Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

STEMPLICHT anno 2018

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: STEMPLICHT anno 2018

    Pfff, je wil stemmen of je wilt het niet. Verplicht of niet.
    Als je niet wil ga je toch niet. Wel gaan om dan niets te doen heeft ook geen zin hè.
    Consequenties zijn er niet hoor. Denk je nu echt dat ze daar achter aan gaan.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Wel gaan om dan niets te doen heeft ook geen zin hè.
      Dat heeft inderdaad geen zin ( en ben ik ook niet van plan ) maar wettelijk heb je dan wel voldaan aan de opkomstplicht....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #48
        Re: STEMPLICHT anno 2018

        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Pfff, je wil stemmen of je wilt het niet. Verplicht of niet.
        Als je niet wil ga je toch niet. Wel gaan om dan niets te doen heeft ook geen zin hè.
        Consequenties zijn er niet hoor. Denk je nu echt dat ze daar achter aan gaan.
        Eerlijk gezegd, mijn vader was de laatste 15 jaar van zijn leven compleet blind en hij heeft in al die tijd gewoon geweigerd om te gaan stemmen. Een doktersattest had hij niet.
        Wat er daar van gekomen is ? NIETS.
        Mijn moeder was in alle staten maar omdat mijn vader niet meer kon rijden moest ze ook thuis blijven.
        Wat is er daar van gekomen ? NIETS

        Comment


        • #49
          Re: STEMPLICHT anno 2018

          Gaan kiezen beschouw ik nog steeds als een burgerplicht. Ik ben ook nog van die categorie die naar het leger moest gaan, ook een plicht dus. Heb met kiezen dus ook geen probleem. Of dat democratisch is laat ik in het midden. Maar er bestaat zoiets als een grondwet waar elkeen er wordt van verondersteld zich daaraan te houden.
          En bovendien, dit is nog steeds een manier om eens zijn gedacht te doen binnen het politiek bestuur. Wat ze ermee doen laat ik ook in het midden, al is het maar een gevoel dat je kan deelnemen aan het beleid.
          En je moest eens zien hoe ze tot gisteren laat de benen van hun gat lopen voor die stem. En ze zijn toch zo allemaal vriendelijk meneer, al hebben ze ons soms zes jaar gekl**t.
          Mijn plicht is ondertussen vervuld. Nu met interesse de uitslagen volgen...
          Last edited by enero; 14 oktober 2018, 08:36.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #50
            Re: STEMPLICHT anno 2018

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            En hoe gaat men controleren of ik wel degelijk die kaart in de pc heb gestoken....... het is anoniem....controle achteraf is dus niet mogelijk...
            In het hokje krijg je een briefje met bevestiging van je stem ( soort van QR code). Die moet je na het verlaten inlezen en deponeren in een urne.

            Comment


            • #51
              Re: STEMPLICHT anno 2018

              Ik heb inderdaad ook net zo'n briefje met QR code gekregen, en dat komt pas uit de printer nadat je een keuze hebt gemaakt op het scherm.
              "Blanco" is ook een keuze, maar "ongeldig" staat er niet bij, en er zit ook geen tekenprogramma op die pc om iets op het "elektronisch stembiljet" (het scherm dus) te tekenen.
              Het is dus wel de bedoeling dat je uit het stemhokje komt met dat briefje met de QR code, en die scan je dan voor het briefje in de bus gestopt wordt.
              En dan krijg je je pas en de afgestempelde oproepingskaart terug.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het is dus wel de bedoeling dat je uit het stemhokje komt met dat briefje met de QR code, en die scan je dan voor het briefje in de bus gestopt wordt.
                En dan krijg je je pas en de afgestempelde oproepingskaart terug.
                Maw, als men via deze QR code kan nakijken wie er juist en hoe gestemd heeft ( geen idee of het kan ), dan is de stemming strikt genomen niet anoniem meer....en dan hebben we wel een probleem....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #53
                  Re: STEMPLICHT anno 2018

