Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief in handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief in handbagage

    binnenkort vlieg ik met Raynair , ik weet dat reglementen inzake handbagage redelijk streng zijn ,en zeker bij Raynair !

    maar vind nergens iets terug inzake vb een klein statief mee te nemen ,is er iemand die daar ervaring mee heeft , zou hem niet graag terplaatse moeten afgeven ,hij is klein genoeg om hem tussen de handbagage te steken in het valiesje .

    dank voor een antwoordje

  • #2
    Re: statief in handbagage

    Ik zou het risico niet lopen. Een statief is een "wapen" tegenwoordig.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: statief in handbagage

      Hallo Bopatje,
      Vorig jaar heb ik het goed mogen uitleggen aan de security om mijn statief te mogen houden. Het wordt dus mogelijk idd als een wapen aanzien. Het hielp natuurlijk niet dat ik juist op 9/11 vloog :-/
      Uiteindelijk na veel discussie en het erbij halen van een verantwoordelijke mocht ik het statief toch nog meenemen.
      Je bent gewaarschuwd.

      Mvg,Frank
      Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

      Comment


      • #4
        Re: statief in handbagage

        Een statief in uw vrije bagage (die in de kofferruimte wordt gelegd) wordt wel toegelaten veronderstel ik ?
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

        Comment


        • #5
          Re: statief in handbagage

          Het helpt de TS niet echt, maar ik heb al enkele keren mijn (niet zo klein) statief meegenomen op een vlucht (vanuit Zaventem) als handbagage en nog nooit last mee gehad. Uiteraard mag je een statief meenemen in je ingecheckte bagage. Persoonlijk denk ik dat ze in Charleroi geen statief als (extra) handbagage zullen toelaten.

          Comment


          • #6
            Re: statief in handbagage

            Normaal zou het geen probleem zijn als je voldoet aan het volgende;
            Oorspronkelijk geplaatst door ryanair
            HANDBAGAGE
            Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
            Bron
            contactnummers
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: statief in handbagage

              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              Normaal zou het geen probleem zijn als je voldoet aan het volgende;

              contactnummers


              zal toch een risico zijn veronderstel ik als ik dit lees het is wel degelijk in mijn handbagage (heb geen bagage voor kofferruimte ) ,ik heb die regelmenten ook gelezen en normaal denk ik zou het moeten toegelaten zijn ,maar heb idd schrik dat ze zoiets als wapen zouden aanzien (pfffff in welke tijden leven wij nu eigenlijk )
              ik zou ook idd eens kunnen telefoneren ,maar ik ben niet zo sterk in het engels daarom probeer ik het eerst hier om een antwoordje te vinden .
              dank alvast voor jullie hulp

              Comment


              • #8
                Re: statief in handbagage

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                ik zou ook idd eens kunnen telefoneren ,maar ik ben niet zo sterk in het engels
                Tegenwoordig verstaan ze ook wel wat Frans in Charleroi
                Patrick,neen serieus nu: veel personeelsleden in 'Brussels South' komen uit de buurt en die zijn dus franstalig, succes !

                Comment


                • #9
                  Re: statief in handbagage

                  Ik heb al verschillende keren met Ryanair mijn statief gewoon in de handbagage meegenomen. Niemand iets van gezegd. Zelfs bij controle van de bagage.
                  Het hangt natuurlijk van de controleur af hé. Als je fototoestel er ook bijzit, begrijpen ze wel dat het statief er gewoon bijhoort.
                  Bij mijn eerste vluchten op en neer naar Carcassonne zat er vele keren een "nonneke" naast mij die zat te breien. Volgens mij zijn breipriemen ook wel een potentieel wapen.
                  Niemand die daar ooit iets op aangemerkt heeft.

                  Wat ze wel al eens uit mijn bagage hebben gehaald en geconfiskeerd zijn : doosjes "américain préparé"
                  Waarschijnlijk lusten ze dat graag in Charleroi
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: statief in handbagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Wat ze wel al eens uit mijn bagage hebben gehaald en geconfiskeerd zijn : doosjes "américain préparé"
                    Chemische of bacteriële oorlogsvoering...
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: statief in handbagage

                      Waarom wil je je statief meesleuren in je handbagage? Je zal het toch niet nodig hebben in de luchthaven?
                      Tenzij je natuurlijk geen bagage meent dan kan je niet anders.
                      Ik steek mijn statief altijd in mijn valies. Mijn fotorugzak is al zwaar genoeg om mee te sleuren
                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: statief in handbagage

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Waarom wil je je statief meesleuren in je handbagage? Je zal het toch niet nodig hebben in de luchthaven?
                        Tenzij je natuurlijk geen bagage meent dan kan je niet anders.
                        Ik steek mijn statief altijd in mijn valies. Mijn fotorugzak is al zwaar genoeg om mee te sleuren
                        mir
                        heb zojuist gebeld met de verantwoordelijke Ryanair ,en blijkbaar wordt het niet toegelaten in de gewone handbagage ,en daar ik geen valies meesleur zal het zonder statief worden , ,zal mijn iso wat hoger zetten zeker
                        iedereen bedankt voor jullie moeite om mij te helpen

                        Comment


                        • #13
                          Re: statief in handbagage

                          Ryanair... Nu begrijp ik waarom je geen bagage mee gaat nemen
                          Prettige reis!

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: statief in handbagage

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Ik heb al verschillende keren met Ryanair mijn statief gewoon in de handbagage meegenomen. Niemand iets van gezegd. Zelfs bij controle van de bagage.
                            Ook als het om een mini statief gaat uit metaal, zoals dit:


                            Vraag me af of ze hierbij moeilijk doen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: statief in handbagage

                              Op de talloze keren dat ik over en weer heb gevlogen van Choi naar Carcassonne zat er zelfs altijd een nonnetje erbij met dikke breipriemen.
                              Die zat heel de tijd te breien.
                              Nooit iemand iets van gezegd.
                              Metalen breipriemen, dat is pas een dodelijk wapen volgens mij.
                              Dus, met je breedste glimlach uitleggen waarom je je statief meeneemt en geen mens die je dat zal afnemen.
                              Bon, ik hoop dat je mij niet komt doodschieten als het toch gebeurt hoor.
                              Het mijne hebben ze nooit afgepakt! Ook niet in mijn gewone sacoche, toen nog toegelaten.
                              Succes!!!!
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X