Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

    Ik moet dringend een nieuwe stofzuiger gaan kopen voor mijn schoonmoeder. Poetsvrouw heeft gezegd dat de oude kapot was en hem al weggesmeten. Er moeten vooral wollen tapijten mee gestofzuigd worden.
    Nu ging ik deze morgen naar de Mediamarkt en zie daar een enorme keuze, ik denk meer dan 50 verschillende modellen.
    Door de nieuwe wetgeving hebben ze alle een laag vermogen. Er staat bijvoorbeeld een Bosch van 650W en die zou even hard zuigen als het oude model van 2000W. De nieuwe modellen hebben ronkende namen als Ecopower, New Energy, Megaturbo, enz.
    Ik heb hierover mijn twijfels. Bij Mediamarkt kon ik geen stofzuiger eens proberen.

    Heeft er iemand ervaring met de nieuwe norm laagvermogen stofzuigers ?
    Is een nieuwe 650W even krachtig als een oude 2000W of is dat puur publiciteit ?

  • #2
    Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

    http://www.test-aankoop.be/huishoude...or-stofzuigers
    http://www.ce-uitspraken.eu/ce-nieuw...ogische-3.html
    Last edited by Guest41; 14 februari 2015, 23:45.

    Comment


    • #3
      Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

      Wat je nodig hebt is zuigkracht. Vermogen staat daar (deels) los van, omdat zuigkracht voor een groot stuk bepaald wordt door de zuigmond, profiel van de zuigmond, weerstand van de flexibele buis en filter, etc.
      Groot vermogen staat wel gelijk aan één ding: meer verbruik

      Ik ben thuis afgestapt van de consumenten stofzuigers van Bosch, Dyson etc en heb een véél goedkopere Kärcher stofzuiger gekocht. Geen gedoe meer met filters of reservoirs zuivermaken, ik moet er alleen aan denken dat ik om de paar maanden een nieuwe voorraad zakken koop. Ik moet er wel bij zeggen dat ik twee labradors heb rondlopen binnen, met een hoop haar dat loskomt en een hoop zand die binnengelopen wordt.
      Ook belangrijk voor mij: stofzuiger "hulpstukken" die niet elk jaar van vorm veranderen.

      Comment


      • #4
        Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        heb een véél goedkopere Kärcher stofzuiger gekocht.
        Bedoel je dan stofzuigers zoals de WD3200?
        Die gebruik ik toch binnenshuis altijd, rol/volgt veel beter als de gewone stofzuiger
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Bedoel je dan stofzuigers zoals de WD3200?
          Die gebruik ik toch binnenshuis altijd, rol/volgt veel beter als de gewone stofzuiger
          Ik heb een dyson aangeschaft DC 37, kostte wel iets meer Maar die zuigt fenomenaal Geen problemen met de het volgen, makkelijke vervangstukken op de hals en heel licht om te tillen.

          Comment


          • #6
            Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Bedoel je dan stofzuigers zoals de WD3200?
            Die gebruik ik toch binnenshuis altijd, rol/volgt veel beter als de gewone stofzuiger
            Leek me ook interessant en niet duur, tot ik de beoordelingen ging lezen.



            Hij moet bij mijn schoonmoeder niet gebruikt worden om water-of puin op te zuigen. Dan voldoet hij misschien toch wel.

            Comment


            • #7
              Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Leek me ook interessant en niet duur, tot ik de beoordelingen ging lezen.



              Hij moet bij mijn schoonmoeder niet gebruikt worden om water-of puin op te zuigen. Dan voldoet hij misschien toch wel.
              Bij ons heeft deze restanten plakkerij en chappe moeten opzuigen,
              nadien nog geholpen om de regenput proper te zuigen (restanten modder/bladeren).
              Ook hangt hij regelmatig aan de cirkelzaag en bovenfrees.
              en dat ding werkt nog steeds.

              Ik ben wel vrij voorzichtig, omvallen is hier nog nooit gebeurd en ik ben nog nooit op de slang gaan staan...
              het baas gedeelte, sjah, dat is een stommiteit in mijn ogen

              maar goed, je kan altijd "malchance" hebben.

              ___________

              On topic,
              ik wist niet eens dat er een beperking was op vermogen...
              Wij hebben nog altijd een "ouwe" getrouwe van 2000W.

              Mijn ouders hebben onlangs zo'n dyson gekocht,
              geen idee welk vermogen, maar zijn daar zeer tevreden van.
              'k Wil gerust eens gaan kijken hoeveel vermogen zij hebben...
              Last edited by Koeno; 21 januari 2015, 15:31.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                WD3200 inderdaad! Ik ben er tevreden van, heb slang ook al eens moeten vervangen, maar dat was pas na een jaar zwaar gebruik, oa ook bij verbouwing en voor auto (heel vuil vanbinnen als er 2 bemodderde mensen en 3 modderhonden ingezeten hebben). Normale stofzuiger heeft het nog nooit een jaar uitgehouden . Maar back on topic: vermogen zal niet veel uitmaken, zie alleen dat de rest in orde is.