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Maw, als men via deze QR code kan nakijken wie er juist en hoe gestemd heeft ( geen idee of het kan ), dan is de stemming strikt genomen niet anoniem meer....en dan hebben we wel een probleem....
                  Volgens mij is alles in de digitale wereld mogelijk. Phishing bijvoorbeeld. Zou hier toch ook moeten kunnen???
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #54
                    Re: STEMPLICHT anno 2018

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Maw, als men via deze QR code kan nakijken wie er juist en hoe gestemd heeft ( geen idee of het kan ), dan is de stemming strikt genomen niet anoniem meer....en dan hebben we wel een probleem....

                    In die QR code staat geen naam van de kiezer, de computer weet niet wie er aan het scherm staat.

                    Het registreren of je daar geweest bent gebeurt als je in het kiesbureau aankomt door je naam door te strepen op de lijst (ze lezen het cijfer van de oproepingsbrief, en iemand anders moet dan het juiste lijntje doorstrepen).
                    Dat gebeurt niet elektronisch, en het is dus ook niet gekoppeld aan de kiescomputer.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #55
                      STEMPLICHT anno 2018

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Niet stemmers zijn doorgaans de grootste domkoppen in een samenleving: maar goed dat zij niet gaan stemmen.
                      Wel stemmers dan ook. [emoji6]

                      Alle stemmers denken telkens dat ze met hun keuze alles gaan verbeteren ... maar een jaar later zien we steeds dat zelfs die partij waarvoor ze gekozen hebben alleen kosten (belastingen) en last voor de burgers voortbrengen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: STEMPLICHT anno 2018

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wel stemmers dan ook. [emoji6]

                        Alle stemmers denken telkens dat ze met hun keuze alles gaan verbeteren ... maar een jaar later zien we steeds dat zelfs die partij waarvoor ze gekozen hebben alleen kosten (belastingen) en last voor de burgers voortbrengen.
                        Ik ben gaan stemmen, maar ik denk niet hoe jij denk dat ik denk ;-)

                        Comment


                        • #57
                          STEMPLICHT anno 2018

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Ik ben gaan stemmen, maar ik denk niet hoe jij denk dat ik denk ;-)
                          Ik denk ook dat jij niet denkt wat ik denk dat jij denkt. [emoji1][emoji1][emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: STEMPLICHT anno 2018

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wel stemmers dan ook. [emoji6]

                            Alle stemmers denken telkens dat ze met hun keuze alles gaan verbeteren ... maar een jaar later zien we steeds dat zelfs die partij waarvoor ze gekozen hebben alleen kosten (belastingen) en last voor de burgers voortbrengen.
                            Tja, voor niks gaat de zon op. Onderwijs, pensioenen, gezondheidszorg zijn toch zaken waar ik graag wat geld voor over heb.
                            De partijen die zeggen dat ze dat allemaal kunnen doen met lagere belastingen zijn ongeloofwaardig. Die tsoenami van de veroudering komt keihard af, en er zijn geen spaarpotten.

                            Comment


                            • #59
                              Re: STEMPLICHT anno 2018

                              Tegen mijn goesting, maar heb mijn plicht gedaan.
                              Maar of mijn stem en van vele duizenden anderen iets zal helpe, betwijfel ik sterk.
                              In de meeste gemeente waren er al akkoorden en sommigen partijen willen niet samenwerken met bepaalde andere.
                              Schandaal in het voetbal en nog grotere ongeregeldheden in die rotpolitiek.
                              Van mij mogen ze vanaf morgen één regering maken provincieraden afschaffen en dan staan er duizenden zakkenvullers op straat.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #60
                                Re: STEMPLICHT anno 2018

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Van mij mogen ze vanaf morgen één regering maken provincieraden afschaffen en dan staan er duizenden zakkenvullers op straat.
                                Ik vind ook dat ze alles teveel in stukken hebben getrokken waardoor het alleen maar duurder wordt.
                                Voor mij mag het hele systeem ook een stuk simpeler worden gemaakt.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X