Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stedenbouwkundig project

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stedenbouwkundig project

    Hey iedereen,

    Ik ben Vincent, student Burgerlijk Ingenieur Architect aan de KULeuven. Ik zou graag jullie hulp inroepen voor het volgende
    We hebben de opdracht gekregen een project te analyseren, met als doel ons te helpen bij onze ontwerp opdracht (een klein masterplan van 110 woningen+kantoren+overdekte markt in Brussel).
    Concreet zijn mijn groep en ik op zoek naar een project dat zo veel mogelijk overeenkomsten vertoont met het onze, dan vooral in de zin van het programma (woonfunctie staat centraal). Ook liefst in (rand) stedelijke context, maar dit is niet echt zo belangrijk. Het doel van de opdracht is om conceptuele schema's van de architecten te verkrijgen en deze dan te analyseren. (dus liefst een project dat architecturaal wel wat in petto heeft en niet gewoon 1 massieve blok is)
    Heeft er iemand weet van een interessant project dat hiertoe zou kunnen dienen?

    Alvast bedankt!
    Vincent

  • #2
    Re: Stedenbouwkundig project

    Ik denk dan aan Up-site (http://www.up-site.be/en/) en Belview (http://vimeo.com/47160998)

    Wel geen overdekte markt, maar telkens shopping, kantoor & wonen

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: Stedenbouwkundig project

      Ik zou de grootste aannemers utiliteitsbouw aanschrijven.
      Lijst van de grootste van België zal wel ergens op het net te vinden zijn.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Stedenbouwkundig project

        Interessante projecten! Maar we zouden liefst een project moeten vinden dat reeds gerealiseerd is, om na te kunnen gaan wat de architect "bedacht" ook effectief werkt...
        Ik heb de voorbije 2 weken reeds naar grote aannemers - architectenbureaus gestuurd, maar deze zijn vaak niet echt happig. Meeste antwoorden helemaal niet en de anderen zeggen: "kijk op onze site", waar meestal maar een beperkt aantal beelden en zeker een beperkt aantal schema's op staan. Niet simpel!


        Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

        Comment

        Working...
        X