                Comment


                • #9
                  Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                  Hier reeds levenslang Nilfisk met zakken. Er komt geen ander binnen, en het zal waarschijnlijk niet moeten ook, want die van mijn ouders is denk ik ongeveer 50 jaar oud en doet zijn werk nog steeds prima.
                  Die van ons (wij hebben er twee, ééntje boven en ééntje beneden) zijn ongeveer 25 jaar oud en zuigen nog altijd beter dan de spiksplinternieuwe Dyson die mijn zoon heeft.
                  Beiden hebben een vermogen van 1300 W, ik voldoe dus reeds 25 jaar aan de norm van 2015 .
                  Bovendien brengt mijn zoon om de haverklap zijn Dyson bij ons eens binnen om te vragen of pa nog eens alle filters, roostertjes, flexibels ... enz, met de compressor goed wil uitblazen zodat hij terug iets of wat goed zuigt.
                  Voor mijn frees-, schuur-, zaag,- en andere machines gebruik ik zo'n goedkoop Primoding uit denaldi, vooral omdat heel fijn stof veel stofzuigers naar de filistijnen helpt, en die Primo's kosten 'niks' om ze te vervangen als ze het niet meer doen.
                  Last edited by Guest17; 21 januari 2015, 15:53.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                    Beste stofzuiger ter wereld is zonder twijfel de Nilfisk GM80P beter zal je niet vinden.

                    Bij ons op de firma hadden wij deze staan op bepaalde JAG lasers, draaiden 7 op zeven dag en nacht, jaarlijks werden de
                    motorunits preventief vervangen en nooit problemen mee geweest.
                    één keer is er door een of andere reden een eigen merk (Philips) geplaatst, deze gaf reeds na een paar dagen de geest.

                    Wisselstukken zoals een mof tussen slang en buis bv. kan je HIER bestellen
                    Last edited by Guest42; 21 januari 2015, 16:23.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Heeft er iemand ervaring met de nieuwe norm laagvermogen stofzuigers ?
                      Is een nieuwe 650W even krachtig als een oude 2000W of is dat puur publiciteit ?
                      Bij toestellen met een borstelmotor heb je twee waardes Notex, namelijk het opgenomen vermogen
                      en het nuttig vermogen (in dat geval zuigvermogen)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Bij toestellen met een borstelmotor heb je twee waardes Notex, namelijk het opgenomen vermogen
                        en het nuttig vermogen (in dat geval zuigvermogen)
                        Dat is interessant. 650W elektriciteit erin steken en 2000W pneumatisch vermogen terugkrijgen. Het lijkt wel een warmtepomp.
                        Dan ga ik de blaaskant in plaats van de zuigkant gebruiken. Daarmee drijf ik dan een pneumatische motor aan, die op zijn beurt een generatortje aandrijft. Bij een generator-rendement van 80% hou ik nog 1600W electriciteit over.
                        Waarom hebben wij nog zonnepanelen nodig ? Allemaal een stofzuiger van 650W in de stekker en je kan dan gratis een elektrisch kacheltje van 1600W gebruiken. Bedankt allemaal, ik ga schatrijk worden met de verkoop van mijn patent

                        P.S : morgenvroeg ga ik die WD3200 kopen. Hoop alleen dat de poetsvrouw niet begint te zeuren over de korte slang en de korte kabel (4m) waarover men op kieskeurig.nl schrijft.
                        Last edited by notex; 21 januari 2015, 17:57.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Hier reeds levenslang Nilfisk met zakken. Er komt geen ander binnen, en het zal waarschijnlijk niet moeten ook, want die van mijn ouders is denk ik ongeveer 50 jaar oud en doet zijn werk nog steeds prima.
                          Die van ons (wij hebben er twee, ééntje boven en ééntje beneden) zijn ongeveer 25 jaar oud en zuigen nog altijd beter dan de spiksplinternieuwe Dyson die mijn zoon heeft.
                          Beiden hebben een vermogen van 1300 W, ik voldoe dus reeds 25 jaar aan de norm van 2015 .
                          Bovendien brengt mijn zoon om de haverklap zijn Dyson bij ons eens binnen om te vragen of pa nog eens alle filters, roostertjes, flexibels ... enz, met de compressor goed wil uitblazen zodat hij terug iets of wat goed zuigt.
                          Voor mijn frees-, schuur-, zaag,- en andere machines gebruik ik zo'n goedkoop Primoding uit denaldi, vooral omdat heel fijn stof veel stofzuigers naar de filistijnen helpt, en die Primo's kosten 'niks' om ze te vervangen als ze het niet meer doen.
                          Hier ook een Nilfisk.
                          Hoe is dat geluid van een Dyson?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Hier ook een Nilfisk.
                            Hoe is dat geluid van een Dyson?
                            Ik kan alleen maar spreken van die keren dat ik hem wat test na het kuisen/uitblazen en er is me nog niks speciaal opgevallen
                            Ik zou natuurlijk onze Nilfisk eens naast de Dyson moeten zetten en ze om beurt laten draaien ... maar ik ga niet speciaal die Dyson bij zoon halen daarvoor .
                            Over een paar maanden staat hij hier toch terug om nogmaals grondig te kuisen...
                            Maar ik doe het graag, zo heb ik nog eens wat om handen wanneer er geen of weinig werk is buiten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stofzuigers volgens nieuwe Europese norm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik kan alleen maar spreken van die keren dat ik hem wat test na het kuisen/uitblazen en er is me nog niks speciaal opgevallen
                              Ik zou natuurlijk onze Nilfisk eens naast de Dyson moeten zetten en ze om beurt laten draaien ... maar ik ga niet speciaal die Dyson bij zoon halen daarvoor .
                              Over een paar maanden staat hij hier toch terug om nogmaals grondig te kuisen...
                              Maar ik doe het graag, zo heb ik nog eens wat om handen wanneer er geen of weinig werk is buiten.
                              Heb ooit een demo gezien van Dyson in een grote winkel in Lanklaar.
                              Het lawaai was niet te harden.
                              Het lawaai van de Nilfisk is vol te houden.

                              Daar voor had ik een Philips, oud model, een die had echt een zacht geluid.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X