Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Steps (elektrisch)

Standaard Steps (elektrisch)

Dat is nu goed, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...-in-antwerpen/
    Die dingen ergeren/hinderen mij zowel als voetganger als automobilist .
    Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen (alsof daar naar gekeken zal worden als je het profiel ziet van wie daar het meest van gebruikt maakt).
    Laatst gewijzigd door toerist; 15 februari 2022 om 12:23
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Standaard Re: Steps (elektrisch)

Toch weer erg dat degenen die zich niet kunnen/willen gedragen als volwassenen, weer oorzaak zijn dat zij die dat wel kunnen, mee gestraft worden...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Ik heb een edit gedaan in de openingspost
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Toch weer erg dat degenen die zich niet kunnen/willen gedragen als volwassenen, weer oorzaak zijn dat zij die dat wel kunnen, mee gestraft worden...
    Ik zie daar soms snotters mee rondrijden (al zigzaggend) van zo'n 9 jaar ...
    George Orwell

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    dat is helaas wel met meer dingen zo...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Dat is nu goed, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...-in-antwerpen/
    Die dingen ergeren/hinderen mij zowel als voetganger als automobilist .
    Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen.
    Hoog tijd denk ik persoonlijk, het zijn en blijven gevaarlijke
    dingen die in veel gevallen veel te snel rijden, aan 20Km/h
    rechtstaand plots moeten stoppen is niet zo simpel.
    Het is bekend dat er veel gezicht schade voorkomt bij
    een ongeval met zo een ding.

https://www.hln.be/binnenland/twee-d....google.com%2F

Edit, ik pleit hier niet om ze te verbieden, maar er mag m.i. wat meer wetgeving rond komen (alsof daar naar gekeken zal worden als je het profiel ziet van wie daar het meest van gebruikt maakt).
    Dat is toch al opgenomen?

https://www.vlaanderen.be/een-elektr...zadel-aankopen
    https://mobilit.belgium.be/nl/nieuws...ektrische_step
    https://www.wegcode.be/actueel/1260-...ingstoestellen
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Niet sneller dan voetgangers, haha
    Op de Meir moet je ze eens zien slalommen (idem voor fietsers)
    Ben blij dat ze dat gaan inbouwen (zo'n snelheidsremmer)
    En dan als je met de auto bent, ineens van ergens opduiken, het rood licht negeren, zonder verlichting rijden en zoveel meer, nogmaals, dit betreft maar een deel van die, die een E-step gebruiken, maar toch een aanzienlijk deel, vooral jongeren.
    Laatst gewijzigd door toerist; 15 februari 2022 om 19:02

Ergste is dat er zijn die zo kinderen meenemen op zo'n step om ze naar school te brengen. En uiteraard, zonder dat je ze kan zien, zonder enig respect voor verkeersregels, lak aan alles. Ga opzij, de zwakke weggebruiker eist de baan op!

Voor de veiligheid zou de (mogelijke) maximum snelheid moeten aangepast worden aan de diameter van het voorwiel.
    " Ik ben een Nerd en daar ben ik fier op ! "

In Nederland zijn deze steps op de openbare weg dus ook op de stoep wettelijk verboden: alleen wordt er niet gehandhaafd. Bij een ongeval kan het de gebruikers bankroet maken want ze zijn onverzekerd. Alle schade komt voor rekening van de gebruikers of hun ouders.
    Deze steps indien ze in de toekomst goedgekeurd zouden worden zijn het wettelijk snor/bromfietsen die moeten een blauw kenteken hebben verplichte verzekering leeftijd boven de zestien jaar en rijbewijs en mogen dan alleen op de weg en niet op de fietspaden.
    Laatst gewijzigd door Binnenuit; 15 februari 2022 om 23:36

Ik zie daar soms snotters mee rondrijden (al zigzaggend) van zo'n 9 jaar ...
    Klopt, maar "een snotter van 9 jaar" moet zich in het verkeer als een volwassene gedragen, anders hoort zij/hij daar niet thuis.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Ben blij dat ze dat gaan inbouwen (zo'n snelheidsremmer)
    Dat is wel enkel voor de deel-steps, niet bij deze in privé bezit.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ook waar...

