de gekende merken.
          Feit is wel dat die van de gekende merken bijna 10 keer duurder zijn dan die van de Action.

          Comment


          • #6
            Re: Stopcontact met USB poort

            Volgens dat ik mij kan herinneren 5v 2100mA

            Comment


            • #7
              Re: Stopcontact met USB poort

              Vorige week zo een gëinstalleerd, zijn met van die knijpertjes die je eerst moet indrukken, kabel erin en lossen, werkt perfect.
              Zouden ze overal standaard moeten installeren, bij onze nieuwe keuken hadden ze zo'n dubbel stopcontact zonder usb in de glasplaat vastgemaakt, zo'n dubbele bestaat niet zeker telkens met 2x usb ?

              Ik was van plan er ook in de andere kamers te installeren, maar daar had ik een probleem.
              De electriciteit van de andere slaapkamers is doorgetrokken, daardoor zijn er van elk 2 blauwe, 2 bruine en 2 aardingen.
              Het oud stopcontact heeft plaats voor 6 kabels, deze hier dus niet.
              Weet iemand welke stopcontacten met usb ook plaats hebben voor 6 kabels ?

              Comment


              • #8
                Re: Stopcontact met USB poort

                Zo'n stopcontact met ingebouwde USB lader kan heel handig zijn, maar persoonlijk gebruik ik toch liever losse laders die ik uit het stopcontact kan halen als ik ze niet nodig heb.
                Een schakelende voeding verbruikt onbelast niet veel, maar zo'n voeding heeft een bepaalde levensduur, en het is de vraag of die op het einde van die levensduur gewoon uitvalt, in brand vliegt of 230V op de uitgang zet...
                Zeker bij niet gekeurde USB laders wordt er niet echt naar de veiligheid gekeken (zo goedkoop mogelijk is wat meestal telt), bij de laders die je in het stopcontact steekt zijn er ook genoeg onveilige in omloop waarbij je meer kans loopt op elektrocutie.

                Als je op zoek bent naar een veilige USB lader, dan kan je misschien best eerst hier eens naar kijken: https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html
                Er staan ook een paar stopcontacten met ingebouwde USB lader bij.

                En voor de recentere smartphones moet je ook weten of de USB lader in staat is om die snel te kunnen laden, een lader die compatibel is met de nieuwe smartphones levert als het nodig is zelfs 12V in plaats van de standaard 5V van vroeger.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X