Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steps (elektrisch)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steps (elektrisch)

    Dat is nu goed, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...-in-antwerpen/
    Die dingen ergeren/hinderen mij zowel als voetganger als automobilist .
    Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen (alsof daar naar gekeken zal worden als je het profiel ziet van wie daar het meest van gebruikt maakt).
    Last edited by toerist; 15 februari 2022, 12:23.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Steps (elektrisch)

    Toch weer erg dat degenen die zich niet kunnen/willen gedragen als volwassenen, weer oorzaak zijn dat zij die dat wel kunnen, mee gestraft worden...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Steps (elektrisch)

      Ik heb een edit gedaan in de openingspost
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Steps (elektrisch)

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Toch weer erg dat degenen die zich niet kunnen/willen gedragen als volwassenen, weer oorzaak zijn dat zij die dat wel kunnen, mee gestraft worden...
        Ik zie daar soms snotters mee rondrijden (al zigzaggend) van zo'n 9 jaar ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Steps (elektrisch)

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Toch weer erg dat degenen die zich niet kunnen/willen gedragen als volwassenen, weer oorzaak zijn dat zij die dat wel kunnen, mee gestraft worden...
          dat is helaas wel met meer dingen zo...
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Steps (elektrisch)

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Dat is nu goed, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...-in-antwerpen/
            Die dingen ergeren/hinderen mij zowel als voetganger als automobilist .
            Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen.
            Hoog tijd denk ik persoonlijk, het zijn en blijven gevaarlijke
            dingen die in veel gevallen veel te snel rijden, aan 20Km/h
            rechtstaand plots moeten stoppen is niet zo simpel.
            Het is bekend dat er veel gezicht schade voorkomt bij
            een ongeval met zo een ding.

            Comment


            • #7
              Re: Steps (elektrisch)

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen (alsof daar naar gekeken zal worden als je het profiel ziet van wie daar het meest van gebruikt maakt).
              Dat is toch al opgenomen? [emoji848]



              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Steps (elektrisch)

                Niet sneller dan voetgangers, haha
                Op de Meir moet je ze eens zien slalommen (idem voor fietsers)
                Ben blij dat ze dat gaan inbouwen (zo'n snelheidsremmer)
                En dan als je met de auto bent, ineens van ergens opduiken, het rood licht negeren, zonder verlichting rijden en zoveel meer, nogmaals, dit betreft maar een deel van die, die een E-step gebruiken, maar toch een aanzienlijk deel, vooral jongeren.
                Last edited by toerist; 15 februari 2022, 19:02.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Steps (elektrisch)

                  Ergste is dat er zijn die zo kinderen meenemen op zo'n step om ze naar school te brengen. En uiteraard, zonder dat je ze kan zien, zonder enig respect voor verkeersregels, lak aan alles. Ga opzij, de zwakke weggebruiker eist de baan op!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steps (elektrisch)

                    Voor de veiligheid zou de (mogelijke) maximum snelheid moeten aangepast worden aan de diameter van het voorwiel.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steps (elektrisch)

                      In Nederland zijn deze steps op de openbare weg dus ook op de stoep wettelijk verboden: alleen wordt er niet gehandhaafd. Bij een ongeval kan het de gebruikers bankroet maken want ze zijn onverzekerd. Alle schade komt voor rekening van de gebruikers of hun ouders.
                      Deze steps indien ze in de toekomst goedgekeurd zouden worden zijn het wettelijk snor/bromfietsen die moeten een blauw kenteken hebben verplichte verzekering leeftijd boven de zestien jaar en rijbewijs en mogen dan alleen op de weg en niet op de fietspaden.
                      Last edited by Binnenuit; 15 februari 2022, 23:36.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steps (elektrisch)

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Ik zie daar soms snotters mee rondrijden (al zigzaggend) van zo'n 9 jaar ...
                        Klopt, maar "een snotter van 9 jaar" moet zich in het verkeer als een volwassene gedragen, anders hoort zij/hij daar niet thuis.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steps (elektrisch)

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ben blij dat ze dat gaan inbouwen (zo'n snelheidsremmer)
                          Dat is wel enkel voor de deel-steps, niet bij deze in privé bezit.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Steps (elektrisch)

                            Ook waar...
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Steps (elektrisch)

                              Hier bij ons vallen die piraten nog wel mee. Maar mijn voormalige vervangster is met zo'n ding tegen de grond gegaan, je had haar been moeten zien....

                              Comment

                              Working...
                              X