Hier bij ons vallen die piraten nog wel mee. Maar mijn voormalige vervangster is met zo'n ding tegen de grond gegaan, je had haar been moeten zien....

Ik zie er geregeld rijden in het industrieterrein waar ik werk, waarschijnlijk zijn er dat die de elektrische step combineren met het openbaar vervoer.
    Dat lijkt mij wel heel handig, maar het is toch gevaarlijk, veel gevaarlijker dan een vouwfiets die doorgaans betere remmen heeft, en ook de wielen van een vouwfiets zijn een heel stuk groter waardoor die veel stabieler is.
    Met zo'n step zou ik zelf niet graag tussen het verkeer op het industrieterrein rijden (vrachtwagens die het juiste adres zoeken, automobilisten die te laat vertrokken zijn en die dan te snel rijden om toch nog net op tijd op het werk te geraken...).
    Er ligt daar geen fietspad, en tijdens de avondspits staan de auto's aan het verkeerslicht aan de uitgang van het industrieterrein aan te schuiven zonder ruimte te laten voor voetgangers en fietsers.
    De auto's staan dus helemaal rechts zoals het verkeersreglement dat voorschrijft, maar dan kan je er met de fiets niet meer langs.
    Ze hebben daar (aan de BMW garage in Malle) een paar jaar geleden een kort stukje fietspad aangelegd, ongeveer de lengte van 4 wachtende auto's, terwijl er dikwijls 20 auto's staan aan te schuiven...

Daarnet op het nieuws, gemiddeld 3 ongevallen per dag met zo'n ding.
    Vanmiddag stond ik voor een etalage in Antwerpen Centraal, keer ik mij om, werd ik haast aangereden door zo'n ding, zelfs binnen ben je niet veilig

Ook bestelwagens zijn de gevaarlijkste op de weg.
    Ik verschiet er niet van hoe ik sommige zie rijden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Vandaag werd ik in een "zone 30" voorbijgestoken door een jonge gast op een elektrisch skate bord.
    Ik reed 30 km/h met een kleine foutenmarge erbij.
    Als die plots moet remmen zal alleen het skate bord stilstaan en de bereider die vliegt daarna tegen een obstakel of tegen de grond.
    " Ik ben een Nerd en daar ben ik fier op ! "

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Vandaag werd ik in een "zone 30" voorbijgestoken door een jonge gast op een elektrisch skate bord.
    Ik reed 30 km/h met een kleine foutenmarge erbij.
    Als die plots moet remmen zal alleen het skate bord stilstaan en de bereider die vliegt daarna tegen een obstakel of tegen de grond.
    Tja ene Newton kan dat uitleggen met hoeveel kracht het in de rug van de stepper duwt. Bij plotselinge stilstand/vertraging. En gelijk de reden en bestaan van de gordel.Maar moeilijk op een step, fiets, motor. en ook de reden van de vele letsels.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Tja ene Newton kan dat uitleggen met hoeveel kracht het in de rug van de stepper duwt. Bij plotselinge stilstand/vertraging. En gelijk de reden en bestaan van de gordel.Maar moeilijk op een step, fiets, motor. en ook de reden van de vele letsels.
    Traagheid, gewoon traagheid, idd een van de beginselen van Newton.

Laatst heb ik wel even genoten, ik fietste in het dorp +/- 25/u en zo'n step kwam mij vlotjes voorbij en dan keek hij nog eens om zo van ... ergerlijk,
    zowat 2 km verder stapte de stepper naast dat ding verder, ik heb bewust vertraagd om langer van het schouwspel te genieten en ik kon het niet laten ook eens om te kijken met ook een gemene trek op mijn gezicht (smerig, ik weet het )
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Soortgelijke discussies

1. [Oordeel] Elektrisch Rood
    Door gbex in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 12 oktober 2017, 11:08
  2. Elektrisch schema
    Door Tijsvdw in forum Chit Chat
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 12 oktober 2010, 21:04
  3. Elektrisch scheertoestel
    Door theokus in forum Chit Chat
    Reacties: 19